Днес станахме свидетели на това как с процедурни хватки, които показват страхливост от страна на управляващите, беше елиминирано предложението на „Възраждане“ за разглеждането на искането за свикване на референдум за членството на България в еврозоната. Това каза пред журналисти в парламента лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов.
Той обясни, че точката е била записана като шеста за днес, но не е предложено удължаване на работното време на депутатите.
Предложихме удължаване на времето до изчерпване на дневния ред, сиреч до нашата шеста точка, но беше отхвърлено, уточни Костадинов. По думите му е нарушено правото на опозицията да предлага и да бъдат разгледани законопроекти и проекти на решения всяка първа сряда от месеца.
Той обясни, че партии от управляващото мнозинство именно днес са внесли свои предложения за разглеждане и така се е стигнало до бавене на времето.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 си дзън
Коментиран от #12, #147
15:39 07.05.2025
2 Хасковски каунь
Коментиран от #11, #23
15:40 07.05.2025
3 аааахахахааа
Коментиран от #7, #21
15:42 07.05.2025
4 Сандо
Коментиран от #19
15:46 07.05.2025
5 Сталин
Коментиран от #14, #36
15:46 07.05.2025
6 ужасТ
Къде е твърдата ръка на Путин да въведе ред в българската Парлама!
15:48 07.05.2025
7 до коментар 3 от аааахахахааа
До коментар #3 от "аааахахахааа":
влезна ли ти, че така си изахахахалКоментиран от #28
15:49 07.05.2025
8 Костадинов
Той наистина ли си мисли че жълто паметниците ще му разрешат да прави референдуми по какъвто и да е въпрос ако източникът е неговата партия
15:49 07.05.2025
9 Последния Софиянец
Коментиран от #41, #153
15:49 07.05.2025
10 Сила
Коментиран от #44, #47
15:49 07.05.2025
11 Ветеран от Протеста
До коментар #2 от "Хасковски каунь":
От Възраждане не Дават - те Вземат - рубли,евро , долари .Всеядни са!!Неприятната новина е ,че имат да връщат !!!!15:49 07.05.2025
12 Сталин
До коментар #1 от "си дзън":
Елиминиране на такива цървули като тебе е още по добри началоКоментиран от #111
15:50 07.05.2025
13 Сития на гладния
15:50 07.05.2025
14 ГЕРБ СДС
До коментар #5 от "Сталин":
Точно👍15:50 07.05.2025
15 Сесесере
Коментиран от #150
15:51 07.05.2025
16 Дик диверсанта
15:51 07.05.2025
17 Гост
Коментиран от #42
15:52 07.05.2025
18 Крали Марко
15:52 07.05.2025
19 Дик диверсанта
До коментар #4 от "Сандо":
Рос дебилите са най-голямата заплаха за бъдещето на България.15:53 07.05.2025
20 Към коментар 3 ахаха
ЗАХАРЧЕ .
15:53 07.05.2025
21 123
До коментар #3 от "аааахахахааа":
Знаеш ли какво бавно развиващ се, същата поговорка е абсолютно валидна за такива като теб, има и друга поговорка"вола рие и го хвърля на главата си". Бедата е че заради вашето невежество и нежелание да се образовате, камъните ще хвърчат и по главите на невинните. Събират от вас простолюдна паплач да унищожавате всичко, което е постигнато до момента,защото за друго не ставате.15:53 07.05.2025
22 АГАТ а Кристи
Може и да мине....
15:54 07.05.2025
23 Така де
До коментар #2 от "Хасковски каунь":
Искаме в рублозоната! Еврото е империалистическа валута.15:56 07.05.2025
24 КАКЪВ РЕФЕРЕНДУМ.
Коментиран от #160
15:56 07.05.2025
25 МИТРОФАНА
15:56 07.05.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Костя дЪ простя е бастун на Бойко
Коментиран от #52
15:57 07.05.2025
28 Завиждаш
До коментар #7 от "до коментар 3 от аааахахахааа":
Не , но май на теб ти е влезнал и не ти е стигнал ,завиждаш ! " !Умник "15:57 07.05.2025
29 Възраждане има реално 4,55 % !!!
15:58 07.05.2025
30 копейкин!
Коментиран от #159
15:58 07.05.2025
31 Таралеж в гащите
Демокрация.
Коментиран от #37, #81
15:58 07.05.2025
32 ГЕРБ СДС
Коментиран от #39
15:59 07.05.2025
33 Истината
Коментиран от #158
15:59 07.05.2025
34 .......
- От 97-ма насам, Сър и вече 25 години левът е вързан към еврото.
- Тогава защо бучат срещу еврото?
- Копейки, Сър
Коментиран от #134
15:59 07.05.2025
35 Реалист
Още преди да имаше събиране на подписи му казаха негови знаещи симпатизанти, че така поставен въпроса е незаконен, но той си обслужи ГЕРБ и ДПС да отклони вниманието от кражбите им и назначенията им по всички служби.
16:00 07.05.2025
36 хАХА
До коментар #5 от "Сталин":
Има копейка – има проблем !16:00 07.05.2025
37 Хи хи
До коментар #31 от "Таралеж в гащите":
И като питаха народът какво ? Още си скубят косите англичаните , е са го допуснали този референдум .16:01 07.05.2025
38 Възраждане да млъкват!
Коментиран от #65
16:02 07.05.2025
39 хАХА
До коментар #32 от "ГЕРБ СДС":
Това и децата го знаят !!16:02 07.05.2025
40 Гагаузина
Към Мускалието.
Никой не го спира .
16:02 07.05.2025
41 дядо Митьо
До коментар #9 от "Последния Софиянец":
Дежурната клюкарка събрала подписи-избърши си с тях отверстието,нали много си работен пък все тук киснеш???16:03 07.05.2025
42 Меси
До коментар #17 от "Гост":
Никакъв референдум, с цървули референдум не се прави, който не иска Европа, границите са отворени и прав му път. Крайно време е България да приключи с източноазиатските и ориенталски мурафети.Коментиран от #43, #67
16:04 07.05.2025
43 43215
До коментар #42 от "Меси":
Копейките из Европа ще станат по-тихи от тревата, ако са заплашени да живеят в Рашистан. 😆16:06 07.05.2025
44 Не си на себе си
До коментар #10 от "Сила":
Пак простьо пише глупости. Първо се осведоми кои са циганите в Парламента (ще ги познаеш лесно като видиш и роднините им), но в тази цифра не влиза Костадинов. После, ако ти не можеш да оцениш(поради липса на каквито и да е умения) интелекта и ума на Костадинов се принизяваш до некадърните с фалшиви дипломи евроатлантиците от Парламента.16:06 07.05.2025
45 Капейкин
Или то мястото беше на жена му .
Коментиран от #50
16:06 07.05.2025
46 Късно е, чадо!
16:09 07.05.2025
47 Защо
До коментар #10 от "Сила":
обиждате фюрера с бронзовия тен на Възраждането на байганювщината - мужика Копейкин ? Не виждате ли , че му хлопат всички чекмеджета !16:09 07.05.2025
48 Един от онези
Второ - това питане е против Европейското бъдеще на България и няма как да бъдат питани отделни граждани при положение, че вече сме се произнесли и Парламентът е приел законите за това - нужно е само дата 01,01,2026 да слагаме евро в питката!
Трето - не го слушайте този нац.предател и рупор на щенията на раЗЗия за ДНР, ЛНР, Абхазия,... и какви ли не измислени държави!
Коментиран от #148
16:09 07.05.2025
49 Абе всички
16:10 07.05.2025
50 Варненец
До коментар #45 от "Капейкин":
Не може да разделят Партийната Субсидия,засега е с ново Волво!16:12 07.05.2025
51 Костадинов
16:12 07.05.2025
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Весел Патиланец
Събрал подписи на 600к, но от проеверените 200к не знаеха изобщо останалите не са се подписвали изобщо!
Нещастни копейки!
16:13 07.05.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Стига вече!
16:14 07.05.2025
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Гост
16:15 07.05.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Йкккккййййхй
16:20 07.05.2025
60 Балъци дигитални
До коментар #52 от "Бунак":
Вг ъз раждане е създадена с цел разединение на българите и спъване на България в нейното развитие за да останем в контрола на другарите от ДС които работят за руските интереси .. целта на Костя от варнеската махала е да спъва България в нейното развитие и да всява омраза между българите ( а той самия не е българин )16:21 07.05.2025
61 Бай Ганьо
А после ще има - Не бойте се моряци, корабът потъва бавно, вода ще има за всички...
На Боко Жирафа не го избраха. Мерц не го избраха. Навсякъде тотал щета.
Мъка и тормоз...
Коментиран от #64
16:22 07.05.2025
62 ИНЖ1
Коментиран от #78
16:23 07.05.2025
63 Хъхъ
Долния национален предател от Максуда, трябва да бъде съден и вкаран в затвора !
Вече е опасен за националната сигурност
Коментиран от #71, #72
16:24 07.05.2025
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Попето
До коментар #38 от "Възраждане да млъкват!":
Пък ГЕРБ са получили едвам десетина процента, а управляват цяла България по най - некадърен и противонароден начин.Коментиран от #77
16:30 07.05.2025
66 Истината
Глава втора.
НАЦИОНАЛЕН РЕФЕРЕНДУМ
Раздел II.Национален референдум
Предмет
Чл. 9.
(2) Чрез национален референдум не могат да се решават въпроси:
(4) Референдум по въпроси, уредени в сключени от Република България международни договори, може да се произвежда преди тяхната ратификация......
С подписване на Договора за присъединяване към ЕС България се съгласява да приеме еврото. Договора е ратифициран на 11 май 2005 година, 231 народни представители гласуват "За", 1 е против, 2 въздържал се.
16:33 07.05.2025
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Вие сте бунаци
16:36 07.05.2025
69 Курс за деня
100 копейки = 0,011 Евро
1000 копейки = 0,11 Евро
Колко копейки трябва да се съберат за да станат 1 евро?
16:36 07.05.2025
70 Да се Знае!!
Коментиран от #97
16:36 07.05.2025
71 Така е! Прав си!
До коментар #63 от "Хъхъ":
Костадинов е национален предател и обслужва интересите на съседна държава, която е обявила нашата страна за "Вражесща"!!!16:39 07.05.2025
72 Така е! Прав си!
До коментар #63 от "Хъхъ":
Костадинов е национален предател и обслужва интересите на съседна държава, която е обявила нашата страна за "Вражеска"!!!16:40 07.05.2025
73 Не щем
16:40 07.05.2025
74 Хитрец е Костадинов
16:42 07.05.2025
75 Лемънс
Особено ако те са в компетенцията на избраните институции или се касаят до въпроси, които вече са предмет на Законодателни актове или Международни Договори!!!
България при влизането в ЕС е подписала Договор, че ще влезе в Еврозоната и ще приеме Еврото!!!
16:43 07.05.2025
76 Меси
До коментар #67 от "Метлата":
Ако животът ти зависи от това да дадеш дефиниция в момента на понятието фискална независимост, пиши се умрял. Хал хабер си нямаш какво си написал, е точно това са цървулите.Коментиран от #86
16:43 07.05.2025
77 АнтиГЕРБ
До коментар #65 от "Попето":
И кой ти каза, че аз съм за ГЕРБ?16:44 07.05.2025
78 Турбо Фолк Варна
До коментар #62 от "ИНЖ1":
Може и в Турция, на Възраждане ще им отива в Турция при чалгата.16:45 07.05.2025
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Фицо
До коментар #31 от "Таралеж в гащите":
Във Великобритания вече искат да се връщат в ЕС, но от ЕС не са настроени да ги вземат с преференции. Оттук нататък, ако искат минават по пътя на всички кандидатирали се държави и без никакви специални условия.16:48 07.05.2025
82 Завърнал се
Коментиран от #95
16:49 07.05.2025
83 Патриот
Коментиран от #87
16:49 07.05.2025
84 Възраждане са НЕкомпетентни популисти!
Народът български е делегирал власт на Парламента да решава тези въпроси още преди подписването на Договорите и тогава гласуваха 85% от българите, не като сега 38% !!
Коментиран от #93
16:51 07.05.2025
85 БАЙ СПАС
16:53 07.05.2025
86 Гост
До коментар #76 от "Меси":
Когато унищожаваж българския лев, който е съществувал над 140 години, трябва да можеш да дадеш смислени аргументи, а не повтаряш брюкселски мантри. Разбирам, че за това ви плащат, ама поне малко се постарайте. Поне на 140-те години история го дължите. Да не говорим, колко е разклатено прослувутото ви евро точно в момента, в каква дългова спирала е тръгнала да го дърпа Германия и какви борчове ще ни натресете. И най "цървулския" аргумент, да не пропусна. До оня ден не бяхме готови за еврото, сега някак рязко и изведнъж станахме супер подготвени.... Всеки с поне две мозъчни клетки се съмнява, защото нито корупцията е намяляла, нито народът е забогатял, а оня "Кой", заради когото гонехте автобуси по софийските улици днес ви е главен. Та, ВСЕКИ нормален човек не само се съмнявам, сигурен е, че в момента тихо и леко го тгрекаравт. Затова и не искате референдум. Евроатлантици....Коментиран от #92, #98
16:54 07.05.2025
87 По-точно
До коментар #83 от "Патриот":
Германската партия „Алтернатива за Германия“ бе обявена от вътрешното разузнаване за дясна екстремистка организация, защото според властите пропагандира расизъм, подкопава демокрацията и нарушава конституционните ценности. Това ѝ позволява да бъде поставена под наблюдение, но не е официално забранена.16:55 07.05.2025
88 78291
16:56 07.05.2025
89 Дред
Коментиран от #94
16:58 07.05.2025
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 още по-интересно
16:59 07.05.2025
92 Роро
До коментар #86 от "Гост":
Абе стига си дрънкал врели-некипели бре, засрами се! Не унищожаваме българсщия лев, а го ЗАМЕНЯМЕ с обща Европейска валута! Еврото е Втората в Света най-използвана валута след Долара!!!Коментиран от #152
17:00 07.05.2025
93 Пейкович
До коментар #84 от "Възраждане са НЕкомпетентни популисти!":
А добро утро. България е парламентарна демокрация, народът избира парламент, който да гласува закони и да избира правителство. Като не ви харесва, какво е решил парламентът, да бяхте избрали други.И когато избираха правителството, което подписа за ЕС, никой не беше против това.
17:00 07.05.2025
94 Аман вече!
До коментар #89 от "Дред":
Стига руски конспиративни теории! Омръзнахте на всички с глупостите си!17:01 07.05.2025
95 Забрави
До коментар #82 от "Завърнал се":
И в Шенген!Толкова усилия, преговори, мъки, а някакви платени копейкаджии искат да провалят бъдещето на нашите деца!
Коментиран от #100
17:03 07.05.2025
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Хамрун Вадуцки
До коментар #70 от "Да се Знае!!":
Нелегитимен и нецелесъобразен са различни неща. Референдумът е легитимен и не противоречи на никакъв международен договор, в него се пита не дали,а кога най рано да приемем еврото. Със същите мотиви Полша, Чехия , Словакия Унгария , Дания, Румъния се скатават от еврото. Ще го приемат някога, но не сега17:06 07.05.2025
98 Меси
До коментар #86 от "Гост":
Ако ми плащаха щях да ти обясня, но понеже никой не ми плаща ще ти кажа само едно без да обяснявам. Еврозона ще има, референдум не.17:08 07.05.2025
99 Мнение
Коментиран от #130
17:08 07.05.2025
100 аха
До коментар #95 от "Забрави":
дори и възраждане провали приемането на чехия в еврозоната....ако не знаеш в чехия избирателите мнозинството са копейки които не искат хубавото евро и заради това отложиха приема на еврото за неопределено времеКоментиран от #104
17:08 07.05.2025
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Фактите не лъжат!
Имаше леко поскъпване на някои стоки, но ефектът беше временен. В дългосрочен план еврото донесе икономическа стабилност и доверие!!!!
Коментиран от #106
17:11 07.05.2025
103 А аз питам
17:11 07.05.2025
104 Истината
До коментар #100 от "аха":
Чехия не е във ВАЛУТЕН БОРД.Коментиран от #109
17:11 07.05.2025
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 След
17:13 07.05.2025
108 Пепи Волгата
17:14 07.05.2025
109 именно
До коментар #104 от "Истината":
не са във валутен борд който да е привързан към еврото и който да им гарантира стабилност на валутата и въпреки всичко не искат еврото...както полша и данияКоментиран от #117
17:14 07.05.2025
110 Е няма
17:15 07.05.2025
111 българин
До коментар #12 от "Сталин":
трай бе паткан.17:15 07.05.2025
112 Фъргов
Държавите, които приеха Еврото успяха да ускорят растежа и Инвестициите, но поеха ангажимент към финансова дисциплина!
