Last news in Fakti

11 Април, 2017 17:36 1 713 0

Европейският лидер на имотния пазар на търговски площи

  • търговски-
  • магазин-
  • европа
Европейският лидер на имотния пазар на търговски площи - 1
Снимка: М. Богданова ©

За трета поредна година първото място на пазара на търговски площи продължава да е за Централен Лондон. Причината не е само в това, че британците пазаруват повече на главните улици и са открити най-много нови магазини, но и фактът, че се наблюдава двуцифрен ръст на наемните нива (към 2016 г. е 48% на годишна база).

„2016 г. е третата поредна година, в която се наблюдава нарастване на потреблението в Европа, в резултат на ниската инфлация, увеличението на заетостта и на работните заплати, и съответното им отражение върху разполагаемия доход. Разглеждайки конкретно Лондон, поради потенциален ръст на инфлацията, по-нататъшно съществено възходящо развитие на наемните нива не може да се очаква през тази година. Търговците все още са фокусирани върху намаляване на разходите, оборотите продължават да бъдат недостатъчно стабилни и се очаква краткосрочните договори за наем с по-гъвкави условия (например такива, обвързани с размера на оборота) да стават по-популярни“, казва Пол Соубър, директор „Търговски площи” в Colliers ЕМЕА. „Въпреки всичко, със значителното търсене на площи от местни и международни марки и големия брой чуждестранни туристи, мотивирани да пазаруват, поради обезценяването на местната валута, перспективата за търговците в Обединеното Кралство остава позитивна. В допълнение, търговските марки, представени във Великобритания, изнасящи стоки за други държави ще имат изгода от тези продажби, особено когато са реализирани през онлайн платформи. Високите наемни цени на търговските площи очевидно не възпрепятстват експанзията на търговците, предлагащи луксозни стоки, което е видно от множеството новооткрити и реорганизирани като визия магазини в столицата”, допълва Соубър.

Изборите в Холандия, Франция и Германия, могат да подкопаят усещането за сигурност на потребителите и на представителите на бизнеса в региона. Влиянието на електронната търговия все повече се отразява и не е изключено и други държави да претърпят последствията от еволюцията й, както се случи на холандския пазар. Очаква се цените на наемите да паднат още, въпреки че в Амстердам, в противоречие на тенденцията на макро ниво, е налице нарастване на търсенето.

С 2% се очаква да се увеличи потреблението през текущата година. През следващите месеци ще се засили фактора на т.нар. „етично мотивирано пазаруване”.

Дъблин е европейският град, в който потреблението нараства най-много. Това води до повишаване на заетостта на търговски площи, включително и на редица от главните търговски улици.

Германия

Общите условия, при които оперират търговците във ФРГ, са стабилни през 2016 г. През петте години до 2015 г., се е наблюдавал ръст на наемите на първокласни локации на главни търговски улици в основните немски градове, в диапазона между 15% в Мюнхен и Дюселдорф, до 36% в Берлин. През 2016 г. повечето от пазарите са в застой с изключение на Берлин и Мюнхен, където растежът е продължил.

Франция

Спадът на чуждестранни туристи в Париж се е отразил негативно и на туризма, и на търговците, но повишението в търсенето към последното тримесечие на 2016 г. дава основание за по-позитивна прогноза за 2017 г. Увеличението на туристите от Китай и Средния Изток, които се характеризират с най-високи нива на потребление, е добър знак за столицата на Франция. Тя остава сред топ луксозните локации в света, където не престават да се откриват луксозни магазини, като например първият такъв на Вивиан Уестууд.

Русия

Въпреки че в Русия предлагането намалява, в сравнение с предходни години, тя поддържа най-големите обеми на строителство на търговски площи в Европа. Несигурната икономическа обстановка не плаши търговците на луксозни стоки, които продължават да идват в Москва.

Скандинавски страни

От скандинавските страни, Стокхолм е лидер в региона по размера на нарастване на потреблението – 3.2 % на годишна база.

Южна Европа

Икономическото възстановяване на тази част от Стария континент (Лисабон, Барселона и Мадрид) е видно в сектора на търговските площи, както по отношение на наемателите, така и на инвеститорите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА