Заради икономическата криза Агенцията по вписванията, която отговаря за 4 важни национални регистъра (търговски, имотен, БУЛСТАТ и за брачните договори), е пред блокаж. Двете най-доходоносни пера на агенцията - таксите от търговския и имотния регистър, сериозно са намалели. Докато през 2008 г. агенцията е отчела 78 млн. лева постъпления, през миналата година приходите са паднали на 60 милиона, а за петте месеца на тази година са събрани едва 20 млн. лева.
Единият проблем е, че кризата удари сделките с имоти, а и все по-малко хора регистрират фирми. Вторият проблем обаче идва от държавата - въпреки че по Закон приходите от такси трябва да се насочват обратно за поддръжка и развитие на самите регистри, голямата част от парите изобщо не стигат до агенцията, а нейният бюджет с всяка година се намалява. През миналата година при приходи от 60 млн. лева агенцията е изхарчила по-малко от 17 млн. лева за заплати и осигуровки на 540 души персонал, за текущи и за капиталови разходи. А за 2010 г. разполага с още по-малка сума - 13.7 млн. лв.
За да закърпи положението, от февруари агенцията е съкратила 38 щатни бройки и е прекратила договор с фирмата, наета да сканира огромното количество документи, които постъпват в Търговския регистър. Работата, която са вършили 90 души, сега е поета от самите служби по вписванията, което бави работата. Чакането за регистрация вече отнема 7-10 дни, при положение че м.г. ставаше за 3-4 дни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българин
18:40 08.09.2011
2 Koeva
18:40 08.09.2011
3 кандидат чиновник
Който не вярва да опита!
18:40 08.09.2011
4 zmei
18:40 08.09.2011
5 popGrujo
18:40 08.09.2011
6 все още бьлгарин
18:40 08.09.2011