Утре възстановяват движението по ул.“Опълченска“

15 Юли, 2025 18:40 1 756 8

  • ул.“опълченска“-
  • ремонт-
  • софия-
  • бул. “тодор александров“

Извършена е реконструкция на трамвайния релсов път при кръстовището с ул. „Пиротска“

Утре възстановяват движението по ул.“Опълченска“ - 1
Снимка: СО

Утре, 16 юли, се отваря за движение ул.“Опълченска“ в участъка между булевардите “Тодор Александров“ и „Сливница“. Възстановяват се маршрутите на градския транспорт: три тролейбусни линии 1, 5, 7, 11 и две автобусни 60 и 74.

Ул. “Опълченска“ в участъка от бул. “Сливница“ до бул. “Тодор Александров“ е цялостно реконструирана. Изградени са две пътни платна с по 2 ленти в посока, бус-ленти, нови тротоари. Монтирано е енергоспестяващо улично осветление.

Изпълнихме проекта за реконструкция на ул.“Опълченска“, като надградихме и подобрихме различните му части с цел осигуряване на важно за София трасе от първия градски ринг, връзка на западните и северни квартали с центъра на столицата. Наред с новите платна, бус ленти, осветление, озеленяване и мерки за пътна безопасност, обновихме близо 100-годишна инженерна инфраструктура, нужна за целия район, каза зам.-кметът по строителство Никола Лютов.

Извършена е реконструкция на трамвайния релсов път при кръстовището с ул. „Пиротска“, както и на тролейбусната контактно-кабелна мрежа по цялото протежение на участъка. Изграден е стратегически важен канализационен колектор с голям капацитет, необходим за целия район. Изпълнени са нов отливен канал с дължина 363 м и канализация с дължина 588 м, които осигуряват битовата и дъждовната канализация. Извършена е реконструкция на водопровод. Мостовото съоръжение над р. „Владайска“ също е ремонтирано.

Чрез улицата се облекчава транспортното обслужване на редица обществени и жилищни зони в район „Възраждане“, както и четири училища 134. СУ „Димчо Дебелянов“, 18. СУ „Уилям Гладстон“, Национална гимназия за приложни изкуства „Свети Лука“, НПГПТО „М. В. Ломоносов“. Улицата осъществява връзка с градския транспорт, включително и със станции на столичното метро.

Мерки за пътна безопасност. Изпълнени са:

Бяла пътна маркировка и обозначени зона за престрояване преди кръстовищата;

Противоплъзгащо покритие със сигнален червен цвят на кръстовището с ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ за повишено внимание на водачите и повишена безопасност на пешеходците;

Реконструирани са светофарните уредби на всички основни кръстовища, включително и изградена нова светофарна уредба на ул. „Св. Св. Кирил и Методий“;

Монтирани се камери за контрол на движението в бус лентите.

Постоянната организация на движение на ул.“Опълченска“ в участъка от бул.“Тодор Александров“ до бул.“Сливница“, въведена след реконструкцията, е съгласувана от Пътна полиция – КАТ при СДВР. Тя е въведена след актуализирана проектна документация, която е съгласувана с всички необходими институции и е съобразена с препоръките, дадени за подобряване на пътната безопасност от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“.

На новоремонтирания участък от улицата са изпълнени препоръки, дадени от Държавната агенция съобразно промяната на нормативния ред с Наредба № РД-02-21-1 от 23.11.2023 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци (ДВ, бр. 101 от 05.12.2023 г. влиза в сила 05.08.2024 г.).

Регламентирани са две бус ленти в посока за масовия градски транспорт. Новите BUS ленти ще ускорят и облекчат градския транспорт, а движението на автомобили ще бъде в две ленти във всяка посока. Именно такъв е профилът на всички булеварди от Първия градски ринг, включително и на самата „Опълченска“ в участъка от пл. „Руски паметник“ до бул. „Княгиня Мария Луиза“.

Съгласно препоръките на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ в зоните за престояване и изчакване преди кръстовищата маркировката е изпълнена с бял цвят. Според разпоредбите на Наредба 2 пътната лента е за движение надясно и направо и в зоната за престояване е отделена с маркировка - предупредителна линия с бял цвят.

На кръстовището на ул.“Опълченска“ и ул.“Св.св. Кирил и Методий“, където е предвидено пешеходно пресичане, с цел повишаване на безопасността на движението е изпълнено противоплъзгащо покритие (със сигнален червен цвят). Чрез него се повишава сцеплението на пътя и се намалява спирачния път на автомобилите преди стоп лентата на кръстовището. Тази мярка е изпълнена съгласно препоръки на Пътна полиция - КАТ при СДВР.

Изградена е достъпна среда:

Монтирани са тактилни водещи ивици за хора с нарушено зрение;

Изпълнени са тактилни ивици в режим „стоп линии“ на спирките на градския транспорт;

Светофарите са снабдени със звукова сигнализация.

В зоните на спирките на масовия градски транспорт на тротоарите са изпълнени тактилни ивици в режим „стоп линии“ за незрящи лица, указващи повишаване на вниманието. Тези елементи в настилката на тротоара се отличават съществено от тактилната ивица за движение в посока. Водещата ивица в определено направление е с успоредни елементи, а не със „стоп бутони“. Маркираната ивица със „стоп бутон“ означава, че предстои необходимост от качване на превозно средство на градския транспорт или пресичане на кръстовище.

Осигурена е и звукова сигнализация на светофарните уредби за подпомагане на хора с намалено зрение.

Изпълнен е проект по паркоустройство, като са засадени 52 дървета от вида явор с обиколка на ствола 16-18 см. На всяко дърво е монтирана поливна торба и влагозадържаща мрежа. С цел осигуряване на зелена бариера между пешеходните зони и пътното движение, в участъците на посадните карета и обособени зони за залесяване е засадена храстова растителност.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами сега?

    4 9 Отговор
    Троляците за какво ще мрънкат?

    Коментиран от #5

  • 2 Къде

    1 4 Отговор
    е това ?
  • 3 редник

    4 2 Отговор
    / Реконструирани са светофарните уредби на всички основни кръстовища, включително и изградена нова светофарна уредба на ул. „Св. Св. Кирил и Методий“;/

    Светофар на "Сливница", светофар (нов) на „Св. Св. Кирил и Методий", светофар на "Симеон", светофар на "Пиротска", светофар на "Тодор Александров", светофар на "Ал. Стамболийски" - средна скорост 10 км/ч!

    Аман!
    Кой ли политик има фабрика за светофари?

    Една година ремонт и не можаха ли подлези да направят?!...
  • 4 Загрижен

    6 2 Отговор
    Ураааааа, 250, 300 метра за година и половина... Хората за толкова време правят истински магистрали, не като на Тиквуций I, а тук е пъъъълна трагедия.
  • 5 Загрижен

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ами сега?":

    Ти сериозно ли?
    Да не работиш в трейс или някое подобно бунище на шайката?
  • 6 Пуфи

    7 0 Отговор
    10 страници доклад да се оправдаят 3г ремонт и милиони за Банкя
  • 7 Софиянец

    5 4 Отговор
    2 година амбреажа терзиев прави 300 метра отсечка! Отряза цифра дървета, направи тротоарите тесни като планинска пътечка, няма вело алеи, няма бус ленти, но пък има по 3 платна в посока, които се набиват директно в кръстовища на които се чака по 10 мин да минеш! Евала!
  • 8 Кико

    3 3 Отговор
    600 метра за една година. Уникално темпо, с такава скорост биха достроили магистрала Хемус за по-малко от 300 години, това само ППДС го може!
    Качество - потресаващо, една трета от платната вече са увенчани с бабунчести кръпки, ивиците за незрящи завършват в стълбове и хаотично пръснати шахти.
    На постигнатата цена за това качество тепърва ще се дивим.
    Цялото това благо дължим на безкрайно талантливите експерти от ПП и ДС, свиквайте с новите строителни стандарти! Все си мислех, че няма кой да бие ГЕРБ и Фанди в калпавото строителство, ама тия направо ги разбиха. И с Опълченска, и с все още недовършената реконструкция на Витошка и Патриарха, и с уникално подпрения надлез за Бояна, който зяпат в ступор вече 15 месеца.
    Все световни рекорди😂😂😂
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове