Ford патентова нов вид селектор за автоматични трансмисии, разположен изцяло на волана. Функциите на традиционния скоростен лост се изпълняват от два бутона.
Разположеното отдясно копче отговаря за включването на предавка, а това вляво - за избор неутрална, задна и паркинг. Според описанието към патента схемите на взаимодействие могат да бъдат най-различни.
В първия вариант едно натискане включва режим N, две - P, а три - заден ход. Във втората схема всички режими се изреждат последователно и водачът трябва да натиска бутона, докато на приборния панел не се появи търсената предавка. Третият вариант прилича на първия, но при него задният ход се включва само ако шофьорът държи бутона натиснат известно време.
Инженерите на Ford са измислили защита против случайно включване на друг режим. Бутоните ще сработват само при натиснат педал на спирачката, а копчето отляво няма да реагира на повторно натискане при вече избрана предавка.
Според американския автопроизводител преместването на селектора на трансмисията на волана ще позволи повече свобода на интериорните дизайнери и повече простор в салона.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зорлем
15:19 15.05.2017
2 незнайко
20:22 15.05.2017
3 до незнайко
Как ги виждаш нещата - 100-200 години ?
Коментиран от #4
09:26 16.05.2017
4 джими
До коментар #3 от "до незнайко":
автоматичната скоростна кутия е измислена от българин...само за сведение, да си го знаеш.Коментиран от #5, #6
16:41 16.05.2017
5 незнайко
До коментар #4 от "джими":
Правилно, добре му отговорихте.17:33 16.05.2017
6 джими незнайков
До коментар #4 от "джими":
Опаа ..... я пак ! цитат : -конструктора от GM и създател на синхронизатора Ърл Томсън проектира първата автоматична трансмисия.Така се ражда първата предавателна кутия, използваща хидравлична система от помпа и турбина (но все още не и преобразувател), която е дело на General Motors и е наречена Hydra-Matic. Приложена за първи път през 1939 година от подразделението Oldsmobile , Buick представи на света през 1948 година първата напълно автоматична трансмисия за лек автомобил, оборудвана с преобразувател на въртящия момент.Всичко гореописано толкова се харесва на американците, че през 50-те години те започват масово да оборудват и без това лакомите си автомобили в автоматични трансмисии. Версията на Buick се нарича Dynaflow, при Chevrolet тя е Powerglide, а конкурентът Chrysler кръщава своята Torqueflite. Всъщност множество имена на един и същ механизъм. Парадоксално е, че докато първият Hydra-Matic има четири предавки, при по-късните разработки на въпросните трансмисии броят им започва да намалява.
Коментиран от #7
19:56 16.05.2017
7 Гост
До коментар #6 от "джими незнайков":
Джими явно визира CVT трансмисиите.Добре измислено от форд, но как ще "разлюлееш" колата с първа и задна в случай на буксуване и засядане в кал/сняг или коловоз. Яко цъкане ще пада по волана. Това си е стандартна маневра за повечето шофьори при пробуксуване.
07:54 17.05.2017
8 до незнайко
11:55 17.05.2017