"Тактиката се прилага само за качествени имоти, при които има сигурност, че ще се продадат. Срещайки и други кандидати на същото място, хората почват да се плашат, че има голям интерес и са по-склонни да платят цената и дори да наддават", обясни пред "Сега" брокер от столицата.
Номерът не е някакво българско изобретение, на Запад се нарича open doors (отворени врати). "Естествено е да се ползва опит от по-напредналите страни, в които подобна схема дава резултат", коментира Лъчезар Искров от Национално сдружение "Недвижими имоти". Според него обаче този тип огледи доста плахо си проправят у нас. Николай Петков от бургаската агенция "Лотус-Ер" коментира, че брокерите, особено в провинцията, все още се страхуват от възможността да се срещат едновременно с няколко клиенти, особено пък да срещнат евентуалния купувач със собственика преди да са сключили предварителен договор и да са си прибрали капарото.
"Друга популярна практика при огледите е клиентът да се води например на един лош имот, на два сравнително нормални и на един много добър", обясни Страхил Иванов, управител на "Явлена". Така човек оставал с впечатлението, че цената на хубавия имот е адекватна и е по-склонен да я заплати. Тази стратегия е особено ефективна при наемите, допълни той.
ЛОТАРИЯ
Закъсали строителни фирми също прибягват до трикове в стремежа си да осигурят пари за довършване на сградите. Великотърновски строител например реши да разпродаде жилищата в своя сграда чрез лотария. В надпреварата за всяко от недовършените жилища могат да се включат 350 души с вноска от 100 евро за един апартамент. Строителят смята да продаде така 10 жилища. След като победителят бъде избран, вноските на останалите ще отидат за дострояване на кооперацията. Ако за томболата не се съберат достатъчно кандидати, парите им ще бъдат върнати, обеща пред местната преса строителят.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА