4 Януари, 2005 00:00 2 791 0

Георги Гергов: Искам да купя и паркинга пред ЦУМ

  • слънчев-
  • момента-
  • които-
  • много-
  • цените-
  • площи-
  • какво-
  • фирми-
  • гергов-
  • стане-
  • място-
  • хотел-
  • пловдив-
  • защото-
  • трябва-
  • искам-
  • обаче-
  • всеки-
  • договор-
  • други-
  • инвестиции-
  • бизнес-
  • общината-
  • софия-
  • някои-
  • друго-
  • години-
  • сделката-
  • каква-
  • всички-
  • акциите-
  • животни-
  • к

Георги Гергов започва бизнеса си с животновъдство. И до днес той да държи свинекомплекс в с. Маноле, Пловдивско. Гергов изнася месо за Русия до 1996 - 1997 г. - по една влакова композиция всяка седмица. Купува фуражни заводи със свинеферми в Стара Загора, Бургас и Хасково с общо 40 000 животни. След загубата на руския пазар продава и трите завода. След това се насочва към туризма. Купува морския курорт "Слънчев ден", хотел "Санкт Петербург" в Пловдив, комплекс "Старият Пловдив", балнеохотел "Хисар". Тези сделки са били обект на многократни проверки от прокуратурата, която обаче така и не откри нередности.
Новото предизвикателство за Гергов е търговията. В края на миналата година "Слънчев ден" АД купи 99.59% от капитала на ЦУМ. Средствата бяха осигурени чрез кредит от Булбанк за 24.85 млн. лв. с краен срок на погасяване 31 декември 2018 г. по информация на фондовата борса. В съобщението беше посочено, че срещу заема "Съни тур" ООД, която е собственик на 55% от акциите на "Слънчев ден" АД, е ипотекирала туристическия комплекс. Притежател на "Съни тур" е Георги Гергов. По 20% от акциите в "Слънчев ден" държат синовете му Цветомир и Тодор Гергови, а останалите са собственост на физически лица и "Юг маркет", сочи справка в АПИС. Освен ипотека на морския курорт "Съни тур" и банката са учредили особен залог върху търговското предприятие на "Слънчев ден" АД, движими вещи на дружеството и всички сегашни и бъдещи вземания на "Слънчев ден". Учредена е ипотека и върху банковите сметки на туристическото дружество, беше посочено в съобщението на фондовата борса.
Георги Гергов е кум на банкера Емил Кюлев.



Финализирахте ли сделката за покупката на ЦУМ и на каква цена?
- Сделката приключи и цялата сума, която е повече от 30 млн. евро, е платена. Точната цена е фирмена тайна. Акциите са прехвърлени. Сменен е и бордът на директорите. За председател на борда беше избран единият ми син - Цветомир, а изпълнителен директор е другият - Тодор Гергов. Третият член на директорския борд е Димитър Недков.


Излязоха информации, че сте ипотекирали курорта "Слънчев ден", за да купите ЦУМ. Вярно ли е?
- Вълнува ли хората този въпрос? Кредитът беше изтеглен от "Слънчев ден" АД, който е купувач на ЦУМ. Това са отношения между банката и "Слънчев ден".


Как решихте да купите ЦУМ?
- Случайно, предложиха ми го приятели. Попитаха ме дали искам да купя ЦУМ и най-безотговорно им отговорих: "Да". Така тръгна сделката, която се оказа много трудна и продължи осем месеца. Много малко български фирми могат да се похвалят с кредитен рейтинг, за да застанат банките зад тях. Това означава, че моите фирми са сложени на релси, които отговарят на изискванията, когато се говори за големи суми.


Каква е стратегията ви за развитие на ЦУМ?
- Искам да стане магазин, който да бъде повече посещаван. През последните години той е в такова състояние, че в него влизат само определен кръг хора. Не е масов.
Но ние няма да го превърнем в битак. ЦУМ работи много добре в момента, не защото са празници и има добра посещаемост. Това личи от наемите, които се плащат. Интересът на фирмите е много голям. В момента 30 компании чакат, за да вземат 5 или 10 квадратни метра. Всички търговски площи са запълнени. Дори са отдадени и помещения, които нямат прозорци.


Каква е търговската площ?
- Цялата сграда е 40 хил. кв.м, но търговската площ е към 18 хил. кв.м. Има доста свободна площ, която е въздух и не е използваема. Първият ми въпрос към дизайнерите беше как може да се разшири търговската площ. Те обаче обясниха, че няма много възможности, няма как да се разпъне продаваемата площ. Това е красотата на ЦУМ.


На какви цени са отдадени търговските площи?
- Цените са различни - от 12 до 50 долара за кв.м.


С отдаването на търговските площи вашата фирма ли ще се занимава, или ще възложите това на някоя посредническа агенция в областта на тези услуги?
- Ще се изготви цялостна стратегия за развитието на ЦУМ. Нещата няма да останат в сегашния вариант. Всеки магазин в момента има различен договор с различни условия и цени. Използван е бил много неясен начин за определяне на цените. Ние ще направим матрица за всеки етаж и място. Ще бъде поканена фирма да разработи модела, както трябва. Ще бъдат поканени и архитекти, които да кажат какво да направим, за да стане ЦУМ по-привлекателен. В преговори сме с италиански дизайнер.


