И през 2024 г. България отчита черна статистика за катастрофите и жертвите на пътя

6 Август, 2025 13:21 1 792 28

  • катастрофа-
  • българия-
  • жертви

Министерският съвет прие Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата

И през 2024 г. България отчита черна статистика за катастрофите и жертвите на пътя - 1
Снимка: БГНЕС

През 2024 г. броят на тежките инциденти на пътя и сериозно пострадалите остава тревожно висок според Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата за 2024 г., приет днес от Министерският съвет. Това съобщиха от пресслужбата на кабинета.

Министерският съвет прие Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата за 2024 г. и за изпълнението на Националната стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България 2021-2030.

Документът е изготвен от председателя на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ на основание Закона за движението по пътищата, и включва информация, предоставена от отговорните институции на национално, областно и общинско ниво.

Докладът представя задълбочен анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата, като отчита актуалните предизвикателства, постигнатите резултати и системните слабости. През 2024 г. в страната са настъпили 77 171 пътнотранспортни произшествия, като броят на тежките инциденти и сериозно пострадалите остава тревожно висок. Особено уязвими остават децата, мотоциклетистите и по-възрастните участници в движението.

Въпреки отчетените положителни тенденции по някои показатели, цялостната картина сочи към необходимост от по-решителна намеса. Част от заложените мерки в плановете за действие не са достатъчно подкрепени политически, институционално и финансово. Докладът подчертава, че безопасността на движението по пътищата следва да бъде приоритет на националната политика, подкрепен от всички сектори на обществото.

В отговор на идентифицираните проблеми, през 2025 г. правителството започна изпълнението на Работна програма с конкретни спешни мерки, като част от Оперативния план по БДП. Заедно с Тригодишния план за периода 2024-2026 г., те поставят основа за системно подобрение чрез: ангажимент на институциите на най-високо ниво; устойчиво финансиране и програмно планиране; ускорени законодателни промени; изграждане на съвременна информационна система за ПТП; приоритизиране на безопасността в управлението на републиканската пътна мрежа; подкрепа за местните власти и усилия за изграждане на култура на отговорно поведение на пътя.

Правителството подчертава, че безопасността на пътя е въпрос на обществена солидарност, отговорност и системен подход. Докладът за 2024 г. предлага не само критичен поглед към настоящето, но и ясен път напред към по-безопасна и устойчива мобилност в България.

Автомобилното движение продължава да нараства - 14,4% ръст на пробега спрямо 2019 г., което увеличава натиска върху пътната система и риска от инциденти. Макар броят на загиналите да е намалял с 9% спрямо 2023 г. и с 23,9% спрямо 2019 г., се отчита ръст в тежките произшествия с пострадали и тежко ранени – тенденция, която поставя допълнителен акцент върху необходимостта от системна превенция, съобщиха на 1 август от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата".


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Черната статистика

    9 1 Отговор
    Се отчита в джоба на всеки гражданин. Но не и в джобовете на управляващите и депутатите и кметовете.
  • 2 И без

    3 1 Отговор
    статистика фактите са предостатъчни !
  • 3 Да живеят и даренията за медиите(грантов

    8 0 Отговор
    Да живеят еврейските нпо-та, които били фундаментални за евр(оп)ейската демокрация, които ни вдигнаха глобите до небесата.
  • 4 Жеков

    7 0 Отговор
    Никога не съм бил толкова свободен, колкото след като нпо-тата на Ротшилд превзеха Тъ па нари стан
  • 5 Жеков

    3 1 Отговор
    Никога не съм бил толкова свободен, колкото след като нпо-тата на Ротшилд превзеха Тъ па нари стан
  • 6 Деветдесет и девет процента

    8 1 Отговор
    Държавата с най-много кре тени на глава от населението
  • 7 Сандокан

    7 0 Отговор
    Да ви е...мем статистиката. Сега почнаха със статистиките за да се отклони вниманието от тъпия закон който приехте. Алчни бахури. Те о сега законите за пияни и дрогитани си бяха ок,ама все се намираха изключения. Катоза корчо дето уби човека край аксаково варненско.
  • 8 Нали уж бяхме свободни???

    8 0 Отговор
    Колко са загиналите? Защо се крие от матряла??? А му се пробутват емоционална пропганада и лъжи
  • 9 1234

    6 0 Отговор
    Пълни глупости ! Никой не сравнява броят на автомобилити спрямо загиналите. Никой не сравнява пробега, който правят, никъде не се казва за профила на катастрофите , както и къде са повечето загинали - защото ще се окаже , че са в градовете , и ще издъхне мантрата за скоростта по магистралите. Никой не говори за мерки при рецидив, никой не казва нищо за състоянието на пътната настилка, за идиотските знаци и ограничения. Но българинът е теле, ще псува и ще си плаща ...
  • 10 ха ха

    5 0 Отговор
    министерски съвет дели плячката от пътния грабеж , никога не ги е било грижа за жертвите , и никога няма да ги е грижа , даже се наблюдава пропорционалност , повече жертви , повече " мерки" , повече плячка , цели за 2030 са глобите да се увеличат с 300%
  • 11 ШЕФА

    10 0 Отговор
    Както гледам карането лятото на фарове страшно много помогна за "намаляване "на ПТП,но идио..ите не го премахват както направиха в Австрия след едногодишен експеримент и се убедиха че не е нужно през летния сезон !!!
  • 12 Хаха

    5 0 Отговор
    Дрегери, дръг тестове и да се отнемат имотите на тези налагащи неефективни мерки.
  • 13 20 лева добър ден

    3 1 Отговор
    Когато ги глобявахме на место, по нашия си начин, немаше толкова инциденти...

    Коментиран от #15

  • 14 Русенец

    4 0 Отговор
    Влизането ни в Шенген увеличи ли трафикът по пътищата ни? Има ли принос за увеличените ПТП?
    Разни там, Лоренцота и Фикита, правят ли си клипове как карат с 250? Взеха ли книжката на някой от тях?
    Вчера, посред бял ден, през централният площад на Русе премина мотор 115 коня, с румънска регистрация, с двама качени на него. Спряха си до Хепи и никой не им каза копче. Но, ако аз карам колело по центъра, общинска полиция ме спира и ми правят проблем.
  • 15 Русенец

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "20 лева добър ден":

    Е, сега системата ще ви върши работата, а вие ще вардите тировете на безмитна зона да не задръстват кръговото. Не ме разбирай погрешно. Смятам, че се гаврят с вас.
    С тези камери професията пътен полицай скоро ще изчезне.
  • 16 Деций

    1 0 Отговор
    Ще отчита и още много години за напред до като не се намерят читави хора да научат тези които учат гражданите да карат коли 80% от инструкторите са пълни шматки и не могат да карат правилно,и подобни шимпанзетата не могат да научат курсистите.Отделно курса е много съкратен като часове.Мнимум трябват 100/120 часа кормуване,като курса трябва да има и часове които трябва да съдържат овладяване на автомобила в критични ситуации,като поднасяне внезапно препятствие и други подобни екстремни моменти.Сега е ревнат че при подобен формат курса ще стане много скъп и непосилен за много хора Според мен курса за шофьори не трябва да е под 5000 лв,и да ви кажа ,че получаването на права за водач няма задължителен характер.Книжка ще имат само тези които покажат умения и могат да карат.Всичко останало във автобуса,метрото,тролея и т.н друг транспорт,или пък като пасажери в автомобила.Ако половината не бъдат смъкнати от шофьорското място този ад ще продължи,о полу идиоти е убиват и свестни хора.

    Коментиран от #18, #23

  • 17 дядото

    4 0 Отговор
    отчита черна статистика на онова което наричат пътища.
  • 18 Русенец

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Деций":

    Придобиването на свидетелство за шофиране стана бизнес. Няма кой да се справи с корупцията там. Безсилието води то примитивни мерки за справяне със ситуацията, от които ще страдат не само системните нарушители, но и случайните.
    Чуждестранните туристи, преминаващи транзит през страната ни, ще бъдат ли санкционирани, преди да пресекат границата и да офейкат? Или ще трябва да ги търпим и да се правим, че не ни пречат?

    Коментиран от #19

  • 19 Деций

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Русенец":

    Така е
  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор
    Новите BMW-та как намалиха броя ПТП и жертвите при тях🤔❓
    НИ-КАК, ама дебелоГЪZите фуражки се кефят❗
  • 21 Дончо

    3 0 Отговор
    Важното е да се напълнят нечий джобове едно хубаво, а не да се инвестира в инфраструктура.
    Пълни джобове= Черни статистики
  • 22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор
    Агенция за БЕЗОПАСНОСТ има,
    ама БЕЗОПАСНОСТ -НЯ-МА❗

    Коментиран от #25

  • 23 Търкалета

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Деций":

    Не е нужно да е 5000 лева. Жена ми кара курсовете в Англия и аз съм и инструктор! Може да шофира с придружител 10 години преди да изтече временната книжка. Взе си теоретичния изпит с една грешка. Стартирахме практиката от полигон, после села без трафик и след около 100 часа вече шофира добре в Лондон. Ще мине и 5 часа при професионален инструктор другия месец. Е, имаше и добавена стойност за застрахователя, но по-добре да ми е мирна главата. Инструкторите тук нямат сигурни клиенти и доста се стараят. Няма закон, който да те задължава да им ползваш услугите. В България нямат интерес да те научат. Нали като те скъсат пак ще си платиш :)
  • 24 От Кой По - По - Най !

    1 0 Отговор
    От Кой По - По - Най !

    Все Няма Победител !
  • 25 Ами Без Агетция ?

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ами Без Агетция ?

    Пък !

    Хич !

    Така Поне Имаш !

    Агенция !
  • 26 Историк

    0 0 Отговор
    Ха ха ха
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Дупка на пътя

    0 0 Отговор
    Глупаваадминистрация, компроментирани пътища, свръхнатовареност, разрешени високи скорости за нашите сокаци, наглишофьори, простнарод, ... Каква да е статистиката? Ами, черна.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове