Румен Радев внася предложението си за провеждане на референдум за еврото

12 Май, 2025 07:21 2 480 210

  • референдум-
  • евро

От управляващото мнозинство - двама от тримата партньори се обявиха за еврото и срещу общественото допитване

Румен Радев внася предложението си за провеждане на референдум за еврото - 1

Президентът Румен Радев ще внесе официално предложението си за провеждане на референдум за еврото - политическите сили, които са несъгласни с президентското предложение, готвят бързото му отхвърляне. От управляващото мнозинство - двама от тримата партньори се обявиха за еврото и срещу общественото допитване.

Само ИТН подкрепя идеята за допитване, едновременно с това са ''за'' влизане в eврозоната. От ПП-ДБ също са на позицията на управляващите. Партиите, обявили се срещу предзидентския референдум, е бързо преминаване на предложението през комисии и зала и незабавно отхвърляне на предложението.

"Възраждане" МЕЧ и "Величие" ще подкрепят предложението на държавния глава. Според Радев управляващит, трябва да потърсят подкрепа от гражданите, защото претендират да защитават техните интереси. Председателят на парламента определи въпроса за референдум, предложен от президента, като спорен.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 61 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Как

    58 129 Отговор
    Президентът ни е платен агент на КГБ и на турското разузнаване Боташ!

    Коментиран от #88, #124

  • 2 Тити

    121 35 Отговор
    Референдума пащоказва дали в една страна има демокрация.

    Коментиран от #24, #161

  • 3 Людмил

    106 31 Отговор
    Имаме си БГ Лев

    Коментиран от #26

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Мдаа!

    125 33 Отговор
    Голям рев нададе соросоидната гнус, явно здраво ги държат за топченцата!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Факт

    76 24 Отговор
    Истината е, че без ЕС България икономически не може да преживее, но не е необходимо да се натяга сляпо, като пренебрегва признаците на неговия упадък и не взема предохранителни мерки!

    Коментиран от #12, #82

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Последния Софиянец

    65 20 Отговор
    Бойко Борисов подари на Тръмп Боташ, Турски поток и АЕЦ Белене за 100 млрд долара ама не се тревожиш.
  • 10 Госあ

    69 31 Отговор
    Няма да позволят референдум и ще ни заробят в еврозоната със сигурност. Освен че ще плащаме с тези които си гледат кефа, всякаква възможност за инвестиции от сащ, Китай, Япония и Южна Корея ще бъдат секнати. Дори да се появи някое читаво правителство, което не гони делегации от изток, самите те няма да идват.
  • 11 БСП Обединена Левица за Радев

    71 31 Отговор
    Генерал Румен Радев е единственият защитник на Българския лев, националния интерес и православните християнски ценности. Не на ЕС и НАТО

    Коментиран от #30, #33

  • 12 Последния Софиянец

    72 24 Отговор

    До коментар #7 от "Факт":

    В Русия като изгониха чуждите вериги работата на местните се удвои.

    Коментиран от #126

  • 13 По принцип

    69 15 Отговор
    Съм за еврото, но като гледам КОИ цвилят най-много срещу референдума, се замислям как бих гласувал …
  • 14 Свободен

    33 82 Отговор
    Този човек трябва да бъде арестуван за държавна измяна!

    Коментиран от #17

  • 15 Нека

    43 10 Отговор
    територията се тресе !!!
  • 16 Антипутлерист

    26 67 Отговор
    Един елемент от демокрацията е остракизация. Такива, като фатмака Плеширадев да бъдат изгонени от държавата.

    Коментиран от #19, #31

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Колко

    55 9 Отговор

    До коментар #16 от "Антипутлерист":

    Ви плаща г-н Шиши да се пенявите тук?

    Коментиран от #41

  • 20 Форо

    27 48 Отговор
    Натовски генерал! Никога не е свалял петолъчката от шапката!
  • 21 Третото му нарушение на Конституцията

    29 56 Отговор
    Такъв президент си избрахме.

    Коментиран от #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Факти

    63 8 Отговор

    До коментар #2 от "Тити":

    Демокрация се извоюва, а не се получава наготово. Българският народ трябва сам да си вземе демокрацията, а не да чака да му я дадат. Народ, който дори не ходи да гласува, демокрация не заслужава. Ако българите бяха толкова срещу еврото щяха масово да излязат да гласуват за Възраждане, но 2/3 изобщо не си направиха труда да се разходят до урните. Истината е, че на народът не му пука. Все му е тая кой ще го управлява и каква ще е валутата. Българският народ тотално се е пуснал по течението.

    Коментиран от #59, #76, #89, #185

  • 25 Антипутлерист

    28 52 Отговор

    До коментар #8 от "Последния Софиянец":

    Първо, вече сме подписали договор за еврото. Второ, неграмотните братя ли ще взимат решение по експертни въпроси?!...

    Коментиран от #44

  • 26 Да, така му казваме.

    7 17 Отговор

    До коментар #3 от "Людмил":

    Стойността му е 0.51129 евро. Ни повече, ни по-малко, ни вчера, ни утре.
  • 27 Кабадалаверов

    21 1 Отговор
    Няма страшно,Меси дава комисиони и в ев.ро,и в лев.чета,важно е,Дебе..лият шеф да е съгласен.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Koй печели от отлагането на еврото?

    31 23 Отговор
    Има едно 30% сива икономика, която генерира приходи предимно в левове. Кръгло 30 милиарда лева на година. Тези левове няма как да се вкарат в банки, защото трябва да е законен произходът им. Не може директно да се купи нещо скъпо по същата причина. Трябва да се легализират, изперат. Това е бавен и скъп процес, пък и от всякъде те следят. Ако до момента на приемане на еврото не си узаконил тези доходи просто ги губиш.

    Стратегията на притежателите на такива пари е приемането на еврото да се отлага колкото е възможно повече. за постигането на тази цел плащат на медии, ПР агенции, лидери на общественото мнение, отделни политици и цели партии да се забави процесът по прехода. Никакъв патриотизъм, никаква носталгия, даже Путин не е фактор.

    Коментиран от #48

  • 30 БСП

    15 13 Отговор

    До коментар #11 от "БСП Обединена Левица за Радев":

    Комунист и православни християнски ценности. ХА, ХА
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Бай Данчо

    27 11 Отговор
    От време оно е казано ГЛАС НАРОДЕН ГЛАС БОЖИ !!! За Боколандия обаче не важи! Ту мисирките да мълчат и ту-туууу отвреме на време да наднича зад облаците .....СМЕЕЕЕЕЕЕХ ГОЛЕМ!!!!
  • 36 Джером К. Джером

    15 23 Отговор
    Празни действия на един празен човек!
  • 37 Никой

    27 11 Отговор
    Еми - в Швейцария има Референдуми - ама те са назад Швейцария са назад, къде сме ние - къде е тази нещастна държавица - Швейцария. Я имат метро - я нямат.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Промяна

    20 24 Отговор
    Как е възможно да саботира европейското развитие на България този човек

    Коментиран от #42

  • 40 Доротея

    18 30 Отговор
    Гьоте, любимият поет на Радев е казал :"Няма нищо по-страшно от активната глупост“. А напоследък Радев проявява огромна активност.
  • 41 Промяна

    10 18 Отговор

    До коментар #19 от "Колко":

    Горките бедняци реват неистово Няма какво да загубите защото нямате нищо Стига РЕВ

    Коментиран от #54

  • 42 Моканина

    7 1 Отговор

    До коментар #39 от "Промяна":

    Доста спорно е да го наричаш така.

    Коментиран от #53

  • 43 ДайБГ Гепи

    14 1 Отговор
    Референдумите са забранени

    Коментиран от #80

  • 44 Ама

    23 7 Отговор

    До коментар #25 от "Антипутлерист":

    Не ви пречи неграмотните братя да избират народните представители срещу кеш, нали? Тогава са законни и разсъдливи избиратели ...

    Коментиран от #56

  • 45 Скайнет

    14 4 Отговор
    В Швейцария има редовно референдуми, но колко маали с неграмотни дегенерати има там?!

    Коментиран от #50

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 МхтоМхто

    25 13 Отговор

    До коментар #29 от "Koй печели от отлагането на еврото?":

    Тези 30% "сива" икономика от лев ще минат в евро. Или си мислиш,че ЕЦБ ще осъществява по-стриктен контрол? Просто на нашите фатмаци са им обещали нещо. Я да си изсветлят чекмеджетата, я да ги държат още във властта, я да пуснат още субсидии без контрол. Не трябва да приемаме еврото сега. Трябва да се изчака . Големите икономики в ЕС буксуват, а ние направо ще тръгнем назад. Референдум и протести. Това е.

    Коментиран от #58, #77

  • 49 реалист

    9 11 Отговор
    Референдум трябва да има, но да не забравяме, че Радев си е евроатлантик.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Доларов четерихилядник

    18 6 Отговор
    Полша и Румъния са русофили, защото не приемат еврото. Словакия са върли атлантици, щото вече се набутаха с еврото.

    Коментиран от #83

  • 52 Гориил

    12 11 Отговор
    България има надежден източник на пари от транзита на огромни обеми газ и рафиниране на петрол. Като се съгласите с еврото, ще загубите част от тези многомилиардни доходи.

    Коментиран от #66, #74

  • 53 Промяна

    11 15 Отговор

    До коментар #42 от "Моканина":

    А как да го наричам Президент на европейска държава е а не на 16 република нали КАК е възможно като знае че това е добро за България да излиза и да хвърля лъжи да използва страховете на обикновените българи Защо използва обикновените българи

    Коментиран от #62

  • 54 Госあ

    18 1 Отговор

    До коментар #41 от "Промяна":

    От бедняка най лесно се взема. И ти го знаеш отлично.

    Коментиран от #63

  • 55 така е писано

    13 6 Отговор
    Явно еврозоната българите ще я сринат отвътре.
  • 56 Антипутлерист

    6 1 Отговор

    До коментар #44 от "Ама":

    Напротив! Това е вредно за всички.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Промяна

    15 9 Отговор

    До коментар #48 от "МхтоМхто":

    Сива икономика олигарси лъжат бедняците използват ги жестоко България е във ЕС няма как да се върне назад Левът е вързан за еврото за да се стабилизира държавата още 90 години
  • 59 Промяна

    10 17 Отговор

    До коментар #24 от "Факти":

    Това твоето не е демокрация а РЕВ неистов да си остане държавата в тинята това ли искате бедняци вие сте бедни и останалите да тикаме в блатото Радев е милионер не му пука за такива невежи използва ги
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Факти

    13 7 Отговор

    До коментар #32 от "Оламен":

    Гласът на кой народ трябва да е чут? Според самите Възраждане контролираният вот е 4-500 000 гласа. Това означава, че на последните избори само 30% реално са гласували. Гласът на народа е тишина и безразличие. На народът не му пука!
  • 62 Моканина

    2 3 Отговор

    До коментар #53 от "Промяна":

    Става въпрос за принадлежността му към homo Sapiens.
  • 63 Промяна

    7 10 Отговор

    До коментар #54 от "Госあ":

    Радев откъде взема за да живее луксозно нали от държавният бюджет
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Фен

    15 6 Отговор
    Всичко е само политика. Айде някой да обясни, каква е файдата от еврото, и защо е толкова спешно да се приеме? И защо никой друг не си и помисля да го приема скоро?
  • 66 Последния Софиянец

    10 7 Отговор

    До коментар #52 от "Гориил":

    Бойко Борисов подари Турски поток на Тръмп.700 млн на година ще взима Тръмп.
  • 67 Мунчо и Кеш

    14 11 Отговор
    Това същество ни струва по 1 000 000 лева на ден, 30 000 000 лева на месец, 365 000 000 лева на година. И така до 2035 година. Затова иска с димката "референдум" да отклони вниманието от договора с Боташ.
  • 68 Румен Боташев

    15 10 Отговор
    А референдум за това дали да плащаме по 1 милион на ден на БОТАШ КОГА ЩЕ ИНИЦИИРА ГЛАВНИЯТ ВИНОВНИК ЗА ТОЗИ ДОГОВОР - РУМЕН РАДЕВ ?
  • 69 България обича Президента Радев

    15 14 Отговор
    Вън на евроатлантичната измет ограбила България!

    Коментиран от #70, #78, #164

  • 70 Голем смех

    10 8 Отговор

    До коментар #69 от "България обича Президента Радев":

    И за тва обича заради него да плаща по 1 милион лева на БОТАШ :) хахахахахахахахаха
  • 71 некаф селяк

    14 4 Отговор
    Няма да мине номера! Няма да има референдум по този важен въпрос. Кой подяволите ви излъга мили съграждани, че имате право на глас :Д
  • 72 овчи мозъци

    9 5 Отговор
    Факти ,недейте манипулира с неистини относно управлението на държавата .ОТ трите партии партньори няма управляващо мнозинство а,има мнозинство с подкрепата на мародера на държавата ,който държи на каишка мутрата и себеподобния лидер на опг герб
  • 73 Анализ

    16 9 Отговор
    Радев прави умен ход: застава на страната на народа, който по традиция е консервативно настроен към промени. И не рядко е правилно. Ясно е какво е настроението в България. НЕ на Еврото, ДА запазим лева. Срещу Радев (и народа), ИТН, Възраждане, ВМРО, Величие - яростно заставят ГЕРБ, ПП-ДБ, БСП….които (вече доказано многократно) имат интереси обслужващи едрият бизнес, мафията и не на последно място - лични интереси. Когато се поставят така нещата и при едни следващи избори, ако Радев направи партия - какъв е шансът на ГЕРБ, ПП-ДБ и БСП, въобще да влязат в Парламента? Те си знаят. Шансът им е = 0. Нещо се мъти. Имат някаква игра и затова реват ЗА Еврото, дори и в последствие да са извън управлението на държавата.

    Коментиран от #87, #90

  • 74 Истината

    8 6 Отговор

    До коментар #52 от "Гориил":

    Първо, не са много милиардни приходите от Банкянския поток а и още не е изплатен заема по неговото построяване. И как приемането на еврото ще секне тези приходи? Да те би да има клауза, че ако приемем еврото ползването на потока да става безплатно? 😜
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Никой

    6 4 Отговор

    До коментар #24 от "Факти":

    Срещу мафията не се рита.
  • 77 Koй печели от отлагането на еврото?

    14 5 Отговор

    До коментар #48 от "МхтоМхто":

    Смесваш понятията. Парите от сивата икономика са извън банковата система, в куфарчета и чували. Това не е годишният оборот, а натрупани с годините печалби. В момента нито БНБ, нито ЕЦБ има влияние върху тях. Ако не се обърнат в евро тези средства ще се обезценят до нула. Там е проблемът, а не твоите пропагандни клишета.

    Коментиран от #81

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Браво

    11 9 Отговор
    Много се надявам пак да изживеем Виденовата зима, когато за да купим един долар, трябваше да даваме три хиляди лева, защото този народ трябва да се остави гладен иначе не разбира като се наяде и излиза като въшка на челото .....Вземете пример какво правят тези които ви управляват. Колко лева имаше в чекмеджето? Или само евра и злата,а вие продължавате да ревете за лева
  • 80 По-точно

    7 8 Отговор

    До коментар #43 от "ДайБГ Гепи":

    По-точно по някои теми референдумите са недопустими. Законът е ясен.
  • 81 провинциалист

    7 5 Отговор

    До коментар #77 от "Koй печели от отлагането на еврото?":

    В този ред на мисли, ако се направи нова емисия левове и старата се обяви за незаконна, проблемът ще се реши и без влизане в еврозоната.

    Коментиран от #96

  • 82 провинциалист

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Факт":

    А кой говори за България без ЕС?
  • 83 конкретно:

    8 5 Отговор

    До коментар #51 от "Доларов четерихилядник":

    На 1 октомври 2024г. гуверньорът на Националната банка на Румъния Мугур Исареску започва новия си мандат с реч пред депутатите, в която предупреждава, че приемането на еврото няма да се случи преди постигането на фискална консолидация - т.е. докато не се вземат мерки за свиване на бюджетния дефицит и намаляване на дълга. За разлика от България - Румъния не стои пред непосредствен избор дали да влезе еврозоната. Букурещ не изпълнява нито един критерий за приемане на еврото и плащат немалка цена за това.

    Коментиран от #163, #167

  • 84 За правова държава

    9 11 Отговор
    Тези които са и казват небивалици срещу президенската институция са българските фашисти . Кой има право да забрани на народа да се произнесе само тези които най- нагло и остро го нападат.. Тези които гласуват за токсичните парти просто са с промити мозъци. Те не са истински българи а на хранилка у нас. Да крадът , да плячкосват каквото могат , да перат пари, изнудват хората да им работят по 200 неща наведнъж. Това са те капиталистите. Новия фашизъм е факт у нас .Само БГ Мусолини приемете ББ все още му е тъжно ,че не може да командва въпреки критиките му . На улицата и настана време за митинги!Не допускайте тази фашиска шайка анти българи да ни погубят - сега за това евро а после ще искат и задължителен език да говорим под дитовката на ЕС.

    Коментиран от #91, #93, #104, #172

  • 85 Само питам

    11 13 Отговор
    Не ви ли стана ясно, че с искането за референдум точно на 9 май "День победы", според руснаците, Радев поздрави господарят си Путин и се извинеи, че не е заедно с Фицо и Вучич на Червения площад.

    Коментиран от #101

  • 86 Перо

    12 6 Отговор
    Ционистките, неолиберални БГ ТВ с национален ефир, канят неграмотни, властващи “политици” и приматни, придворни анализатори да говорят манипулативни, политически брътвежи и лъжи за еврото и после тези ТВ ги цитират като Шекспир, денонощно с повторения! Понастоящем и този, който унищожи банковата система /Ив. Костов/ е официален гост на БТВ, да ни бръщолеви популистки и политически за еврозоната с общи алабализми, както винаги без икономически и технически аргументи! Не знам кой друг престъпник ще извадят от нафталина! Преди Костов за еврото поканили химика Хампарцумян, който беше пришит в пакета към БВТБ /от Костов/, при приватизацията!
  • 87 Промяна

    10 14 Отговор

    До коментар #73 от "Анализ":

    Няма кой да гласува за Радев АЛА балата му свърши и той използва бедяците С този свой отчаян ход Жалко е за България че този човек не иска богата държава а бедняци които да контролира Радев живее луксозен живот осигурен е а вие накъде сте
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 провинциалист

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Факти":

    Тотално изопачаване на фактите. След поредната поредица от манипулирани избори, ниската избирателна активност е висок вот срещу изборните манипулации.
  • 90 Аз като един от народа

    8 6 Отговор

    До коментар #73 от "Анализ":

    Аз като един от народа не заставам зад Радев и не допускам той да застава зад мен.
  • 91 Промяна

    5 8 Отговор

    До коментар #84 от "За правова държава":

    А Радев на каква издръжка на държавна е и не пиши глупости АЛА балата му свърши търси свои нови роби и това са бедняците необразованите невежите които даже нямат представа какво е евро
  • 92 радев БОТАШ

    8 9 Отговор
    Предател!!!
  • 93 Мишел

    7 11 Отговор

    До коментар #84 от "За правова държава":

    Да наричаш другите фашисти, когато самият ти си фашист, е основната практика на Путин. Нарича се шизофашизъм или рашизъм.
  • 94 Бачо

    8 3 Отговор
    Не е проблема ако приемем еврото,макар че предпочитам лева,но като знам кои са начело на държавата как да имаш доверие на тези хора,та те последните години унищожиха държавата, икономиката ни е умряла от всякъде,за земеделие и животновъдство там е още по зле и сега ме убеждават че от другата година ще цъфнем и вържем
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Koй печели от отлагането на еврото?

    5 5 Отговор

    До коментар #81 от "провинциалист":

    Пак бъркаш причини и следствия. Причините да вземем еврото са макроикономически, а не да се борим със спестяванията на мафията. Това обаче удря по интересите на мафията и тя активира който може в защита на статуквото. Ако сменим левовете с други левове няма да получим макроикономическите ползи. Емитирането на нови левове също е скъп процес - и като производство, и като организация.

    Коментиран от #98

  • 97 пРезидентът на Рершетников!

    8 10 Отговор
    Окончателно се освети като Кремълски агент! И приключи политическата си кариера.

    Коментиран от #102, #134

  • 98 провинциалист

    2 2 Отговор

    До коментар #96 от "Koй печели от отлагането на еврото?":

    Не, не бъркам нищо. Давам контрааргумент на поредната опорка за влизане в еврозоната.

    Коментиран от #116

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 100 Референдум

    6 9 Отговор
    За това че
    Радев направи България
    Роб на Боташ

    Кога ?
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 провинциалист

    6 0 Отговор

    До коментар #97 от "пРезидентът на Рершетников!":

    Освен това е и антиваксър, нали?
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 хахаха

    9 2 Отговор

    До коментар #84 от "За правова държава":

    Ти виж кои ни управляват.... същите които и преди 1989 година. Имаше вътрешнопартиен преврат,всичко пак остана в ръцете на комунистите и бизнеса и властта.

    Коментиран от #105

  • 105 Никой

    2 4 Отговор

    До коментар #104 от "хахаха":

    Глупости - комунистите - поради това - че са по същество християни - оставиха всичко - за една нощ - няма чак такива процеси - няма Държавна сигурност - има отделни прояви на заграбване - всъщност се появиха мафии - които нямат нищо общо с БКП, няма проява на комунизъм, ориентираха се мутрите.

    Няма никаква схема - кой - каквото заграби.
  • 106 ИТН

    5 6 Отговор
    са партията на Радев. В шоуто на Слави, преди много години Радев гостува, и чалгарят му подхвърли за издигането му за президент. Зеленият чорап се изсмя. А всички забравят, че сегашната Радева е работила в това шоу. И го разведоха, защото знаят, че е женкар. Видно е, че работи Радев винаги в услуга на петата руска колона и олигархията у нас чрез масонската ложа на Гергов- консул на Русия.Това са мизерници, които всяват съмнения в народа, защото са мафиоти.
  • 107 Кирил

    3 7 Отговор
    Руска консерва. Иди.т
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 баце

    9 3 Отговор
    Правилно. Имаме право да кажем какво мислим по въпроса за еврото, но въпроса трябва да се зададе правилно - Желаете ли България да приеме еврото като валута. Ако НС отреже това право на хората, тогава помнете еничарите и ги накажете.

    Коментиран от #166

  • 110 Хлъц

    5 2 Отговор
    Да се случи по скоро! Тогава ще гледам цирк без край,на тези- който сега искат еврото.Искат го,или защото са крайно манипулирани,или си внушават сами,че ще бъдат добре.Точно тези,който днес се смятат за " средна класа" със влизане в еврозоната,ще отнесат плувката най здраво.Повечето от тях са с огромни ипотеки,който в момента със лева изплащат без много усилия.Автомобили,скъпи телефони - на кредит.Почивки навън,защото им остават средства ,след плащане на ипотека и кредит.Но с еврото,ще ги порежат жестоко.Има много елементарен тест, точно за тази група: Просто да попитат работодателите си,с колко ще им бъде увеличена заплатата ,още през първото полугодие на 2026 г.Дано се досещат отсега, какъв отговор ще получат.От трите пръста най дългия! Но нетната им заплата ще бъде наполовина в евро.

    Коментиран от #133

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Koй печели от отлагането на еврото?

    1 0 Отговор

    До коментар #98 от "провинциалист":

    Контрааргументът ти е контра на друга теза, защото не произлиза от тезата на нашия спор. Това го прави несъстоятелен в контекста на този спор. Нямаш причинно-следствена връзка.

    Коментиран от #123

  • 117 Перо

    6 2 Отговор
    Целият криминален контингент от 35 г. насам са поканени в ТВ с национален ефир да агитират за еврото.

    Коментиран от #121

  • 118 Ужас

    4 5 Отговор
    Много забавно какво ще правят тролчетата путинисти след като приемем еврото и останат без доходи заради несвършена работа

    Коментиран от #122

  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Питам?!

    3 7 Отговор
    Как може баба на село да прецени дали иска еврото, като дори не знае какво е то! Как могат необразованите хора да преценят, като никога не са имали и боравили с евро?!
    За да преценяват тази дирема обикновените хора, трябва да са имали някога евро и да са го употребявали.
  • 121 тв зрител

    0 2 Отговор

    До коментар #117 от "Перо":

    Може ли да цитираш 5-6 имена?

    Коментиран от #128

  • 122 Перо

    5 1 Отговор

    До коментар #118 от "Ужас":

    Пак ще трябва да превалутираш от шекели в евро!
  • 123 провинциалист

    1 5 Отговор

    До коментар #116 от "Koй печели от отлагането на еврото?":

    Припомням тезата: "Парите от сивата икономика са в куфарчета и чували. Ако не се обърнат в евро тези средства ще се обезценят до нула."
  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 345

    8 4 Отговор
    Няма никаква причина Референдума да не се проведе. Това, че някои го обявяват за незаконен са явно с пропуски в образованието си и "тълкуват" всичко пот диктат.
    Защо не се публикуват документите които цитират така наречените"специалисти" както и тази част от конституцията според която нямаме право на референдум?
    За всички е ясно какъв ще е резултата от такъв референдум и това е главната причина да не го искат. Цялото "правителство" (в кавички, защото е нелегитимно) заедно с псевдо опозицията мразят българския народ, никога не са се интересували от него(освен да го лъжат по време на избори) и никога не са правили нещо за него.
    Смятам, че не народа е тъп, а тези управляващи със сила и лъжа, които си мислят, че могат да ни ВКАРВАТ в обор като добитък, както се изказа неграмотния пожарникар, който е марионетка срещу България.

    Коментиран от #132, #144

  • 126 така де

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Последния Софиянец":

    Изгониха чуждите и се настаниха турските . Русия и Турция са приятели и си помагат взаимно,но лошото е и че и двете ни искат,ще ни разделят приятелски
  • 127 (((((((((((((

    6 5 Отговор
    10ГОДИНИ ТОВА НЕЩО РАДЕФ СПИРА РАЗВИТИЕТО НО БЪЛГАРИЯ -Е НЕ УСПЯ !!!!! ТРУДНО Е ДА СИ МРЪСНИК В СТРАНА КОЯТО Е В ШЕНГЕН И ЕВРОЗОНАТА!!!!!!!!!!
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 Питам

    2 0 Отговор

    До коментар #128 от "Перо":

    А какво общо с темета ЕВРО имат твоите анти-джендърски коментари? Пиши по темата, а не обиди!
  • 132 Мдаа

    1 4 Отговор

    До коментар #125 от "345":

    Има причини референсума да не се проведе и това е ниския интелект на народонаселението в страната!

    Коментиран от #135

  • 133 Мръц

    4 2 Отговор

    До коментар #110 от "Хлъц":

    Описаното от теб няма връзка с приемането на еврото. Кредите си остават същите кредити, но преизчислена в евро. Заплатата и остава същата, но преизчислена в евро. Дори коефициентът за преизчислението е ясен от преди 26 години. Ако се притесняваш за някои цени те и сега се вдигат и свалят според конюнктурата на пазара.

    Проблем с бабата на село наистина има. Ще трябва да научи новите банкноти и новите монети. Доста баби вече ги познават, защото са работили навън в държави от Еврозоната. Най-интересните държави за работа отдавна са в евро - Гърция, Испания, Италия, Германия.
  • 134 Ветеран от Протеста

    2 3 Отговор

    До коментар #97 от "пРезидентът на Рершетников!":

    Грешиш.Резидента е активизирал всички Съюзи и Асоциации на офицери и сержанти от Резерва и Запаса за Саботаж и Диверсия на Държавата.На 19 май се готви голямо сборище на обучавани във Вярност в Комунизма бивши военни Политически офицери ,офицери обучавани в Руски военни училища в НДК ...Активирани са Три Комунистически партии регистрирани в България и всички Русофилски партии ,които ще внесат в НС искане за Забрана на приемане на Евро....Заплахи за саморазправа и въоръжен Бунт валят навсякъде в профилите им в Мрежата....пРезидента на Путин оглавява всичко това!!
  • 135 Причината отдавна е ясна.

    2 0 Отговор

    До коментар #132 от "Мдаа":

    Ясна е от 12.06.2009 и е записана в Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление.
    Чл. 9 (4) Референдум по въпроси, уредени в сключени от Република България международни договори, може да се произвежда преди тяхната ратификация.

    Коментиран от #150

  • 136 Срам и Позор!

    5 4 Отговор
    Радев не е президент, а един окончателно компрометирал се палячо.
  • 137 Отвратен

    5 3 Отговор
    Гротеска, граничеща с национално предателство! Във всяка нормална държава щеше вече да е осъден за измяна към родината.
  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Мираж

    3 4 Отговор
    Какъв патриот е този, след като изпълнява поръчките на Масква и не гледа интереса на българите? България е била винаги в Европа, въпреки руският саботаж през историята. Левски, Вазов и много други истински патриоти са го казали.
  • 140 Никога не е късно да станеш за резил!

    3 4 Отговор
    Има ли още някой,който не е рзбрал,че Радев изпълнява поръчки на Москва.Точно на 9 май му натиснаха бутона и той скочи да иска референдум,след като преди това говореше,че няма право да иска референдум за еврото,защото КС се е произнесъл.
    Радев е един обикновен фат.мак русороб,който мечтае Путин да го погали по главицата.
  • 141 Тук съм

    3 4 Отговор
    Спрете да го коментирате този пут.лера.ст. Стамболийски е казал, каквото искат да говорят за него, само му правели реклама. Но да не му бъркали името.
  • 142 Лисунгер

    2 3 Отговор
    Радев прекрасно знае, че референдум няма да мине, и въпреки това внася искане. Никога не съм го имал за тъп, русофил - да, но тъп - не, а е и вече доста опитен. Предстои да разберем за какво се бори.
  • 143 Никой

    3 3 Отговор
    Радев като е толкова загрижен за хората, защо не се сети да попита българските граждани за Боташ, дето всеки ден плащаме по милион и бърка директно в джоба ни!?
  • 144 Аааааа

    6 2 Отговор

    До коментар #125 от "345":

    Много е силна и другата теза на т.н. управляващи - българинът не бил компетентен по финансови въпроси, въпроси, които пряко и директно ще окажат влияние върху управлението на страната и стандарта му на живот. Ами той, българинът, пари не е виждал. А и си е простоват, щото си избира да го управляват хора НЕ произлезли от народа.
    Иначе казано, управленците ни не са от народа и нямат общо с него. Затова, те, богоизбраните, единствено те могат да взимат такива съдбоносни решения.
    Народът явно не принадлежи на Република България, та се чудя, защо плащаме данъци, с които храним тази паплач? Те си имат ЕС, хранилки други разни, дет се казва - самоиздържат се, оценяват се, самопроизвеждат се и са си самодостатъчни.
    Ай марш у Брюксел на софрата и ни оставате нас простите да си подредим другата България.
  • 145 Лемънс

    3 3 Отговор
    Кремъл печели това, че се създава разделение обществото ни, като на символна за Европа дата, на Деня на Европа, президентът на държава членка на ЕС, прави опит да забави окончателната интеграция на България в ЕС.
    Това за мен граничи с национално предателство.
  • 146 МИРО!!!!

    4 2 Отговор
    ВСИЧКИ СТЕ. ПЪЛНИ МИЗЕРНИЦИ И ПРЕДАТЕЛИ!!! РАДЕВ И ТОЙ Е В ТОВА ЧИСЛО!!! СРАМОТА АКО ПАК МЕ ТРИЕТЕ!
    ТОВА Е ГАДЕН ПРЕЗИДЕНТ!!! АЗ НЕ ГО ХАРЕСВАМ И НЕ МОГА!!! ПРЕДАТЕЛ Е
  • 147 Анализатор

    3 5 Отговор
    В България не е необходимо да се проведе референдум за приемането на еврото, защото процесът за членство в еврозоната и приемането на еврото е част от ангажиментите на страната, поети при присъединяването към Европейския съюз през 2007 г. Това решение беше част от националната стратегия и правителствената политика.

    Няма законово изискване в България да се проведе референдум за въвеждане на еврото, тъй като този въпрос попада в правомощията на правителството и парламента. Въпреки това, съществува значителна обществена дискусия по темата и мненията относно приемането на еврото са разделени. Някои политически партии и организации настояват за провеждане на референдум, за да се гарантира, че решението има широко обществено одобрение.

    Така че, за да се проведе референдум, би трябвало да бъде въведено законодателство, което да изисква такъв. В момента, обаче, няма задължение България да прави референдум за еврото.
  • 148 Истината

    4 3 Отговор
    Левът е просто една хартийка откакто сме го вързали за Еврото!
    България не е в състояние да води самостоятел на монетарна политика, фактите:
    България е преживяла четири деноминации на националната си валута:
    1. 1947 г. - Първа деноминация, при която новата валута е свързана с по-нисък номинал.
    2. 1952 г. - Втора деноминация, при която се въвеждат нови банкноти и монети с по-нисък номинал.
    3. 1962 г. - Трета деноминация, отново с намаляване на номиналната стойност.
    4. 1999 г. - Четвърта и последна деноминация, когато 1000 стари лева стават 1 нов лев.
    Деноминациите в България са извършвани поради хиперинфлация, обезценяване на валутата и икономическа нестабилност, за да се улесни използването на парите и да се възстанови доверието в тях!!!!

    Коментиран от #149, #168

  • 149 провинциалист

    4 2 Отговор

    До коментар #148 от "Истината":

    Левът не е просто една хартийка, защото е гарантиран с известен брой милиарди други хартийки в БНБ. Виж, тези другите хартийки - еврото, с какво са гарантирани? Печатат се на килограм. Фиатни пари. Известни с това, че са известни. Като Ким Кардашиян.

    Коментиран от #159

  • 150 провинциалист

    4 0 Отговор

    До коментар #135 от "Причината отдавна е ясна.":

    Я ми цитирай сега и датата на присъединяване, уредена в договора!

    Коментиран от #157

  • 151 до 5 - и путинист

    1 5 Отговор
    Не, родоотстъпнико и лакей на кремълското чудовище, не, объркал си се! Кремълският злодей и масов убиец много здраво държи за топките Зеления чорап, големия срам и резил на великата ни някога държава, слугата на убиеца Путин! Много здраво го държи и така силно стиска, че фатмакът няма къде на майка си от Славяново да върви и предприема този срамен за него ход - референдума! Освен всичко останало, той се оказая и долен страхливец, направо се е напикал от страх! Само че, защо фатмакът не поиска референдум за "Боташ"у би "демократи", дето пищите като настъпани жаби в защитата си на един потресаващо мръсен национален предател? "Боташ", фатмако, "Боташ"!
  • 152 Вова

    5 0 Отговор
    По принцип го уважавам Румен Радев, но ЗАЩО ДОСЕГА МЪЛЧА?
    Ситуацията у нас е трагична - спекула на върховни нива, цените са в небесата.
    Тепърва започват сериозните проблеми!
  • 153 Мнение

    2 3 Отговор
    Радев е кандидат автократ, газещ конституцията, стремящ се към безконтролна лична власт. И брътвежите за разни модели, корупция, мутри, шарлатани са за чиста лична употреба. И като му резнаха пълномощията да съставя служебни правителства, се видя изолиран и закаканиза пак за корупция, модели, мутри, олигархия и т.н. Но бързо, бързо се осветли с тази нова опорка "референдум". Истината е, че за съжаление, иначе благородната и нужна борба срещу въпросната корупция, се ползва на политическия тепих за нечисти цели в случая с Румен Радев.
  • 154 флип

    2 1 Отговор
    Вижте само колко е жалка опорката на платените п@чаври, петиция за запазване на националната валута, била национално предателство. Просто нямам думи колко пропаднал е кафевия евро планктон
  • 155 Вероятно

    3 0 Отговор
    Позицията на президента Радев по въпроса за еврото може да стоят и политически мотиви. Например, той може да използва темата като начин да мобилизира подкрепа сред определени социални групи или да постави акцент върху националния суверенитет и икономическа независимост, които са важни теми за част от избирателите му. Възможно е също така той да се опитва да изгради имидж на лидер, който защитава интересите на България и на българския народ, като същевременно поставя под въпрос готовността на страната да премине към еврото.
  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Цитат

    2 0 Отговор

    До коментар #150 от "провинциалист":

    Накратко: в Договора за присъединяване на България към ЕС (2005 г.) е записано, че България е длъжна да приеме еврото, когато изпълни така наречените Мастрихтски критерии (критериите за конвергенция).

    Тоест: България не може да избира дали да приеме еврото — това е част от ангажиментите с влизането в ЕС.

    Единственото, което не е фиксирано, е кога ще стане това — времето зависи от това кога страната изпълни икономическите изисквания:

    стабилни цени (ниска инфлация),

    стабилен валутен курс (участие във Валутен механизъм II),

    ниски лихви,

    ограничен бюджетен дефицит и държавен дълг.

    След изпълнението на ТЕЗИ УСЛОВИЯ, България ТРЯБВА да получи одобрение от Европейската комисия и Европейската централна банка за присъединяване към еврозоната.

    Коментиран от #160

  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 159 Факт

    3 1 Отговор

    До коментар #149 от "провинциалист":

    Откакто левът е вързан за еврото чрез Валутния борд (от 1997 г.), той НЯМА Самостоятелна Парична политика. Това означава:
    Българската народна банка НЕ може сама да печата пари или да определя основни лихвени проценти.
    Всеки лев в обращение трябва да бъде покрит с резерви в ЕВРО – тоест левът е „подплатен“ именно с ЕВРО.
    Левът е СИЛНО ЗАВИСИМ от Еврото, стойността му идва именно от ЕВРОТООООООООООООООО!!!!!!

    Коментиран от #162

  • 160 провинциалист

    0 1 Отговор

    До коментар #157 от "Цитат":

    Точно така. Само че ние в момента не ги изпълняваме. Хрантутниците в парламента направиха хиляда чупки в кръста, за да нагодят стъкмистиката и пак няма да ни се получи, ако Европейската комисия не направи компромис. И това след извънредно искане от наша страна. Подчертавам - нелегитимното правителство на своя глава направи извънредно искане за доклад. И после спорим за законност и конституционност.

    Коментиран от #171

  • 161 ???

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Тити":

    Референдумите са били използвани в много случаи за легитимиране и установяване на диктатури. Референдума, като демократичен инструмент, може да бъде манипулиран за обслужване на авторитарни цели. Провеждането на референдуми по експертни въпроси в демократичните общества, е прехвърляне на отговорност от страна на политиците върху народа. Финансовите експерти не са на едно мнение за въвеждането на еврото, обаче, ние ще се допитаме до пълни безхаберници по сложни финансови въпроси, каквито са 99 процента от населението. Това не е демократично, а пълно малоумие...
  • 162 провинциалист

    0 0 Отговор

    До коментар #159 от "Факт":

    От "ЕВРОООО" му идва стойността днес, утре може от нещо друго. От какво идва стойността на еврото?
  • 163 Разликата

    2 0 Отговор

    До коментар #83 от "конкретно:":

    Румъния има стабилна валута и икономика!
    Румъния не е във валутен борд и не е обвързана за Еврото, щато България, за да не фалира!!!!!!!

    Коментиран от #186

  • 164 Промяна

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "България обича Президента Радев":

    ВЪН НА БЕДНЯЦИТЕ ЗРОБАРИ И НА ТЕХНИЯТ МЕСИЯ МИЛИОНЕР
  • 165 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 166 Промяна

    1 0 Отговор

    До коментар #109 от "баце":

    БЪЛГАРИЯ ИМА ДОГОВОР ОЩЕ ОТ 2005 ГОДИНА Е И ГО ИЗПЪЛНЯВА СЕГА Е ДОШЪЛ МОМЕНТЪТ ДА ВЛЕЗЕМ ПРИ БОГАТИТЕ АКО ТИ ИСКАШДА ОСТАНЕШ НА ПОДЧИНЕНИЕ НА МЕСИЯТА СИДОБПЕ НО АЗ ИСКАМ ЕВРОПЕЙСКА БЪЛГАРИЯ
  • 167 Фъргов

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "конкретно:":

    България – ЕДИНСТВЕНАТА държава в ЕС с Валутен Борд и фиксиран курс към ЕВРОТООООООООО!!!!

    Полша, Чехия, Унгария, Румъния, Швеция – свободен валутен курс, НЯМАТ Валутен Борд!!!!
    Само България е толкова строго обвързана с ЕВРОТООООООЖЖОО, без още да го е приела!!!
    Затова не сравнявайте несравними неща!
    Ако трябва България да се сравнява по близки критерии с някои държави, това са Литва, Латвия, Естония и Хърватия, и четирите са с ЕВРОООО!!!

    Коментиран от #177

  • 168 Умен по цялата глава

    3 0 Отговор

    До коментар #148 от "Истината":

    Това е вярно ,но не е всичко.За да съществува Паричен Съвет( валутен борд ) има условия.Едното е,че БНБ няма право да ооределя количеството банкноти в обръщение,т.е. няма право да печата банкноти когато на някой Управляващ му скимне...БНБ няма право да определя основния лихвен процент по заеми ....Няма право да определя стойността на Лева към другите валути като е сфиксирапн курс към Евро...Какво Независимо има в Българския Лев ???
  • 169 Сега

    0 1 Отговор
    На Европа и трябват 700 000 000 000 за превъоражаване.От къде ще дойдат?Част напечатани и част от сметките на върлите европейци.Беше споменато неотдавна.Щом толкова много желаете да сте донори,приемете еврото точно сега.Престанете да заклеймявате хората с различно мнение като Путинисти.Просто помислете какъв е възхода на приелите еврото преди нас.

    Коментиран от #173

  • 170 Хахаха

    3 0 Отговор
    Както каза преди години- Какво може да се очаква от шофьор на самолет.
  • 171 Промяна

    2 0 Отговор

    До коментар #160 от "провинциалист":

    ТИ ЛИ ЗНАЕШ ИЛИ ХОРАТА КОИТО РАБОТЯТ ЗА БЪРГАРИЯ СТИГА ВОЙ А КАК Е БЪЛГАРИЯ СЕГА РАДЕВ МЕСИЯТА МИЛИОНЕР ТЕ ЛЪЖЕ КАКВО РАЗВИТИЕ ИМА БЪЛГАРИЯ НАКЪДЕ ЩЕ ВЪРВИ ВСИЧКО СЕ ПРОВЕРЯВА ОТ ЕВРОПА А НЕ ОТ БЕДНЯЦИ И МЕСИИ МИЛИОНЕРИ ЛЪЖЕЩИ

    Коментиран от #179

  • 172 Промяна

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "За правова държава":

    ХАХАХАХАФА МЕСИЯТА МИЛИОНЕР КОЙТО СИ НАЗНАЧАВА СВОИ ПАРТИИ ВЕЧЕ 5 ГОДИНИ И СИ Е ВЪОБРАЗИЛ ЧЕ БЪЛГАРИЯ Е НЕГОВАААА Е НЕ Е ТАКА
  • 173 Промяна

    2 0 Отговор

    До коментар #169 от "Сега":

    А ДА СЕ ПРЕДАДЕМ НА ПУТИН ЛИ ХАХАХАХАХАХА
  • 174 Руменчо Радев

    4 0 Отговор
    Яко се изложи ,ЗАЩО това не го направи преди една година !Юропата ще тричи Руменчо !
  • 175 Безумие е да не влезем сега!

    3 0 Отговор
    Ако сега губим време за допитване, ще изтървем момента да се лутаме и колебаем!
    Не се знае следващите години дали ще можем да покриваме отново всички критерии, например инфлацията.
    Толкова мъки и лишения дотук, а сега пак назад.
  • 176 Пейо

    2 0 Отговор
    Голяма част от народът НЕ разбира какви ще са щетите от неприемане на еврото и на поетите от България ангажименти и подписани договори.
  • 177 Хмм

    1 0 Отговор

    До коментар #167 от "Фъргов":

    протестите в Хърватия показаха че не са доволни от въвеждане на еврото, и тях никой не ги е питал, да поставяш на едната страна Литва, Латвия и Естония, а от другата Швеция и Дания, които са провели референдум и са отхвърлили еврото, към коя от двете групи трябва да се стремим, да оставим настрана че прибалтийските републики са нямали преди собствена валута, както Словения и Словакия, изобщо докъде стигнахме, те да са ни еталон

    Коментиран от #180, #181

  • 178 Рефетендум

    3 0 Отговор
    Може да се направи референдум за импийчмент на Радев... ;-) Ще решава народа!
  • 179 провинциалист

    1 1 Отговор

    До коментар #171 от "Промяна":

    АЗ знам, защото АЗ работя за България! Работя в бяла фирма, осигурявам се на пълна заплата, внасям всички данъци и осигуровки, не съм избран на позицията си с мушенгии и ала-бала, не крада, не лъжа.

    Коментиран от #191

  • 180 Рей

    1 1 Отговор

    До коментар #177 от "Хмм":

    Швеция и Дания във Валутен борд ли са???
    Шведката и Датската крони със смотания български лев ли сравняваш?
    Дания има най-силната икономика и стабилност, следвана от Швеция, която също е силна. България е с най-слаба икономика и мнооого по-нисък жизнен стандарт! Несравними сме с тези две стабилни и напреднали държави!!! Еврото ще ни даде сигурност и стабилност!!

    Коментиран от #183, #188

  • 181 Лъжеш!

    2 1 Отговор

    До коментар #177 от "Хмм":

    Приемането на еврото от Хърватия носи икономическа стабилност, по-ниски разходи за обмен, по-ниски лихвени проценти и улеснена търговия и инвестиции. Това също увеличава интеграцията й с ЕС.

    Коментиран от #184

  • 182 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 183 провинциалист

    2 0 Отговор

    До коментар #180 от "Рей":

    "Шведката и Датската крони със смотания български лев ли сравняваш?" - точно пък датските банкноти приличат на билетчета за археологически музей. И освен това датската крона е пробита.
  • 184 провинциалист

    0 1 Отговор

    До коментар #181 от "Лъжеш!":

    "Приемането на еврото от Хърватия" донесе бойкот на големите магазини.

    Коментиран от #187, #193

  • 185 Това не е вярно

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Факти":

    Когато гласуваш за една партия, човек не го прави, заради това, че били заради еди кое си. Вменявате неистини!

    Коментиран от #198

  • 186 конкретно:

    2 1 Отговор

    До коментар #163 от "Разликата":

    За еврозоната не се иска стабилна валута и икоомика, според твоите представи. Искат се други неща, които Румъния няма:
    Не са приети законодателни промени, които да гарантират независимостта на централната банка от правителството.
    Не отговаря на критерия за инфлация - годишният ѝ размер към май 2024 е бил 7.6%, далеч над референтната стойност от 4,1% за еврозоната.
    Румъния е в процедура за свръхдефицит и не отговаря на критерия за публичните финанси. През 2023 г. общият държавен дефицит е стигнал 6.6% от БВП заради високите публични разходи и спада на бюджетните приходи. Очаква се той да нарасне до 6,9% през 2024 и до 7% от БВП през 2025.
    Съотношението на дълг спрямо БВП в Румъния е 48,8% през 2023 и се очаква да се увеличи до 53,9% през 2025 г. Рисковете пред дълговата устойчивост са високи в средносрочен план и се очаква дългът да се увеличи до 103% спрямо БВП през 2034.
    Румъния не е член на ERM II - т.нар. чакалня на еврозоната, в която се гарантира стабилност на обменните курсове на различните им валути.
    Румъния не изпълнява критерия за дългосрочните лихвени нива. Средният лихвен процент за годината към май 2024 г. е 6,4% и е над референтната стойност от 5,5% в еврозоната. През 2022 г., когато са въведени мерки за овладяване на инфлацията в Румъния, лихвеният процент е стигал и до 9,3%.

    Коментиран от #195, #196

  • 187 Лъжеш

    1 0 Отговор

    До коментар #184 от "провинциалист":

    Бойкот 4 пъти през седмица със затихваща подкрепа. Нека назоваваме нещата с истинските им имена.
  • 188 Верно не знаеш за какво говориш

    1 1 Отговор

    До коментар #180 от "Рей":

    Икономиката преди всичко е функция на технологии, интелект и традиции.
    Абревиатурата на шведската крона е SEK. Пиши в Гугъл SEK to EUR Chart и ще разбереш колко е стабилна кроната.

    Коментиран от #190

  • 189 Питам само?!

    1 0 Отговор
    А ако има 20% от 100 отишли да гласуват, какво ще има??

    Коментиран от #192

  • 190 Ясно като бял ден

    2 0 Отговор

    До коментар #188 от "Верно не знаеш за какво говориш":

    Икономиката преди всичко е функция на производителността и ефективното използване на ресурси – човешки, природни и капиталови.

    По-точно, икономическото развитие зависи от:

    Качеството на институциите (законност, управление, корупция),

    Инвестиции в образование и технологии,

    Пазарна свобода и конкуренция,

    Социален капитал (доверие, стабилност),

    Инфраструктура и достъп до пазари.

    Всичко това оформя средата, в която се създава стойност.

