Сервитьорите в ресторантите и заведенията твърде често са подценявани, но работата им, подобно на всички останали професии, също включва особености и тънкости, които може и да убягват на клиентите. Да не говорим за натовареността, с която те трябва да се справят всеки ден. Затова и когато сме били клиенти в ресторант, вероятно ни се е случвало неволно да направим нещо, което е неуместно спрямо обслужващия персонал, без дори да го осъзнаваме.
За да не ставаме пречка за работата на сервитьорите е добре да сме наясно с някои неписани правила според етикета в заведенията.
Ето седем неща, които не бива да правим:
1. Не съобразяваме кога и как искаме сметката
На всеки се е случвало, когато е на ресторант с по-голяма компания, да иска да плати сметката си отделно от останалите. В такъв случай обаче е добре да предупредим сервитьора още в самото начало, когато поръчваме, а не накрая, когато вече е време да платим сметката, пише lifestyle.bg.
2. Струпваме празните чинни в купчина
Може и да си мислим, че като струпаме празните чинни в купчина помагаме на сервитьора, но на практика няма нищо полезно в това да направим "планина" от мръсни чинии (особено ако е останала храна), салфетки и прибори върху масата. Персоналът всъщност си има отработен начин за разчистването на масата и е по-добре просто да оставим чинията си пред нас, с поставени върху нея прибори, след като сме приключили с ястието си.
3. Не съобразяваме как поръчваме
Особено когато им е натоварено, сервитьорите искат да ни обслужат възможно най-бързо и ефективно. Затова и когато поръчваме, е добре да съобразим всички заявки към тях да бъдат накуп, а не след това да разкарваме персонала нагоре-надолу за различни неща по няколко пъти.
4. Сменяме местата си на масата
Първо, когато влизаме в заведение, е добре да изчакаме да бъдем настанени, а не просто да си седнем, където си харесаме. В хода на обяда или вечерята ни пък, не е добра идея да сменяме мястото си на масата, особено в моментите, когато поръчваме, носят ни ястието или още повече - в случай, че искаме да платим сметката си отделно.
5. Пришпорваме персонала
Когато човек е гладен, е нормално да бъде леко нервен и сервитьорите разбират това. Но няма никакъв смисъл да ги пришпорваме да носят храната ни по-бързо, защото все пак тя се приготвя за определено време, а и се спазва редът на поръчките.
6. Не оставяме достатъчно място за чиниите на масата
Почти всеки има навика да оставя телефона си на масата, когато е на заведение. Някои хора пък дори я отрупват и с други лични вещи, като по този начин не оставят достатъчно място за чиниите. Добре е винаги да оставяме свободно място пред себе си, за да не се налага да разтребваме, когато сервитьорът вече е пристигнал с поръчката ни.
7. Оставяме бъркотия след себе
Като говорим за разтребване, тук важи правилото, че каквото сме внесли отвън, накрая трябва да си го вземем и изхвърлим извън заведението. Не е редно на масата да оставяме празни кутии от цигари, бутилки от вода или каквото друго сме консумирали или използвали по време на престоя си в ресторанта, пише Delish.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #6, #7, #8
16:01 15.06.2024
2 Дам
16:08 15.06.2024
3 Ти си
Познаването на етикета на поведение в ресторант се отнася като за гостите така и за персонала !
Качествения персонал е 50+ завършил туризма или ТОХ .....
16:16 15.06.2024
4 665433
16:16 15.06.2024
5 Мунчо
16:20 15.06.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 прокопи
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
На специални курсове по тъ потия ли ходиш, или просто така от вътре ти идва?16:35 15.06.2024
9 Аве
17:00 15.06.2024
10 Лешпер от Люлин
18:03 15.06.2024
11 СМЕХОРИИ
21:46 15.06.2024