27 Ноември, 2017 12:04 17 799 27

Samsung патентова графенова батерия

  • samsung-
  • графен-
  • графенова батерия-
  • патент

Нова технология позволява на Samsung да синтезира масово графен - алотропна форма на въглерода, от която могат да се изработват акумулатори с време за пълно зареждане 12 минути. Разработката обещава революция на пазара на батерии, съпоставима с навлизането на йон-литиевите акумулатори приз 1991 г.

Графенът провежда електричество 140 пъти по-бързо от силиция, което увеличава скоростта на зареждане 5 пъти. Освен това батериите с графенови аноди и катоди имат 45% по-голям капацитет.

Новата технология на Samsung работи в широки температурни амплитуди до 60 градуса, която я прави подходяща за автомобилната индустрия. Компанията вече е подала документи за патентоването на разработката в САЩ и Южна Корея.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    80 3 Отговор
    Ами това трябва, нищо повече. Енергия за пробег от 600 до 1000км и заредане за 10-12мин. на пърза станция. Разликата е, че бензин не може да заредиш в гаража, на нощна тарифа и реално може въобще да не ти се налага да минаваш през електростация, но да я имаш като опция по време на път. Колите ги има, само батерията чакат. Тази батерия трябва да е също по-евтина, или отиваме към цена на кола под 25-30х. долара преди субсидии (които вече не са и нужни).

    Коментиран от #7

  • 2 МАШАЛА

    50 2 Отговор
    Машала на Самсунг

    Коментиран от #13

  • 3 Лост

    132 7 Отговор
    С нетърпение чакам 2050-та да си купя 20 годишния голф с графенова батерия само на 110 000 км.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    16 49 Отговор

    До коментар #3 от "Лост":

    Съчувстваме ти за личните материални проблеми , щом са ти нужни 33 г за да отделиш 4-500 евро колкото ще струва тогава , но за твое учудване милиони други хора ще си го купят още след 4-5 години , макар и доста по-висока цена
  • 5 чакащ

    28 13 Отговор
    Не бързайте да се радвате,все още не се знае цена,колко
    цикъла на зареждане издържа и дали няма да се самоза-
    палва,като смартфоните им.

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "чакащ":

    А на теб кой ти каза , че единствено те ще имат такава технология и че тяхната ще е най-добрата ? Това е просто защита за техния вариант на технологията и изобщо не значи , че другите са много по-назад или нямат и по-добри варианти !
  • 7 Гербераси долни

    27 2 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Според последните новини се оказа че куките са зареждали бензин и на нощната и на дневната тарифа.
  • 8 АЙДЕЕЕ ИЛОНЧО МЪСКА МУ ОТИДЕ

    12 7 Отговор
    ФИРМАТА ЗА БАТЕРИИ ОСВЕН АКО ГОВЕДАРИТЕ НЕ ПОДПАЛЯТ КОРЕЙСКИЯ ПОЛУОСТРОВ.
  • 9 Гад

    1 5 Отговор
    Олеее, не пийте кръв от костенурки за да не станете пациенти на психото, като въпросната Дебора
  • 10 Секирата

    18 8 Отговор
    Повечето хора тук не работят по цял ден и пишат глопусти. Ето затова Държавата ни е последва в Европа, защото си бъркаме в носа и не работиме, а само Фейса гледаме и по Форумите по работно време.

    И после навън искаме да бягаме, че тука нямало просперитет.
    Ето защо няма.

    А батерията евалата, хубава технология.
    Аз вече не съм на работа, изработих днеска и мога да пиша, а повечето от Вас тепърва имат да изкарват надника ама не с писане по форуми и статии, а мъжката с ръце (не в гъза).

    Коментиран от #22

  • 11 графен

    12 2 Отговор
    Друго положително качество на графена а може би най ценно за в бъдеще е че е екологически чист материал и става за торене на посевите в раздробено състояние ...доколкото знам графена е руско изобретение и се получава с лазерна обработка....,.

    Коментиран от #12

  • 12 КуКу

    0 9 Отговор

    До коментар #11 от "графен":

    Графен за торене, ти си куку.

    Коментиран от #14

  • 13 Ашколсун

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "МАШАЛА":

    Машала. Въглеродът е и по лек от металите ама да видим какъв ще бъде размерът на тези батерии, а пък да не забравяме все пак, че в присъствие на кислород и загряване, независимо от алотропната форма въглеродът има свойството да гори бурно. Който има печка на твърдо гориво у тях е добре запознат с този процес, горейки въглища и дърва!

    Коментиран от #17

  • 14 кукуто е изкукал

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "КуКу":

    Влез в интернет потърси ,,Графен и ще видиш кой е ,,Куку'

    Коментиран от #15, #16

  • 15 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "кукуто е изкукал":

    По принцип става , ама едва ли ще се стигне дотам , имайки в предвид , че се рециклира на 100% и освен за батерии е подходящ за един куп други производства
  • 16 КуКу

    1 4 Отговор

    До коментар #14 от "кукуто е изкукал":

    Ти си 100% куку другият път си вземи молива и го наостри над домата и чакай домат-гигант.
    Торовете съдържат АЗОТ, а в чистата му форма графена няма!!!!!!
    Ако към графена искаш да присъединиш азот то това е друго нещо, но има много по-лесен и евтин начин за създаване на торове от използване на графенна основа!!!!
  • 17 мъка

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Ашколсун":

    Гори Водорода,пожарогасителите са пълни с Въглероден двуокис CO2 и гасят огън с тях.

    Коментиран от #24

  • 18 Савов

    9 0 Отговор
    Знаят не знаят пишат! Проверете първо каква температура ти трябва за да запалиш чистия въглерод!
    Графит е това!
    Пробвайте в къщи да го запалиш и ще разберете!
    Кой знае и кой не знае ЛАЕ!
  • 19 Електрика

    11 0 Отговор
    "а пък да не забравяме все пак, че в присъствие на кислород и загряване, независимо от алотропната форма въглеродът има свойството да гори бурно. "

    Ама вярно ли, искаш да кажеш, че диамантите , графита, както и всяка форма на въглерода ще се запали и изгори бурно, при загряване до работна температура от 60°С на батерията?

    За размера на батерията не се притеснявай, дебелината на графена е само един атом. Пише в статията, че капацитетът на батерията се увеличава с 45%, което значи без промяна на обема.

    Коментиран от #26

  • 20 един там

    5 1 Отговор
    Не зная от Самсунг какво точно са патентовали, но двама руснаци са най-навътре в разработките и начините за вкарване в масово производство на графена. Даже нобелова награда получиха за своите постижения в тази област. Японците също са много напред в тази област и наскоро бях чел, че са на крачка от разработването на метод за вкарване в производство.
  • 21 Електрика

    12 1 Отговор
    Графеновите батерии отдавна за продажба. Не знам какво е революционното патента на Samsung. Отдавна дадох линк към такава батерия, когато един анти ми обясняваше, че нямало батерии, които да захранят по-мощен от бензиновите двигатели. Тогава токът беше "само" 65С, а сега виждам че има и 90С

    https://hobbyking.com/en_us/graphene-5000mah-4s-hardcase-w-5mm-female-bullet-connector.html

    Specs:
    Capacity: 5000mAh
    Voltage: 4S1P / 4 Cell / 14.8V
    Discharge: 90C Constant 130C Burst Rate
    Weight: 599g (including wire, plug & case)
    Dimensions: 165x52x44mm
    Balance Plug: JST-XH
    Discharge Plug: 5.00mm (in case)

    Тази батерия с джобни размери и капацитет само 5Аh може да запали всеки един автомобил при минусови температури със своя стартов ток от 800А. Може да се зареди само за по-малко от 5 минути до 80% с ток 50А


    Ако батерията на Роудстъра на Тесла, която е 200kWh се състои от батерии с тези параметри, ще означава че може да отдаде продължително мощност 90 пъти капацитета и пиково за няколко секунди 130 пъти капацитета, без негативни последици за батерията. Това са 200х90= 18000kW постоянно, докато падне батерията. Няма смисъл да смятам пиковата мощност, защото няма двигател, който може да оползотвори дори постоянната.

    Какво повече може да са измислили Самсунг?
    Трябва да се работи само за цена и енергийна плътност.
  • 22 Гащник

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Секирата":

    И какво точно си изработил? Дай да видим има ли някаква обществена полза от това или просто си напълнил джоба на някой тарикат - бг работодател/купил си палто от норка на жена му? 90 процента от фирмите по света са паразити, генериращи отпадъци и замърсяване и носещи печалба на едни тарикати и загуба за ВСИЧКИ останали!
  • 23 СССР

    5 2 Отговор
    Другари до кога тия упадъчни зпадняци ще правят технологични открития и революции ? Кога нашите от северна корея ще измислят нещо ?
  • 24 Ашколсун

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "мъка":

    Значи в час по химия в началото си спал, когато учителят е преподавал за горенето на въглерода непълно до въглероден оксид и пълно до въглероден диоксид и си се събудил чак накрая, когато се е обсъждал резултатът от горенето или накратко изгорял си!
  • 25 гост

    9 0 Отговор
    Баща и син се сдобили с един кон. На следващия ден тръгнали за някъде си през селото. Бащата казал:
    - Сине, качи се ти на коня, а аз ще походя.
    Като ги видели, селяните рекли:
    - Ей, глей къв син - баща му ходи пеша, а той язди!
    На другия ден бащата се качил на коня, а сина ходел. Селяните рекли:
    - Бе къв баща бе, детето му ходи пеша, пък той язди!
    На третия ден се качили и двамата на коня. Селяните:
    - Нямат милост тия, ще уморят добичето!
    На четвъртия ден и двамата тръгнали пеша, водейки коня. А селяните:
    - Хахаха, глей кви глупаци! Кон имат, пеша ходят! Хахаха...
    На следващия ден, от притеснение какво ще направят, конят умрял.
    И бащата рекъл на сина:
    - Виждаш ли сине, ако слушаш кво говорят хората, ще свършиш като коня !
  • 26 Груйо

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Електрика":

    То при 60 градуса зор няма! Ама ако не дай си боже стане повече няма яснота как ще се държи продуктът, а най-напред хайде да я произведат, тестват и пуснат в продажба пък тогава да видим, защото това засега е само патент и в текста пише "могат да се изработват акумулатори" , а пък аз от опит знам, че когато може всъщност може и да не може!
  • 27 Чиляка

    0 0 Отговор
    Бъдещето на автомобилите е в електромобилите. Естествено е че след 100 г. тово ще стане. Да, ама не, защото освен наука има и политика, религия, термоядрен синтез, глобалното затопляне и "мутирали вируси" от генното инженерство, които могат да ни затрият.
    Така че, бъдещето е на една обща религия и културни ценности, които да се зачитат от всички. А, ООН да стане правителство на всички народи.
    Това естествено е невъзможно и човечеството не е узряло за това. Ще стане след 700 г. когато се изравнят религиозните нагони и имперски разбирания, а до тогава...