Какво предвижда вашата стратегия по отношение на наемите?
- След като инвестираме средства, е нормално цените да растат.


Ще се променят ли договорите на тези фирми, които в момента ползват площи, след като ще се повишават цените?
- Договорите с наемателите ще се преразглеждат поетапно. Всеки договор ще се гледа индувидуално. В момента има няколко фирми с договори за още 2-3 години. Те са направени така, че дори и да искам, не мога да ги променя.
Всеки клиент ще минава през мен да се договаря. Ще бъде направен рамков договор, а не за едни да е така, а за други - различно. Цените за местата ще се обявят и който има парите, ще си наема, а който няма, ще отива на друго място, което може да си позволи.


Означава ли това, че ще има търг за дадено търговско място?
- Няма да правим такива циркове. Смятам, че в момента в ЦУМ присъстват добри фирми. Много малко са компаниите, които не усещат, че мястото не им е там. Просто тази редукция ще се направи от само себе си с времето.


Колко смятате да инвестирате в промяната, след като каните италиански компании?
- Това ще го обявя, след като те кажат колко ще струва. Сега не мога да кажа някаква цифра, защото ще бъде несериозно.


Освен цените и интериора какво друго предвижда стратегията ви?
- Цените на някои места в ЦУМ може да слязат и надолу. Фасадата на сградата не можем да я пипаме. Трябва обаче да се пипне по-сериозно по отношение на използваемите площи, защото има един етаж, който целият е в мебели.


Как ще конкурирате магазините по бул. "Витоша" и как ще привлечете някои от тях да влязат в ЦУМ?
- Това са фарсове, че за магазините по "Витоша" се плаща по 16 хил. евро. Няма нужда да привличаме тези търговци, защото в момента ни чакат 30 фирми да им отдадем площи.


Може ли да кажете някои от тях, които са големи търговски вериги?
- Ще ги чуете. Има международни компании за дрехи, които искат да вземат цели етажи. Например "Зара" търси един етаж.


От друга страна обаче, се задава конкуренция от изграждащите се в момента молове в София.
- Те са различен продукт. Има място за всички. Те би трябвало да се страхуват от конкуренцията на ЦУМ. Нормално е да привличат клиенти, но при това търсене на търговски площи смятам, че няма да има проблеми за ЦУМ. Ние ще променяме стратегията за работа на ЦУМ, която също ще бъде положителна и ще дърпа клиенти, защото ще се прави от професионалисти, а не от мен.


От общината казаха, че сте поискали и паркинга пред ЦУМ?
- В момента паркингът пред ЦУМ е отдаден под наем. Искам да го купя от общината. Като имаш брада, трябва да имаш и гребен.


Преговаряте ли с някого от общината, за да го купите?
- С никого не преговарям. Обявявам намеренията си. Когато го изкарат за продажба, ще участвам активно да го купя.


Смятате ли да насочите други инвестиции към София?
- Планове имам, но нямам възможности. Трябва да крачиш според възможностите си.


Какво предвиждате в курорта "Слънчев ден"?
- В момента строим 111 луксозни апартамента с италианско обзавеждане, които ще продаваме. Те се изграждат на мястото, където се предвиждаше да има петзвезден хотел, но се отказах от него. През 2005 г. вероятно ще бутнем хотел "Вероника" и на негово място ще построим хубав петзвезден хотел. Идеята ми е комплексът да стане с бази от четири и пет звезди и да се развива балнеологията. Затова тризвездните "Мираж" и "Вероника" ще изчезнат.


Планирате ли други инвестиции по Черноморието?
- Засега спирам. Имам намерение да стегна хотел "Санкт Петербург" в Пловдив. Има едно тяло от 16 хил. кв.м, което може да стане SPA център. Пловдив има нужда от такъв център. В града започва да се усеща бизнес развитие и това се забелязва по оборотите на хотела.


Имахте планове да продавате "Слънчев ден". Какво стана с тази идея?
- При мен всичко се продава с изключение на жената и децата. Това е бизнес и стига да постигна цената - заминава. Може би няма да продам и бащината си къща. Всичко друго е въпрос на цена.


Имате инвестиции и в земеделието - какво предвиждате в този сектор?
- Правя реконструкция на свинекомплекса в с. Маноле край Пловдив за 3000 свине майки. Ремонтирахме кланицата и мандрата. Сега внасяме овце от Франция. През 2007 г. ще закупим и свине, но първо ще изчакаме да видим изискванията на ЕС, в момента не бих рискувал.
Наскоро купихме три спортни коня. Единият е за 170 хил. евро. Другите са за 700 хил. евро. Преди 10 години първи започнахме да купуваме коне и влязохме в този спорт. Тогава това беше хоби на големия ми син, но вече отиваме към вариант да стане бизнес. За целта изградихме база за племенни животни на Кръстова гора, където имаме мандра, конна база и овчарници. Предстои да решим къде да инвестираме в спортна база за конни надбягвания - в София или в Пловдив. Ние имаме най-добрите животни. Конят ни Раца пуц е престижно животно и е известно в цяла Европа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА