17 Октомври, 2024 13:07 2 398 30

ИПБ: Трафикът в София е заложник на "Спаси София". Кметът Терзиев да вземе мерки!

  • задръстване-
  • софия-
  • васил терзиев-
  • кмет-
  • тапи

Създаване на нова временна организация по основни възлови  трасета като се забраняват леви или десни завои, както и почасово използване на бус лентите от всички МПС

Всяка година в началото на септември месец се констатира значително повишаване на трафика на МПС в гр. София. Това води до така наречените „тапи“ на определени възлови транспортни артерии. Управлението на трафика в столицата се осъществява от Столична община чрез дирекция „Управление и анализ на трафика“.

Това припомня Институтът за пътна безопасност.

При направено проучване от експерти на ИПБ се констатира, че са налице съществени пропуски при управлението на трафика, които са на път да превърнат един хроничен проблем в криза. През 2024 година се констатира почти двойно увеличение на проблемните булеварди и улици, както и съществено увеличаване на времето за придвижване.

Причините за това са следните:

- Неизпълнение на нито едно от обещанията на кмета на София, поети в предизборния диспут за транспорта на София;

- Недопускане на обществен контрол (по време на кризата с бул. „Патриарх Евтимий“ беше създаден т.н. Комитет за наблюдение на трафика, който след първото заседание и посканите проекти от страна на ИПБ беше закрит);

- Липса на нов екип от експерти, които да приложат съвременни методи при управлението на трафика с експертиза при управлението (не са извършени никакви структурни и кадрови промени в основната дирекция „Управление и анализ на трафика“)

- Липса на прозрачност в управлението на СО (не бе изпълнено обещанието за създаване на информационна система, чрез която да се осъществява мониторинг върху дейността на администрацията в СО)

- Липса на координация между СО и „Пътна полиция“-СДВР (до този момент не поискано становище или съдействие от СО към СДВР)

След проведени множество разговори между експерти на ИПБ и кмета на гр. София можем обосновано да заключим, че върху транспортната система на столицата е извършен аутсорсинг към ПП „Спаси София“ .

Експерти на ИПБ през последните пет години многократно са дискутирали транспортните проблеми с представители на неправителствената организация „Спаси София“, която впоследствие се превърна в политическа партия. И тогава и сега тяхното поведение се характеризира с агресивност, самонадеяност, отказ от взаимодействие с други институции.

Видимо е, че те не разполагат с доказани експерти и продължават да разчитат на заварените експерти от управлението на предишния кмет.

Как може да се подобри състоянието на транспортната система в гр. София?

Необходимо е незабавно да се преразгледа използването на интелигентните транспортни системи. Пренастройване на гъвкав режим на светофарите.

Създаване на нова временна организация по основни възлови трасета като се забраняват леви или десни завои, както и почасово използване на бус лентите от всички МПС. Временно премахване на синя и зелена зона в определени участъци. Ръчно регулиране на движението на МПС.

Всички тези действия трябва да се извършат съвместно с Пътна полиция-СДВР.

В заключение призоваваме кмета Терзиев да се ангажира лично с транспортните проблеми на столицата, защото видимо целият град е заложник на амбициите на една нестандартна група наречена Спаси София.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емилито

    21 5 Отговор
    Кмета може да вземе мерки само за дирника на оня с розовото пони
  • 2 Слави

    11 14 Отговор
    Много бързо решение:
    1. Всички таксита да седят на изчакване на буферен паркин извън пределите на София.
    2. Всички служебни автомовили да бъдат с осигурени паркоместа и да не се ползват за лични, да се паркират само на буферни паркинги след края на работния ден.
    3. Засилени проверки на регистрация различни от Софийската, ако пребивават в столицата да бъдат принудени да си регистрата МПСто в столична община и да заплащат съответно данъци тук!
    4. Целия град да стане зелена зона!

    Коментиран от #4, #11

  • 3 жалка държава

    18 5 Отговор
    Лятото бях месец във Франция ,и там колите около Айфелувата колите бяха голяма рядкост ,но метрото им е дълго 270 км. ,и французите го ползват ,а тук -моята барака е моя крепост за селяните от столицата !!!!На семейство има вече по три коли които струват общо колкото един нов айфон !

    Коментиран от #9

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 софийъ

    16 2 Отговор
    държава в държавата за сметка на цялата провинция, стъпайте си по главите и дишайте пушека за пари
  • 6 Поръсен с джоджен

    18 3 Отговор
    Тая велоалея дето никой никога не използва дали може временно да я ползваме и ние ?
  • 7 Левчо

    19 2 Отговор
    Много минаха у лево в общината и от там идва хаоса.
  • 8 Мдаа

    6 9 Отговор
    Сигурно при Фандупкова и Буци не е имало задръствания.
  • 9 Абсолютно прав си

    16 4 Отговор

    До коментар #3 от "жалка държава":

    Но тука масата читатели са абсолютни селски тулупи, които няма да те разберат.
    А и тези предложения да се кара в бус лентата са безумия, защото тогава градският транспорт ще закъснява И това ще доведе до още по- голямо увеличаване на трафика с коли.
  • 10 Софийски

    15 0 Отговор
    Смешници, липсата на подземни паркинги и използването на улиците за паркиране

    Коментиран от #23

  • 11 Село

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Слави":

    Аз си живея на село и всички коли са ми със софийска регистрация, но по талон не са. Мое ме фанеш за.... 8446
  • 12 софиянеца

    6 6 Отговор
    Абе стига давали думата на тая паа! Какъв "експерт" е тая лелка!?!? По киселото зеле вероятно? Като си отвори устата и почва да ми говори за политика. Кажи нещо за знаците бре, нещо за кривите мантинели, за обраслите банкети по пътищата, за тънкия асфалт, за безобразните кръпки. Кмета Терзиев, Спаси София и ПП-ДБ й в устата на тая вещица

    Коментиран от #13

  • 13 Алф

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "софиянеца":

    Лелката, която мяза на биче е на хранилка при гробаджиите и постоянно плюва по кмета на ПП.
    Така са и наредили.На тиквун хората постоянно саботират управлението в ОС,както го правят и на държавно ниво.За тях мотото е:или ние сме на власт(да грабиме)или след нас и потоп.
  • 14 Мемо

    5 1 Отговор
    Докато Ганьо не се научи да използва по - често градски транспорт, метро, велосипеди, трафика ще става все по зле. Повечето са свикнали и до тоалетната да ходят с колата и тя да им е до га.

    Коментиран от #25

  • 15 Сократ

    3 3 Отговор
    Какво се оплаквате? Нали си ги избрахте? Не че онази другата щеше да е по цвете, ама този само да дрънка знае и то не много добре.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Нощен

    5 0 Отговор
    в София има прекалено много коли
  • 18 Няма такава столица

    4 2 Отговор
    В целия ЕС с отвратителен трафик, мръсен въздух и всичко негативно, което се сетите !!!
  • 19 Край

    6 1 Отговор
    Берлин - 350 коли на 1000 човека. София -800 коли на 1000 човека. Тук през последните 30г. можеше да се регистрира и кара всичко което може да се движи. Инфраструктурата на София НИКОГА няма да стане като на Берлин - колите тук трябва да намалеят с 2/3. Платено паркиране в целия град и затягане на прегледите друг начин няма ако искаме да не се издушим в задръстения от коли град.

    Коментиран от #24

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ИТП... ГЕРБ

    1 2 Отговор
    Докладът е изфабрикуван от боко! Тапите в София са от времето на кметицата на ГЕРБ!
  • 23 Да, наследството на фъндъкова

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Софийски":

    Колко сгради се построиха без подземни гаражи???? Боко да каже!
  • 24 Минаващ

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Край":

    В Берлин колко пъти трябва да се прекачиш, за да стигнеш до дадено място?
    Дали пък в Берлин няма добре развит градски транспорт, дали пък няма и градска железница, която да обира потоците от хора от населените места около града?
    Като правиш сравнения, прави ги като хората.
  • 25 Минаващ

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Мемо":

    Ганьо ще се научи да ползва градски транспорт, когато той стане удобен, редовен и ти дава възможност да стигнеш от точка А до точка Б без да ти се налага да правиш няколко прекачвания или да ходиш 20 мин до спирката.

    Коментиран от #26

  • 26 Мемо

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Минаващ":

    Прикачвания няма как да не се правят. Не може всеки автобус да обикаля из цяла София. А за удобен и редовен, основния проблем е от карането в бус лентите, по трамвайните линии и т.н и от задръстванията, причинени от колите.
  • 27 Случаен

    2 0 Отговор
    Да се прекръстят на "задръсти София"
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бойко от Банкя

    1 0 Отговор
    Да ви е честита Бонка музикалната
  • 30 Васил

    1 0 Отговор
    Спаси София видяха сметката на София!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове