Last news in Fakti

1 Май, 2016 18:06 48 438 27

Ирина Тенчева: Как спрях сина си от училище

  • ирина тенчева-
  • училище-
  • фейсбук-
  • син

Телевизионната водеща сподели във фейсбук причините за трудния избор да спре детето си от училище

Ирина Тенчева реши да спре сина си от училище. Телевизионната водеща сподели в социалните мрежи терзанията си и перипетиите, през които е преминала преди да вземе това това важно и съдбоносно за сина й решение.

Ето и текстът, който тя сподели с приятелите си във Facebook.

"Нямам прекрасни спомени от моите ученически години. Никога не съм имала проблем с успеха и с ентусиазъм съм представяла гимназията ни на олимпиадите по български език, защото обичах литературата. Но не обичах останалите елементи от контекста на школуването: като започнем от миризмата на стол, минем през тоалетните с клекало, бавно нижещото се време през скучните часове, усещането за задължителност и обезличаване на индивидуалните умения и интереси. Макар и с такава нагласа аз завърших столичното 22 СОУ “Г. С. Раковски” с отлична диплома, няколко добри приятели и знания, които ми помогнаха без нито един частен урок по български, да изкарам 5.50 на изпита в Софийски университет.

Когато станах родител си обещах, че ще намеря мястото, в което децата ми ще се чувстват щастливи, обичани и силно мотивирани да напредват. Исках някой да ми гарантира, че не новият модел дънки и телефон, нито циничното просташко поведение ще бъдат единица мярка за “Готин”. Затова без да мисля много се насочих към частните училища. Срещнах се с техни представители. Единствено в училището, на което се спрях се срещнах лично с директорката. И тъй като всички ми обещаваха едно и също: ведра обстановка, хубава база, прогресивен напредък по български, математика и английски и най-важното БУДИТЕЛИ ПО ПРИЗВАНИЕ, които умеят да възпитават ценности и жажда за знания във ВСЯКО дете, аз избрах най-близкото до нас(по случайност и най-красивото и чисто като база) учебно заведение.

Спас беше много притеснен, но и много развълнуван от първолашката крачка в израстването му. Като всяко момче не обстановката, нито математиката го блазнеха най-много, а приятелите, които очакваше да намери и индиректно си беше втълпил, че ще са за цял живот – както при баща му.

Сигналната лампа, че нещо не е наред светна още в първи клас. Когато класната му настоятелно отбелязваше, че Спас има сериозни пропуски в познанията си, защото не учил предучилищен клас в същото заведение. Бях изненадана, че в първи клас незнанието прави впечатление. Нали ги изпращаме “табула раса” и тепърва ще се научат на всичко.

Баща му, обаче, типично по мъжки и прагматично се впечатли не от теорията за изоставането, а от това, че учителката ни съобщава всичко това като факт. Като нещо, което не я касае и ние сами трябва да си оправяме! Решихме, че ще преглътнем ситуацията и ще направим всичко по силите ни, детето да напредне по-бързо с работа в къщи. Разбрахме се и с класната, да работят допълнително в свободните часове... (Нали аз настоявах за това училище... Признавам - исках да си докажа, че не съм сбъркала) Успяхме!

Във втори клас, същият път с допълнителна работа го извървяхме и с английския. Независимо от сравнително добрите му оценки, обаче, баща му настояваше, че в нашето училище се учи не както трябва, затова в средата на трети клас го записахме на тест за определяне на междинното ниво в едно от добрите математически училища в София (препоръчвам горещо на всеки, който има съмнения за напредъка на детето си).

Резултатите ни смаяха – оказа се, че нашите деца (пуснахме и дъщеря ми Верджиния, която е в 1 клас) имат фундаментални пропуски, които ги класират много под средното ниво на връстниците им в столицата. Без да се бавим преместихме първолачето ни, но за Спас преместването в наистина добро училище беше немислимо без да поработи няколко месеца допълнително, за да достигне нивото на истински напредващите третокласници.

