Last news in Fakti

3 Май, 2017 13:33 14 994 23

Индия се отказва от двигателя с вътрешно горене

  • вредни емисии-
  • двигател с вътрешно горене-
  • двг-
  • индия
Индия се отказва от двигателя с вътрешно горене - 1

Втората най-многолюдна държава в света планира да забрани напълно двигателите с вътрешно горене и да премине на електромобили. Според министъра на въгледобивната промишленост Пиюш Гоял до 2030 г. в Индия няма да се продават автомобили с дизелови и бензинови мотори, съобщава Independent.

"Възнамеряваме да започнем налагането на електромобили в огромни мащаби", заявява Гоял на ежегодната сесия на Конфедерацията на индийската промишленост в Ню Делхи. Според министъра пълният преход към екологичен транспорт ще бъде наложен от потребителското търсене, а не чрез държавни субсидии.

Според плана за тотална електрификация правителството ще насърчава производството и търговията с електромобили в продължение на не повече от две-три години. След това пазарът щял да започне да се разраства неудържимо.

С решението си за драстично ограничаване на автомобилите с ДВГ индийските власти целят намаляване на замърсяванията. По данни на "Грийнпийс" вредните емисии причиняват смъртта на 2.3 млн. индийци годишно. По толкова хора в страната измират вследствие на тютюнопушене.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калогера

    31 6 Отговор
    Евала, ако не беше Буш младши който забрани производството на няколко вече готови електрически прототипа то сега половината коли щяха да са електро
  • 2 Рим

    37 15 Отговор
    Не се превъзбуждайте братя от Индия - не се знае дали е за добро, когато милиарди акумулатори залеят света и се видим в чудо как и с какво да ги рециклираме.... То сега едни батериики за фенерчета ги събираме разделно щото са свръх отрова, а за големите не ми се мисли.

    Коментиран от #6, #7

  • 3 Гост

    27 13 Отговор
    То хубаво, но само малките деца вярват в дядо Мраз. Средния БВП на човек е 2 пъти по-малък от този в България, те тръгнали да забраняват ДВГ.
    Ако направят електрички по 1000$ парчето - ок, но иначе тази новина показва само малоумен популизъм, лишен от елементарна математика!

    Коментиран от #10

  • 4 Пехо

    10 3 Отговор
    В швейцарските курорти от десетилетия се ползват електрокари като таксита и то такива които все още можем да видим по бългатските ЖП гари да местят багажа.Хората имат свръх смъртност от замърсяване и е напълно възможно да ограничат автомобилите в определени райони на градовете си.Просто паркираш и се качваш на обществен транспорт.
  • 5 Зорлем

    11 5 Отговор
    Е, то обещаното не е баш като изпъленото, така че като започнат да пряват изказвания по темата без да използват думичката "ще", да се обадят. До тогава са само приказки от шипковия храст...
  • 6 гост

    15 4 Отговор

    До коментар #2 от "Рим":

    Ти батериите не ги мисли , има по-умни от теб за тая работа : Под името „EMBATT“ Институтът за керамични технологии и системи IKTS при Фраунхофер и негови партньори са прехвърлили биполярния принцип, познат от горивните клетки, към литиева батерия. При този подход отделните батерийни клетки не са „нанизани“ отделно една до друга на малки секции; вместо това те се подреждат директно една върху друга на големи стекове. Поради това цялата конструкция на корпуса намалява. В резултат на това в автомобила могат да се поставят повече батерии. Чрез директното свързване на клетките в стека пък се намалява значително електрическото съпротивление. Електродите са проектирани да отделят и абсорбират енергия много бързо. „С новата ни концепция …се надяваме да увеличим пробега на електрическите автомобили в средносрочен план до 1000 километра“, казва д-р Марайке Волтер, ръководител на проекта. Подходът вече доказано работи в лабораторията. Партньорите в проекта, коитио ще изпитват технологията, са ThyssenKrupp System Engineering и IAV Automotive Engineering.

    Коментиран от #8

  • 7 гост

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Рим":

    В средносрочен план се има предвид 2020 г. , да не почнеш да фантазираш глупости и освен това времето за заряд се намалява от 3 до 5 пъти !!!
  • 8 Зорлем

    5 5 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Пак нещо за бъдеще време става дума, а?

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "Зорлем":

    Не му обръщайте внимание, той е безнадежден случай. Не може дори да проумее колко би нараснало потреблението на електроенергия ако ДВГ се замени напълно с електромобили. И все още вярва, че ако всички автомобили се заменят с електрички, последните няма да плащат данъци.

    Коментиран от #15

  • 10 гост

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    2030 г Индия ще бъде третата икономика в света след САЩ и Китай и далеч над Германия , Англия и Франция , а от такива като Русия , Италия и Южна Корея , ТРИ ПЪТИ по-голям БВП . Само милионерите там тогава ще са колкото 5 Българии , а такива с доходи над 100 000 долара годишно , над 100 милиона . И никой не е казал , че всички индиици ще карат автомобил . А преди около месец Рено-Нисан обявиха прототип на електромобил за 7500 долара , за къде мислиш го гласят ?
  • 11 гост

    13 3 Отговор
    В Индия няма ограничения за сигурността и на какви изисквания трябва да отговаря автомобила, справка Тата Нано: 2300долара в Индия, но след като се добавят необходимите екстри за Европа става на 4х.евро. или почти двойно. Сега Нано е с 30тина к.с., та ако получи електрическо задвижване както са например германските електроавтомобили на Deutsche Post, то цената няма да е голяма, а пробега адекватен за ежедневна употреба.
    Как индийците могат да разберат, че двигателите тровят и убиват, а българите са най-големите тарикати като си изрежат катализатор, филтър и егр на дизела. Никой не ги закача и те са на седмото небе, че няма да имат проблеми, какво като бавно тровят деца, възрастни и самите тях с канцерогени.

    Коментиран от #18

  • 12 Ади

    10 7 Отговор
    Не заменяйте ДВГ с електрически.Оставете ги да се тровят.И без това са много.
    Един циганин по-малко-два хляба повече.
  • 13 Радо

    3 5 Отговор
    Аз помислих, че са решили да минават на двигатели с педално задвижване.
  • 14 Пачотиквата

    15 5 Отговор
    И колко мегавата трябват ако всички автомобили в България се заменят с електромобили.
    И от къде ще се вземат.
    И колко пъти ще се вдигне цената на тока.
    Някой спец да каже.
    Не си мислете че със електромобили ви чака светло бъдеще.

    Коментиран от #16

  • 15 гост

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Ти понеже си "проумяващ", ще ти кажа какво ще стане в Китай дотогава , пък ако искаш проумявай . От догодина влиза закон , че 8% от всички продажби на всички производители трябва да са електрически . Това значи , че маститите "стогодишни" които миналата година са продали около 15 милиона бр. , трябва да произведат и предложат в Китай 1,2 МИЛИОНА електромобила !!! Тъй като това е явно невъзможно (половината изобщо нямат електрически модел , да не говорим за производство) , благия китайски законодател им дава възможност да си закупят "зелени кредити" от местни производители които и сега имат 70-80% дял на електромобили , достигащи 10000 долара на брой . Същите тези местни и в момента получават от ПРАВИТЕЛСТВОТО по 8000 долара субсидия на брой , тоест общо ще достигнат 18000 при средни цени 25-30000 долара на автомобил . Демек премиумите ще дотират местните , които с техните пари ще могат да предложат цени от 10-12000 долара и съответно да почнат да удвояват и утрояват продажбите си . Въпросните 8% до 2025 ще станат 20% , а до 2030 - 50% , но това е по-малкото зло . В момента в 4-5 големи града където живее 20-тина % от населението е забранена регистрация на друго освен електромобили . До 2030 така ще бъде в градове където живее 80% от населението . По това време в Китай , а и в Европа няма да има нито една ТЕЦ на въглища , та не си мечтай за "мръсотия" . Та всъщност въпроса е ще успеят ли "стогодишните" да опазят поне пазара си в Европа или и тук ще властват
  • 16 гост

    9 2 Отговор

    До коментар #14 от "Пачотиквата":

    Единия блок на Козлодуй е предостатъчен , тия сметки поне пет пъти вече ги правихме , не ви ли омръзна
  • 17 краси

    3 1 Отговор
    минават на педали.
  • 18 hmhmhm

    5 13 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Май нещо електричарите не сте наясно с нещата. Най голямата електроенергия в световен мащаб се добива от АТОМНИ електроцентрали които никак ама никак не са безвредни и никак ама никак не са безопасни ( справка атомната Авария в Чернобил) другите начини ВЕЦ те също не са цвете за мирисане използване силите на водата за да задвижват турбини. непрекъснатото движение на водата и променянето на нивата и е проблем за водните обитатели а не за Вас но тяхното съществуване е важно за всички нас. ТЕЦ топло електическа централа и тя не е добра. Алтернативи като клетките които улавят лъчите на слънцето и я правят в електрическа убиват голяма част от насекомите. Ветро генераторите доста често в перките им се удрят птици. Така че марш с тези електро-боклуци. Развивайте си нещата ама сте далече далече от истината. И тук химична енергия се превръща в електрическа. Има загуби. Вярно и двигателите с вътрешно горене не са цвете но не забравяйте там се отделя въглероден диоксид и вода + други вредни газове но не забравяйте че всички животни при свойте окислителни процеси чрез който си набавяме енергия отделяме въглероден диоксид и вода. Кой повече кой по малко. И в крайна сметка остатъчните продукти от тези акумулатори какво ще ги Правим? Въглеродният диоксид и водата от растенията се използват за процеса фото синтеза и се синтезират органични вещества. Първо Мислете После Пишете. Моля ВИ

    Коментиран от #19

  • 19 Ееех Байчоо

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "hmhmhm":

    От 9 кладенеца вода донесе и нито една истина : D
    "и някои други вредни газове" - вика. Хахахахаха!
    Ишши да те заключа в гаража и да пална ракетата дето излъчва само вода и въглерод да те видя колко ще издеяниш.

    Че не ти се нравело бъдещето, аз да снеса яйце или да си разплета вълнения чорап по тоя повод?!

    Началството на BMW го каза, че само натам вървят нещата, не аз
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/30570-bmw-plashi-slujitelite-si-s-ilon-mysk/

    А какво казва началството на VW?
    "Бъдещето е електрическо без капка съмнение, обяснява шефът на германския гигант"

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/30567-vw-e-drive/
  • 20 onq s konq

    1 3 Отговор
    Естествено че бъдещето е на двигателите с ВЪНШНО горене и тва всеки индийски факир го знае.
  • 21 pppp

    1 3 Отговор
    i eto che balgarite pak ostavat nazad vav vremeto pri ovcete vmesto da mislqd kak dasa po dobre ot drugite i veche damislqd kak da stanad prozvoditeli na elektromobili zashtoto tova shtee posledniq shans da proizvedat kola vav balgariq tese zamisliha za okolnata sreda ta vie shte omrete ot glad a ne ot radiqciqta vi neznaeteli che vav bagariq se proizvejda elektrichestvo za tarikatite ot zapadna evropa a balgarskiq narod nishto ne poluchava ot tazi rabota po dobre si ostanete ovchari mai zatova stavate
  • 22 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ

    4 2 Отговор
    Ами те като ограничат смъртността, ще станат още повече тези индийци, и какво ще ядат тогава? Тогава да го видим тоя, ПИюШ ГОЯЛ какво ще им даде на тях да ядат...
  • 23 незнайко

    4 1 Отговор
    По добре ще бъде, да спрат да се плодят като зайци ! Автомобилите им виновни ! Погледнете снимката на какво прилича, цигания от където и да го погледнеш.