Добре известно е, че при стандартни температура и налягане водородът е безцветен, безвкусен, нетоксичен, неметален и леснозапалим двуатомен газ. Основната част от водорода на Земята е свързан в молекули на водата.
Постепенно на пазара започнат да се появяват автомобили, задвижвани от водород, но имат ли перспектива в недалечно бъдеще и могат ли да изместят традиционните двигатели с вътрешно горене?
Отговор на този въпрос се опитват да ни дадат специалистите от американската организация IHS Automotive, които на база обстойно проучване са на мнение, че през следващите десет години производството на водородни автомобили ще се увеличи рязко.
Ако в момента производството им се измерва в стотици за година, през 2027-а ще се продават по 70 000 такива коли годишно. Въпреки този предполагаем ръст, прогнозите съвсем не са оптимистични.
При 70 000 водородни коли годишно тези возила ще заемат само 0.1% от пазара на автомобили. При това концентрацията им ще е в Япония и Южна Корея. Така че що се отнася до перспективите на автомобилите, задвижвани с водород в Европа и у нас, те съвсем не са розови.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тъй тъй
Коментиран от #2
11:38 11.05.2016
2 Караиванов
До коментар #1 от "Тъй тъй":
Едва ли статията се нуждае от подобно слабоумно допълнение. Казано е много ясно за какви автомобили става дума. Иначе технологията е сложна и доста опасна, та поради тази причина явно ще продължим да си наливаме нафта и бензин в колите, а водата ще си я пием.11:54 11.05.2016
4 друго си е ученото
12:24 11.05.2016
5 ами сега
http://www.nauteka.bg/sciences/technology/zadvijvan-s-vodorod-samolet-postavi-rekord-za-produljitelen-polet/
А тук може да се прочете и да се видят самите гранули в които се съхранява водород без да са необходими специални условия. Може и в обикновен стъклен буркан.
http://cellaenergy.com/our-materials/
С такива гранули осъществен този експеримент:
http://fakti.bg/technozone/172311-fantastika-li-e-samoletite-da-letat-s-voda
12:54 11.05.2016
6 Малко инфо
96% от водорода на земята се извлича от изкопаеми горива.
за да влезе в тази кола 1 кг водород за 100км с електролиза на вода се използва 55kWh електроенергия, а ако се извлича от природен газ е 26кВтч + 3кг газ.
Коментиран от #7
13:07 11.05.2016
7 Пътев
До коментар #6 от "Малко инфо":
С 55кВтч ел.кола ще измине 350км.Тази значителна нужда от ток за водорода кой ще я произвежда?
13:31 11.05.2016
8 некойси
14:21 11.05.2016
9 некойси
Да се има в предвид че това е съвсема малко водород съхранен под ниско налягане. За нуждите на транспорта трябва да бъде сгъстен до стотици атмосфери налягане, тъй като сам по себе си е относително лек намира се в най-ляво в менделеевата таблица.
14:30 11.05.2016
10 стк 412
Коментиран от #12, #13
19:21 11.05.2016
11 Роман Ценов
19:41 11.05.2016
12 гост
До коментар #10 от "стк 412":
Има я тази технология, да. Но една система за къща е 400х. долара.Използват се фв. панели за генериране на ток, този ток прави хидролизата, компресор нагнетява и съхранява водорода в резервуари. Но най-скъпото е водородната клетка, която използва в последствие водорода, за покриване на нуждите на домакинството. Има по-лесен начин за сега и той е клетка за 40х.долара и работи на метан, пак е самостоятелна и е необходим само резервуар за метана. Дневните нужди се покриват от фотоволтаици, а клетката е при нужда. Системата излиза под 100х.долара, но се спестява от разрешителни, ЕРП и най-вече инвестицията е еднократна.
20:57 11.05.2016
13 164515
До коментар #10 от "стк 412":
водородната система е по скъпа от батерии със същия капацитетфиналната ефективност е под 40%, докато при батериите е над 80%
водорода малко бяга от металните цистерни
знаеш ли при какви условия се втечнява водорода?
малко си е енергоемко
09:43 12.05.2016