Срещнах се с директорката на училището му и без заобиколки и без никакъв упрек й разказах защо планираме да преместим възпитаника й. Тогава се роди фразата, че “Училищата са като фризьорите, не всеки най-добър е най-добър за всеки.”

Директорката разреши да освобождават Спас от последните следобедни часове, за да може с него да работи частен учител ( да, веднъж плащаме на частното училище, за да се води някъде ученик, а после плащаме на частен учител, за да научи нещо). Никой, абсолютно никой от училището не прояви инициатива някак да помогне с нещо за по-бързия напредък на Спас, освен с разрешение той просто да не е там. Но, ЧЕСТНА ДУМА това изобщо не ми е тежало тогава. Аз имах цел – да подготвя детето си за мястото, на което ще напредва и без свръхнатоварване извън клас, за място където учителите приемат всяка крачка на подопечните си ЛИЧНО и със сърце.
С напредъка на Спас забелязах как постепенно му се повишават не само оценките, но и самочувствието. Осъзнаването на собствената ни ценност е онова, което ни помага най-много не в борбата с различните от нас, а в отстояването на индивидуалността ни. Така за първи път в къщи се завъртяха имената на две новопристигнали в класа му деца, които плавно и постепенно с груб, арогантен език, цветни псувни и малка доза физическо насилие са подчинили останалите ученици.

Тъй като Спас не беше през цялото време на училище, нямаше как полепи от просташкия изказ и поведение, нито да се ориентира в новото лидерство. Тъй като не се смееше на цинизмите, от които всеки рапър би се изчервил, не знаеше фолкаджийски припеви и не се подмазваше на отворковците, те го набедиха и започнаха да го изолират. Насилниците и в затворите, и в училищата, и в семействата си приличат.

И на двете места законът “Който не е с мен е против мен” се прилага задължително... Тихите и възпитани момичета запазиха неутрално поведение, а впечатлените от познанията на новото попълнение на тема проститутки и наркотици момчета, влязоха в ролята на миньоните. Синът ми е по-висок с една глава от всички в класа и предполагам, че заради това никой не е посмял да му посегне. Но както се оказва децата могат да бъдат гениални в изобретенията си за тормоз.
В началото споделяше, че “не го пускат да играе футбол” в часовете по физическо. А най-любимото нещо на света за детето ми е спорта. И това се случва пред учителя!!! Всеки път! После започнах да получавам забележки, че е без домашно. Как без домашно, нали заедно го писахме? Заливали му листовете с вода, а учебниците със сок! А учителката? Ами тя питала кой е, но всички само се смеели и нищо не се случвало. Слагаха му лепило на стола. Пак без последици за тях. За Спас остана емоцията на унижен малък мъж. Последната гавра, която се повтори няколко пъти беше как дружно няколко деца се разбират да се оплачат от Спас пред директорката и да си свидетелстват едно на друго, че ги е наругал. Накрая Борис ( така се казва момчето насилник) се опита да му свали панталоните пред всички. Спас го блъсна, за да се защити и после познайте кой отиде да говори с училищния психолог? Аз!

В началото мислих, че са детски игри и че Спаси ще намери своя начин да израсте и оцелее. Когато, обаче, започнаха оплакванията от болки в корема по никое време през деня, за да го прибера по-рано, а също и нощните кошмари и сълзи, отидох да помоля ръководството да се намеси. Те ми казаха, че знаят какъв е проблема и че са се “опитали” да говорят с родителите на момчето и момичето – насилници. Последните обаче не дали признаци, че съжаляват за нещо или пък че не одобряват езика и държанието на рожбите си. С това опитите на учителите да се намесят приключват. Дали за да не изгубят клиентите си, или защото никой освен мен и още една майка не обръщат внимание на проблема – не знам.

Знам със сигурност, обаче, че големият проблем на школото не е това, че правомощията на учителите са ограничени, а това, че родителите на децата там масово не се интересуват какво се случва. За даскалите това се оказва по-добрия вариант, защото дори да виждат какво става, нямат правомощията да изискват санкции и така се получава един вакум, в който се развива едно ново поколение безнаказани 9 годишни чалга фенове.

Говорила съм с ръководството поне 5 пъти за последните месеци! Нищо не се промени! Детето ми хем се мъчеше да учи само в къщи, за да свърши недовършената работа на педагозите му, хем се тормозеше неистово от самота и от несправедливото отношение на момчетата. А аз - аз първо страдах и плаках от безпомощност; после развих агресия – искаше ми се да вляза и просто да набия тези деца или поне родителите им; после реших, че ще стисна зъби ... Аз - да, бих могла, но момчето с доброто сърце... Консултирах се с други педагози и с психолог и им казах, че той знанията си ги трупа в къщи, а там трупа само удари върху достойнството си –и заради учениците, и заради бездействието на безпомощното ръководство. Всички бяха единодушни, че за да няма повече поражения на здравето и психиката му, е по-добре да не се връща там.
Така на своя глава аз и бащата на Спас му казахме, че за него училището в училище приключи. Още преди да съм намерила ново... Още преди да знам и къде да търся... АЗ СПРЯХ СИНА СИ ОТ УЧИЛИЩЕ. И това е най-доброто нещо, което съм правила за него през последните месеци. От училището дори не ми звъннаха да попитат защо го няма... (Вероятно онзи познат синдром на напускащият работа човек, който губи интерес към работата си в мига, в който разбере, че е уволнен). Обадих се аз, с молба Спас да се яви на изпит по всички предмети, за да приключи годината. Съдействаха ми.

Не знам към кого да се обърна за помощ? За насока? За кураж... Знам само, че проблемът е масов, защото и други майки ми споделят, че страдат по същия начин като мен. И че търсят по същия начин решение и нормалност.

На толериращите подобни казуси преподаватели и директори ще дам съвет – повече никога да не агитират в подкрепа на Деня на розовата тениска, която символизира борбата с агресията в училище. Защото са смешни. И защото след някоя друга година подкрепяните от тях насилници ще са пълнолетни и пак ще носят розови фланелки, докато бият по пътищата, докато насилват по дискотеките или направо докато убиват от любов. Както се пее в любимите им песни.
Този текст го пиша от любов и от безпомощност. В любовта, казват, е добре да има поне една първа разрушителна любов, от която младият да си създаде критерии “каква не иска да е истинската му връзка”. В човешкия живот, за жалост обаче, има твърде много неща, които се случват на време само веднъж. Спас никога повече няма да има своите първи пълноценни години в началното училище. Няма да има скъпи спомени от учители, които да е почувствал, че го обичат и се интересуват от него като от неповторима личност със своите минуси и таланти. Няма да има “приятелства от първи клас като тати”.

Пускам този текст ей така, без да го чета... без редакции... като писмо в бутилка. С надежда да бъде прочетено от някой, който ще ми каже какво да направя, къде да потърся острова на нормалност в родното образование.

Замислям се и да инициирам някакво движение, обеднинение, практика, която да бъде от полза на добрите родители, отглеждащи добри деца.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 71 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Крин

    27 1 Отговор
    Никаква светлина в тунела. Ужасно е, че България се е превърнала в това, което описва Ирина. Но освен да изразя съчувствие, какво друго може да се предложи?!...
  • 2 Разпад

    21 2 Отговор
    Аз пък питам къде може да се намери остров на "нормалност" за каквото и да е тук, в тази набедена за ''държава" дупка...Всичко е един разлагащ се труп, глозган до кокал от дивите примати, червеите и буболечките ...И по трупът вече почти не е останало месо...
  • 3 Разпад

    9 2 Отговор
    Аз пък питам къде може да се намери остров на "нормалност" за каквото и да е тук, в тази набедена за ''държава" дупка...Всичко е един разлагащ се труп, глозган до кокал от дивите примати, червеите и буболечките ...И по трупът вече почти не е останало месо...
  • 4 Щастливка

    26 1 Отговор
    Изчетох тази история с горчивина и свито сърце .... И сякаш се върнах години назад..... С моя син, в едно обикновено столично училище, където дребните му недостатъци и незнания в началния курс, така се преекспонираха, че му смазаха всякакво самочувствие и достойнство. Детето ми се самоизолира, беше толкова нещастно.... Учителите (с малки изключения) непрекъснато му втълпяваха, че от него нищо не става. Опитаха се да го изкарат дори с психични проблеми.......... Към средата на 7 клас, случайно срещнах учителката му по биология. Попита ме къде ще кандидатства. Отвърнах й, че никъде, защото за къде ли би станал??? Тя ме погледна и почти ми се скара..... После си поговорихме дълго и този разговор предреши бъдещето му. Имах все още време да предприема нещо....
    Сега синът ми е един щастлив и ведър тийнейджър... Отива с ентусиазъм и се връща весел от училище. Защото все още в БГ има страхотни учители и свестни деца и ние попаднахме точно на тях. В училище всички се познават, интересите им към рисуването ги сплотяват в едно голямо семейство.
    Не съм набожна, но често си казвам наум "Благодаря ти, Господи!"
  • 5 дид

    5 21 Отговор
    Струва ми се ,че тази майка очаква от детето си на тази крехка възраст да е нещо като робот!В не малка част от подобни случаи за мен основна вина имат и родителите.С известността си и възможностите несъзнателно учат децата си на подобно подражание...и така се получава,че дори да си тих и кротък в клас ти излъчваш арогантност и прекалено самочувствие ,което се приема от околните като лицемерна надменност!Това разбира се е мое лично мнение.
  • 6 тъп народ

    11 2 Отговор
    То тая държава ,че няма да я има е вече ясно,но колкото по-бързо се затрие ,толкова по-добре за всички.Дано следващите и обитатели ценят повече мястото на което живеят.
  • 7 непримиримата

    8 2 Отговор
    Има училиша с много добър учителски колектив, малко са наистина. просто трябва да се поразпита, напр. чувала съм за 107 у-ще в Лозенец.
    Както и за 2 -ра немска гимназия. Не е необходимо да бъде частно.
    Ако детето Ви остане частен ученик го лишавате от имунна система в социалната /обществената/ среда. Да не стане "цвете в саксия", и ще имате още по-големи проблеми.Продължавайте, ако му върви математиката -запишете го в математическата гимназия.
  • 8 петър петров

    7 3 Отговор
    [няма да има своите първи пълноценни години в началното училище. Няма да има скъпи спомени от учители, които да е почувствал, че го обичат и се интересуват от него като от неповторима личност със своите минуси и таланти]Това е в частно училище а представи си как е държавното.Но има нещо което ме притеснява “приятелства от първи клас като тати”,не намирате ли грешка в себе си?
  • 9 Хараламби

    17 2 Отговор
    Добре я прочетете тази статия и не се чудете после защо свестните и качествени младежи панически бягат от България, а боклука и измета остават, защото им е добре тук.
    И нещо към коментарите по-долу: "Да не стане "цвете в саксия", и ще имате още по-големи проблеми".
    Ще е "цвете в саксия" само в България, но "цвете в полето" навсякъде другаде - това е проблема.
  • 10 Пол

    12 2 Отговор
    Избери ме за Президент и само гледай какво може да се направи в тоя кенеф тук...! Първо ще обеся няколко десетки чиновника и генерала за бездействие и несвършена работа с прямо престъпността. После ще обеся няколко хиляди бландюги за предупреждение към останалите мераклии какво е бъдещето им... После ще пратя на полето великото ни "народно събрание" оковано във вериги за 10 години да ядат и спят на полето докато работят, по 10 часа, защото дедите ни с труд пот заработваха хляба, а тия мизерници ги окрадоха и нас. Накрая ще оправя всички закони както трябва да бъдат и ще се оправи кенефа тук. Впрочем ще наредя да разстрелят и половината теленоррци за рекет към хората и част от топлофикация - елита. Това ще послужи като предупреждение към останалите мераклии за такъв "почтенн" метод на бизнес...да искаш неправомерно парици. После ще поразпитам стотици прокурори и следователи защо прикриват и толерират престъпността, след като законите са ясни и какви са тия незаконни споразумения с прокуратурата и пускане условно, след като това е пресктъпление? И тях ще наредя да обесят, ако тия военни и ченгета не стават, ще докарам други отвън. Е, след 6 месеца България ще е почти оправена. А после ок някой посмее да лъже народа ни, да краде бонуси от бюджет, да си урежда общественни поръчки на свои фирми, симулирайки общественн конкурс, ако някой рекетира неправомерно клиенти, ако магистрат оправдае виновен рецидив или сключи споразумение прокурор с доказан бандюга, ако частен съдебен изпълнител рекетира хора в услуга на джоба си и определени фирмички и още десетки гадости в тоя кенеф тук, го чака - клада. това би било полезно за кенефа тук, понеже аз като потомък на Крум и Тервел не мога да гледам заспалата ни ченгеджийница да лапа милиард и нещо заплати и все още да иска, а старци и зруги да пищят окрадени от бандюги. Не мога да гледам депутати, военни, прокурори и съдии на страната на бандюгите - тия не са хора и двете страни, не са и българи. Те позорят името "българин, човек". А такива побойници в училище, които тормозят ученициге има по-сладки наказания. Първо ще го пусна да се бие с отраснал бик в клетка. Ако му хареса и ступа 1-тонното добиче, което ме съмнява да се случи, после го чака битка с мъжка горила. Ако и това го ощестливи, следва гризли. Ако и тогава иска още, ще отиде да се бие с косатка в басейн. И така, докаго е щастлив.... Лесно се оправя кенефа, но няма хора затова. В тоя проклет алчен заспал кенеф тук, тия на власт стават само да лъжат нас, да крадат, да вредят и да ни мачкат. Затова Тенчева се чуди кво да прави. Ами аз ще и кажа така - питай го какъв иска да стане?! После го насочи в тесен профил училище където ще се специализира в това! Е, ако няма такъв, отива на частни уроци! Все ще е по-добре, от да се занимава с идиоти и да стои 12 години насила. Така за няколко години ще стане повече спец от десет години общообразователна. А разширението на културатоа може и в къщи и от други учители. Аз като съм чел Елисавета Багряна, да не би да ми требва да търкам с шлайф и заварявам? Никак даже. Нека си намери себе си, а не да стои в тия общообразователни подготовки, където да го тормозят миризливи чорапи и тоалетни и да му вряскат приматчетата на някой примат каквито описа разни биячи! Толкова със съветите.
  • 11 TODOR STOYANOV

    15 4 Отговор
    НАУЧЕТЕ ГО ДА СЕ БИЕ!ДА КЪРТИ МУЦУНИТЕ НА ПОДЛЕЦИТЕ, ТРУДНИ ЗА РИСУВАНЕ ДА СТАВАТ...БИЙ ДА ТЕ УВАЖАВАТ!ВЪЗПИТАНИК СЪМ НА СПОРТНОТО УЧИЛИЩЕ В ПЛОВДИВ ОТ ВРЕМЕТО НА СОЦИАЛИЗМА, ТАМ НЯМАШЕ ХЪНТА-МЪНТА!ТРЕНИРАШ ЗДРАВО, УЧИШ УСИЛЕНО, АКО ИМАШ ЧЕТВОРКА ДВЕ ОБИКОЛКИ НА "ГРЕБНАТА БАЗА", НЯМА ТАТИ, НЯМА МАМА!И АКО НЯКОЙ МЕ ОБВИНИ ЗА ДУМИТЕ МИ ПО-ГОРЕ...САМО СЪС СИЛЕН ХАРАКТЕР СЕ СТАВА ГОЛЯМ ЧОВЕК!!!ЗАВЪРШИЛИ ССУ"ВАСИЛ ЛЕВСКИ ПЛОВДИВ" И УСПЯЛИ В ДЖУНГЛАТА НА ЖИВОТА: НАУМ СЮЛЕЙМАНОВ, НИКОЛАЙ БУХАЛОВ, СТЕФКА КОСТАДИНОВА, ИВА ПРАНДЖЕВА, ЙОРДАН ЙОВЧЕВ(ДЖУГИ) И МНОГО, МНОГО ОЩЕ!ЗДРАВ ДУХ В ЗДРАВО ТЯЛО!
  • 12 Диан

    8 1 Отговор
    Никак не е подходящо тази статия да е в рубриката 'Шоу'... Това е действителността в образователната система! Въобще няма да коментирам това, което се случва в здравната и социалната системи - там е същата, ако не е и по-голяма трагедия... Въпреки, че искам да живея тук, да работя тук, да отгледам децата си тук, то е задължително час по-скоро да напуснем България. Именно заради двете ми деца. За да им дам шанс за нормално детство и развитие. Жалко... Обичам България, но повече обичам децата си!
  • 13 AUDI

    4 6 Отговор
    Трябвало е да започне да раздава шамари и шутове и всичко щеше да е наред. Така ще се изолира и всеки ще се гаври с него когато си поиска!!! Да се спре от училище е глупаво. Трябвало е да се даде публичност на проблема и киаците от училището са щяли да изключат побойниците!!! Само як бой и тормоз от негова страна е било решението!!!
  • 14 ДОБРОТО

    7 0 Отговор
    БЛАГОДАРЯ НА БОГ , че все още има мислещи и търсещи нещо по - добро ! Много е хубаво , че сте написали тази статия ... не се чувствайте безпомощни , изчакайте малко , за да се успокоите ... После решавайте и действайте .Не е добре да се реагира импулсно , по добре да е разумно ! Мое скромно мнение е че е правилно това което сте направили . Имам желание да ви кажа и няколко мъдри съвета ... ,но за момента искам да ви насърча и подкрепя . Гледайте и вървете НАПРЕД И НАГОРЕ ...
  • 15 Гост в БГ

    9 0 Отговор
    Прекрасна статия и адмирации за куража! Но лично аз смятам, че за да е завършена тази статия и за да не се чете страх и притеснение между редовете, трябва да завърши с името на въпросното училище, за да може да бъде предупредено и малкото здравомислещо общество в тази страна. Хора които без съмнение допускат в избора си въпросното или конкурентно училище до избора за децата си.
  • 16 бгмама

    17 7 Отговор
    Здравейте, изкуших се да взема отношение по основната тема. Родител съм на дете от класа на Спас. Потърпевш от побойникът Спас. Целият клас е пропищял от грозният му език и силният му юмрук. Абсурдно е поведението на Ирина. Той е слаб ученик и агресивен съученик. А ако го премести, всички ще си отдъхнем. Поведението й е клин клин избива. Миналата година едно дете се премести в друго ЧУ, заради "жертвата", която редовно го малтретираше. Скоро срещнах майката случайно и тя ми обясни, че не е много доволна от новото у-ще и че няма по-добра класна от нашата. Помоли ме на шега да й звънна ако Спас се премести, за да върне незабавно детето си отново при нас. Апропо класната е най-големият ни късмет, всички деца я обожават!
  • 17 бгмама

    10 7 Отговор
    Спас е в класа на дъщеря ми. Като видях вчера поста на Ирина се шокирах, защото това е най-малкото не просто откривена лъжа, а пълно клеветене. Аз направо мигах на парцали.
    Спас е най-агресивното и вулгарно дете в класа. Всички са потърпевши от него. До колкото знам Шотева им е казала, ме няма да им предложи договор за следващата година. Аз съм я чувала Ирина как заплашва, да внимават кк се отнасят със Спас иначе ще разкаже играта на училището медийно.
    На физическо и на ателие по футбол по едно време го държаха на скамейката, защото риташе непрекъснато децата безобразно силно с топка, без топка.
    Класната им е страхотна. От първи клас работи със Спас в свободните часове. Психоложката работи с него 3 пъти седмично.
    Въобще не мога да повярвам, ме е възможно да напише такова нещо. Преди 3 седмици Ирина беше ходила да заплашва децата в класа. За което й се вдигна скандал.
    Ох, пътувам и пиша през телефона. По-късно ако имаш желание, мога да ти пиша още.

    Цитат
    ......Но то реално най-много бие по реномето на училащето, точно както заплашваше тя.
    А това момче, Борис, което споменава в поста е много свестно момче, но родителите му са приятели на Вихра, на Иван бившата жена и ако не се лъжа са били семейни приятели на Иван и Вихра още когато са били заедно. И ми прилича на чиста вендета това.

    Цитат
    Знаеш ли мен какво ме издразни най-много в цялата ситуация-че тя си е "мълчала" 3 години. Преди 3 дни обявиха, че ще е гост водещ н Преди обед по БТВ за да си представя новите тморчески проекти и точно тогава пусна този сърцераздирателен пост. Докато нямаше медиен ефир не констатира проблем. Егани съвпадението! От това ми стана гнусно, иначе сигурно въобще нямаше да й обърна и внимание.
  • 18 марко камилов

    4 7 Отговор
    Флегматична лигла
  • 19 Браво

    5 4 Отговор
    Ирина казва истината, личи си. Ако едно дете тормозеше всички, щеше директорката да го изгони още на първата година. Към нейния син е имало системно агресия без подкрепа от учители и съученици, присмех и унижения, нормално е и той да реагира в един момент със същото. Не вярвам на майките-свидетели... Вярвам на Ирина. Винаги изкарват жертвата виновна, така е удобно за всяко училище.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Драго

    1 3 Отговор
    Мога смело да заявка, че има невероятни учители и училища за нашите добри и интелигентни деца!
    Такова едно училище е ЧОУ" Мария Монтесори" НУКК в квартал Горна Баня!
    Това е училището , пълно с живот и спокойствие, с позитивно и индивидуално отношение към децата и най- вече отношения на уважение и приятелство!
    Все още има такива места, повярвайте родители!
    Моето дете живееше пълноценен живот там, с прекрасен директор Мая Василева и изключителни хора- учители като екип !
    Имат отлична база, отлична подготовка по предметите и нищо от това не е прехвалено!
    Има и такива места за нашите деца!!!
  • 25 диди

    5 0 Отговор
    Това което се случва в училищата е огледало но не само на това което в нашата скъпа родина а на това по света. Защото ако погледнете в по общ план на къде е тръгнал света ще си кажете горките ни деца къде можем да ги скрием. Вече не се толерира възпитанието а наглостта хулиганщината и просотията няма задави основи никъде нито в училище ното в семейства и резултатите са налице. Но така е не само тук за жалост това идва от вън а не е прщявка на нашите управници. Прочетете Истамбулската конвенция за която ЕС толкова настоява да се приеме за да може да отнема законно децата които възпиват и живеят в една нормална среда. Голяма грешка беше че пуснахме детето си на училище. Там то се научи да мрази книгите и четенето това е примера който попи от съучениците си. А моето дете тръгна на училище можещо давчете пише и смята попаднахме на чудесна госпожа която толерираше и хвалеше знанията и старанието Но тук идват децата с подигравките и така лека полека те победиха сега вече не се чете а усилията за учене са сведени до минимум. Просто ми се плаче като гледам как едно старателно у любознателно дете за се чувства добре в училище става една овца от стадото без собствено мнение защото така е по лесно. Иначе сме в най доброто училище с добри учители с високи изисквания постига за сега отличен успех но всичко това е илюзорно без да е удовлетворяващо за нея. Сега ще бъде в седми клас и съм на път да проуча въпроса за домашно обучение за да спася детето си от системата дано
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Боб Милдоф

    2 0 Отговор
    Брaвo! Cъвceм вярнo и тoчнo oпиcaниe нa прoблeмитe в бългaрcкитe училищa. Вeрни кoнcтaтaции oт първия дo пocлeдния рeд. A cъвeт нe мoгa дa дaм, зaщoтo и ниe търcим изхoд oт вcичкo тoвa и тaкъв, пoнe зaceгa нямa. Нo cмe cъпричacтни и гoтoви зa oбcъждaнe нa вcичкo тoвa.