Last news in Fakti

14 Февруари, 2023 07:21 100 229 223

Имотният балон у нас се пука

  • жилище-
  • покупка-
  • инвестиция

Моментът за инвестиция в имот е един от най-лошите

Имотният балон у нас се пука - 1
Снимка: М. Богданова ©

Няма универсален отговор коя е най-добрата инвестиция в условия на криза. Когато има затруднения в икономиката винаги на първо място излиза златото и валути като японската йена, швейцарският франк, доларът и някои държавни облигации, казва финансовият анализатор Борис Петров, цитиран от Euronews Bulgaria. Моментът за инвестиция в недвижими имоти е един от най-лошите, който може да се избере. В момента имаме балон на много пазари - акции, облигации, криптовалути, имоти. На имотния пазар балонът не успя да спадне изцяло през 2007-2008 г. и продължи да се надува от ликвидността, която агресивно се инжектира от централните банки. В момента виждаме цени доста по-високи от тогава.

Имотният пазар е най-силно балонизираният и ясно виждаме сигналите за спад на сделките и то сериозен - с 20%. Този балон показва признаци, че започва да се пука и започваме да наблюдаваме понижение на цените.

Криптовалутите предлагат много интересен фундамент - извън банковата система. Биткойнът е дефлационна валута. Проблемът е, че станаха рожба на лесната ликвидност. Според мен и при тях ще виждаме сериозни понижения. Но предлагат алтернатива за дългосрочните инвеститори, че имат пари извън банковата система. Трябва да се вземе предвид и сблъсъкът между централните валути и криптото, който ще видим съвсем скоро.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 196 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    366 22 Отговор
    Скоро и балона за автомобили втора употреба...

    Коментиран от #75, #99, #183

  • 2 Мдаа

    244 47 Отговор
    Чакам квадрата да стане по 2 лева и че си купим един квартал. А дано, ма надали

    Коментиран от #5, #21, #27, #139, #208

  • 3 Чеп

    211 15 Отговор
    Не шашкайте баламурниците бе.Нека си мислят още малко,че ще построят светло бъдеще с ремонти на тоалетни и лепене на плочки.

    Коментиран от #8

  • 4 Баце

    165 23 Отговор
    Е как кое, кюлчетата са най добрата инвестиция
  • 5 В Швеция вече е факт

    240 11 Отговор

    До коментар #2 от "Мдаа":

    И 2 милиона да стане квадрата няма да има кой да го купи.Тия са в задънена улица ама са заслепени от алчност и не виждат какво се случва.

    Коментиран от #28

  • 6 Тоя имотен балон...

    163 94 Отговор
    ...в БГ,уж все се пука,а постоянно се надува,надува... и не се пука и не се пука...!Явно се канят по разни студия финансови анализатори,които по темата са имали тройка в университета...!
    Или са учили по западни учебници,а не по български...?!

    Коментиран от #83, #84

  • 7 Най после

    123 6 Отговор
    Се спука този балон но не виждам връзка на заглавието с реалността.Очаквам хората които предсказаха пукването на балона да изкажат компетентно мнение и да се поучим от тях най после
  • 8 Да добавя...!

    72 10 Отговор

    До коментар #3 от "Чеп":

    И с вкарване на остъклена тераса,с пернишки винкел,към хола,или кухнята си...
  • 9 Точно

    67 30 Отговор
    Обратното се прави, в криза! Инвестира си не в хартийки, особено в описаните.
  • 10 един

    259 32 Отговор
    Няма балон и пукане на балон,има повишено търсене на жилища в някои големи градове на България,и съответно там цените растат с големи проценти!Тия процеси ще се охладят когато намалее притока на хора от провинцията към големите градове!С оглед на демографската криза това няма да е много далеч,просто крайните райони се обезлюдяват с бързи темпове и това не вещае нищо добро за икономиката ни, управлявана от комунисти и мафиоти!Обществото е лашкано от крайност в крайност!

    Коментиран от #12, #72

  • 11 Нищо няма да се пукне

    185 21 Отговор
    Докато влизат милиарди от ЕС голяма част от които се крадат и влагат в имоти.

    Коментиран от #40

  • 12 САНДОКАН

    69 6 Отговор

    До коментар #10 от "един":

    Много точно казано
  • 13 Въй

    148 45 Отговор
    Добре че си купих апартамент преди около 5-6 години, защото от 2013 ми се повтаря как балонът щял да се спука, та до ден днешен цените вървят нагоре. Дори и да се спука, колко пък да поевтинее квадрата, при все че 10 яйца са 6 лв?

    Коментиран от #179

  • 14 На квартира е най добре

    87 7 Отговор
    Избираш къде да си според икономическата ситуация и една къща до ключ в някое село
  • 15 Пловдивчанин

    123 67 Отговор
    Купих 2-стаен в Пловдив през 2013-та, ново строителство за 24 000 евро. Сега струва между 65 000-70 000 евро. През 2017-та купих по-голям, 3-стаен ЕПК за 49 500 евро, сега същия струва между 110 000-115 000 евро. Не знам за какво сспукване на кви балони говорят, но Дори и с 10-15 % да падне цената избощно не ми пука, пак съм на огромна печалба. Да не говорим, че единия съм го дал под наем.

    Коментиран от #30, #31, #33, #42, #63, #112, #216

  • 16 И по какъв

    46 8 Отговор
    Критерий криптото са валута?? Валута е когато е издадена от централна банка гарантирана с произвежданите продукти и услуги в страната.за да спаднат цените трябва да се намали паричното предлагане и то дълготрайно а лихвите го правят краткосрочно
  • 17 иван

    144 19 Отговор
    За всичко са виновни брокерите. Те изкривяват всичко.. България- държава на посредниците...

    Коментиран от #20, #23

  • 18 Пешо

    179 6 Отговор
    Всеки почна да инвестира в апартаменти и има хиляди необитаеми жилища в България

    Коментиран от #39, #91

  • 19 Пенсионер

    197 9 Отговор
    Населението на България намалява сериозно а се строи ударно и рано или късно този балон ще се спука

    Коментиран от #220

  • 20 Вандерлей Люксембурго

    83 12 Отговор

    До коментар #17 от "иван":

    Да е, брокера ти е виновен, че Сульо и Пульо раздават кредити
  • 21 Не чакай

    41 48 Отговор

    До коментар #2 от "Мдаа":

    Няма да се случи, не чакай, а по-добре инвестирай, защото ще изсмучат парите ни от банките.
  • 22 Сметкоплан

    39 58 Отговор
    Няма как да има балон. Имота струва според покупателната способност на хората. Не може чистачка в Бонанзата или Заубер да взима 1300-1500лв за 4-6 часа работен ден, а да чакаш квадрата да падне под тези пари.

    Коментиран от #26

  • 23 Целият

    52 5 Отговор

    До коментар #17 от "иван":

    Инвестиционен процес изисква много разходи, които оскъпяват крайната цена, не че брокерите не оскъпяват със 7 процента, а държавната, нотариялната, оценители, надзорници…
  • 24 Аз Кочо

    14 12 Отговор
    Прекрасен анализ, браво! 27

    Коментиран от #103

  • 25 Ганьо

    26 28 Отговор
    Даа мислете си че ще се спука , мафията така ще остави вашите приказки от 1001 нощ да се сбъднат
  • 26 Мммда

    88 3 Отговор

    До коментар #22 от "Сметкоплан":

    Къде забравяш месечните разходи. Инфлацията + спекулата при храните в Еврозоната е около 50% за последните 4-5 месеца.
    В Германия най големия инвеститор в нови имоти от януари замрази всичките си обекти.
  • 27 Фую

    21 5 Отговор

    До коментар #2 от "Мдаа":

    Смени дилара
  • 28 Живял

    35 8 Отговор

    До коментар #5 от "В Швеция вече е факт":

    там.Ако знаеш какви са цените там,тука ще ти се стори без пари
  • 29 да ве да

    35 51 Отговор
    Този не е успял да си купи партаментчи и сега се опитва да рути пазара хаха.
    Пукат му се само фантазиите, при реална инфлация от близо 100%, как очаква да спаднат цените!?!? Ще продават тези които са най на зор и то с лека отстъпка, което не може да се нарече "пукане", останалите, ще изчакат!

    Коментиран от #109

  • 30 Майничка

    60 11 Отговор

    До коментар #15 от "Пловдивчанин":

    Перчиш се, но започни да продаваш. Има пазарен израз ЛИКВИДНОСТ.

    Коментиран от #35

  • 31 един

    111 15 Отговор

    До коментар #15 от "Пловдивчанин":

    Нещо май ни притягаш,през 2013 год. двустаен в Пловдив за 48 000лв.!?!,как става тая работа?Четири години по-късно тристаен за 100 000хил.лв.пак в Пловдив!?От село сме,ама не сме чак толкова захлюпени колкото си мислиш!

    Коментиран от #32, #50

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    79 7 Отговор

    До коментар #15 от "Пловдивчанин":

    хахаха.Когато тръгнеш да го продаваш ще разбереш колко ще ти дадат за него.Всяка година му плащаш режийните,нали.....
  • 34 бл.134 в Zап. парк

    11 54 Отговор
    Пука ти се главата! Българската маймуна е най-стара в Европа.А българския имот най -здрава и сигурна инвестиция !
    ВЕДНАГА ! МОБИЛИЗАЦИЯ И ИЗПРАЩАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ В УКРАЙНА
  • 35 Пловдивчанин

    17 36 Отговор

    До коментар #30 от "Майничка":

    Има и пазарен принцип - "печалба от наем" :) скоро едва ли ше продавам при тва търсене под наем дето е в момента :)

    Коментиран от #45

  • 36 Селянин

    110 10 Отговор
    Най-добрата инвестиция е да си имаш имот на село и да си произвеждаше основните хранителни продукти. Другият вариант е имот в града, пазаруване на боклуци в голяма хранителна верига и постоянно присъствие при личния лекар.
  • 37 Врачка

    106 17 Отговор
    Скоро в близко бъдеще ще настъпят такива времена,че брокери ще питат дали сте дошли на оглед за апартамент или за цялата кооперация!

    Коментиран от #156

  • 38 МирО

    83 4 Отговор
    Някаква форма на балонизиране има (особено при панелките - чудя се на тези цени, кой ги купува?),
    но за спукване е силно да се говори. Вече хората започнаха да теглят банковите си влогове, кои малки,
    кои по-големи (поради липса на кеш, или от страх от затруднения в банковия сектор - това ще
    доведе до въвеждане на лихви по депозитите, което директно ще се отрази върху лихвите по кредитите.
    При по-сериозно дигане на импотечните лихви на пазара ще излязат много имоти на закъсали
    кредито-получатели, което от своя страна ще свали цените на жилищните имоти.
    Това ще се отрази и на новото строителство, но в много по-малка степен. Строителите вече се научиха и не разчитат на купувачи на зелено, те са си подсигурили финансирането на обекта и колкото на по-късен етап продадът жилище толкова повече печелят от него. А за отбелязване е фактът, че масово хората почнаха да търсят малки бутикови блокчета до 15 (макс 20) апартамента до 5 (6) етажа (особено с трусовете на последък - тенденцията ще се засили). Само тези дето са живяли, знаят какво е да живееш в квартално гето от блокове с по 100 и повече апартамента (цели села на 500 кв.м)- подобно на майтапа: "Весели селяни, гъсто населени"
    Та ще има понижение на цените, но за определени сектори ще е голямо, а други почти няма да го усетят.

    Коментиран от #62

  • 39 Реалист1

    71 4 Отговор

    До коментар #18 от "Пешо":

    В България данъците върху имотите са много ниски и няма проблем някой да го купи и да го държи празен.
    В Щатите са доста високи и ако си собственик трябва или да го дадеш под наем или да се освободиш от него. Банките също гледат да се освободят бързо.
    И така имотите стават предимно за живеене, а не като празна инвестиция.
  • 40 Да бе

    47 3 Отговор

    До коментар #11 от "Нищо няма да се пукне":

    Нищо не влиза от ЕС. Първо са взели значителна част и после връщат част под формата на целеви пари за да ги откраднат определени икономически кръгове по разни програми, като "1км. магистрала за 10 000 000 лв" или пък програмата "Саниране на блокове = позлатяване"
  • 41 АНИ

    20 94 Отговор
    Панелкаджиите и живеещи на село злобеят
    ама няма непродадено ново строителство.
    Гроздето е кисело,нали ?

    Коментиран от #43, #48, #205

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Мими

    63 8 Отговор

    До коментар #41 от "АНИ":

    Гроздето е кисело,защото е вкиснало.
  • 44 Брокер

    67 8 Отговор
    Ще се спука и селяните които си купиха апартаменти в Лозенец по 5000 евро на квадрат ще останат на улицата.
  • 45 Киселяка

    21 12 Отговор

    До коментар #35 от "Пловдивчанин":

    Приветствам те а онези които цял живот мислят да купят или не и ти дават съвети нека продължават все така силни в теориите далеч от реалността.
  • 46 истината

    64 2 Отговор
    Банките ако не ви вземат имота няма да са на печалба. Първо ще вдигнат лихвите по кредитите и после чао...
  • 47 Пукат ви

    16 18 Отговор
    Се кухите кратуни.
  • 48 ХАХАХА

    64 5 Отговор

    До коментар #41 от "АНИ":

    Оооо,софиянке от скоро или от някой по голям град за некачественото ново строителство ли да завиждаме панелкаджийте ,строителството на новите изпълнявано с турски цимент ,чети за земетресението, с непрофисионални кадри и без технически контрол ,за измислената квадратура да не говоря ,че т.н двустаен си е гарсониерата в панелката.На това ли да ти завиждам ма или ,ааа да ,на липсата на разстояние от блок до блок ,та се гледате как и кога се ......?
  • 49 Аз Кочо

    98 11 Отговор
    Много пишман инвеститори ще реват като магарета. Купонът свърши. Забравете за ниските лихви. Сега падат сделките. След някоя друга година доста продавачи ще се опитат да осребрят, но повечето хора са се снабди ли с копторчета и търсенето рязко ще е паднало а предлагането ще е огромно. Фед и ЕЦБ никога повече няма да свалят лихвите до 0 освен ако астероид не удари земята. А когато няма търсене цените се сриват. Тук няма имиграция като в САЩ например. Няма да има на кой да продавате. Инфлацията ще е около 4 пр за дълго време а лихвите високи. Доста хора купили на ръба ще продават. Аза новото строителство е същото ако няма кой да купува строителя сваля цената или фалира. Никой не ги интересува каква е свбвстоиността. Основен закон търсене и предлагане

    Коментиран от #162

  • 50 Българин

    12 9 Отговор

    До коментар #31 от "един":

    Виж цените в Имотбг сега, направи справка за 2013, 2017 вместо да се правиш на мног информиран :)

    Коментиран от #53

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Хехе

    41 1 Отговор
    Всичките които си мислят че вните ще продължават само нагоре, ще спомена че през последните 15г, общо взето от 2008 до сега лихвите не са вдигани с такъв процент. Най вероятно това ще се задържи за известно време, печатането на хартийки приключи
  • 53 един

    30 3 Отговор

    До коментар #50 от "Българин":

    Няма какво да гледам цените,в цените има много детайли,примерно ако жилището е в крайно-отдалечен район или в ромска махала,освен това,цената зависи и от квадратурата на жилището!По-старите стандарти,двустаен апартамент се наричаше апартамент с две стаи+кухня,а сега допускам двустаен да е само стая+кухня!
  • 54 тукашните списувачи

    26 2 Отговор
    И неолиберални политикономисти с уклон към капиталисти нямат два лева да се обръснат.
    Сега сериозно: Справка от военно-политическата история. Войната винаги е предшествана от кризи и "пускане на икономически балони"
  • 55 Болярин

    31 2 Отговор
    Че то кое е читаво в милата ни родина - всичко е бълвоч ?!!
  • 56 Баба Пена

    32 1 Отговор
    Най-добре е да ги метнете при поискване от терасата,чеда мои.Печелившо като тристаен апартамент ново строителство с площ 45 кв метра.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 @@@???

    43 1 Отговор
    Ниските лихви са прецедент във финасите, ноу-хау въведено и опитано от ЦБ по света поради кризата от 2008.Преди това обичайната лихва в развитите икономики е около 4-5 процента, справки всеки сам да си прави.В момента дългите цикли на Павлов в икономиката маркират високи лихви поне 10 години за успокоенение на цените, само дето количеството пари е бая голямо.Инвестициите в имоти не са лоши по света, но в България са в голяма концентрация и това ще изкриви всичко рано или късно.Отделна тема е, че никой българин не иска да инвестира в акции на фирма с български мениджъри, сами се сещате защо.

    Коментиран от #65

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Мен

    9 5 Отговор

    До коментар #38 от "МирО":

    никой рационален човек не би построил къща и не би я продал на загуба по повод новото стеоителство Точно това направиха строителите на жилища по време на Housing Bust 1 и индустрията почти се срина. Странно как паметта е къса.
    Това, върху което трябва да следите, е техният инвентар от непродадени жилища, който ще експлодира до нива Housing Bust 1. Там са техните разходи; и техните продажни цени ще идват всеки път, когато приключат продажбата на този инвентар на каквато и да е цена, която могат да получат.
  • 63 На огрона печалба си като вземеш парите

    24 3 Отговор

    До коментар #15 от "Пловдивчанин":

    На огромна печалба си като вземеш парите
  • 64 Българин

    15 22 Отговор
    Миналата година купих двуетажна къща струваше 100000лв сега струва 200000лв

    Коментиран от #68, #86, #89

  • 65 Аз Кочо

    32 1 Отговор

    До коментар #58 от "@@@???":

    Количеството пари в икпномокира намалява за САЩ с 500 милиарда за около 7 месеца а за ЕЦБ с 900 м. и QT за САЩ продължава а за ЕЦБ предстои от март 2023. Тоест облигациите на падеж не се подновяват, а ако инфлацията продължи да упорства не е изключено да видим разпродажби на облигации както направи Ацб. Парите леко по леко изчезват и стават кът което ги прави все по скъпи. Съответно активите акции, облигации, крипто и имоти започват да издишат все повече. Ппазарите очакват пивот на банките и не ги взимат на сериозно което значи че ще видим по високи лихви и за по дълго. Никой не се бори с Фед, той винаги побеждава
  • 66 Гост

    4 15 Отговор
    При 22000 цена за биткойн имало балон в криптото. Смех

    Коментиран от #142

  • 67 Пешо

    14 21 Отговор
    А като започне възстановяването на Украйна и търсенето на цимент и желязо , стъкло и т.н. хвръкне до небето , съответно . цените - това пак ли ще доведе до спадане цените на недвижимите имоти?

    Коментиран от #137, #174

  • 68 Аз Кочо

    59 3 Отговор

    До коментар #64 от "Българин":

    Братле и моята панелка за мен струва 200 к евро. Големият въпрос е ще има ли глупак да я купи на тази цена
  • 69 Аз Кочо

    61 4 Отговор
    Без нулеви лихви активите загиват. Хора които никога не биха имали пари да купят без заем изчезват от пазара. Тези с пари отдавна са купили и имат по 2 по 3 и повече и се чудят как да продадат. И тях ги няма на пазара. Банките Атягат кредитирането като свалят оценките и ще вдигнат лихвите. Така че малкото будалу останали на пазара се разеглят като Исус Христос на кръста. Взимат кредит на ръба на възможностите им с надеждата цените да продължат да растат за да продадат на печалба. Това е известно като схемата на понци или така нареченият балон. Но когато и те купят и останат още по малко купувачи къщата от карти се срива. Вместо да ревете като магарета тук прочетете някоя и друга книжка на икономическа тематика.

    Коментиран от #76

  • 70 Трътлю

    19 1 Отговор
    Bitcoin как се срина от $20000 на $4000 оная година оххх котьооо.
  • 71 СМЕШНооо

    3 5 Отговор
    Ама нищо конкретно не разбрахме от статията.Какво е рекламирания биткойн,.. аФтУра инвестирал ли е там
    Балонът няма да се самопукне,.. както не се пукна оня над САЩ и Канада
  • 72 БРАВО

    6 7 Отговор

    До коментар #10 от "един":

    Точно и на място сте го писали . Бих добавил , притегателните градове за покупка и живот всеки ги знае, и защо именно там.. Ами просто е, от добра инфраструктура през здравеопазване и учение, до намиране на добре платена работа
  • 73 Канги

    55 1 Отговор
    Разбира се, че има балон, в моят град(70 000 хиляден)двустаен панел преди две години беше по 40 000 лв, сега са 90 000+.
    Банките дават между 70-85% финансиране на хора със заплати по 1200 лв, много ще плачат догодина.
    Особено тези с цел ,, инвестиция".
    А и честно казано е добре да има малко отрезвяване, онзи ден говоря с един майстор, каза ми - ,,200 лева само за оглед". Един друг който се занимава с ламинат пък - ,,150 лева за проучване на пода".
    Затова държа си 75кватратното апартаменче и вилата на село, който иска да ,,инвестира".
  • 74 Кпсс

    69 2 Отговор
    Пуснете репортажа по Нова тристаен 70 кв.за250 хил.евро .Купувачката Ана Мичева играе подставено лице.Всъщност е БРОКЕР ана НИ в агенция АДРЕС.Тая измет я няма никъде по света....
  • 75 БАЙ ДАНЬО

    26 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    А и там е същата...обикновенна 18-20 год кола над 5-6 хил лв, обаче за достоверност, бабата е ходила само до супера с нея и си е забравила бастуна вътре
  • 76 добре, ама

    30 2 Отговор

    До коментар #69 от "Аз Кочо":

    Кой после ще реве, че банката е взела жилището му заради неплатени вноски по ипотеката...и ЧСИ в правото си се намесва и удовлетворява банката.
    Все си спомням един беше казал За бога братя не купувайте

    Коментиран от #94

  • 77 НАЙ НАКРАЯ ДА ПРИЗНАЯТ

    22 2 Отговор
    НАЙ НАКРАЯ ДА ПРИЗНАЯТ!!!
  • 78 сройтелен прадприемач

    18 7 Отговор
    у балгариа стройтелството е ногу убаво и вие треба да го купувате ного и банките изкат и сички брокери са имотето да са купуват ногу

    Коментиран от #87

  • 79 Стоева

    24 8 Отговор
    Явно българина има пари, и най долнопробни квартални кръчми се пукат по шевовете от клиенты, и за апартамент ще има
  • 80 Продавач

    40 1 Отговор
    Май изтървах момента, да продам апартамента, но не губя кураж, има още селяния да идва в СФ, особено прехвалените айтита, които не знаят какъв дуй ги чака с изкуствения интелект
  • 81 Ели

    5 2 Отговор
    Никой не казва че златото е скъпо апартамент скъпи злато евтино ех умни сте
  • 82 лом

    17 18 Отговор
    Темата е толкова обширна че ако някой си мисли че с едно изречение може да обясни процесите значи абсолютни нищо не разбира.

    За да има срив, пазара трябва да бъде залят с имоти на занужени цени. За да има имоти с ниски цени трябва хората да спрат да си плащат вноските или да им трябват спешно пари и да искат да се отърват от имотите си.

    За да се случи това трябва да има безработица.

    В момента безработицата в страната е на практика нула. Не работят само тези които не искат да работят.

    А инфлацията расте, с не и всички цени. Повтарям, всички.

    Тия дето чакат имотите да се сринат ще почакат. И дн има спад ще е на евтините такива, хубавите не илизат на пазара, а и винаги има желаеши за тях.

    Коментиран от #96

  • 83 Или отнякъде, НЕЗНАЙНО от

    37 2 Отговор

    До коментар #6 от "Тоя имотен балон...":

    КАКВИ източници, се наливат пари, чиито ПРОИЗХОД е от тъмната зона или от сивата зона. Или иначе казано: перат се пари!!!
  • 84 проста

    17 4 Отговор

    До коментар #6 от "Тоя имотен балон...":

    Чакаме 7 по РИХТЕР

    Коментиран от #93

  • 85 Брокер

    13 1 Отговор
    Неееееееееееееее
  • 86 Диамантената ръка

    17 4 Отговор

    До коментар #64 от "Българин":

    Нито миналата е струвала 100 хиляди, нито сега 200...
  • 87 Браво!

    24 3 Отговор

    До коментар #78 от "сройтелен прадприемач":

    Имаш двойка по правопис! Ако строителните предприемачи са грамотни, колкото теб, то това обяснява защо са такива сградите, които раждат главите им!
  • 88 ЕКСПЕРТ

    14 13 Отговор
    В България собствениците на НИ са повече от 85%. Това дразни западняците, щото те са прецакани в това отношение. Добър имот на добро място никой не продава . Е , ако цената е 100 грама злато/кв.м , тогава може и да се помисли.
  • 89 проста

    26 4 Отговор

    До коментар #64 от "Българин":

    Продавай ,ама няма кой да я купи???
  • 90 Етоо

    6 16 Отговор
    Мале мале, имало балон в криптовалутите, Леле Леле имало балон в акциите, Леле Леле те са понижени с 300% от най високата си стойност тоя разправя че имало балон, Леле мале какви анализатори имаме, какво си завършил, че се изказваш по темата е мойто момче? Дърворезба?

    Коментиран от #97

  • 91 Именно!

    36 3 Отговор

    До коментар #18 от "Пешо":

    Сега обаче, покрай силното земетресение в нашата съседка Турция, се оказа, че апартаменти ново строителство НИКАК не е сигурна инвестиция!!! В Турция лъсна истината, че падналите сгради са ново строителство и, че се е строяло на кой как му скимне. Нищо че има проекти. Важното е обаче ДАЛИ се спазва технологията и показателите по проекта! И като НЕ СЕ СПАЗВАТ, ако стане катаклизъм, съответно става ясно, че сградата НЕ отговаря на нормите в проекта! Е, ние как да сме сигурни, че у нас НЕ е същата практика, каквато се оказа, че е в Турция? Това напористо строене на мастодонти в междублокови пространства не е знайно докъде ще ни доведе при евентуален катаклизъм. Водещото е да се строи! Всеки събрал повече свободни пари (и странно е КАК става това в държава с ИНАЧЕ невисоки доходи), РЕШИ, че може да СЕ ПРОБВА в строителния бранш! Тази лудост няма да излезе на добре! Най-вече поради качеството на новото строителство, си мисля че не е сигурна инвестицията в имот...
  • 92 до колегите брокери

    29 3 Отговор
    Много моля стегнете се и поствайте и вие мнения в сайта, защото аз не смогвам вече. Отделно от това, от сутринта съм на клавиатурата, а никакъв лев не съм изкарал. Цяла седмица никой не звъни и вече ставам нервен, сметките идват, а бурканите с мас от село свършват. Кво прайм ?
  • 93 Ами то май Рихтер-а ще покаже

    40 3 Отговор

    До коментар #84 от "проста":

    най-безпристрастно ДАЛИ развихрилото се вече над 15 години мащабно строителство, е качествено! В първия ден след земетресението в Турция български "специалисти" от строителния бранш веднага загракаха, че в България най-рискови са панелните блокове! И след още 2 дни, когато излезе наяве, че за това опустошително падане на цели квартали в Турция, главен виновник е НЕКАЧЕСТВЕНОТО ново строителство, същите тези "специалисти" вкупом млъкнаха и панелките си поеха глътка въздух! Хайде сега да помислим КАК така се е родило това некачествено строителство? Дали не би да е от стремеж за икономия на всичко, което реално и невидимо могат да икономисат строителите в една новострояща се сграда, но после пък да се продава пре- и прескъпо? Демек: стремеж към бързи, лесни и огромни свръх печалби? И да питам КАКВА отговорност носят в подобни случаи строителните надзорни фирми? Как в същност "надзирават" като ги няма по цели дни на строежа? Как виждат, разбират, че докато ги е нямало нелегалният работник от Турция БЕЗ работна виза е спазил всичко по проекта? Животът на човечеството в цялата му история е доказал, че ИМА ли някъде хищническо усвояване на ресурси, то след време същото това човечество плаща скъпо за това усвояване! Добре че инвестирах в земи, а не в апартаменти.
  • 94 Тази крилата фраза е на

    40 2 Отговор

    До коментар #76 от "добре, ама":

    министър председател от първите години на прехода: Димитър Попов. Човекът призова да НЕ купуваме, защото беше ясно, че пазарът спекулира умишлено. И че САМО спиране на бясното потребление и търсене, би намалило спекулата. Но уви! Бай Ганя, който 45 години не беше виждал пазар, богат на стоки и артикули, купуваше като за последно! Купуваше всичко, което му се препречваше пред очите му, без да го интересува дали цената е нормална или е спекулативна! И така, за няколко кратки години бясно купуване, спестяванията от целия живот на Ганьо преминаха в ръцете на шепа хора... И Ганьо обедня... И така до днес. Ганьо и до днес не си извади поуки за нищо от това, което му се случи в над 30-годишния преход. Затова и сега купува жилища без оглед малката квадратура, липсата на околна среда и надутата цена! Да живеят мастодонтите на България и народът, който допусна това, купувайки всеки един апартамент, до който може изгодно да се добере!

    Коментиран от #158

  • 95 В тази кочина

    20 2 Отговор
    всичко се пука
  • 96 Аз Кочо

    21 1 Отговор

    До коментар #82 от "лом":

    Нали това е целта на централната банка да извади пари от обръщение и да ги направи скъпи чрез лихвите. Така фирмите зомбита и други които не биха оцеляло без рефинансиране ще фалират и ще освободят хора което ще вдигне безработицата. Не е достатъчно да прочетеш една брокерска статия. Трябва да се задълбочиш
  • 97 Аз Кочо

    24 2 Отговор

    До коментар #90 от "Етоо":

    Какво стои зад криптото? Множество компютри и парите на последните закупили които поддържат печалбата на първите. Нищо друго. Схема Понци. Когато кредитите станат скъпи новите шерани изчезват и спекулата свършва.
    Гледай Вълкът от Wall Street същото е но се говори за акции. Важното е да държиш глупак на въртележката и той никога да не слиза от нея. Това е и криптото и имотите и акциите
  • 98 Гана от Ботсвана

    11 12 Отговор
    Който се е набълбукал със кредити ще потъва. Но това няма значение за пазара на НИ. Цените на добър имот няма да паднат никога. Напротив, добрия имот само поскъпва. Тези балони, хвърчилки и кьорфишеци са за забавление на публиката. Купувачите чакаме в София цените на панелките да отидат към 300-500 евро/кв.м , което си е нормална цена за старо строителство.

    Коментиран от #100

  • 99 Уча се

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Надай се коньо, на зелена трева !
  • 100 Аз Кочо

    20 3 Отговор

    До коментар #98 от "Гана от Ботсвана":

    Братле и моята панелка за мен струва 200 к евро защото според мен е добре нагласена и качествена и в Южен квартал. Големият въпрос е ще има ли глупак да я купи на тази цена

    Коментиран от #110

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 КоНе

    11 30 Отговор
    Една лютеница стана 10 лв, а някой чака да падат цените на апартаментите в София. Всичко скача, заплати, материали, няма логика да падат цените Много хора забравят че София е европейска столица и тук има хиляди чужденци, постоянна миграция и тн. В еврозоната цените логично ще се вдигнат още.

    Коментиран от #104

  • 103 Рентиер

    9 15 Отговор

    До коментар #24 от "Аз Кочо":

    Ти Кочо, слушаме ти глупостите и дървените филосовщини от години, бе Гултак. Айде спри да ръсиш мозъци , не виждаш ли, че света си се върти, търговията си върви , хората си се развиват и придобиват финанси, активи и каквото преценят за добре. Дървен философ

    Коментиран от #105

  • 104 Аз Кочо

    33 2 Отговор

    До коментар #102 от "КоНе":

    Хехе хехе София е европейска столица от която дори авганиатанците гледат да изягат по бързо.
    Циганите избягаха по чужбина. Понякога наистина се питам откъде ви идват такива BS за аргументи
  • 105 Аз Кочо

    15 1 Отговор

    До коментар #103 от "Рентиер":

    Не ми се обяснявай, глей си чата и не ми нареждай кво да правя. Като не ти харесва вдига гащите и не ме чети а бягай
  • 106 Току що

    17 2 Отговор
    Се разлюля полилеят , у дома, в Люлин
  • 107 ТИГЪР

    26 2 Отговор
    Имаше земетресение, усетено е и в София.

    Скоро освен цените на имотите,
    ще паднат и самите имоти!

    Коментиран от #108

  • 108 Тогава, друже,

    27 1 Отговор

    До коментар #107 от "ТИГЪР":

    ще стиснем строителите за гушите. Защо, как са строили. И никоя сила НЕ може да спре тогава всенародния гняв! И в Турция натам вървят нещата. Престолът на Ердоган се разклати заради некачественото ново строителство и много жертви заради това строителство. Той се усети и започна арести на строители.
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Зависи от панелката

    10 6 Отговор

    До коментар #100 от "Аз Кочо":

    В бонусите за панелките до 5 етажа слагам: голяма и чиста квадратура, здрава и устойчива на земетресения конструкция, стар тип строителство, за което е доказано в годините, че издържа на всичко! В моя панелен блок се продадоха скоро апартаменти много бързо и неевтино. Пловдив, 5 етажен.

    Коментиран от #111

  • 111 Аз Кочо

    17 1 Отговор

    До коментар #110 от "Зависи от панелката":

    Няма спор за това.
    Това което казвам е че всеки си е намислил една цена каквато го устроива и си я иска. Това е смешно обаче защото пика мина и пазара се обърна. При пик купувача разбира последен а при дъно и срив това е продавача който разбира последен. Първият продал при низходящ пазар е печелившият.
  • 112 Ако си беше купил

    10 9 Отговор

    До коментар #15 от "Пловдивчанин":

    биткоини за тези пари или около 735 коина. Сега би имал печалба над 15 милиона евра.

    Коментиран от #154

  • 113 ЛЮБЕН

    13 16 Отговор
    Цените на имотите се вдигат не на последно място и от задължението да се дават огромни подкупи, като се започне от получаването на виза за проектиране, одобряването на проекта, съгласуването на проектите за външни връзки с експлоатационните монополи, даването на рушвети в общинските служби които контролират строителния процес, да не забравяме ежедневните рушвети към КАТ и епизодичните към ППО, а най едрите рушвети след Направление "Архитектура и градоустройство" на Столична община са пощенските кутии"надзорните фирми", които препредават парите на касапите от ДНСК, няма да забравим и законния рекет за данъци и такси към държавата и нотариусите. Е сега стана ли ви ясно защо е толкова скъпо. За цените на материалите за строителство, данъка към митниците....е няма край. Как ще се спука балона, нали всички тия хрантутници за да съществуват няма да го допуснат. Да не ви говоря какво става по-нагоре по стълбата със строителния бизнес.....Ха честито сега!!!!!!!

    Коментиран от #114, #115, #165

  • 114 Мен

    36 1 Отговор

    До коментар #113 от "ЛЮБЕН":

    Ако хората спрат да купуват, което вече се случва, който и да е хрантутник не може да направи нищо, защото просто няма купувачи а без тях няма сделки а без сделки цените се сриват.
  • 115 ТИГЪР

    18 1 Отговор

    До коментар #113 от "ЛЮБЕН":

    Давай строителче давай им още. Щом имаш даваааай...

    А после ще има да чакаш...
  • 116 !!!

    8 20 Отговор
    При тази инфлация цените на имотите няма да падат. Когато лихвите по депозитите в банките стане 5-6% за по-дълъг период, съответно и лихвите по кредитите още по-големи, тогава ще има силен спад на цената на имотите. Тогава много жилища купени с цел инвеситиция ще се пуснат на пазара и парите ще отидат на лихва в банка. Сами виждате, че при тези печалби на банките, наличие на пари, при това печатане на нови последните години нива на лихви по депозити 5-6% са мираж. Така, че цени на имоти ако някой очаква да паднат няма да стане!

    Коментиран от #122

  • 117 ЦЕНИТЕ ЩЕ СЕ СРИНАТ

    16 2 Отговор
    ИМОТНИЯТ БАЛОН СЕ ПУКА !!! ЦЕНИТЕ ЩЕ СЕ РЩСРИНАТ !!!
  • 118 ЦЕНИТЕ ЩЕ СЕ СРИНАТ

    14 3 Отговор
    ИМОТНИЯТ БАЛОН СЕ ПУКА !!! ЦЕНИТЕ ЩЕ СЕ СРИНАТ !!!

    Коментиран от #184

  • 119 БАЛОНЪТ СЕ ПУКА ВЕЧЕ

    17 2 Отговор
    БАЛОНЪТ СЕ ПУКА ВЕЧЕ !!!! СЦЕНИТЕ ЩЕ СЕ СРИВАТ !!!
  • 120 ИМОТНИЯТ БАЛОН ВЕЧЕ СЕ ПУКА

    18 1 Отговор
    ИМОТНИЯТ БАЛОН ВЕЧЕ СЕ ПУКА !!! ЦЕНИТЕ ЗАПОЧВАТ ДА СЕ СРИВАТ !!! НЯМА ПРОДАЖБИ !!!
  • 121 Уса

    22 1 Отговор
    Балъците, мераклии за ремонтирани мутренски апартаменти свършиха.Пазара на имоти е замръзнал и продажби на сегашните цени и условия абсурд
  • 122 Мен

    29 1 Отговор

    До коментар #116 от "!!!":

    При тази инфлация банките ще продължат да вдигат лихвите. Тоест кредитите ще замират а. От там и сделките а после и цените ще се сринат. За да сложат парите в банките на депозит първо трябва да продадат. Но на тези цени няма да могат. Та когато лихвите по депозитите стигнат около 2 пр, едва ли повече, продавачите ще разберат че е по изгодно да си държат парите на депозит. Вече ще е късно защото пазарът ще е замрял. А доходността от имота е около 2 пр, но с цената на много тичане, разправии и рискове.

    Коментиран от #125, #128

  • 123 хихи®

    14 1 Отговор
    Кел сюрприз!?!?
    У нас всички е спукано!?
  • 124 Аз Кочо

    17 1 Отговор
    Относно депозитите. При положение че Бнб имитира дълг на 5 пр. Търговските банки скоро ще разберат че е по изгодно да купуват държавен дълг и да получават лихви от 5 пр вместо да раздават евтини ипотеки на 3 пр. За да наберат пари за закупуване на държавни ценни книжа те ще трябва да привлекат капитал. А за да го направят ще повишат лихвите по депозитите. Осен това вдигайки лихвите по кредитите лапачката ще е двоина а ако няма търсене на кредити те ще се задоволят с лихвите от държавните облигации а разходите за депозити ще са по ниски но по високи от доходността по един имот. На там вървят нещата с имотният пазар.
  • 125 Бохем

    18 1 Отговор

    До коментар #122 от "Мен":

    Така е, просто хората имат малко опит и не са много по финансовата история. Няма такъв период в човечеството всичко да върви само ,,нагоре".
    И колкото и да сте изненадани 100 000 лв през 2007г.са много повече от 160 000 сега, което означава, че онези купували тогава са на загуба. Ама нали ,,Ние ще прецакаме системата на банкстерите". 😄😄😄
  • 126 Виктор

    43 2 Отговор
    Над половината от така нареченото "Ново строителство" се състои от стая с кенеф. Още една четвърт е всекидневна, спалня и кенеф. Нормалните жилища от хол, спалня и кухня или по - големи са нищожен процент. Пак половината са със статут на офиси, ателиета, партери и складове съответно с яки данъци. Половината нямат мазета и паркоместа. Колко деца може да отгледа семейство в такова "жилище"? Какво "ново строителство", какви пет лева?
  • 127 Инфлация бате

    7 10 Отговор
    Инфлацията изяжда спестяванията, така че парите трябва да се влагат. Но в какво? БГ борсата е таш..., златото може да ти го откраднат,биткойните никой не знае къде са, остават капачки за буркани и недвижими имоти. Трудно ми е да повярвам че цените на жилищата ще спаднат, но ако стане така тегля всички спестявания и инвестирам в тухла.

    Коментиран от #130

  • 128 Буха ха

    8 2 Отговор

    До коментар #122 от "Мен":

    Левоне, ти ли излизаш с тия "дръжте си парите в банката и се радвайте на 2% пинизи

    Коментиран от #131

  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Мен

    27 2 Отговор

    До коментар #127 от "Инфлация бате":

    По добре инфлацията да ти изяде 10 пр на година отколкото да набиеш огромни суми в активи надути 3, 4, 5 пъти след което цените да се сринат и да останеш под вода без бански и отлив в ход
  • 131 Мен

    8 2 Отговор

    До коментар #128 от "Буха ха":

    Аз съм, ти ли си Тихомире Тошев
  • 132 Продавач

    29 1 Отговор
    Не искам да се хваля, но успях да продам нещо, което доста време стоя на пазара. Е , смъкнах от цената малко - около 30%, но това е нищо, защото нямах никакви запитвания от повече от три месеца. Просто пазара изведнъж умря. Не съм специалист, незнам какво става или на какво се дължи това, просто споделям опитност. Приятна вечер!
  • 133 Влади Горанов

    8 6 Отговор
    Тепърва ще надуваме балони, купувайте докато е време.
  • 134 Ся да кажа и аз

    6 14 Отговор
    Има известно завишаване /надценяване/ на цените на имотите. Но преди това много дълго време се продаваха на ниски цени и последното покачване изглежда като балон. Балон и да има инфлацията на цените в останалите сфери, нарасналите цени на услуги ще държат високи и цените на жилищата.
    Може да има известна корекция но няма да е пръскане на балона. Така което сега ви изглежда висока цена след 2 години ще си е напълно нормална.
    Само 25% от заемите са за ипотека за жилище. Много от покупките са от спестени вече пари които се инвестират с цел да се запазят тези спестявания. Ако сте купили имот за да живеете в него и може да обслужвате заема балони не бива да ви притесняват.

    Коментиран от #135, #138

  • 135 Лопе

    26 1 Отговор

    До коментар #134 от "Ся да кажа и аз":

    Хахаха известно завишаване, от 100 до 150 пр. За 3 години при положение че нормалното е 2 до 3 пр на година. Това е балон и защото наемът спрямо цената няма никаква връзка. Осен това заплата спрямо цена пак няма връзка. Преди време цените бяха нормални а сега не са. Без силна корекция от 25 30 пр и повече достъпността я няма следователно и пазара го няма. Инфлацията в услугите е нормална защото те наваксват инфлацията на активите които се надуваха 7 г. Именно затова централните банки се борят с тази инфлация. Струва ми се че доста неща не са ти ясни а си прочел брокерска статия или просто ти се иска да си прав
  • 136 Балонни цени

    2 17 Отговор
    Балонни цени би имало ако увеличението е неоснователно и само в сферата на недвижимите имоти.
    Да ама не е така. Вижте инфлацията каква е. За 7-8 месеца цените на хранителните продукти нараснаха средно с 50%. Е какво сега? Жилищата на старите цени ли ги търсите? Ако имате спестени по добре инвестирайте в недвижимо.
  • 137 Няма страшно

    10 3 Отговор

    До коментар #67 от "Пешо":

    За възстановяването не се притеснявай. Руснаците си имат всичко.
  • 138 Свобода на словото

    16 1 Отговор

    До коментар #134 от "Ся да кажа и аз":

    Ти и да кажеш, ние няма да купим. Не се хаби.
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Дирекно от Инвеститора

    32 1 Отговор
    Прудавам нову стройтелство , 85 кв.м , стая, толетна, и саксии с индрише, малко обши части - само 70 квадрата , изгодно, големо тръсене, кой дое пръв он че купи
  • 141 Диверсификация

    16 2 Отговор
    Българина като цяло има ниска финансова култура, учудвам се дори и на приятели на по 30-35 с финансово образование, добри доходи и доста възможности за спестяване как са насъбрали по 75-100к и се чудят имот ли да взимат, акции ли, не знам си какво си. А им казвам простата формула: пазара е несигурен, ако нямаш имот за живот не ти пука и пак би купил мечтания имот, ако ще цената да е висока. Ако нямаш нужда от имот, то диверсифицирай в злато/сребро/долари 70% от парите си в касетка в банка и у вас, а останалите 30% спекулирай с акции, крипто, та ако ще, ако имаш възможност си купи кола. Идващия период ще са дълги гадни години, но ако не спекулираш извън възможностите си и имаш глава на раменете ще изплуваш без проблеми.

    Коментиран от #147

  • 142 12345678

    2 4 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    Ами коментар за това,че преди 3-4 седмици беше се свлякъл до 16 000 долара!? Но щом казваш,че е по сигурна и безрискова инвестиция от имота ...добре!

    Коментиран от #144

  • 143 Алекс

    23 1 Отговор
    2022 имах по 7-8 продажби на месец,за годината 93.Беше отлична година за мен.Последно 2006 имах подобна година.За януари тази година обаче 2 продажби , за февруари още нямам!Само огледи,доста завишени продажби цени от продавачи,абсолютно неадекватни на състоянието и параметрите на имота.Със сигурност цената ще върви надолу ,но според мен на конкретни имоти.В момента най реални са цените на по луксозните,ама говоря за истински лукс,другите са силно надценени.

    Коментиран от #148

  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Минио

    9 2 Отговор
    Съгласен че биткойн е ш итня, но за това че имотите в бг 1996 до 2004 и 2009 до 2017 както и това което вече започна не ги прави по сигурна инвестиция
  • 147 Дид

    6 8 Отговор

    До коментар #141 от "Диверсификация":

    Задължителна част в акции защото купуваш капитал/собственост ,която инфлацията не може да засегне!Същото е и с имотите.Не печелиш от покупката,но спасяваш от инфлацията,в редки случаи можеш и да умножиш неколкократно,зависи от атрактивността на имота.Така е било с имотите последните 200 години ,така и ще бъде.

    Коментиран от #149, #150, #151

  • 148 Мен

    24 1 Отговор

    До коментар #143 от "Алекс":

    И съм съгласен с теб и не.
    съгласен за надценените имоти. Но не за лукс имотите. За 500к до 2 милиона евро и повече струва ли си според теб да купувам каквото и да е в бг при положение че бих могъл да си купя лукс навсякъдв по света, повтарям навсякъде

    Коментиран от #153

  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Мен

    19 1 Отговор
    Модератор какъв е проблемът за да ме триете?
    Защото казвам че акциите са се сринали и затова че инвестиция в надценен имот не пази стойност, затова ли? Не си ли превишават правата като ме цензурирате

    Коментиран от #164

  • 153 Алекс

    5 9 Отговор

    До коментар #148 от "Мен":

    Това което тук можеш да купиш за 500К в Манхатън е поне 3-4 млн ,в Монако,Амстердам,Париж и все в този ред е същото,това имам впредвид.

    Коментиран от #155, #157, #193

  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Мен

    21 1 Отговор

    До коментар #153 от "Алекс":

    Не ме четеш докраи, казах от 500 к нагоре. Отвори realtor и ще видиш какво може да се купи за 2 милиона в САЩ и Канада и после го сравни с нещо в бедна мръсна корумпирана българия
  • 156 МДААА

    7 1 Отговор

    До коментар #37 от "Врачка":

    Така казват е било в един малък миньорски град
  • 157 Мен

    16 1 Отговор

    До коментар #153 от "Алекс":

    Дори и в изброените от теб градове и квартали за няколко милиона ще намериш лукс. И пак повтарям навсякъде по света
  • 158 добре, ама 2

    15 1 Отговор

    До коментар #94 от "Тази крилата фраза е на":

    И сега като гледам във ВЕХТОШАРНИК какво се предлага за продан, на 100 % се съгласявам
  • 159 ВСЕЗНАЙКО

    8 1 Отговор
    Знам, че коментиращите няма да я оправим,... ама ей така да има мезе за виното или ракията , та за това тропаме по клавиатурата
  • 160 успях, продадох най-накрая

    13 1 Отговор
    Не искам да се хваля, но успях да продам нещо, което доста време стоя на пазара. Е , смъкнах от цената малко - около 30%, но това е нищо, защото нямах никакви запитвания от повече от три месеца. Просто пазара изведнъж умря. Не съм специалист, незнам какво става или на какво се дължи това, просто споделям опитност. Приятна вечер!
  • 161 Ще има и

    13 2 Отговор
    самоубийства

    Коментиран от #175

  • 162 Стенли

    9 1 Отговор

    До коментар #49 от "Аз Кочо":

    Браво Кочо много вярно
  • 163 Тогава ще е късно,

    12 1 Отговор

    До коментар #59 от "Ердо":

    щото единствените на далавера ще са инвеститорите, навреме прибрали в джоба парите на наивниците.
  • 164 Алекс

    2 5 Отговор

    До коментар #152 от "Мен":

    Сорос купува акции основно на сринати компании!Какъв ти и коментара за това умнико?

    Коментиран от #166

  • 165 Така е, защото

    18 1 Отговор

    До коментар #113 от "ЛЮБЕН":

    всички инвеститори се натискат да строят в големите градове, а не извън тях. Искат там, където ВЕЧЕ има функционираща и готова инфраструктура. И понеже вече поземлени имоти в тези градове не останаха, за да се докопат до терени за застрояване все пак ВЪТРЕ в градовете, инвеститорите правят различни карамболи, кой законен, кой на ръба на закона и така чрез карамболите между местна власт и инвеститорите, цената се надува неимоверно! Така стои и въпросът с високоетажните мастодонти в междублоковите пространства. На ограничена площ искат ако им се разреши и 100 етажа да насвяткат! Хич не им дреме, че няма въздух даже. И сега наред са мераклиите за апартамент в луксозен мастодонт. Да, ама не. Кой им е виновен като не им работи сивото вещество и сами се набутват в кутийки, със съседи, колкото 3 села, тясно, шумно... Започват да го осъзнават едва, когато се нанесат и вкусят от благините на "луксозния имот". И да искат обаче, няма на кого да продадат "луксозния апартамент".
  • 166 Мен

    11 1 Отговор

    До коментар #164 от "Алекс":

    Съвета ми е да гледаш Уорън Бъфет които купува акции на компании чиито бизнес разбира,, затова умнико, той е най успешният инвеститор. Лека!
  • 167 мма

    11 2 Отговор
    тъкмо бях събрал началото на 2022 90к еу. за апартамент, когато констатирах, че същото вече му искат 130-150 ... моето обяснение е,че единствената причина за скока последните 2 години в БГ, е 2те години корона и спестените/получените около нея пари от българите в чужбина... друго обяснение няма... нито наемите, нито заплатите, нито лихвите, нито инфлацията в БГ могат да обосноват/компенсират този скок на цените.

    Коментиран от #168

  • 168 Аз Кочо

    18 1 Отговор

    До коментар #167 от "мма":

    Правилно си забелязал и разбрал. А краткият отговор е БАЛОН
  • 169 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 Хайдук

    7 1 Отговор
    Има още инвеститори от Африка, нашите приятели !
  • 172 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 173 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 174 Гост

    8 8 Отговор

    До коментар #67 от "Пешо":

    Пешо не разбра ли че Укра ще си я вземат Руснаците с те си имат всичко и цимент желязо дървен материял- и т.н.
  • 175 И много

    10 1 Отговор

    До коментар #161 от "Ще има и":

    разводи
  • 176 ЦвъкиМолитвенатаЗакуска

    9 2 Отговор
    Продавам самостоятелен заседнал от земетръса асансьор, в луксозна бутикова сграда,но без жилището.
    Жилището ми трябва .
  • 177 Фоги

    3 7 Отговор
    Той ще се пукне, но цените ще останат. Хората със строежите в момента си обръщат парите в евро

    Коментиран от #181

  • 178 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 179 Алфа херинга

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "Въй":

    Не че нещо, но предният балон се беше спукал точно 2012-14, така че не знам защо са ти казали, че тогава има имотен балон.

    Коментиран от #182

  • 180 а добро утро

    14 2 Отговор
    Той си се издуваше и при миниланите ипотечни нива.
    А сега когато цената на ипитеката се удвои.....

    Апропо, къде се е чуо и видяло спад на населението от 1/3 и увеличенире на сградите с 300% да води до ръст на цени?
    2/3 от тези инвестиции са кухи, токсични активи. Един ден - след 10-15 години ще ги подаряват срещу плащане на данъци и поддръжка на обшите части.
  • 181 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 182 Аз Кочо

    13 1 Отговор

    До коментар #179 от "Алфа херинга":

    Това което си написал че балона се соукал 2012 2014 противоречи с другото че нямало балон. Балонът не винаги изпуска рязко. Цените могат да падат с години. 2012 дъното цените бяха следните спрямо 2007.
    Иван Вазов 2007 - 2к евро на м2, 2012-1100евро м2, докторска градина 2007 - 2400 до 4000 евро на м2, 2012 1400 евро на м2, Лозенец 2007, 1900 евро на м2, 2012 950, манастирските 2007 1500 евро м2 2012, 800, младост, 2007 1000 евро на м2, 2012 600 евро м2. И т. Н. Явно е че е имало балон който е издишал бавно. Ръстът на цените започна в края на 2016. Всичко отговаря на цикъла на имотният пазар които е общо около 18г. Сега балонът е много по зловещ, защото централните банки го подкрепиха през 2019 до 2022 за да не може да геъмне. Този път те не могат да направят нищо заради инфлацията с която трябва да се борят и която няма да преборят в близките години. Това което може да направите е да се заредите с пуканки и да гледате шоуто на дивана
  • 183 Кози

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Вчера ЕС окончателно гласува забраната за продажба на ДВГ коли от 35та. Балонът тепърва ще се ндува

    Коментиран от #217

  • 184 Жоро

    5 9 Отговор

    До коментар #118 от "ЦЕНИТЕ ЩЕ СЕ СРИНАТ":

    Това го слушаме от 10г., но реалноста е друга

    Коментиран от #185

  • 185 Мен

    10 1 Отговор

    До коментар #184 от "Жоро":

    Слушаш го от 2019, преди това всички видяхме какво се случи след 2008
  • 186 Макробиолог

    1 11 Отговор
    Контра дезинформация......спад в сделките има,но не и в цените....ако общата инфлация/включително и на строит материали/е над 10%,кой строит предприемач ще свали цени?..Второ---криптовалутите са метод за обиране на въздушните пари и няма как съществуват без одобрението и волята на бигбрадър,всичко в нета е проследимо т.е.контролируемо......някой пита ли се ако фалшификатор на основна валута пусне в обръщение стотици милиони колко време ще е нужно да го намерят?да не говорим че се борят за щадяща въглеродно неутрална икономика а допускат копане на крипто разхождащо огромно количество мегавати.

    Коментиран от #187, #188, #213

  • 187 Аз Кочо

    18 1 Отговор

    До коментар #186 от "Макробиолог":

    Много пишман инвеститори ще реват като магарета. Купонът свърши. Забравете за ниските лихви. Сега падат сделките. След някоя друга година доста продавачи ще се опитат да осребрят, но повечето хора са се снабди ли с копторчета и търсенето рязко ще е паднало а предлагането ще е огромно. Фед и ЕЦБ никога повече няма да свалят лихвите до 0 освен ако астероид не удари земята. А когато няма търсене цените се сриват. Тук няма имиграция като в САЩ например. Няма да има на кой да продавате. Инфлацията ще е около 4 пр за дълго време а лихвите високи. Доста хора купили на ръба ще продават. Аза новото строителство е същото ако няма кой да купува строителя сваля цената или фалира. Никой не ги интересува каква е свбвстоиността. Основен закон търсене и предлагане
  • 188 Аз Кочо

    14 1 Отговор

    До коментар #186 от "Макробиолог":

    Обърни внимание на това. То се случи и при предишният балон
    Новото строителство е същото ако няма кой да купува строителя сваля цената или фалира. Никой не ги интересува каква е себестойността. Строителят или ще намали цените за да продаде или ако няма мазнини да изчака ще фалира. Това се случи по цял свят през 2008
  • 189 Продавач

    6 11 Отговор
    Нещо неприятно се случва в момента, обадиха ми се от две агенции, да ме помолят да си намаля цената. Ама как ще намалям бе, от две години го продавами цената само расте, как ще намалям

    Коментиран от #192

  • 190 Макробиолог

    2 5 Отговор
    Ти Кочо си прав,но някак по принцип,не по фактология.....а фактите са следните--основната маса купувачи в БГне са инвеститори търсещи бърза печалба,а потребители,нуждаещи се от жилище...около два млна българи от провинцията най вече гурбетстват по Юропа и света....кат съберат два лева си купуват хилище в големите градове щот селата са умрели...отделно има стотици хлди млади хора отдавна на възраст да отлетят от мама и тате и да създадат семейство и дом,но ги възпира ниските им доходи....е някои от тях успяват с помощ от родата....трето --не казвам че нормите на печалба в строит бизнес не са надути,но това е от десетилетия,тоест тия предприемачи имат резерви и могат да си позволят да продават по бавно.

    Коментиран от #191, #214

  • 191 Аз Кочо

    11 1 Отговор

    До коментар #190 от "Макробиолог":

    Съгласен че много хора от провинцията купуват за да живеят в София но погледни броя на празните имоти 259000 за София при общо 700000 това са хора по чужбина, но и много от тях са купували за продадат по скъпо или еи тъй на да има. За строителите, 99 пр от тях строят с кредит 20 пр от тях имат мазнинки за да задържат останалите не. Пример предприемачът джино бианкалана мислиш ли че има кеш 2 или 3 милиона за да покрие обекта които е започнал в манастирските. Аз не съм сигурен. И много са като него. Всеки втори стана строител в бг
  • 192 Абе Продавч/ко

    18 3 Отговор

    До коментар #189 от "Продавач":

    Ами сети се защо не си продал/а цели две години имота, дето му "скачала" цената. Скача на хартия в публикациите на имотните сайтове, реално купувачите се отдръпнаха от балонизирания пазар и с тоя акъл няма да продадеш и следващите двайсет години.
  • 193 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 194 Смокинг

    8 1 Отговор
    То е ясно, че има балон! Всичко е продиктувано от централните банки, има ли ниски лихви, надуват се балони. Имотите са помпани чрез кредити, както беше и 2007. Помните ли 2000 година пък беше Дот ком балона, политиките на банките започнаха да ни мятат само в екстремни ситуации.Историята се повтаря, но нека си мислим, че този път ще е различно! Ето лихвите скачат, като секнат кредитите, ще има пак реване. Колкото по-висока е цената на имота, по-рисково става всичко. Нека да помислим малко... 2014 си купих имот за 60 К в Младост, София. Можех да го продам за 160 К миналата година, толкова ми предлагаха, и сега да питам, като го продам и като си купя подобен пак за толкова, дали съм забогатял? Ако пазара се срине пак до 60 К, продавам го теоретично пак мога да си взема същия. Дали съм обеднял? Забогатяват с имоти, които купят повече с готови пари, имат си личен за живеене и са го направили на ниски цени,или банкерите, брокерите и строителите, но илюзията на обикновения човек, е че е богат на илюзия. Следващо питане, купувате имот за 60 К и да предположим ниските лихви надуват цената до 120 К и това са 100% увеличение. Нека да изчислим сега от 120 К, ако се надяваме пазара да скочи със 100 % до 240 К, тогава колко хора ще са купувачи с доходи, които да си го позволят? Наивно е да вярваме, че цената ще расте безкрайно, след като доходите (заплатите) са изядени от инфлацията и са загубили стойност. Скочат ли лихвите, примерно в Германия има в момента депозити по
  • 195 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 Иво

    3 9 Отговор
    Още ще се надува идва еврото
  • 198 Мамаев курган

    13 2 Отговор
    Аз го ядох дървото вече ,закупих 3 двустайни в София и сега нямат продаване а ми трябват мангизи

    Коментиран от #211

  • 199 Един не-трол

    20 2 Отговор
    Не че нещо ама цените ги вдигнаха брокерите с 50% за 3-4 месеца лятото без икономическа логика и така тези които се колебаеха си купиха да не изтъкват скока. И аз се колебаех - отказах се аз си чакам ниска цена. Кой прав кой крив ще видим, но аз мисля че от сегашните цени корекцията ще е минимум 30+%, заради спекулативното вдигане. А като почнат да гърмят и лошите кредити ще е пълна веселия.
  • 200 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 201 който има акъл

    12 1 Отговор
    веднага излиза от имотния пазар, даже вече е късно, защото няма продажби, поне не на тия - обявените цени
  • 202 пук ....пук

    5 1 Отговор
    пук , фъсссс.....
  • 203 Имотен човек

    3 14 Отговор
    Пука се да, така се е разпукал… от 5 години едно и също ви е в пукащите се глави, голтаци хахахахаха

    Коментиран от #204

  • 204 Трънчо

    7 1 Отговор

    До коментар #203 от "Имотен човек":

    Чакай да продадеш в близките 20 години.
  • 205 Варненец(натурализиран).

    10 0 Отговор

    До коментар #41 от "АНИ":

    Тук си права. Основно новото строителство е изкупено от инвеститори на 1000 евро квадрата на зелено, с цел после да бъде препродадено на 1500 евро.
    Аз се питам защо строителите са прости, що не изчакат и после да си продават на 1500 евро когато вземат АКТ 16. Отговора е че никой не знае кога ще се обърне колата и гледат да се освободят от жилищата си на 600 евро печалба.

    Коментиран от #206

  • 206 Варненец(натурализиран).

    8 1 Отговор

    До коментар #205 от "Варненец(натурализиран).":

    Благодарение на балона се отървах от коптора си който на всичкото беше с промишлен ток. Пуснах го по евтино и шараните щяха да се избият. Така Че когато търсите жилище имайте едно на ум. Никой не си продава хубавото, всеки апартамент е или с лошо качество или съседа е психопат като този дето уби психолога. Или както при нас нямахме партиди към Енерго Про и плащахме тока на четири апартамента.
    Добре че дойде от Добрич пича дето мислеше че може да преговаря индаже ми свали 2000 евро от ниската цена.
    Е представям си го с нотариалния акт в енергото когато отишъл да си прехвърли партидата. Естествено този дребен детайл не му го споменах. Катитализъм.
  • 207 Дреме ми

    7 0 Отговор
    Аз си имам 60кв.м жилище което купих преди 13г. за 12000 евро. Само за 200 евро на кв.м. Нека се пука балона
  • 208 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 209 Страпонов

    5 3 Отговор
    Язе съм заврян зет и ме боли шлангата за цените на имотите.
  • 210 Доктор мишкар

    1 9 Отговор
    Пук пук... Ама утре..Факт е, че работещите бедни сме много но на кого му пука. В Софето има една Сирия чужденци, студенти... Плащат но наем в Хиподрума по 600 евро... Купуват чужденците и не мислят за балони, спекули инфлация. И ся кат влеземе в еврото, щото така управниците ще могат да теглят по лесно кредити, познай, май ще му взема милион на апартамента и излита за Бали. Аре чао

    Коментиран от #212

  • 211 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 212 златни мечти

    9 0 Отговор

    До коментар #210 от "Доктор мишкар":

    Говориш общи приказки - дай факти и цифри!
    Коилко чужди сруденти са седнали да купуват партмаенти тук?
    И ако има някакъв смисъл София да поддържа цена, каква е логиката в западащ град с намаляващо население и увеличаващи се кутийки да се поддържат цени като в Централна Европа?
    Въобще, като как кутийка в град със замиращи фиункции, където е по-вероятн ода спечелиш милион от лотарията, отколкото да намериш работа, ще струва 100-200 бона?
    То и в Софето има куп коптори, които никога не могат да бъдат продадени на чужденец - 90$ са от този сорт...

    Коментиран от #219

  • 213 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 214 хич те няма

    10 0 Отговор

    До коментар #190 от "Макробиолог":

    Как може така да се изложиш?
    Държели цена, но нямало продажби....
    Ами че то това си е същото като да си купя една марка от пощата и после да я пусна на търг с начална цена 5 милиона ево.
    Няма да ми я купуват ,ама ще "държи цена".

    Голям майтап :)
  • 215 Тропчо

    3 1 Отговор
    Проблемът не е в исканите балонни цени, а в балонната инфлация. Ако БНБ реши да се противопостави на инфлацията чрез балонни лихви по депозитите и особено по кредитите, веднага половината "собственици" на ипотека ще се върнат, откъдето са дошли и пазарът ще рухне. Докато това не се случи, нищо няма да се пука, разпуква или рухва, освен при анадолският сценарии!
  • 216 Реалист

    10 1 Отговор

    До коментар #15 от "Пловдивчанин":

    Само да ти кажа, приятелю, че през 2007 г една двустайна панелка в София, в Младост, се продаваше твърдо за не по-малко от 70 000 Евро. Същата панелка, през 2012 г се продаваше за 45 000 - 48 000 Евро максимум. Можеш сам да пресметнеш какъв беше спадът на цените - минимум 30%. Това се очаква да се случи в следващите 3-5 години.
  • 217 Жоро

    2 3 Отговор

    До коментар #183 от "Кози":

    ДВГ са изпята песен. С електричка разхода ти е 3лв на 100км, сложи слънчеви панели и е 0. До 2035 ако мислиш че електричките няма да са заляли пазара живееш в пещера

    Коментиран от #218

  • 218 Батман

    1 1 Отговор

    До коментар #217 от "Жоро":

    Нищо подобно! Електричките не са никаква алтернатива и ДВГ ще ги има още доста след 2035 година!
  • 219 Доктор капиталист

    0 4 Отговор

    До коментар #212 от "златни мечти":

    Град с намалявощо население ? София?? Конкретни цифри с 100 хиляди души повече от последното преброявяне...А по неофициани :D хаахах аз в трафика стоя по 2 часа на Цариградско, така не е било никога..сигрно над 2 милиона и 300 хиляди, абе 1/3 от България е в София...Балон? как ше стане като всек иска да е тук. Судентите....бате всяка година чуждестранните групи стават все повече, понеже ги дератт по над 5 хиляди евро на година за объчение у нас ; :D Погедни цените в Загреб куде влязоха сега и пак ше говорим след година две .

    Коментиран от #221

  • 220 Големите градове растат

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Пенсионер":

    Не че съм експерт, но намаляват населенията само на малките градове и села. Големите градове и селата до тях имат положителен прираст. А пък докато има търсене, сигурно ще има и високи цени.
  • 221 комуникационен шум

    2 0 Отговор

    До коментар #219 от "Доктор капиталист":

    Повече от очевидно е, че споменах балона в другите "областни" градове.
    А по официални данни София също спада , но по-леко.
    Ще трябва да ти обяснявам по-ясно, но някой друг път.
  • 222 Не бре!

    0 1 Отговор
    не спадът на сделките пука балонът, а ръстът на вторичния пазар! Това го запомнете. Когато има прекомерно търсене, което поема и вторичния пазар и новото строителство, дори да има спад в продажбите, пукане на балон няма. Когато обаче рязко нарастне вторичният пазар и това е съпроводено със спад тъсенето и на сделките, както и с повишени лихвени нива и по кредит и по депозит, то са налице всички фактори за пукане на балона, но все пак за спукан балон говорим не преди да се спука, а едва след това!
  • 223 Този коментар е премахнат от модератор.