Last news in Fakti

11 Май, 2016 11:24 11 081 12

Ще станат ли масови автомобилите, задвижвани с водород?

  • водород-
  • автомобили-
  • бъдеще
Ще станат ли масови автомобилите, задвижвани с водород? - 1

Добре известно е, че при стандартни температура и налягане водородът е безцветен, безвкусен, нетоксичен, неметален и леснозапалим двуатомен газ. Основната част от водорода на Земята е свързан в молекули на водата.

Постепенно на пазара започнат да се появяват автомобили, задвижвани от водород, но имат ли перспектива в недалечно бъдеще и могат ли да изместят традиционните двигатели с вътрешно горене?

Отговор на този въпрос се опитват да ни дадат специалистите от американската организация IHS Automotive, които на база обстойно проучване са на мнение, че през следващите десет години производството на водородни автомобили ще се увеличи рязко.

Ще станат ли масови автомобилите, задвижвани с водород?

Ако в момента производството им се измерва в стотици за година, през 2027-а ще се продават по 70 000 такива коли годишно. Въпреки този предполагаем ръст, прогнозите съвсем не са оптимистични.

При 70 000 водородни коли годишно тези возила ще заемат само 0.1% от пазара на автомобили. При това концентрацията им ще е в Япония и Южна Корея. Така че що се отнася до перспективите на автомобилите, задвижвани с водород в Европа и у нас, те съвсем не са розови.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тъй тъй

    0 1 Отговор
    Не се задвижват с вода, а с водород който се съхранява трудно и за 100км по скъп от на бензин, аааа да и цената им е 3-4 пъти по висока от на дизелов подобен автомобил.

    Коментиран от #2

  • 2 Караиванов

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Тъй тъй":

    Едва ли статията се нуждае от подобно слабоумно допълнение. Казано е много ясно за какви автомобили става дума. Иначе технологията е сложна и доста опасна, та поради тази причина явно ще продължим да си наливаме нафта и бензин в колите, а водата ще си я пием.
  • 4 друго си е ученото

    0 0 Отговор
    Оооо, а аз си мислех, че е МЕТАЛЕН газ. Той се оказа неметален газ :(.
  • 5 ами сега

    0 0 Отговор
    Не знам колко е трудно и сложно, но да видим разбирачите какво ще кажат за това:
    http://www.nauteka.bg/sciences/technology/zadvijvan-s-vodorod-samolet-postavi-rekord-za-produljitelen-polet/
    А тук може да се прочете и да се видят самите гранули в които се съхранява водород без да са необходими специални условия. Може и в обикновен стъклен буркан.
    http://cellaenergy.com/our-materials/
    С такива гранули осъществен този експеримент:
    http://fakti.bg/technozone/172311-fantastika-li-e-samoletite-da-letat-s-voda
  • 6 Малко инфо

    2 0 Отговор
    Само че тези коли са много далеч от екологични.
    96% от водорода на земята се извлича от изкопаеми горива.
    за да влезе в тази кола 1 кг водород за 100км с електролиза на вода се използва 55kWh електроенергия, а ако се извлича от природен газ е 26кВтч + 3кг газ.

    Коментиран от #7

  • 7 Пътев

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Малко инфо":

    С 55кВтч ел.кола ще измине 350км.
    Тази значителна нужда от ток за водорода кой ще я произвежда?
  • 8 некойси

    0 0 Отговор
    Твърде много са проблемите за решаване при водородната технология, колкото и твърде много да им се иска на хората от петролното лоби да влязат в следващия век.
  • 9 некойси

    0 0 Отговор
    ps ... за тези които все още мислят че водорода ще заема някакъв дял при транспорта предлагам един клип --> https://www.youtube.com/watch?v=nLuOM9aOWvk

    Да се има в предвид че това е съвсема малко водород съхранен под ниско налягане. За нуждите на транспорта трябва да бъде сгъстен до стотици атмосфери налягане, тъй като сам по себе си е относително лек намира се в най-ляво в менделеевата таблица.
  • 10 стк 412

    0 0 Отговор
    Вече в Германия и Щатите ел.Енергия от Фотоволтаичните Панели несе съхранява в Акумулатори а се използва на момента за Хидролиза на Вода за получаване на Водород който впоследствие се Втечнява и се Съхранява в Метални Цистерни и може да Бъде използван за задвижване на Газ Генератори , Отопление ,Заваряване и др.

    Коментиран от #12, #13

  • 11 Роман Ценов

    2 1 Отговор
    Не мисля ,че ще станат масови.
  • 12 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "стк 412":

    Има я тази технология, да. Но една система за къща е 400х. долара.
    Използват се фв. панели за генериране на ток, този ток прави хидролизата, компресор нагнетява и съхранява водорода в резервуари. Но най-скъпото е водородната клетка, която използва в последствие водорода, за покриване на нуждите на домакинството. Има по-лесен начин за сега и той е клетка за 40х.долара и работи на метан, пак е самостоятелна и е необходим само резервуар за метана. Дневните нужди се покриват от фотоволтаици, а клетката е при нужда. Системата излиза под 100х.долара, но се спестява от разрешителни, ЕРП и най-вече инвестицията е еднократна.
  • 13 164515

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "стк 412":

    водородната система е по скъпа от батерии със същия капацитет
    финалната ефективност е под 40%, докато при батериите е над 80%
    водорода малко бяга от металните цистерни
    знаеш ли при какви условия се втечнява водорода?
    малко си е енергоемко