    Коментиран от #197

  • 191 Промяна

    1 1 Отговор

    До коментар #179 от "провинциалист":

    Ти да видиш и аз и моето семейство. работим осигуряване и много години е това И НЯМА КАК ЕДИН МИЛИОНЕР НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА ДА МЕ РЪЖЕ АЗ ИСКАМ ЕВРОПЕЙСКА БЪЛГАРИЯ РАДЕВ МИЛИОНЕРЪТ НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА НЯМА КАК ДА МЕ ЗАВЛЕЧЕ ПРИ ЖАН ВИДЕНОВ КАКВОТО И ДА ЛЪЖЕЕЕЕЕЕ ЗА ЕВРОТО ЗА ИКОНОМИЧЕСКОТО РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРИЯ МЕСИЯТА МИЛИОНЕР СЕ СЕТИЛ ЗА ХОРАТА ЦИНИЗЪМ

    Коментиран от #204

  • 192 Промяна

    0 0 Отговор

    До коментар #189 от "Питам само?!":

    А ако си назначаваш собствени партии вече 5 години какво е

    Коментиран от #194

  • 193 Альооо

    1 0 Отговор

    До коментар #184 от "провинциалист":

    Бойкот на големите вериги магазини имаше и в България, без да сме приели еврото!
    Инфлациата е от други фактори, не от еврото, капиш?! Цените се вдигат основно заради глобална инфлация, внос на скъпи стоки, слаба конкуренция вътре в страната и нестабилна политика. Еврозоната не е причина – поскъпването щеше да се случи и без нея.

    Коментиран от #205

  • 194 Питам само?!

    1 0 Отговор

    До коментар #192 от "Промяна":

    Какво имаш предвид?
  • 195 Напротив!

    1 0 Отговор

    До коментар #186 от "конкретно:":

    За да се приеме еврото, се изисква стабилна икономика и валута, според т.нар. Маастрихтски критерии. Основните условия са:

    1. Ниска инфлация – близка до тази в най-стабилните страни в ЕС.

    2. Стабилна валута – участие във валутния механизъм ERM II поне 2 години без резки колебания.

    3. Нисък бюджетен дефицит – под 3% от БВП.

    4. Държавен дълг под 60% от БВП или убедително намаляващ.

    5. Стабилни лихви – близки до тези в страните с най-добра ценова стабилност.

    Стабилна икономика и валута са задължителни за приемане на еврото. България вече е в ERM II от цели 5 години!
  • 196 Затова

    1 0 Отговор

    До коментар #186 от "конкретно:":

    Румъния все още не е приела еврото, защото има:
    Висока инфлация (над допустимите нива),
    Голям бюджетен дефицит (над 6% при лимит 3%),
    Фискална нестабилност и структурни проблеми,
    Изоставане в реалната икономическа конвергенция към ЕС.
    Целта им за прием на еврото е отложена за 2029 г..

    Коментиран от #203

  • 197 Верно не знаеш за какво говориш

    0 1 Отговор

    До коментар #190 от "Ясно като бял ден":

    Всъщност знаеш за какво говориш, но се фокусираш върху следствията, а не върху предпоставките за тях. Това са различни икономически школи и и е нормално да имаме различия. Когато обаче говорим за напредъка на група държави преди всичко трябва да намерим кое ги различава от нас и води ли то до напредък? Неналичието на валутен борд или евро не е причина за напредък, за който ти споменаваш. Технологиите, интелектът и традициите са това, което при нас е дефицитно. Излез на пазара на труда да си търсиш работници и ще се хванеш за главата.

    Коментиран от #199

  • 198 Човек гласува за партия

    1 0 Отговор

    До коментар #185 от "Това не е вярно":

    Човек гласува за дадена партия, защото споделя нейните идеи, очаква лична полза, харесва лидера, недоволства от други, или просто по навици и влияние от средата.

    Коментиран от #201

  • 199 Ясно като бял ден

    2 0 Отговор

    До коментар #197 от "Верно не знаеш за какво говориш":

    Трудността при намирането на работници на пазара на труда се дължи на:
    Недостиг на квалифицирани кадри
    Ниска работна мотивация – ниски заплати или лоши условия на труд.
    Емиграция – много млади хора напускат страната заради по-добри възможности в чужбина.
    Демографски проблеми – намаляващо население и застаряваща работна сила.
  • 200 Историята на Радев...

    1 0 Отговор
    Pумeн Paдeв, пpeди okоло 2 гoдини: „Пpoвeждaнeтo нa peфepeндум пo въпpocи уpeдeни във вeчe paтифициpaни мeждунapoдни дoгoвopи e нeвъзмoжнo“.
    Pумeн Paдeв, cлeд okоло 2 гoдини (9 мaй 2025): „Внacям в НC пpeдлoжeниe зa пpoизвeждaнe нa нaциoнaлeн peфepeндум cъc въпpoca: „Cъглacни ли cтe Бългapия дa пpиeмe eдиннaтa eвpoпeйcka вapутa Eвpo пpeз 2026 г.?“
    PУМEН НEНKOВ, въpxoвeн cъдия, бивш пpeдceдaтeл нa ВKC и члeн нa KC: „Тoзи peфepeндум НE e дoпуcтим. KC гo e kaзaл мнoгo яcнo в cвoeтo peшeниe пo Дeлo №13/2023 г. oт 8.2.2024. Oт вcичkи 12 koнcтитуциoнни cъдии 11 ca гo пoдkpeпили. Caмo 1 oт тяx - Янakи Cтoилoв гo e пoдпиcaл c „ocoбeнo мнeниe“. Aтaнac Ceмoв, koйтo cъщo e пoдпиcaл peшeниeтo нa KC, имa възpaжeния пo apгумeнтaциятa му. Мoeтo мнeниe e, чe eдин cъдия в KC, cлeд kaтo вeчe e бил нoминиpaн и излъчeн, пpecтaвa дa cлужи нa тoзи, koйтo гo e излъчил, a cлужи нa зakoнa и koнcтитуциятa“ .

    Коментиран от #202

  • 201 Точно така

    0 1 Отговор

    До коментар #198 от "Човек гласува за партия":

    Нещата са комплексни! А не само една идея и затова е глупаво като казват колко не са за еврото се виждало от избирателите!
  • 202 Това не е вярно

    0 1 Отговор

    До коментар #200 от "Историята на Радев...":

    Онзи въпрос и този са различни и вменяването, че КС вече се е произнесъл или Радев бил казал, е чиста лъжа!
  • 203 При теб е същото

    0 1 Отговор

    До коментар #196 от "Затова":

    Само дето счетоводно е прикрито!
  • 204 Лъжеш ти

    0 1 Отговор

    До коментар #191 от "Промяна":

    Като вменяваш денонощно лъжи за Жан Виденов, за Русия, Путин и т.н, нямащи нищо общо, звучащи глупаво и показващи как задкулисни сили зад ГЕРБ и ДПС плащат за тях!.
  • 205 провинциалист

    0 1 Отговор

    До коментар #193 от "Альооо":

    "Инфлациата е от други фактори, не от еврото, капиш?!" - е да де, ама Асенчо официално обеща 20% инфлация на услугите само от влизането в еврозоната.
  • 206 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 207 Така де

    0 1 Отговор
    Това се очакваше. Резултатът също е ясен.
  • 208 България 🇧🇬

    0 1 Отговор
    БРАВО НА РАДЕВ.НИКАКВО 💶🚾
  • 209 Значи

    2 1 Отговор
    Господин Радев е единственият свестен политик на България...
  • 210 Лемънс

    1 0 Отговор
    8 години Радев спира развитието на България - няма да успее, ще влезем в Еврозоната!!
    Трудно е да си саботьор в страта, която е в ЕС и Шенген!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове