Last news in Fakti

6 Август, 2018 10:27 49 214 16

Нитро в колата: Плюсове и минуси

  • nos-
  • нитро-
  • автомобили-
  • мощност-
  • n2o
Нитро в колата: Плюсове и минуси - 1

Лентата "Бързи и яростни" запозна голяма част от автомобилните фенове със системите "нитро" или познати още със съкращението NOS (Nitrous Oxide Systems), но знаете ли всъщност как работят те и как се отразява работата им на двигателите с вътрешно горене?

Нитро в колата: Плюсове и минуси

Рецептата за оптимална реакция в цилиндрите на един мотор включва наличие на гориво и кислород. В стандартните двигатели кислородът се доставя от въздуха, но както е известно там той е малко (78% се падат на азота).

Азотният оксид или N2O се състои от два атома азот и един атом кислород. При температура от около 300 градуса по Целзий химическите връзки между атомите се разрушават и кислородът се освобождава.

Така в горивната камера постъпва доста по-голямо количество кислород, който от своя страна позволява постъпването на повече бензин, без да се нарушава оптималното съотношение между горивото и кислорода.

Нитро в колата: Плюсове и минуси

Това води до увеличаване на въртящия момент и до по-бързо ускорение на автомобила. Системата е много сходна с тази при турбото, но тук задачата е да се вкара максимално количество чист кислород в цилиндъра.

Остава въпросът: Защо се използва N2O вместо чист кислород? Тази "смеска" се "опакова" доста по-лесно от кислорода. За компресиране на чист кислород в бутилка в течно състояние се изискват уникално ниски температури.

Освен това N2O в плътно течно състояние заема много по-малко място и съдържа повече кислород на единица обем, отколкото компресиран кислород в газообразно състояние. Плюс това N2O е далеч по-безопасна.

Нитро в колата: Плюсове и минуси

NOS бутилката вкарва кислород в камерата, който е доста по-студен от въздуха. Така всмукателната система се охлажда, като същевременно плътността на кислород в горивната камера се увеличава.

Как обаче NOS системата, която може да се набави за сума под 2 000 лева, се отразява на двигателя? Първо е необходимо да се пренастрои електрониката, отговаряща за изменение на фазите на газоразпределение.

Всеки двигател реагира различно на нитро система. Най-важното е да сте сигурни, че "желязото" (компоненти по двигателя, скоростната кутия, системите за охлаждане, полуосите и т.н.) ще издържат на допълнителното натоварване.

Нитро в колата: Плюсове и минуси

Не всички агрегати са подходящи за монтаж на нитро системи, затова ако сте решили да монтирате нитро на автомобила си, посъветвайте се със специалист. У нас те не са много, но определено има истински разбирачи.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вижся

    37 4 Отговор
    факти, направете една такава статия за газчицата па аз ще сложа лепенки на НОС после

    Коментиран от #2

  • 2 СссереМ

    24 20 Отговор

    До коментар #1 от "вижся":

    Айде бегай на маршрутката.
  • 3 Шофьор

    39 24 Отговор
    Всяка промяна в конструкцията рано или още по-рано води до тежки повреди и скъпи ремонти!Инженерите на фирмата производител са изчислили колко може да понесе машината.

    Коментиран от #4, #5, #15

  • 4 2JZ

    20 16 Отговор

    До коментар #3 от "Шофьор":

    "Ай стига бе"

    Коментиран от #13

  • 5 Random

    14 11 Отговор

    До коментар #3 от "Шофьор":

    Изчислили са за дадена цена и са се подсигурили откъм надеждност.
    Така че можеш да си внесеш сам подобрения които няма да навредят.

    Коментиран от #7

  • 6 Morgoth

    26 10 Отговор
    Ако беше безопасно щяха да го дават като фабрична екстра към по-мощните коли, а до сега не съм видял такава да се предлага.
  • 7 Шофьор

    17 7 Отговор

    До коментар #5 от "Random":

    Те парите са си твои,можеш да си ги трошиш на воля.Аз,като човек ценящи времето,нервите и парите си карам нова кола и я обслужвам редовно.Всякакъв вид тунинг и мунинг съм ги забравил,не че не съм ги правил тези простотии преди...
  • 8 Кума Лиса

    40 8 Отговор
    Когато един селянин си направи тунинг, той става тунингован хипер селянин!
  • 9 Мани бегай

    29 1 Отговор
    Колите не излизат от завода с подобни системи защо драстично намаляват ресурса на двигателя, обикновено хората които си слагат подобни екстри са наясно с това и са готови да жертват 150 000 - 200 000 км от живота на двигателя в името на едни доста по-интересни 10 000 - 15 000 км които му остават. Тези технологии не са за коли ежедневки, освен ако джобовете ви не са адски дълбоки и имате много свободно време да си ги правите или да ги водите да ви ги правят.
  • 10 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    1 5 Отговор
    Ше стрелям
  • 11 инсталирайте

    2 2 Отговор
    ... си едно нитро отзад, за да се изстрелвате хиперзвуково.
  • 12 smeh

    22 4 Отговор
    Противно на всякаква логика, у нас най-голям разбирач е този, който е потрошил най-много коли. И това е така, защото никой не чете. Кара се на принципа проба-грешка и се "тунингова", докато джоба не изтънее до толкова, че "проекта" да се пусне за продажба. В крайна сметка очакваните резултати за перформанс така и не се постигат. Осъден "тунер" досега не съм видял и най-вероятно няма и да видим. Затова апелирам - мили сънародници, ако решите да правите колата по-силна, само фирми с реноме и готови проекти. Плащаш-получаваш. Ама там цената не е като обещанията и клетвите на нашенци. И си избийте от главата глупости като - е сега вкарвам 2000лв и ТДИ-то става 300 коня.

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 1.9 и тесни..

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "smeh":

    Глупчо, като не знаеш защо говориш... Става за 200лв но 250 на мотор и се трошо. Като ден на 1.9 и собственик мога да ти кажа че е адски здрав мотор ако се поддържа няма грешка мотора. А нормално е като стане 300 коня за 3000 че и нагоре лева да се троши къде от 130 коня ще става 300 коня за всекидневна кола...
  • 15 Profesor

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Шофьор":

    Шофьорче, инженерите ги натоварват двигателите на 70 % , така че спокойно може да го натовариш повече. Ама ти си карай тир-а с 60 и кретай.
  • 16 Трошач

    6 0 Отговор
    Значи. За не запознатите. Нитрото е суха и мокра система. Впръсква се с дюзи. Дюзите са с определен размер , който зависи от издръжливостта на мотора. Има 60,80...200,300 и т.н. шота. Кола с такава система не се радва на дълъг живот а на брой стартове. Обикновено не са много. Ако някой си мисли, че ей така може да си сложи и да си джитка - успех!