Все още изгодните условия на банките в момента за жилищното кредитиране са основният двигател на пазара на имоти в момента.Това коментира специално за ФАКТИ Тодор Тодоров, собственик на агенция за недвижими имоти Болкан Естейт.
Какви са първите два месеца от годината за пазара на имоти?
Първите месеци на годината пазара е активен както за покупка, така и за наем. Няма разлика с последните три-четири месеца на 2023 г.
Каква година се очертава според вас?
Според мен 2024 ще е година на все по- видимо променящ се пазар. Купувачите ще стават все по - предпазливи и нерешителни, защото те първи усещат промените в пазара, докато продавачите се движат от инерцията на последните 3-4 години и това ще е причина за по- трудни продажби.
Какви са най-търсените имоти в региона?
Градският пазар е в начална фаза на застой, търсят се дву и три стайни апартаменти максимално завършени с акт 16 или поне след акт 14, но ножицата в разминаването между очакванията на купувачи и продавачи се разтваря все повече. Градския пазар на жилища в масовия сегмент реагира на цени около 1000-1100 евро /м2 за апартаменти по БДС. По - високите цени правят трудни продажбите. Засилва се търсенето на извънградски имоти и тази тенденция започнала от 2020г се засилва все повече. все повече семейства предпочитат да живеят извън града и работят в града.Къщи се търсят в близки до Велико Търново села с добра инфраструктура и комуникация . Наличието на детски градини, магазини, обществен транспорт ги прави още по- привлекателни. В селата към момента за разлика от града търсенето надвишава предлагането!
Все още ли преобладават сделките с ипотечни кредити?
Все още банките предлагат изгодни условия за жилищно кредитиране и това е основния двигател на пазара в момента. покупката с кредит е по- характерна за градския пазар и по-малко срещана за извънградския, макар , че не са изключения ипотекирането на апартамент в града, за да се купи извънградска къща.Страхът от бъдещото очаквано повишаване на лихвите по ипотеките обаче оказва влияние върху решимостта на купувачите.
Как бихте определили цените на имотите?
Цените на градските имоти в момента са тези от последните три-четири месеца и са в процес на изчакване, а някъде за старо строителство и в процес на намаление, в зависимост от нуждите на продавачите. Хубавите, завършени добре къщи около града запазват високи цени.
Ако се покачат лихвите по ипотечните кредити в средата на годината, как ще реагира пазарът според вас?
Очакваното покачване на лихвите и засилване на изискванията към кандидатите за кредит ще охлади пазара, но няма да го спре. Качествени имоти на нормални пазарни цени и добри локации ще се купуват, надценени спекулативно и некачествените ще претърпят корекция надолу.
Каква е прогнозата Ви за цените в рамките на 2024 г.?
Във Велико Търново има опити за продажба на "зелено" на цени от 1500 евро и нагоре, което според мен е необоснована и спекулативна цена! Ако купувате имот по чисто житейски причини и имате намерение да го ползвате в следващите 10-15 години, то трудно ще загубите, но, ако искате да го препродадете в следващите 3-4 години или да получите добра доходност от наем, то купувайки на неразумни, спекулативни цени рискувате да сгрешите и претърпите загуби!
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Балончо Балончев
Коментиран от #151
16:19 28.02.2024
2 Добромир Гарганев Силистра
На горната про сто тия по-може да повярва някой , отколкото на мнение на зависим брокер
Коментиран от #15
16:26 28.02.2024
3 тарантула
Коментиран от #9
16:41 28.02.2024
4 Бате Венци от Славия - сикаджията
16:49 28.02.2024
5 Тези опашки за имоти ли са били????
17:30 28.02.2024
6 Не ви ли омръзна бе
18:32 28.02.2024
7 "Кредит Маркет ООД"
18:50 28.02.2024
8 Аз Кочо
20:47 28.02.2024
9 В ТАЙЛАНД НЯМА НИИИТО ЕДНА
До коментар #3 от "тарантула":
ХРАНА С,, Е,, ТА. ЗАМРАЗЕНИ МЕСА НЯМА ВСИЧКО ПРЕД ТЕБЕ СЕ КОЛИ И ГОТВИ. ДОРИ И ВАФЛИТЕ СА САМО ЗАХАР КАКАО И ОРИЗОВО БРАШНО. ТУКА НА ИЗТРОВИКА С БУКЛУЦИ.09:00 29.02.2024
10 умен
Коментиран от #11, #13, #16
13:00 29.02.2024
11 умен, демек - в у й
До коментар #10 от "умен":
нема и нема да сопра да плеща глупости , шото токо си ми е акъло , диплом от унсесетоКоментиран от #12
14:09 29.02.2024
12 умен
До коментар #11 от "умен, демек - в у й":
кочо многоников защо си ми цъкнал само 2 минуса? Да не си минал на статично ИП?Коментиран от #14
16:35 29.02.2024
13 Аз Кочо
До коментар #10 от "умен":
Когато кредитирането се затегне поради някаква причина, ще разбереш дали цените само на панелките ще паднат.Просто изчакай и ще разбереш.
Коментиран от #17
17:34 29.02.2024
14 Аз Кочо
До коментар #12 от "умен":
Толкова хора са те прочели до момента, когато те прочетат повече и минусчетата ще се увеличат, хахах17:36 29.02.2024
15 Гост
До коментар #2 от "Добромир Гарганев Силистра":
Ти чете ли статията или просто реши да изкоментираш? Човекът казва, че цените ще вървят надолу.20:26 29.02.2024
16 Гост
До коментар #10 от "умен":
Какви панелки ще поевтиняват, като онзиден в краен квартал продадоха съседен двустаен за 70€? Направо не можах да повярвам.Коментиран от #19, #131
20:29 29.02.2024
17 Гост
До коментар #13 от "Аз Кочо":
Кога ще стане това? Ако преди десет години си имал 100 бона скътани парици, те са били таман за един апартамент. Днес вече са за гарсониера. Утре ще са за гараж. Инфлацията стопи стпестяванията на хората, докато те чакат цените да паднат.Коментиран от #18, #20
20:32 29.02.2024
18 Аз Кочо
До коментар #17 от "Гост":
Инфлацията топи всички активи.Като продадеш апартамент който вчера е струвал 80 к днес за 100 к евро с тези 100 к можеш да купиш това което си могъл да купиш с 80 преди години.
Кога ще разбереш че инфлацията убива всички активи.
Коментиран от #23, #25
20:57 29.02.2024
19 Аз Кочо
До коментар #16 от "Гост":
Всяко нещо има начало и край.Ще купуват, ще купуват и ще спрат.
Казва се де пренасищане.
Имотите не са франзели.
Когато спрат ще има спекуланти прекупвачи които пък ще трябва да продадат, някои спешно.
Ето така цените падат.
21:05 29.02.2024
20 Аз Кочо
До коментар #17 от "Гост":
"Кога ще стане това?"Когато настане рецесия, което е в рамките на нормалния икономически цикъл и доста хора загубят работа.
Тогава ще паднат и цените за ремонтите.
Коментиран от #21, #22
21:07 29.02.2024
21 Доктор от Карлуково съм
До коментар #20 от "Аз Кочо":
То на Вуето са му ясни тия неща , но никога няма да си признае и да ги спомене, докато не продаде "инвестицията" си с кредит на зелено. Така както е тръгнало , със този СТОП на продажбите , няма и да продаде , така че се въоръжи с търпение и го остави да си лае21:33 29.02.2024
22 Гост
До коментар #20 от "Аз Кочо":
Т.е. - няма да е скоро. Този процес е толкова бавен, че докато чакаш колелото да се завърти ще се минало цяло десетилетие. По-добре инвестирай в нещо по-ликвидно.Коментиран от #24
21:35 29.02.2024
23 Гост
До коментар #18 от "Аз Кочо":
Не знам как инфлацията убива всички активи, като активите по тарабите на пазара поскъпнаха, а хората нямат алтернатива и купуват, въпреки високите цени.Коментиран от #27
21:36 29.02.2024
24 Аз Кочо
До коментар #22 от "Гост":
Хаха, имота е ликвидно нещо, така ли?А рецесията вече е в Европа....
Коментиран от #26
21:37 29.02.2024
25 Гост
До коментар #18 от "Аз Кочо":
Ти току-що доказа, че при продаването активът се е запазил, докато при спестяването се топи.Коментиран от #31
21:38 29.02.2024
26 Гост
До коментар #24 от "Аз Кочо":
Точно обратното - имотът е със слаба ликвидност. Трудно се обръща в пари. Отнема много време.Коментиран от #28
21:39 29.02.2024
27 Аз Кочо
До коментар #23 от "Гост":
Обясних ти как инфлацията убива всички активи.Но когато някой е сгрешил е трудно да си признае грешката особенно когато става въпрос за много пари!.
Хората винаги имат алтернативи.
Дори лихвите по депозитите в момента дават повече отколкото наем от апартамент в София!
Коментиран от #29
21:40 29.02.2024
28 Аз Кочо
До коментар #26 от "Гост":
ИМЕННО!Коментиран от #30
21:40 29.02.2024
29 Гост
До коментар #27 от "Аз Кочо":
НЕ, обяснил си нагледно, как активът на имотът се е запазил. Аз пък ти обясних, как активите на парите са се стопили.21:41 29.02.2024
30 Гост
До коментар #28 от "Аз Кочо":
Като е именно, защо си кътате кинтите, чакайки имотите да поевтинеят? Защо изобщо се занимавате с този слаболиквиден актив и бавният му, тегав пазар?Коментиран от #32, #39
21:42 29.02.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Аз Кочо
До коментар #30 от "Гост":
Ма кой ти каза че имам само кеш бе?????Що си мислиш че нямам Дцк или каквото и да било друго?
Коментиран от #34
21:45 29.02.2024
33 Гост
До коментар #31 от "Аз Кочо":
Как ще е по-малко, като казваш СЪЩОТО. Преди, това НЕЩО е струвало един апартамент за 100, и днес, СЪЩОЪО НЕЩО струва пак парите за един апартамент, пък били те и 200. Значи, въпреки повечето цифри, стойността на имота се е запазила. При спестяванията не е така. Ще те помоля, за втори път, да не си позволяваш волни фрази! Като не ти държат нервите или не си наясно какво си писал самият ти, не си го изкарвай на опонентите си.Коментиран от #35, #36
21:50 29.02.2024
34 Гост
До коментар #32 от "Аз Кочо":
Ако щеш имай и камъни от Луната, но съдейки по вживяването ти в имотните статии си правя извода, че живо те интересува пукането на "балона". Дори да не е така, то определено коментарите ти са насочени към онази група, която нетърпеливо очаква въпросното спукване.Коментиран от #37
21:52 29.02.2024
35 Аз Кочо
До коментар #33 от "Гост":
Ти не си в ред!Лягай се и утре запиши някой курс по математика и икономика!
Коментиран от #38, #43
21:53 29.02.2024
36 Аз Кочо
До коментар #33 от "Гост":
Момче, с взетите 100к освен имот може да се купи, бензин, гевреци, дрехи, злато и т.нВсичко това вече е поскъпнало и с взетите ти пари от продажбата на имот ще купиш от всички тези неща в пъти по малко количество от колкото си могъл да купиш преди години когато си набивал парите в коптора.
ЕГА РАЗБЕРЕШ!
Коментиран от #44
21:57 29.02.2024
37 Та кацмаш брокерче
До коментар #34 от "Гост":
нищо че са скъпи имотите - пак се търсели ?!!!!Извинявай , ама в коя агенция бачкаш, не че нещо , ама поне да ви подминавам като малка гара
21:57 29.02.2024
38 Гост
До коментар #35 от "Аз Кочо":
Нищо нема да записвам, аз гат е требело да уча сам учил, имам диплом от унссетоКоментиран от #41
21:59 29.02.2024
39 Тръпчо
До коментар #30 от "Гост":
Кътаме си кинтите защото такива като теб които са теглили кредит и са купили на пик петорно надценен коптор и нямат две стотинки на страна ще продават на нас с парите и то на промоцияКоментиран от #40
22:02 29.02.2024
40 Гост
До коментар #39 от "Тръпчо":
Пак бъркаш хората.22:04 29.02.2024
41 Гост
До коментар #38 от "Гост":
Не си интересен, но показваш, че си безсилен.22:05 29.02.2024
42 Аз Кочо
Купуваш на 100, след 5 години продаваш на 200 но с тези 200 купуваш нещо което е струвало 100 преди 5 години а сега същото нещо струва 200+
Тоест с парите които си получил от продажбата въпреки че са.повече купуваш по малко неща!
Как да ти го обясня по добре?!
Коментиран от #45, #47
22:05 29.02.2024
43 Гост
До коментар #35 от "Аз Кочо":
За втори път споря с тебе и за втори път не се аргументираш, а изпадаш в детински сърдити настроения. Или се изразявай по-точно или не води спорове, в които не можеш да защитиш собствените си тези. Това, да ме обиждаш и да се надяваш, че така ще ме надприказваш, само ти показва нивото.22:07 29.02.2024
44 Гост
До коментар #36 от "Аз Кочо":
От какъв зор ще можеш да купиш по-малко, като имотът ти поскъпна двойно от 2009 насам?Коментиран от #46, #48
22:09 29.02.2024
45 Гост
До коментар #42 от "Аз Кочо":
Ето, пак казваш, че каквото съм можел да купя преди, същото съм можел да купя и сега. Абе, ти четеш ли си нещата, преди да публикуваш?22:12 29.02.2024
46 Лелее
До коментар #44 от "Гост":
абе ти сериозно ли не можеш да разбереш какво ти обяснява Кочо, ти въобще имаш ли някакво образование над 8-ми класКоментиран от #49
22:18 29.02.2024
47 Гост
До коментар #42 от "Аз Кочо":
Я да видим дали е така. През септември 2012 си купил гарсониера в Люлин за 100К, когато бензинът беше 2,72/л, т.е. - дал си пари за 36,764 куб м бензин. Днес, решаваш да продадеш гарсониерата за 200К, което при днешна цена на бензина 2,70/л ти възлиза, че си искарал пари за 74 куб м бензин. Та, как точно си загубил спрямо тази семтка, базирана на извадки от нета за съответните периоди? Да ти дам ли пример и с други стоки, съпоставени с цената на апартамента? Например с цената на плочки гранитогрес или с ламинат, а може и с цената на майсторската услуха по лепене на фаянс.Коментиран от #51
22:18 29.02.2024
48 Аз Кочо
До коментар #44 от "Гост":
Когато продадеш имота ти от 2009.1 ако искаш да купиш друг ще купиш пак един брой с всичките ти пари.
Тоест 2009 си купил на 100 сега продаваш на 500 но новият които ще купиш струва 500. Тоест нищо не си спечелил.
2 ако искаш да харчиш парите, 500к лв. и да купиш например материали.
Тези материали през 2009 са били 5 тона например и тогава са стрували 100к лв, днес ги купуваш за 500к лв и то 4 тона а не 5. И това с всичките ти пари изкарани от продаденият имот.
Къде точно си спечелил?
Покупателната способност на твоят апартамент е паднала заедно с стойността на парите!
Коментиран от #50, #52, #53
22:19 29.02.2024
49 Гост
До коментар #46 от "Лелее":
Ало, пляскащата публика! Ако обичаш - настрани.22:19 29.02.2024
50 Гост
До коментар #48 от "Аз Кочо":
Никой не ти казва, че си спечелил, а че не си загубил. Започна ли да стопляш?22:20 29.02.2024
51 Аз Кочо
До коментар #47 от "Гост":
Момче върни се назад през годините и виж колко е струвал бензина през 2014 например а после през 1970.Бензинът винаги играе надолу и нагоре и никога не е вървял само нагоре!
Коментиран от #55, #57
22:20 29.02.2024
52 Смятай
До коментар #48 от "Аз Кочо":
Такива като тоя "умник" са брокери и дават "съвети" на купувачи , трагедията е пълнаКоментиран от #54, #56
22:21 29.02.2024
53 Гост
До коментар #48 от "Аз Кочо":
Не, не е паднала стойността на апартамента, който не си закупил, а си си купил материали с тези пари. Паднала е стойността на парите, с които не си си купил апартамент, а си ги дал за материали. Кътаните пари се обезценяват от инфлацията. Жилището не се, даже може да ти носи доход, ако го отдаваш под наем. Дори да не го отдаваш, а да си живееш в него, то ти пести наем, който си щял да плащаш, ако не си го беше купил.22:23 29.02.2024
54 Гост
До коментар #52 от "Смятай":
Посочи ми един коментар, в който съм дал съвет на някого за каквото и да било?Коментиран от #58
22:24 29.02.2024
55 Гост
До коментар #51 от "Аз Кочо":
Момче, явно нямаш 30. Аз помня бензинът преди преврата - беше под лев. За 33 год не се е върнал на тази цена. Надолу-нагорето ти са някакви стотинки, които в крайна сметка са пак по-нагоре отпреди.22:25 29.02.2024
56 Е айде сега
До коментар #52 от "Смятай":
Ти пък щото си имал някакво друго очакване , едва ли не . Кой става таксиметров шофьор или брокер, инфлуенсър или фолкпевецКоментиран от #59
22:26 29.02.2024
57 Гост
До коментар #51 от "Аз Кочо":
Да сравним ли с ламинатът, който го купувах на 6,50, а днес само по промоциите има за 12 лв?Или с ЛТ ламарината, която беше 15 лв, а днес е 37?
Или пък с дървените греди 10/10, които купувах на 9 лв, а днес са по 17?
Дори плочкаджията ми лепеше на 20 лв/кв, а днес иска 50.
Сравнявай с каквото щеш, само с дъвки ще ти излезе сметката.
Коментиран от #60
22:30 29.02.2024
58 Тъ питъм мое ли
До коментар #54 от "Гост":
В трудовата ви етика на брокерите ли е да прокламирате винаги едно и също - страх , страх , че цените ще вървят все нагоре и ако не купиш сега, ще купиш по-късно на по-висока цена. Подтекста ти е типично брокерски, изказа ти също, под какъвто и ник да се криеш - облякал се Илия , пак в тияКоментиран от #61, #63
22:32 29.02.2024
59 Гост
До коментар #56 от "Е айде сега":
Не всички сме умни, да чакаме до 65 г, да станели имотите по два за лев, че да си купим голяма къща на осми септември.22:34 29.02.2024
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Гост
До коментар #58 от "Тъ питъм мое ли":
Като те чета..... Май да взема да стана някой брокер. Къде видя да плаша някого? Какъв страх? От какво?Коментиран от #62
22:35 29.02.2024
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Гост
До коментар #58 от "Тъ питъм мое ли":
Знайш кво: не купувай! Чакай! Чакай още! И когато вече усетиш, че не можеш да чакаш - продължавай да чакаш още, и още, и още...... После, някой далеееечен светъл ден, когато спестяванията за апартамент от 2009, се равнят на пакет цигари, да благодариш на Кочо, за всичкото чакане.Коментиран от #65
22:38 29.02.2024
64 Гост
До коментар #62 от "Прос":
Да ти обясня нещо, което не ти е ясно: само кредитен агент би те убедил да не купуваш, когато имаш парите, а да изчакаш, да поскъпнат, че да не ти достигат активи и да ти се наложи да теглиш заем. Чатна ли?22:40 29.02.2024
65 2009 година
До коментар #63 от "Гост":
цените паднаха за два месеца с 50% , после няколко години бяха все така, та кажи ми , защо да купувам сега на високи непродаваеми цени , вместо съвсем скоро на половин ценаКоментиран от #66, #67
22:40 29.02.2024
66 Гост
До коментар #65 от "2009 година":
Паднаха и пазарът се опразни, защото 2/3 от купувачите не бяха на зор и решиха да изчакат с продажбите, докато се възстановят цените. Това, което остана на пазара, беше тотал траш. Но нищо, ти изчакай онова "скорото", което не се знае колко скоро ще е.Коментиран от #68, #73
22:43 29.02.2024
67 Ха ха ха
До коментар #65 от "2009 година":
Аз ще ти кажа, защото вуето е инвеститор в кооперация на зелено и чака да продаде на акт 16 да захлеби, ама усеща че се е прекарал и сега се чуди акво ще обяснява на домашните муКоментиран от #69
22:43 29.02.2024
68 А така
До коментар #66 от "Гост":
Много си наясно какво точно се е случило с пазара 2009 г., пък ужким не си брокер. Относно страха, да страха продава но до време. После има обратен ефект, ама това на брокерските тимбилдинги не се учи, трябва си по-сериозно образование. Нивото ти е ....меко казано твърде ниско, моето момчеКоментиран от #70, #74
22:46 29.02.2024
69 Гост
До коментар #67 от "Ха ха ха":
Аз да успея веднъж да продам, вие ще ми я дете цървулите послеКоментиран от #71
22:49 29.02.2024
70 Гост
До коментар #68 от "А така":
Бих казал, че брокерското ми ниво е близо до 0. Престани с глупавите изводи. Казах ти - бъркаш човека. Нито съм брокер, нито агент. И ти помниш пазарът от 2009, това прави ли те брокер?Коментиран от #72
22:51 29.02.2024
71 Гост
До коментар #69 от "Гост":
Елементарен си.22:52 29.02.2024
72 А инвеститорското ти ниво
До коментар #70 от "Гост":
Как може да се вържеш да купуваш на зелено и да не прецениш че строежа ще поскъпне и няма да можеш да продадеш на толкова висока цена , че да избиеш разходитеКоментиран от #75
22:54 29.02.2024
73 Прочети това
До коментар #66 от "Гост":
Огромният ръст в строителството ще наводни пазара Имаме огромен ръст в жилищното строителство през последните пет години, коментира доц. Стефанов и отбеляза, че само в София всяка година има издадени разрешения за строеж на над 1 млн. квадратни метра разгъната застроена площ, а последните три години имаме разрешения за над 2 млн. квадратни метра. За предишната пикова 2007 г. разрешенията бяха за под 1 млн. квадратни метра, напомни ученият и посочи, че в момента сме в период на абсолютен връх от демократичния преход по този показател. Заради известното забавяне в строителството – от порядъка на три до четири години от момента на издаване на разрешението за строеж до въвеждането в експлоатация на сградата, сега 5-6 млн. квадратни метра са в строеж и ще излизат на пазара поетапно следващите две-три години, посочи той. Когато това готово жилищно строителство излезе и наводни пазара, аз не съм убеден дали всички строителни предприемачи ще могат да издържат при някаква лека корекция в търсенето, изтъкна доц. СтефановКоментиран от #76, #78
22:54 29.02.2024
74 Гост
До коментар #68 от "А така":
Замисли се малко: кой има изгода да ти втълпява, да изчакаш? Да речем, че съм кредитен агент. Вие сте двама души, насреща ми. Единият, няма пари да си купи имот. Него ще го накарам да тегли кредит днес и ще се храня от лихвите му днес. Другият (ти) имаш парите и можеш още днес да си купиш имот. Е, хубаво но, тка от тебе няма да взема и стотинка. По-добре да те убедя да изчакаш голямото пукане на балона, а когато цените станат двойни, вместо да паднат наполовина, твоите пари вече няма да са достатъчни и ще трябва и ти да теглиш кредит. Тогава, ще взема и от теб. Тогава, и ти ще си ми от полза. Днес ще ям от първият човек, утре ще ям от теб. Затова, кредитният агент има изгода да те убеди, да изчакаш. За да те консервира за утрешна консумация, защото днес още не си узрял за него.Коментиран от #77, #79, #82
22:56 29.02.2024
75 Гост
До коментар #72 от "А инвеститорското ти ниво":
Не знам, питай някой, който е купувал на зелено.22:56 29.02.2024
76 Умен
До коментар #73 от "Прочети това":
Аз си чета само Тишо Тошев, Добата Ганев и брокерите, другите лъжете22:57 29.02.2024
77 Прочети и това
До коментар #74 от "Гост":
Ето с колко сме забогатяли.Близо половината домакинства в България имат на депозит средно по 170 лева, докато богатите домакинства са малко под един процент и държат в банките между 100 000 и 1 милион лева.
около 10% от домакинствата имат средно около 1666 лева в в депозитните си сметки
двете групи представляват около 60% от домакинствата в България.
Справка от данните на БНБ показва още, че 7 % от домакинствата имат депозити между 2200 и 5000 лева, около 20 на сто – между 5000 и 100 000 лева и едва 0,8 % между 100 000 и 1 000 000 лева. Наистина богатите, тези, които имат на депозит над 1 000 000 лева, са едва 0,01 на сто от всички домакинства у нас
Коментиран от #80
22:57 29.02.2024
78 Гост
До коментар #73 от "Прочети това":
Съглсен съм с казаното в коментара, но какви ще са цените при тогавашната инфлация? Цена от 100К, при 2 лв за хляб е една, а каква ще е цената при 3 лв за хляб, пък дори и намалена? При 3 лв за хляб, същите 100К са си намалена цена, сами по себе си.Коментиран от #81
22:59 29.02.2024
79 Прочети това
До коментар #74 от "Гост":
Ръстът на цените на жилищата в София е опасен. В 94% от кварталите имотите за жилищни цели са надценени, а в 35% от тях има балон, според данни към третото тримесечие на 2023 г. За да се върне пазарът към равновесното си положение, в каквото той беше преди 10 години, вариантите са или цените на жилищата да паднат с 47%, или доходите да се повишат с 89%.Жилищата в София са достъпни за под 10% от домакинствата
Най-недостъпни са жилищата в София, където под 10% от домакинствата с най-високи доходи могат да си позволят жилище през 2022 г., каза Павлов. Във втория и третия най-големи градове в страната - Пловдив и Варна, жилищата са достъпни за едва 10% от домакинствата.
Коментиран от #85
23:00 29.02.2024
80 Гост
До коментар #77 от "Прочети и това":
Знам я и тази извадка. И какво? Продавачите искат парите ви от банките. Дали ще ги вземат, като продадат 100 000 апартамента на 100 000 души, или ще ги вземат, като продадат 100 000 апартамента на 10 000 души, все им е тая.Коментиран от #83, #84, #86
23:01 29.02.2024
81 Аз Кочо
До коментар #78 от "Гост":
Подходът ти е грешенЦената на хляба НЯМА НИЩО ОБЩО с цената на имота
ЦЕНАТА НА ИМОТА = ТЪРСЕНЕ И ПРЕДЛАГАНЕ
Коментиран от #88
23:02 29.02.2024
82 Пак ти се обяснява, бавно
До коментар #74 от "Гост":
брокерите търсите страха за да продавате. Каквито и да ги мелиш, ниското ниво на брокерското разсъждаване лъсва като .ъжка на чело, разбери, имаше един таргет, една група наивници, ....свършиха. А дори да е останал някой , просто цените вече са недостъпни за гольоКоментиран от #91
23:02 29.02.2024
83 Аз Кочо
До коментар #80 от "Гост":
Продавачите може да искат всичко БЕЗ КУПУВАЧ НЯМА СДЕЛКАКоментиран от #92
23:03 29.02.2024
84 Прочети и това
До коментар #80 от "Гост":
инвестициите в недвижими имоти не са Светия Граал, както ги третират мнозина. „Цените на имотите никога не падат“. „Имотите са сигурна инвестиция“. „Ще си купя имот, защото там парите ми са гарантирани“. Всички сме чували тези заклинания, които имат по-скоро психологически и емоционален фундамент, отколкото са базирани на реалността. Истината е, че имотният пазар, като всички други пазари, носи риск. Да, в търговията с други стоки рисковете сигурно са по-големи, а променливите повече, но това не означава, че няма риск в имотите. Означава просто, че рискът се разпростира върху по-големи интервали от време, а ликвидността на имота се определя от евтиния банков ресурс. Когато хората могат да си позволят да теглят евтини кредити, а банките стимулират такова поведение, тогава имотите растат. Когато това се промени, имотите се сриват. С други думи имотния бизнес е повече въпрос в сферата на финансите, отколкото е бизнес зависим от реалната икономика.Коментиран от #89
23:04 29.02.2024
85 Гост
До коментар #79 от "Прочети това":
Грешката е там, че за потенциални клиенти се гледат домакинствата. В действителност, имоти се купуват с десетки от разни гастарбайтери или чужденци. Селата се разпродадоха на чужденци. Селяните им взеха парите и хукнаха да пазаруват апартаменти у градо. Синове и дъщери, допълнително накупуваха ново строителство с изкараните пари от гурбет. Да ти кажа ли, в какво си перат парите мафе0тите? Не е в семки и бонбонки.Коментиран от #87, #90, #97
23:06 29.02.2024
86 Виж и тази извадка
До коментар #80 от "Гост":
Наличие на "балон" при даден актив имаме тогава, когато цената му започне да се отклонява от стойността, която той дава в икономиката, измерена чрез определени фундаментални фактори. Например, ако имаш акции в дадена компания, трябва да си наясно дали тя ще печели, ще се развива и ще изплаща дивиденти, а ако имаш имот - дали ще получаваш наем, дали ще има хора, които да живеят в него и т.н.", обясни Богданов.Той обаче каза още, че когато един балон се "надува", тези фундаментални параметри също се променят.
Той даде пример с 2006 година, когато всички смятаха, че цените на имотите ще растат вечно, но в крайна сметка нещата се развиха по съвсем различен начин.
Според Лъчезар Богданов има няколко ясни сигнала, които показват кога нещо не е наред.
"Ако твърде много хора купуват даден актив, само защото вярват, че в бъдеще други хора ще платят повече за него, трябва да ни светне "червената лампа", коментира той.
Според Петър Ганев, ситуацията преди финансовата криза от 2008 година е различна от настоящата по много параметри, включително ресурсът от чужбина, който влиза на българския имотен пазар през банките, но има и много паралели
23:07 29.02.2024
87 Аз Кочо
До коментар #85 от "Гост":
Това са глупости чужденците купуват само по селата и това са бедни пенсионери. Никой чужденец не дава такива пари за софия23:08 29.02.2024
88 Гост
До коментар #81 от "Аз Кочо":
Разбираш накриво. Цената на хляба беше пример за инфлация на всички цени. Парите се обезценяват от инфлацията.Коментиран от #93
23:08 29.02.2024
89 Човек с възможности
До коментар #84 от "Прочети и това":
Добре че не се навик на овещаването на "приятели" да строим жилищна кооперация (за Пловдив става въпрос). Сега ги гледам как са захапали устни и им се потят челата, не им се получиха сметките, рекламират че са продали 80%, а реално само три от общо 14 апартамента. На всичкото отгоре са и с кредит + собствени средстваКоментиран от #94
23:09 29.02.2024
90 Аз Кочо
До коментар #85 от "Гост":
Селянина продава за 10 к лева а после идва в града и тегли заем.Прочети по долу какво публикувах за заемите
23:09 29.02.2024
91 Гост
До коментар #82 от "Пак ти се обяснява, бавно":
Още по-бавно: Б Ъ Р К А Ш Ч О В Е К А!!!!23:09 29.02.2024
92 Гост
До коментар #83 от "Аз Кочо":
Купувачите не се изчерпват с безпаричните в България. Границите са отворени.Коментиран от #95
23:10 29.02.2024
93 Аз Кочо
До коментар #88 от "Гост":
Всичко се обезценява от инфлацията включително покупателната способност на ИМОТИТЕКоментиран от #96
23:10 29.02.2024
94 Гост
До коментар #89 от "Човек с възможности":
Това го гледам и тук. От цял нов блок светят само три апартамента. И кво - цените пак не падатКоментиран от #99
23:11 29.02.2024
95 Тропчо
До коментар #92 от "Гост":
Така и никой с пари от чужбина не влага в БългарияКоментиран от #98
23:12 29.02.2024
96 Гост
До коментар #93 от "Аз Кочо":
Не и докато има 6илета. Познай, дали тукашните са на привършване?23:12 29.02.2024
97 Дъвсем лъсна
До коментар #85 от "Гост":
че си брокер , а това с гастърбрайтерите направо кърти мивки. Тая тенденция вече умря , и те нямат възможност за спестяване , отделно от това , предпочитат да си уредят живота там където са, защото децата им са невъзвращенциКоментиран от #100
23:12 29.02.2024
98 Гост
До коментар #95 от "Тропчо":
Тук бъркаш. Никой с много пари, но тамошните с малко пари за тук са богаташи.Коментиран от #102
23:13 29.02.2024
99 Мен
До коментар #94 от "Гост":
Ако не паднат няма да се продадат а и да паднат пак няма да се продадат прочети какво публикувах за новото строителствоКоментиран от #103
23:13 29.02.2024
100 Гост
До коментар #97 от "Дъвсем лъсна":
Не си наясно. Но щом ти се дъвче....23:13 29.02.2024
101 Аз Кочо
Няма да убедиш никой дори да шляпаш като машинописка на компютъра
Коментиран от #104, #106
23:15 29.02.2024
102 Гост
До коментар #98 от "Гост":
Тамошните тук се броят на пръсти. Не разчитай на тяхКоментиран от #105
23:16 29.02.2024
103 Гост
До коментар #99 от "Мен":
Много от тях не се строят за да се продадат, а за да изперат.Коментиран от #107, #110
23:16 29.02.2024
104 Гост
До коментар #101 от "Аз Кочо":
Кочо, научи се да четеш, преди да коментираш. Вече ти отговорих, че съм чел тези статии и съм запознат с тях. Дори не оспорвам твърденията им, но дообясних това, което е пропуснато. Нещо друго да кажеш?Коментиран от #108
23:17 29.02.2024
105 Гост
До коментар #102 от "Гост":
Пак сбърка. И си намери друг ник, че е тъпо да ме копираш. Освен, ако не държиш да объркваш допълнително хората.23:18 29.02.2024
106 Няма бе
До коментар #101 от "Аз Кочо":
няма да ти чета глупостите, всички в агенцията ме подкрепят , аз съм най-компетентния, за какво да те четаКоментиран от #109
23:19 29.02.2024
107 Мен
До коментар #103 от "Гост":
Прането е с имоти лукс а не с панелки и тухли в стрелбищеКоментиран от #111
23:19 29.02.2024
108 Мен
До коментар #104 от "Гост":
Нищо не е пропуснатоИЗВОДЪТ ОТ ТЕЗИ СТАТИИ писани от икономисти а не от Ганев е че този пазар върви на зле.
Коментиран от #113
23:21 29.02.2024
109 Опаа
До коментар #106 от "Няма бе":
нали не бяхме брокерчета , или сте какво - модна агенция ?!Коментиран от #112, #115
23:21 29.02.2024
110 Аз Кочо
До коментар #103 от "Гост":
Изпирането на пари в тези лукс имоти е тъпото защото никога няма да могат да бъдат продадени.Остават си вечно тяхни
Коментиран от #117
23:24 29.02.2024
111 Гост
До коментар #107 от "Мен":
Кой строи панелки? Прането преди беше с молове, днес е с апартаменти.Коментиран от #114, #118
23:26 29.02.2024
112 д-р Карлуков
До коментар #109 от "Опаа":
Типично раздвоение на личността , с признаци на маниакална депресия, свързана с нереалистично очакване за печалба от несъществуваща възможност23:27 29.02.2024
113 Гост
До коментар #108 от "Мен":
И така да е, но върви бавно, а времето си лети. Десет години чакане са си много време, много пропуснати мигове и спестени изживявания. И за какво? За няколко хиляди по-малко?Коментиран от #116, #121
23:28 29.02.2024
114 Аз Кочо
До коментар #111 от "Гост":
Моловете половината са собственост на чужди фирми.Перачите в апартаменти са нищожен брой дребни нарко дилъри и проститутки.
Останалите изпраха отдавна в къщи в Бояна и Драгалевци
Коментиран от #119
23:28 29.02.2024
115 Гост
До коментар #109 от "Опаа":
Вече сами ли си отговаряте?23:28 29.02.2024
116 Аз Кочо
До коментар #113 от "Гост":
ЗА КАКВИ 10 години говориш?????????Цените излетяха през 2021 това са. 3 години и вече сделките се сринаха!!!!!!
Коментиран от #120
23:29 29.02.2024
117 Гост
До коментар #110 от "Аз Кочо":
Нали знаеш, че всяка глупост, казана с твърд и убедителен тон, си остава лично мнение?23:29 29.02.2024
118 Нцъ
До коментар #111 от "Гост":
и това не е така, не се перат така пари, просто крадените и корупционните пари се затварят в строежи, защото в бг просто друг бизнес няма. Така или иначе, все някога и тия постройки ще се пуснат на продажба и ще стане лавинаКоментиран от #122
23:30 29.02.2024
119 Гост
До коментар #114 от "Аз Кочо":
Нали били непродаваеми?23:30 29.02.2024
120 Гост
До коментар #116 от "Аз Кочо":
Цените чувствителност излетяха 2021 г, но се вдигат още от 2012 насам. Бавно, бавно.....Коментиран от #123
23:31 29.02.2024
121 Ниско ниво брокер
До коментар #113 от "Гост":
Бедно ти е експозето , лягаш на няколко опорки, това последното ти е реплика от поста за имота в Бургас, даже забравяш къде какво си ръсил, ниско ниво , мнооого нискоКоментиран от #124
23:33 29.02.2024
122 Гост
До коментар #118 от "Нцъ":
Перат, затварят..... както и да е. Кога ще е това "някога"? Тази година ли? Догодина ли? След още 10 години ли? И с колко ще са по-евтини? Ще се равняват ли на спестяванията ви или дори и тогава ще се налага кредитиране? А дали тогавашните условия за кредитиране ще са по-зигодни от сегашните или ще са по-кофти?Коментиран от #126, #127
23:34 29.02.2024
123 Аз Кочо
До коментар #120 от "Гост":
ХАХАХАХАХАХБратле не се излагай
Цените бяха на дъното от 2009 до края на 2016
От 2017 тръгнаха леко нагоре до 2020 края и от 2021 излетяха. А от средата на 2022 сделките се сринаха, това беше приключи до тук
Коментиран от #125
23:35 29.02.2024
124 Гост
До коментар #121 от "Ниско ниво брокер":
Друго нямаш какво да кажеш. Дори не можеп да го опровергаеш. И стига с този брокер!23:35 29.02.2024
125 Гост
До коментар #123 от "Аз Кочо":
Приключи ли? Да вада ли парите и да чакам евтините имоти?Коментиран от #128, #129
23:36 29.02.2024
126 Мен
До коментар #122 от "Гост":
10, 4 5 6 12 35Това са числата от тото за неделя.
Дали те са печелившите?
Коментиран от #133
23:36 29.02.2024
127 Последен пост
До коментар #122 от "Гост":
пак се повтаряш , ти май зацикли, оставям те , лека нощ23:36 29.02.2024
128 Ха ха ха
До коментар #125 от "Гост":
ще извадиш чушки , точно пък ти - милионера в кредити23:38 29.02.2024
129 Аз Кочо
До коментар #125 от "Гост":
Вади нотариалният акт и продавай.Моли се да има някой балък да купи.
После погасявай кредита и си живей живота на село, там от където си дошъл.
Лека нощ!
23:43 29.02.2024
130 Убих се да чета
09:32 01.03.2024
131 умен
До коментар #16 от "Гост":
просто цитирах статията, която не са я чели първите коментиращиКоментиран от #149
09:32 01.03.2024
132 Аз Кочо
Баланс на ЕЦБ QT: Намаление с 2,0 трилиона евро от пика до 6,83 трилиона евро. ЕЦБ изхвърли 48% от активите си за QE заради пандемията.
ЕЦБ е загубила 2,0 трилиона евро от своите активи от началото на QT, според последния седмичен баланс. Общите му активи вече са намалели до 6,83 трилиона евро, най-ниското ниво от ноември 2020 г.
В щатски долари ЕЦБ е изхвърлила 2,17 трилиона долара активи по текущия обменен курс, докато Фед е изхвърлил 1,34 трилиона долара активи .
По време на пандемията QE ЕЦБ добави 4,15 трилиона евро активи, безумно огромна сума; сега е изхвърлил 48% от тази купчина.
09:45 01.03.2024
133 умен
До коментар #126 от "Мен":
скоро ще са (по кочовски). Колко скоро не се знае със сигурност, но няма как да не се паднат точно тези числа!10:01 01.03.2024
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 умен
До коментар #139 от "Аз Кочо":
Нямам време да ти чета остроумията , на оглед съм , имаме позвъняване в агенцията , т.е ето, търсенето се засилваКоментиран от #142
10:47 01.03.2024
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Гост
До коментар #140 от "умен":
Хихихи, на оглед ли си или или има само запитвания? Пак послъгваш.Коментиран от #143
10:48 01.03.2024
143 умен
До коментар #142 от "Гост":
Подигравай се , но човека каза че наистина може да направи оглед някога, добре започва новия месец11:12 01.03.2024
144 Бай Курти
Коментиран от #145
14:06 01.03.2024
145 Ми той да пробва
До коментар #144 от "Бай Курти":
Във Варна се намират доста новоселяни от търновско, които купуват на такива цениКоментиран от #146
14:46 01.03.2024
146 Аз Кочо
До коментар #145 от "Ми той да пробва":
Купува се с кредит.Обаче Кредита трябва да се връща главница + лихва. 80 пр. От населението има до 2000 лв настрана в банката.
Все някога ще има рецесия, и все някога лихвите тук ще се повишат.
Кредита се изплаща 10,20,30 години.
Все някога ще има много имоти на промоция
15:05 01.03.2024
147 Колега брокер
Коментиран от #148
23:39 01.03.2024
148 Ти пак си добре
До коментар #147 от "Колега брокер":
аз цял ден люпих семки00:49 06.03.2024
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Този коментар е премахнат от модератор.