Коментиран от #114, #118
17:16 07.05.2025
113 Опасно
17:17 07.05.2025
114 Така е
До коментар #112 от "Фъргов":
А Гърция вече се възползва от ползите на еврото. Пристанища, летища, всичко отиде..17:18 07.05.2025
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Истината
До коментар #106 от "а глупавите":
Дания е единствената държава в Европейския съюз, която има официално изключение от задължението да приеме еврото. Това означава, че страната не е длъжна да замени своята валута – датската крона (DKK) – с еврото, освен ако сама не реши да го направи.Коментиран от #119
17:19 07.05.2025
117 Правете разлика!!!
До коментар #109 от "именно":
Чехия НЕ е във Валутен Борд, защото има Стабилна Икономика и Силна Централна Банка, която контролира собствената си парична политика!България въведе валутен борд през 1997 г., след тежка хиперинфлация и финансова криза. Бордът фиксира лева към марката (по-късно еврото), за да върне доверието и стабилността.
Чехия НЕ се нуждае от Валутен борд, защото контролира инфлацията сама!
България имаше тежка криза – наложи се стабилизация чрез Валутен Борд!
Не сравнявайте НЕсравними неща! България може да се сравнява само с Литва, Латвия, Естония и Хърватия! Не с Чехия и Пжлша!
17:21 07.05.2025
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Дания НЕ е България!
До коментар #116 от "Истината":
Дания е единствената страна в ЕС, която има официално договорено изключение („opt-out“) от задължението да приеме еврото, договорено в Договора от Маастрихт.!!Страната проведе референдум през 2000 г., на който мнозинството от гражданите отхвърли приемането на еврото.
Датската крона (DKK) е обвързана с еврото чрез механизма ERM II, което осигурява стабилен курс, но без преминаване към еврото.
17:28 07.05.2025
120 искаш да кажеш
До коментар #115 от "Истината":
че е лошо валутния борд и предпочиташ боко и шиши да провеждат фискална политика каквато имахме преди валутния и която доведе до хиперинфлация ??? а паричната политика водеща до обезценка на спестяванията на хората за да се улесни износа е от полза на шепа хораКоментиран от #123
17:29 07.05.2025
121 Историята на Дания е различна!!
До коментар #106 от "а глупавите":
Дания е член на ЕС още от 1973 г., (тогава Европейсща Икономическа Общност)!Договорът от Маастрихт (Договор за Европейския Съюз е основополагащ Договор, подписан на 7 февруари в град Маастрихт (Нидерландия) и влязъл в сила от 1 ноември 1993 г., та тогава Дания е подписала клауза в своя Договор с ЕС това официално изключение "opt-out", че не е длъжна да приеме еврото. Още преди да влезе еврото в сила, Дания прави първи референдум за него през 1992 г. и тогава народа на Дания отхвърля Еврото. Но то още никъде не е влязло в сила! Еврото влиза в сила по-късно, чак на 1 януари 1999 г., но първо само като електронна валута! През 2000 г. Дания провежда втори Референдум, за да види дали хората вече исщат Еврото и пак е отхвърлено. Сания може да си прави винаги Референдуми за Еврото, защото вратичката за тях е винажи отворена. Но те са се застраховали предварително.
17:43 07.05.2025
122 Вярно е!
До коментар #115 от "Истината":
Полша не е в Еврозоната, защото иска да запази контрола над своята парична и фискална политика.България е във валутен борд от 1997 г., което вече ограничава нейната парична политика – лихви, емисия на пари и валутен курс са фиксирани към еврото.
Извод: България така или иначе няма пълна парична независимост, затова аргументът на Полша не се прилага със същата сила за България.
Коментиран от #125
17:46 07.05.2025
123 Нищо не разбираш!
До коментар #120 от "искаш да кажеш":
Много си объркан, човече!17:47 07.05.2025
124 Дания - България (сравнение)
Запазва пълен контрол над паричната си политика, въпреки че курсът на кроната е фиксиран към еврото.
Може да променя лихви и води собствена парична стратегия.
България: Няма opt-out, а по договор е длъжна да приеме еврото.
От 1997 г. е във валутен борд – няма собствена парична политика (курсът към еврото е фиксиран, лихвите зависят от външни фактори).
И без еврото, вече е силно ограничена.
Извод: Дания има избор и контрол; България вече е обвързана, така че преминаването към еврото е по-малка стъпка спрямо нейната текуща система.
17:49 07.05.2025
125 губещо е
До коментар #122 от "Вярно е!":
да се позволява парична политика на корумпирани политици като боко и шиши или такива в брюксел ...защото паричната политика на еврозоната се ръководи пак от брюксел !!! за да спасят гърция ецб изкупуваше месечно гръцки дълг за 50 млрд.... т.е печаташе евро и така се обезцениха спестяванията !! валутния борд е добро решение за да ни пази от брюксел и от софия....я обясни как ще се отрази на стойността на еврото разходите които еврозоната ще поеме за възстановяване на украйна и за издръжката иКоментиран от #129
17:52 07.05.2025
126 Полша - България (сравнение)
България, от друга страна, е във Валутен Борд от 1997 г., което означава, че вече е лишена от Парична Независимост – курсът на Лева е фиксиран към Еврото, а лихвената политика се диктува Отвън!!!Освен това България вече е в преддверието на еврозоната (ERM II) и по договор е Задължена да приеме Еврото при изпълнение на Критериите.
Извод: Полша може да си позволи да изчака и да преценява кога да се присъедини, докато за България приемането на еврото е логично продължение на вече съществуващия валутен режим!
17:53 07.05.2025
127 клх9цп
17:55 07.05.2025
128 Роза
Коментиран от #132
17:55 07.05.2025
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Още едно мнение
До коментар #99 от "Мнение":
Викаш дай да си нашием още кризи. Те българите ще оцелеят така и такаКоментиран от #137
17:58 07.05.2025
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Роско
До коментар #128 от "Роза":
Ти още ли не проумяваш, че българските граждани са се съгласили да приемат Еврото с подписването на Договора за присъединяване към ЕС още в далееееечната 2005 г.!!!!През 2020 г. страната ни влезе в чакалнята на Еврозоната (ERM II), това е още една стъпка към Еврото!!
Кое не разбирате?!
Неадекватните истерии на Костадин Костадинов са безмислени!
Референдум е безмислен! Имаме Договор!
Референдум се прави преди Договор!
Защо си губите времето в неадекватни и противоконституционни дилеми?!
18:01 07.05.2025
133 Вън!
До коментар #131 от "чакам":
Пишеш руска пропаганда!Коментиран от #136
18:02 07.05.2025
134 хаха
До коментар #34 от ".......":
Защото вързан лев към евро значи независима България, която при единствено условие да държи резерви в евро, може да има своя финансова политика и НЕ ДЪЛЖИ НИКАКВИ ПАРИ ЗА ДЪЛГОВЕТЕ НА ЕВРОЗОНАТА. Влизане на еврото като национална валута значи 0 РЕЗЕРВИ НА БЪЛГАРИЯ(стават част от ЕЦБ), 0 ФИНАНСОВА НЕЗАВИСИМОСТ(всичко трябва да се одобри от ЕЦБ) и БЪЛГАРИЯ ДА ДЪЛЖИ ПАРИ ПО ДЪЛГОВЕТЕ НА ОСТАНАЛИТЕ В ЕВРОЗОНАТА. Т.е. губим тотално независимостта си и трябва да плащаме чужди трилиони дългове.Коментиран от #135
18:02 07.05.2025
135 Лъжеш!!!
До коментар #134 от "хаха":
"Вързан лев към евро" означава, че курсът на българския лев е фиксиран към еврото, т.е. левът е привързан към еврото с твърд курс. За момента този курс е 1 евро = 1.95583 лева. Това означава, че България НЯМА пълна Независимост в паричната си политика, защото България НЕ може да регулира Лихвените си Проценти или да изпълнява други Монетарни Политики, както правят страните с Независими Валути, напр. Полша, Чехия, Унгария, Румъния ...Така че, макар България да има собствена фискална политика, тя НЕ може да води Независима Монетарна Политика, докато не въведе Еврото!!!Образовайте се! Не пишете глупости и руска пропаганда!
Коментиран от #139, #140
18:06 07.05.2025
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Викам
До коментар #130 от "Още едно мнение":
Викам: въвеждането на Еврото в България ще бъде положително за страната, но също така изисква внимателна подготовка и преодоляване на икономическите предизвикателства!18:11 07.05.2025
138 Викам
Мисля, че при управление на ПП-ДБ щеше да стане по-добре приемането на Еврото. ГЕРБ са малко Шменти-Капели..
18:12 07.05.2025
139 когато
До коментар #135 от "Лъжеш!!!":
се въведе еврото България няма да може да води независима монетарна политика а ще се подчинява на ЕЦБ където командват големите държави които са и силно задлъжняли....с.изключение на германия нои и тя е на път да поеме големи дългове !!!! България няма да може да се противопостави на поемане на общи дългове от еврозоната а тегленето на заеми от управляващите ще се улесниКоментиран от #149
18:14 07.05.2025
140 хаха
До коментар #135 от "Лъжеш!!!":
Какво лъжа? Гърците правиха ли преди години референдум? Масово гласуваха против депеша от Брюксел. Какво стана? Просто ЕЦБ блокира парите на гръцките банки и ограничи да може да се теглят до 60 евро на ден, докато не се "поправиха" и не се прие налаганото отгоре.Гърция беше ли натисната да вдигне данъците яко? Да намали заплатите? Направи ли го, защото нямаше право на гък?
Лъжа ли, че еврозоната дължи трилиони? Лъжа ли е, че при дългове на един всички плащат? Като страна извън еврозоната платихме ли нещо по гръцкия дълг? Ама останалите плащаха.
Коментиран от #142, #143, #144
18:15 07.05.2025
141 Разликата м/у Румъния /България
1. България е част от чакалнята на Еврозоната (ERM II) от 2020 г., което е важна стъпка към приемането на еврото, и се очаква да приеме еврото след изпълнение на определени икономически условия.
2. Румъния все още не е в чакалнята на Еврозоната и не е поставила конкретна дата за приемането на еврото. Въпреки че страната има амбиции да въведе еврото, процесът е по-бавен в сравнение с България.
Това означава, че България е по-близо до приемането на еврото в краткосрочен план, докато Румъния все още не е започнала активния процес на присъединяване към Еврозоната.
18:17 07.05.2025
142 Лъжеш!
До коментар #140 от "хаха":
Гърция изпадна в криза поради прекомерен държавен дълг, слаба икономическа структура, високи разходи и дефицити, както и глобалната финансова криза от 2008 г., което доведе до нужда от международни спасителни програми.18:19 07.05.2025
143 Пак Лъжеш!!!
До коментар #140 от "хаха":
Не, когато една страна в Еврозоната има дългове, те не се покриват директно от другите членки!!!Въпреки това, страните от Еврозоната имат определени механизми за помощ в случай на финансова криза, като спасителни пакети, осигурени от Европейската централна банка (ЕЦБ) и други институции като Европейския стабилизационен механизъм (ESM).
В тези случаи други държави могат да предоставят кредити или гаранции, но всяка страна остава отговорна за СВОЯ СОБСТВЕН ДЪЛГ!!!!!
18:22 07.05.2025
144 Затова
До коментар #140 от "хаха":
Гърция беше принудена да вдигне данъците и да намали заплатите, за да получи финансова помощ от ЕС и МВФ след дълговата криза. Това беше част от условията за спасителните пакети, които изискваха фискални и структурни реформи за стабилизиране на икономиката и намаляване на дълга.То не може да лъжеш и да разхищоваш, а другите да ти плащат масрафа! Гърците лъгаха яко ЕС, затова си платиха за лъжите!!
