9 Декември, 2015 11:32 11 964 9

Daimler: Автоматиците с повече от 9 предавки са безсмислени

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • 9g-tronic-
  • автоматик-
  • скоростна кутия
Daimler: Автоматиците с повече от 9 предавки са безсмислени - 1

Надпреварата за броя на предавките в автоматичните скоростни кутии е достигнала логичния си край, смятат в Daimler AG. Немският производител се отказва от плановете си за 10-степенен автоматик, тъй като не би донесъл никакви предимства, разкрива главният инженер по трансмисиите Маркус Зомер пред британското сп. Autocar.

По думите на конструктора проектът е изоставен след провеждането на повече от 81 млрд. виртуални теста. Анализът на резултатите от тях показал, че увеличаването на броя на предавките над 9 няма никакъв смисъл, тъй като повече скорости не давали ръст нито в динамиката, нито в икономичността, но за сметка на това оскъпявали конструкцията и я правели по-тежка.

Daimler: Автоматиците с повече от 9 предавки са безсмислени

Отказът на Daimler от разработката на 10-степенна автоматична трансмисия означава, че 9G-TRONIC ще остане скоростната кутия с най-много предавки в арсенала на Mercedes-Benz. Най-мощните модели на спортното подразделение AMG и флагманските лимузини с бранда Maybach пък ще продължат да се оборудват със седемстепенните автоматици на компанията, тъй като разполагат с предостатъчен запас от въртящ момент.

Големи производители като Ford, GM и Hyundai продължават работата си над автоматични трансмисии с 10 предавки, но според все повече специалисти в близко бъдеще се очертава включване на "заден ход" и намаляване на броя на предавките до максимум 7-8. През септември във Франкфурт Volkswagen обяви, че се отказва от 10-степенната DSG с два съединителя.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опсмопсус

    6 1 Отговор
    DSG кутията на ваг-.ните е пълен боклук!Зиебентроника на мерцедес е уникат и не се разваля.
    Тойота, Лексъс имат 8 скоростна, НО се чудя защо изобщо се занимават със брой скорости, а не ползват CVT!
    Mощноста ли им идва повече, парите ли са им малко, малко странно е!
  • 2 опсмопсус

    1 6 Отговор
    CVT е по-лека, по-евтина, по малка, по-лесна за обслужване, хвърляш и слагаш нова!
    А идиотите само степени си знаят, немска му работа!
  • 3 Гост

    6 0 Отговор
    А като удариш в бордюра кола с CVT, се разбива цялата скоростна кутия! Ама ти нали си голям инженер и си направил повече тестове от Мерцедес, та се изказваш компетентно!

    Коментиран от #4

  • 4 опсмопсус

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Инжинер съм да, ама и бмв като го блъснеш в бордюра се троши като кибритена клечка!От полуоски през окачване, та до съединител!

    А за мерцедеса писах, че кутията им 7-троник е уникална, но скъпа!

    Коментиран от #6

  • 5 СМ

    3 2 Отговор
    Докато Мерцедес се надпреварва с другите производители в броя на предавки и вие умувате коя трансмисия е по-добра света скоро ще мине на електриески коли с една единствена предавка и ще изпрати тези безумно сложни и скъпи динозаври е историята, където отдавна им е мястото.
  • 6 Ванко

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "опсмопсус":

    След като си инжИнер, може би е добре да се научиш как правилно се пише думата "инжЕнер".

    Коментиран от #9

  • 7 Иван Иванов

    1 0 Отговор
    Карам Е200 CDI 2143 cm³ 136 коня 7G-троник. Конете не са много, но пък въртящият момент е 329 Nm и е напълно достатъчно... Със 140км/h е в 2000 оборота. Със 170км/h-2500 оборота. За да го караш с 3000 оборота в мин., на 7-ма скорост, трябва да се движиш с 200, което е простотия(според мен). Та какво остава за 9 скорости. Напълно съгласен съм, че повече от 9 няма смисъл. Ако искате може да я видите пуснал съм я в мобиле-то Е200 2012г. 30 000лв.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ванко":

    За правописа прави забележки на авторите, че постоянно бъркат, дори и в заглавията!
    А грешката си е моя, че не съм си проверил записа!