Last news in Fakti

7 Януари, 2023 13:11 20 323 14

Служители разказаха как обслужват милиардери на суперяхтите

  • суперяхти-
  • милиардери-
  • служители

„Работата е тежка и безкрайна, когато те са на борда.", сподели един от тях

Служители разказаха как обслужват милиардери на суперяхтите - 1
Снимкa: Shutterstock

Да работиш на суперяхта звучи като нещо много престижно, но реалността може да бъде шокираща. Членове на екипажи на суперяхти разкриват как изглежда животът на борда, пише pochivka.blitz.bg.

Относно това какво е да работиш за милионери или милиардери, те дават някои еднакви отговори – например изтъкват дългите часове.

Много служители на суперяхти се будят преди изгрев слънце, за да започнат работа, която обикновено включва чистене и сервиране на храна според желанието на собственика и гостите.

Докато някои собственици са много взискателни, други не чак толкова. Всичко зависи от човека. Някои работници изтъкват, че собствениците и гостите се държат много повече като нормални хора, отколкото човек би очаквал.

Ето как изглежда животът на суперяхта, според разказа на девет работници от лъскави плавателни съдове:

Работата може да е доходоносна

Служителите на борда могат да печелят между 3083 и 3574 долара месечно, в зависимост от размера на съда, съобщава „Бизнес инсайдър“. Капитаните получават повече – средно между 7750 и 19 961 долара.

Работата е изморителна

Един капитан, който работи на 36-метрова яхта, е свикнал с изтощителните условия. Да работиш за милиардер е изтощително, казва той. Работният ден започва много рано – преди 6 ч. сутринта, и завършва много късно.

Служителите трябва да отговарят на високи очаквания

Един електротехник, който работи на 68-метрова яхта, изтъква стреса от това да предоставиш първокласна услуга докато се стремиш да запазиш нивото си.

Служители разказаха как обслужват милиардери на суперяхтите
Снимкa: Shutterstock

Те трябва да работят усърдно, за да поддържат яхтата безупречна

Гостите и собствениците могат да бъдат разхвърляни и да оставят мръсотия. Задача на екипажа е да прави така, че това да не се вижда.

„Те очакват яхтата да изглежда така, сякаш никой не я е пипал. При всеки дъжд или мъгла, след водни спортове, птичи изпражнения или солени пръски тя трябва дълго време да се чисти. Да не споменавам постоянното забърсване на стоманата и стъклото, когато гостите се движат из съда. Те оставят петна и отпечатъци навсякъде“, обяснява работник на яхта.

„Докато започна да чистя най-горната част на лодката и се придвижвам нататък, чистейки прозорци и подготвяйки водни играчки, в зависимост от това къде са гостите вече е време да чистя след тях“, добавя той.

Чистене, усмивки и ядене

Ник, главна стюардеса, споделя как изглежда един неин типичен ден, който започва в 6 ч. сутринта и завършва в 11 вечерта с един час почивка за бърза дрямка.

Постоянно се яде на борда и тя невинаги има време да седне и да хапне. Постоянно трябва да мисли и да планира следващото ястие или екскурзия, например какво гостите ще искат да вземат със себе си и какво ще им трябва, когато се върнат.

„Чистене, чистене, чистене и много усмихване. Зад кулисите се случва много и се работи на високи обороти, хвърлят се неща по чекмеджетата и се оправят по-късно, смееш се и поддържаш духа на екипажа. И безкрайно пране“, добавя тя.

Работи се лесно, когато собствениците ги няма

Милиардерите всъщност не прекарват много време на лъскавите си яхти. Нито пък гостите, които ги ползват. Когато собственикът го няма, работата включва основно поддръжка и държане в готовност.

Всичко зависи от характера на собственика

Някои служители са късметлии да работят за щедри собственици, докато други са третирани като слуги.

„Работата е тежка и безкрайна, когато те са на борда. Наистина зависи от собственика. Някои са се отнасяли с мен като с член от семейството, а други – като с прислуга“, споделя Мартин, капитан на 47-метрова яхта.

Понякога не собственикът е проблемът

Готвач на 45-метрова моторна яхта казва, че да работиш за милиардер може да е непредсказуемо. Но невинаги собственикът е този, с когото се работи трудно.

„Имайте предвид, че капитанът също е ваш шеф, наред със собственика. И понякога капитанът е много по-голям трън в задника от богатия собственик“, обяснява той.

Собствениците могат да бъдат много земни, но тяхната спонтанност може да е непоносима

„Наистина е хубаво да откриеш, че някои от най-богатите хора, за които работиш, са всъщност доста земни и нормални като всеки човек, който срещаш на улицата. Казват, че „парите крещят, а богатството шепне“, споделя стюардеса на яхта.

„Един типичен ден включва оправяне на легла, пране за гостите и екипажа. Това може да бъде твърде много, когато правиш това сам. Храна и напитки се сервират три пъти на ден. Много планове и разписания се променят в движение в зависимост от собствениците и техните капризи, което може да малко разочароващо“, допълва тя.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 На мойта гумена лодка

    34 3 Отговор
    Няма такива неща ! По простичко си е!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ушанков

    29 28 Отговор
    Путлер притежава 4 супер луксозни яхти . Но скоро със сигурност не ги е ползвал.
    Бункера е много по сигурен .

    Коментиран от #8

  • 4 123

    14 2 Отговор
    Някой май скоро е гледал филма "Идиотския триъгълник"...
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Лодкаря

    11 16 Отговор
    Кога почваме де кабегезация депутенизация и дерусенизация
  • 7 Да но

    19 0 Отговор
    Си заслужава да работиш на Супер яхта.Познавам Бьлгари дето работят на такива яхти единия беше Капитан от Варна а другия механник сьщо от Варна.Обичат си работата и бяха доволни.
  • 8 Голем си

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ушанков":

    К рет ен
  • 9 Тодор

    15 7 Отговор
    И тъй,като всички сме слуги ,изхвърляме господарите зад борда.Ако не днес...скоро.
  • 10 Подстрекател

    11 1 Отговор
    Еми не им бачкайте, да си карат сами яхтите като не ви харесва.
  • 11 стария моряк

    13 1 Отговор
    Бял кораб , черна служба!
  • 12 Ляв бек

    4 2 Отговор
    То ако не разбиеш,ч
    е преди всичко капитана ти е началник,спокойно можеш да се вържеш за дясна котва, и да се отдадеш!
    Освен това,само за протокола:капитана,няма работно време!
    Електротехници,на яхтите няма. Механика,който там не се води главен,защото просто е един,трябва да притежава и уменията на електромеханик.
    Това просто за инфо. Точно затова,заплатите на капитан и механика,са толкова високи,а позиции за българи се намират трудно. Не казвам, че няма!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 съединисе

    1 0 Отговор
    поредната м@лоумна статия,набързо преписани изречения,носещи една и съща информация... - чистене и пране,нищо ново и интересно.....