18:25 07.05.2025
145 Гост
18:28 07.05.2025
146 Чичо Пейо
18:34 07.05.2025
147 Жръц
До коментар #1 от "си дзън":
Ще има да Дзън- дзъкаш, когато влезе еврото.Никакво рационално мислене,а само атавистична омраза! Но ако опираше само да такива,като теб няма проблем! Но ще пострадат милиони,нормални българи.Не виждаш ли,че въртят разни процедурни хватки, за да не влезе тази точка за разглеждане...Всяка първа сряда!? Усети ли се? Това означава началото на Юни.Ще разтакават,докато не дойде решението с Конвергентен доклад.А то е след няколко седмици.Пристигне ли, референдума отпада като възможност.Ще питате къде а,кат гладните.Коментиран от #151
18:54 07.05.2025
148 Безпристрастен
До коментар #48 от "Един от онези":
Ще повториш ли своя пост,догодина,по това време? Хайде,направи го.Със същия ник и текст.Да не се получи така,че тогава да псуваш като столичен каруцар,същото евро.18:59 07.05.2025
149 Лъжи, лъжи, лъжи...
До коментар #139 от "когато":
Не, България и в момента НЕ води независима монетарна политика!!Причината е, че страната е във валутен борд, въведен още през далечната 1997 г. при фиксиран курс на лева към германската марка, а по-късно към еврото — в момента 1 евро = 1.95583 лева.
Българската народна банка (БНБ) НЕ определя самостоятелно основните лихвени проценти и НЕ може свободно да провежда парична експанзия или свиване (напр. чрез изкупуване на активи или печатане на пари).
Всички левове в обращение трябва да бъдат напълно обезпечени с резерви в евро.
19:00 07.05.2025
150 Посетител
До коментар #15 от "Сесесере":
Чул те Господ!!! Амин!19:03 07.05.2025
151 Още ли не загряваш?!
До коментар #147 от "Жръц":
Той референдума е конституцижчонално нелигитимен!Решението за присъединяване към Еврозоната НЕ е въпрос, който е Пряко в компетенцията на Гражданите чрез Референдум, тъй като България вече е подписала Договори с Европейския съюз!
80% от Българите са неинфолмирани, некомпетентни, наивни и ... да не кажа по-остра дума ще спра до тук...затова са лесно манипулируими от лъжци като Костадинов, които се възползват от това!
19:07 07.05.2025
152 Разкрийте ги
До коментар #92 от "Роро":
Мисля, че ти трябва да се засрами, защото дори не разбираш какво значи думата заменяш, но я използваш. Не е зле да си пишете имената вие които прокламирате еврото, така че след като ни вкарат насила и се случи всичко това за което се предупреждава да се знае кой е допринесъл за нищетата на съседи, приятели, роднини.Коментиран от #155
19:11 07.05.2025
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Тинтири-минтири
До коментар #152 от "Разкрийте ги":
За Еврото е мнозинството, което българите гласували за парламент са избрали.Възраждане са малцинство, така че лайте си, след 3 седмици увяхвате!
А подписите за измисления референдум са ФАЛШИВИ!@!
19:18 07.05.2025
156 Петко
23:41 07.05.2025
157 марш ве
01:13 08.05.2025
158 Думата трябва да е на народа
До коментар #33 от "Истината":
604 000 българи се подписаха за Референдум за отлагане на приемането на Еврото до 2043г.Възраждане може да има 4,55% от всички българи, но ББ , които иска да ни натика в Еврозоната и ГЕРБ имат 7,5% от всички българи. ПП-ДБ са още около 4,5%, а ДПС-НН- 3%, или общо тези, които искат да затрият българския лев са подкрепени само от 15% ог всички българи. Останалите 85% може да не са съгласни с приемането му от 2026г Затова е редно да се пита народа, а не хора , прочели една книга, или такива, които трудно си служат с българския език и говорат само с прости изречения и "У-у-у" или "Ту-ту"- такива умници да натикат България в Еврозоната. Правят го само за да сложат ръка на 74 млрд. лева в-резервите на БНБ, които ще могат да харчат. А нормалните граждани, които се трудят честно, ще обеднеят още повече, защото цените ни ще се изравнят с европейските, а доходите ни са в пъти по-ниски от средноевропейските. Най- бедната страна в ЕС да я натикат в Еврозоната! Предатели!
23:44 09.05.2025
159 Кои сте Вие
До коментар #30 от "копейкин!":
дето искате в Еврозоната и колко сте? Ние не искаме Еврозоната нито през 2026, нито докато не се изравним по доходи със Западните страни. Хайде да се преброим на Референдум и да видим колко сте вие и колко сме ние!23:49 09.05.2025
160 Този коментар е премахнат от модератор.