15 Юни, 2024 15:58 4 193 11

Какво не трябва да правим никога в ресторант

  • ресторант-
  • сервитьорка-
  • храна-
  • поръчка-
  • заведение

Седем неща, които не бива да правим в ресторанта, ако не искаме сервитьорите да ни намразят

Какво не трябва да правим никога в ресторант - 1
Снимка: Shutterstock

Сервитьорите в ресторантите и заведенията твърде често са подценявани, но работата им, подобно на всички останали професии, също включва особености и тънкости, които може и да убягват на клиентите. Да не говорим за натовареността, с която те трябва да се справят всеки ден. Затова и когато сме били клиенти в ресторант, вероятно ни се е случвало неволно да направим нещо, което е неуместно спрямо обслужващия персонал, без дори да го осъзнаваме.

За да не ставаме пречка за работата на сервитьорите е добре да сме наясно с някои неписани правила според етикета в заведенията.

Ето седем неща, които не бива да правим:

1. Не съобразяваме кога и как искаме сметката

На всеки се е случвало, когато е на ресторант с по-голяма компания, да иска да плати сметката си отделно от останалите. В такъв случай обаче е добре да предупредим сервитьора още в самото начало, когато поръчваме, а не накрая, когато вече е време да платим сметката, пише lifestyle.bg.

2. Струпваме празните чинни в купчина

Може и да си мислим, че като струпаме празните чинни в купчина помагаме на сервитьора, но на практика няма нищо полезно в това да направим "планина" от мръсни чинии (особено ако е останала храна), салфетки и прибори върху масата. Персоналът всъщност си има отработен начин за разчистването на масата и е по-добре просто да оставим чинията си пред нас, с поставени върху нея прибори, след като сме приключили с ястието си.

3. Не съобразяваме как поръчваме

Особено когато им е натоварено, сервитьорите искат да ни обслужат възможно най-бързо и ефективно. Затова и когато поръчваме, е добре да съобразим всички заявки към тях да бъдат накуп, а не след това да разкарваме персонала нагоре-надолу за различни неща по няколко пъти.

4. Сменяме местата си на масата

Първо, когато влизаме в заведение, е добре да изчакаме да бъдем настанени, а не просто да си седнем, където си харесаме. В хода на обяда или вечерята ни пък, не е добра идея да сменяме мястото си на масата, особено в моментите, когато поръчваме, носят ни ястието или още повече - в случай, че искаме да платим сметката си отделно.

5. Пришпорваме персонала

Когато човек е гладен, е нормално да бъде леко нервен и сервитьорите разбират това. Но няма никакъв смисъл да ги пришпорваме да носят храната ни по-бързо, защото все пак тя се приготвя за определено време, а и се спазва редът на поръчките.

6. Не оставяме достатъчно място за чиниите на масата

Почти всеки има навика да оставя телефона си на масата, когато е на заведение. Някои хора пък дори я отрупват и с други лични вещи, като по този начин не оставят достатъчно място за чиниите. Добре е винаги да оставяме свободно място пред себе си, за да не се налага да разтребваме, когато сервитьорът вече е пристигнал с поръчката ни.

7. Оставяме бъркотия след себе

Като говорим за разтребване, тук важи правилото, че каквото сме внесли отвън, накрая трябва да си го вземем и изхвърлим извън заведението. Не е редно на масата да оставяме празни кутии от цигари, бутилки от вода или каквото друго сме консумирали или използвали по време на престоя си в ресторанта, пише Delish.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    3 16 Отговор
    Един луд американец от Калифорния тормози клиентите ми в заведението а полицията не дава да го закачам.

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 2 Дам

    23 5 Отговор
    Не трябва да оставяте бакшиши.
  • 3 Ти си

    26 0 Отговор
    А къде моля има обучен персонал особено по морето и планината по сезоните ?
    Познаването на етикета на поведение в ресторант се отнася като за гостите така и за персонала !
    Качествения персонал е 50+ завършил туризма или ТОХ .....
  • 4 665433

    22 3 Отговор
    Е то не останаха права на клиента. В крайна сметка си плащаме за капризите.
  • 5 Мунчо

    7 2 Отговор
    Не трябва да бием или еб.м Последния софиянец. Той достатъчно си е наказан от съдбата.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 прокопи

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    На специални курсове по тъ потия ли ходиш, или просто така от вътре ти идва?
  • 9 Аве

    10 1 Отговор
    Ако, ще се добразявате дали му е гот на персонала и пр. по-добре изобщо не ходете на ресторант, защото ги мотивирате да са още по нагли, а дугия вариант е ако ще правите гореописаното искайте поне бакшиш от персонала😉
  • 10 Лешпер от Люлин

    10 1 Отговор
    Значи в ресторанта на последния софиянец има двоен стандарт! - Поръчвам си уиски ,не можело ,бил съм пиян. А пък на дебелите дават да ядат...
  • 11 СМЕХОРИИ

    3 4 Отговор
    Чакайте бе,... сервитьорът не е ли келнер, т.е обслуващ персонал, като готвача. Имам парите и съм на ресторант да се забсвлявам, а не да се съобразявам