През 2024 г. броят на тежките инциденти на пътя и сериозно пострадалите остава тревожно висок според Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата за 2024 г., приет днес от Министерският съвет. Това съобщиха от пресслужбата на кабинета.
Министерският съвет прие Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата за 2024 г. и за изпълнението на Националната стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България 2021-2030.
Документът е изготвен от председателя на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ на основание Закона за движението по пътищата, и включва информация, предоставена от отговорните институции на национално, областно и общинско ниво.
Докладът представя задълбочен анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата, като отчита актуалните предизвикателства, постигнатите резултати и системните слабости. През 2024 г. в страната са настъпили 77 171 пътнотранспортни произшествия, като броят на тежките инциденти и сериозно пострадалите остава тревожно висок. Особено уязвими остават децата, мотоциклетистите и по-възрастните участници в движението.
Въпреки отчетените положителни тенденции по някои показатели, цялостната картина сочи към необходимост от по-решителна намеса. Част от заложените мерки в плановете за действие не са достатъчно подкрепени политически, институционално и финансово. Докладът подчертава, че безопасността на движението по пътищата следва да бъде приоритет на националната политика, подкрепен от всички сектори на обществото.
В отговор на идентифицираните проблеми, през 2025 г. правителството започна изпълнението на Работна програма с конкретни спешни мерки, като част от Оперативния план по БДП. Заедно с Тригодишния план за периода 2024-2026 г., те поставят основа за системно подобрение чрез: ангажимент на институциите на най-високо ниво; устойчиво финансиране и програмно планиране; ускорени законодателни промени; изграждане на съвременна информационна система за ПТП; приоритизиране на безопасността в управлението на републиканската пътна мрежа; подкрепа за местните власти и усилия за изграждане на култура на отговорно поведение на пътя.
Правителството подчертава, че безопасността на пътя е въпрос на обществена солидарност, отговорност и системен подход. Докладът за 2024 г. предлага не само критичен поглед към настоящето, но и ясен път напред към по-безопасна и устойчива мобилност в България.
Автомобилното движение продължава да нараства - 14,4% ръст на пробега спрямо 2019 г., което увеличава натиска върху пътната система и риска от инциденти. Макар броят на загиналите да е намалял с 9% спрямо 2023 г. и с 23,9% спрямо 2019 г., се отчита ръст в тежките произшествия с пострадали и тежко ранени – тенденция, която поставя допълнителен акцент върху необходимостта от системна превенция, съобщиха на 1 август от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Черната статистика
13:23 06.08.2025
2 И без
13:23 06.08.2025
3 Да живеят и даренията за медиите(грантов
13:25 06.08.2025
4 Жеков
13:26 06.08.2025
5 Жеков
13:26 06.08.2025
6 Деветдесет и девет процента
13:27 06.08.2025
7 Сандокан
13:28 06.08.2025
8 Нали уж бяхме свободни???
13:28 06.08.2025
9 1234
13:34 06.08.2025
10 ха ха
13:49 06.08.2025
11 ШЕФА
13:59 06.08.2025
12 Хаха
14:02 06.08.2025
13 20 лева добър ден
Коментиран от #15
14:05 06.08.2025
14 Русенец
Разни там, Лоренцота и Фикита, правят ли си клипове как карат с 250? Взеха ли книжката на някой от тях?
Вчера, посред бял ден, през централният площад на Русе премина мотор 115 коня, с румънска регистрация, с двама качени на него. Спряха си до Хепи и никой не им каза копче. Но, ако аз карам колело по центъра, общинска полиция ме спира и ми правят проблем.
14:10 06.08.2025
15 Русенец
До коментар #13 от "20 лева добър ден":
Е, сега системата ще ви върши работата, а вие ще вардите тировете на безмитна зона да не задръстват кръговото. Не ме разбирай погрешно. Смятам, че се гаврят с вас.С тези камери професията пътен полицай скоро ще изчезне.
14:12 06.08.2025
16 Деций
Коментиран от #18, #23
14:31 06.08.2025
17 дядото
14:35 06.08.2025
18 Русенец
До коментар #16 от "Деций":
Придобиването на свидетелство за шофиране стана бизнес. Няма кой да се справи с корупцията там. Безсилието води то примитивни мерки за справяне със ситуацията, от които ще страдат не само системните нарушители, но и случайните.Чуждестранните туристи, преминаващи транзит през страната ни, ще бъдат ли санкционирани, преди да пресекат границата и да офейкат? Или ще трябва да ги търпим и да се правим, че не ни пречат?
Коментиран от #19
14:36 06.08.2025
19 Деций
До коментар #18 от "Русенец":
Така е14:40 06.08.2025
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
НИ-КАК, ама дебелоГЪZите фуражки се кефят❗
14:57 06.08.2025
21 Дончо
Пълни джобове= Черни статистики
14:58 06.08.2025
22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
ама БЕЗОПАСНОСТ -НЯ-МА❗
Коментиран от #25
14:59 06.08.2025
23 Търкалета
До коментар #16 от "Деций":
Не е нужно да е 5000 лева. Жена ми кара курсовете в Англия и аз съм и инструктор! Може да шофира с придружител 10 години преди да изтече временната книжка. Взе си теоретичния изпит с една грешка. Стартирахме практиката от полигон, после села без трафик и след около 100 часа вече шофира добре в Лондон. Ще мине и 5 часа при професионален инструктор другия месец. Е, имаше и добавена стойност за застрахователя, но по-добре да ми е мирна главата. Инструкторите тук нямат сигурни клиенти и доста се стараят. Няма закон, който да те задължава да им ползваш услугите. В България нямат интерес да те научат. Нали като те скъсат пак ще си платиш :)15:16 06.08.2025
24 От Кой По - По - Най !
Все Няма Победител !
19:40 06.08.2025
25 Ами Без Агетция ?
До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ами Без Агетция ?Пък !
Хич !
Така Поне Имаш !
Агенция !
19:42 06.08.2025
26 Историк
05:21 09.08.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Дупка на пътя
12:15 09.08.2025