Last news in Fakti

23 Юни, 2008 00:00 798 0

Ако спазвате знаците и не рискувате, пътуването се удължава от 4 на 6 часа

  • които-
  • скоростта-
  • магистрала-
  • движението-
  • знаци-
  • софия-
  • около-
  • преди-
  • заради-
  • няколко-
  • където-
  • патрулки-
  • варна-
  • километра-
  • въпреки-
  • табели-
  • шофьори-
  • загора-
  • шофьорите-
  • някои-
  • морето-
  • хемус-
  • бургас-
  • шосето-
  • магистралата-
  • водачите-
  • дупка-
  • пътят
,"Няма дупка, през която да не може да минеш. Колкото и години да си минавал по същия път, все някога ще я нацелиш." Тази изстрадана шофьорска мъдрост вече по-рядко важи за автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Седмица преди масовото преселение на летовници към морето основните артерии в страната крият все пак някои изненади за шофьорите. Ако чинно спазвате всички знаци и ограничения на скоростта, ще се лашкате поне 6 часа по 397-те км от София до Бургас, увери се "Стандарт". С нормално шофиране ще стигнете за 4 часа, а ако се правите на състезател от Формула 1, може да свалите времето до 3 часа и половина.

Борба с дупките

Шестлентовата магистрала "Тракия" е прилично закърпена в старата си част между столицата и Пловдив и няма риск да си счупите носача в някоя дупка с размерите на изкоп за блок. В по-голямата част ограничението на скоростта е 100-120 км. Южната артерия към морето е изцяло готова и пътуването ви няма да бъде забавено от ремонти и отбиване на движението. Преди началото на активния сезон шосето е слабо натоварено.
Изглежда, чужденците предпочитат да пътуват със самолети и рейсове, вместо да рискуват с особеностите на родния трафик и да изпитват благородния нрав на катаджиите.

Тировете пък се отбиват след Стара Загора по обиколни пътища. Допълнително трафикът ще се разтовари и от забраната тежкотоварните камиони да се движат в горещите часове на деня, когато температурата надвишава 35 градуса.Изпитанията за водачите на МПС започват в недовършения участък на магистралата между Стара Загора и Карнобат от 117-ия км. Това е и единствената отсечка, в която трябва много внимателно да шофирате.

За двулентовия път през Нова Загора и Сливен важи ограничението от 60 или 80 км/ч. Пътят е старателно ремонтиран, което ще ви помогне да пренасочите вниманието си от евентуалните дупки към връхлитащите в насрещното платно джипове и мощни лимузини. Въпреки многобройните знаци, картонени патрулки, билбордове, лозунги и транспаранти опасното шофиране продължава да се среща често. Когато стигнете до лозята край Карнобат, отново ви посреща широка магистрала, по която безгрижно стигате до Бургас, където свършва и европейският коридор номер 8.


Адът е на север

По-трудна за преминаване е "Хемус". От 423-километровата магистрала не са построени 285 км. Всъщност шестлентовото трасе е опънато единствено в участъците Варна - Шумен и Ябланица - София. Затова и съвестният водач, придържащ се неотклонно към правилника за движение, ще измине разстоянието за не по-малко от 7 часа. Ако избързате леко и небрежно подминете табелите с ограничения 60 и 80 км/ч извън магистралата, пътят ще се скъси до 6 часа. За пет часа могат да вземат трасето хората с нагласа на пилоти. Особено опасен е участъкът Шумен - Търговище, където по необясними причини се срещат повечето шофьори, каращи през просото. Въпреки че пътят като цяло не криволичи, там често се случват тежки катастрофи с човешки жертви.

Изплаши шофьора

По двулентовото и четирилентовото шосе КАТ са наблегнали на предупредителните послания. Там се виждат начесто плакати "Шофирането не е детска игра", знакът за концентрация на пътнотранспортни произшествия - жълт триъгълник с черна точка в средата. Близо една до друга са поставени и табели, че движението се следи с радар, въпреки че проверяващи органи не се забелязват, нито пък радари. Стряскащите знаци се допълват с надгробните камъни на загинали по пътя, които от година на година се множат и свидетелстват за продължаващото нехайство сред автомобилистите. Около Велико Търново тече трескаво асфалтиране, а на няколко места работници с червени флагчета спират автомобилната колона, за да преминат пътуващите насреща. Заради слабия трафик забавянето не е голямо - едва няколко минути.

Ремонти и отбивки

По "Хемус" също няма особено нашествие на чужденци, но се увеличават колите с румънска и сръбска регистрация. Естествено, у нас и чуждите шофьори попиват някои дребни хитрини. Те бързо се учат да присвяткват, давайки сигнал на автомобилите отсреща, че наблизо дебне КАТ. Неписаният заговор на шофьорите срещу пътните полицаи ви позволява да разберете за наличие на патрулка няколко километра, преди да я видите. И най-лудите глави на пътя заковават скоростта под 60 км/ч, премятат през рамо коланите и с вежлива усмивка дефилират покрай органите на реда.

Най-голямото забавяне по пътя Варна - София става около Ябланица, където заради строежа на пътя движението за десетина километра се отбива през Златна Панега. Ако имате късмет, преминаването през градчето с циментовия завод и специално сложения светофар ще ви отнеме половин час, преди да се качите на магистралата към София. Ако не ви върви или шофирате в час пик, задръстването ще трае поне час.В оставащите стотина километра до столицата водачите ще се сблъскат с четири ремонта около виадуктите и тунелите. Намалявате скоростта до 40 км и преминавате в насрещната лента, след стотина метра се връщате обратно. Поправянето на пътната настилка не води до кой знае какво забавяне на движението, но положението ще се влоши след 1 юли, когато на пътя за морето става стълпотворение. Рискът нараства при пътуване през нощта, тъй като ремонтираните отсечка не са осветени, а човек трябва да се осланя на острото си зрение и светлоотразителните табели.

Старите кучета на пътя дават следния съвет за безопасно кормуване:"Ако шофираш по непознат път, най-добре е да оставиш някой "майстор" да те изпревари и да те води. Той "разузнава" дупките, а ти го следваш на прилично разстояние, за да не му пречиш, но и не го изпускаш от поглед. Ако поредната дупка се окаже твърде голяма за неговата кола и го изхвърли от пътя, обаждаш се на КАТ и Бърза помощ."

Картонени патрулки

Картонените полицейски коли, разположени по пътищата, не предизвикват почти никакъв респект у шофьорите. Още повече, водачите, които минават по едно и също трасе, бързо свикват с фалшивите катаджии. На някои места МВР плашилата са нашарени със спрейове. В една от тях неизвестни графитаджии са нарисували карикатурни полицаи, приличащи на Тримата глупаци. Другаде се срещат обидни надписи. Трети пък са смачкани или нарязани. Недокоснати са единствено картонените патрулки, около които са монтирани камери за видеонаблюдение. Пред няколко дни екип на фирма "Ролпласт" обиколи цялата страна с мисията да подреже клончетата и тревите, които са обрасли върху полицейските коли, поради което те приличат на саксии с цветя.

Шосето на смъртта

През лятото магистрала "Черно море" е известна като "шосето на смъртта" заради страховитите инциденти, които стават ежедневно. Марките автомобили, които се движат с бясна скорост по пътя Бургас - Варна, указват и за рязкото забогатяване на жителите на морските общини - последни модели бентлита, ламборгинита, поршета, ягуари.

Трасето е изпъстрено с предупредителни знаци и табели "Благодарим ви за внимателното шофиране", което в свободен превод означава "Щом четете тази табела, значи сте пристигнали живи". По наситения с резки завои морски път може да видите множество реклами за пътна помощ и автотенекеджии, които заради самонадеяните шофьори не стоят без работа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА