ФАКТИ.БГ

НАСА показа уникално съвпадение на два небесни феномена

Публикувана: 20 Август, 2020 15:01
НАСА показа уникално съвпадение на два небесни феномена

Астронавтите на НАСА заснеха две едновременни явления над Земята - северното сияние и небесното сияние. Снимката беше публикувана на профила в Инстаграм на агенцията.

View this post on Instagram

Aurora, meet airglow 🤩 ⁣ Two of Earth’s most colorful upper atmospheric phenomena, aurora and airglow, met just before dawn in this March 16 photo shot by an astronaut on the International Space Station (@iss).⁣ ⁣ Wavy green, red-topped wisps of aurora borealis appear to intersect the muted red-yellow band of airglow as the station passed just south of the Alaskan Peninsula. The rising Sun, behind Earth’s limb at the time of this photo, adds a deep blue to the horizon. Light from cities in British Columbia and Alberta, Canada, joins starlight to dot the early morning skyscape.⁣ ⁣ Though they appear at similar altitudes, aurora and airglow are produced by different physical processes. Airglow is the emission of light from chemical interactions between oxygen, nitrogen, and other molecules in the upper atmosphere. Auroras, on the other hand, stem from interactions between solar energy and Earth’s magnetic field. ⁣ ⁣ Credit: NASA⁣ Caption: Alex Stoken, @nasajohnson⁣ ⁣ #airglow #aurora #earthatnight #nasa #atmosphere

A post shared by NASA (@nasa) on

Съобщава се, че двете най-цветни явления на горната атмосфера се сближили в небето призори на 16 март тази година. По това време международната космическа станция прелетя над Южна Аляска.

Изображението показва как лъчите на северното сияние в зелено с червен нюанс в горната част, пресичат бледата червеникаво-жълта лента на небесното сияние. В долната част на снимката се виждат светлините на градовете в канадските провинции Британска Колумбия и Алберта, обясни НАСА.

Агенцията подчертава, че тези явления имат различно естество, въпреки факта че се проявяват на приблизително една и съща височина.

Небесното сияние възниква поради химични процеси - реакции на кислород, азот и други молекули в горната част на атмосферата. Северното сияние от своя страна се формира от взаимодействието между енергията на слънцето и магнитното поле на Земята.

Деда ви Кольо
Свети ми фара

Джек
Това е сложна материя, не е за нас, на нас друго, едно жакузи и един митюпиштоф...!

плевен
Впечатлен съм! Дори не съм помислял, че мога да науча нещо от сайта. Въобще не бях чувал за "небесното сияние СТИВ". Поразровете. Интересно е.

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Владимир Путин
Президентът Владимир Путин в интервю за "Российская Газета“
Донбас може да се превърне в Сребреница!"

ТОП 5