Лентата "Бързи и яростни" запозна голяма част от автомобилните фенове със системите "нитро" или познати още със съкращението NOS (Nitrous Oxide Systems), но знаете ли всъщност как работят те и как се отразява работата им на двигателите с вътрешно горене?
Рецептата за оптимална реакция в цилиндрите на един мотор включва наличие на гориво и кислород. В стандартните двигатели кислородът се доставя от въздуха, но както е известно там той е малко (78% се падат на азота).
Азотният оксид или N2O се състои от два атома азот и един атом кислород. При температура от около 300 градуса по Целзий химическите връзки между атомите се разрушават и кислородът се освобождава.
Така в горивната камера постъпва доста по-голямо количество кислород, който от своя страна позволява постъпването на повече бензин, без да се нарушава оптималното съотношение между горивото и кислорода.
Това води до увеличаване на въртящия момент и до по-бързо ускорение на автомобила. Системата е много сходна с тази при турбото, но тук задачата е да се вкара максимално количество чист кислород в цилиндъра.
Остава въпросът: Защо се използва N2O вместо чист кислород? Тази "смеска" се "опакова" доста по-лесно от кислорода. За компресиране на чист кислород в бутилка в течно състояние се изискват уникално ниски температури.
Освен това N2O в плътно течно състояние заема много по-малко място и съдържа повече кислород на единица обем, отколкото компресиран кислород в газообразно състояние. Плюс това N2O е далеч по-безопасна.
NOS бутилката вкарва кислород в камерата, който е доста по-студен от въздуха. Така всмукателната система се охлажда, като същевременно плътността на кислород в горивната камера се увеличава.
Как обаче NOS системата, която може да се набави за сума под 2 000 лева, се отразява на двигателя? Първо е необходимо да се пренастрои електрониката, отговаряща за изменение на фазите на газоразпределение.
Всеки двигател реагира различно на нитро система. Най-важното е да сте сигурни, че "желязото" (компоненти по двигателя, скоростната кутия, системите за охлаждане, полуосите и т.н.) ще издържат на допълнителното натоварване.
Не всички агрегати са подходящи за монтаж на нитро системи, затова ако сте решили да монтирате нитро на автомобила си, посъветвайте се със специалист. У нас те не са много, но определено има истински разбирачи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 вижся
Коментиран от #2
10:33 06.08.2018
2 СссереМ
До коментар #1 от "вижся":
Айде бегай на маршрутката.10:37 06.08.2018
3 Шофьор
Коментиран от #4, #5, #15
12:17 06.08.2018
4 2JZ
До коментар #3 от "Шофьор":
"Ай стига бе"Коментиран от #13
12:29 06.08.2018
5 Random
До коментар #3 от "Шофьор":
Изчислили са за дадена цена и са се подсигурили откъм надеждност.Така че можеш да си внесеш сам подобрения които няма да навредят.
Коментиран от #7
14:48 06.08.2018
6 Morgoth
15:43 06.08.2018
7 Шофьор
До коментар #5 от "Random":
Те парите са си твои,можеш да си ги трошиш на воля.Аз,като човек ценящи времето,нервите и парите си карам нова кола и я обслужвам редовно.Всякакъв вид тунинг и мунинг съм ги забравил,не че не съм ги правил тези простотии преди...15:46 06.08.2018
8 Кума Лиса
18:03 06.08.2018
9 Мани бегай
23:33 06.08.2018
10 Т.о.ш.и.б.и.я.н
05:59 07.08.2018
11 инсталирайте
06:50 07.08.2018
12 smeh
Коментиран от #14
09:59 07.08.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 1.9 и тесни..
До коментар #12 от "smeh":
Глупчо, като не знаеш защо говориш... Става за 200лв но 250 на мотор и се трошо. Като ден на 1.9 и собственик мога да ти кажа че е адски здрав мотор ако се поддържа няма грешка мотора. А нормално е като стане 300 коня за 3000 че и нагоре лева да се троши къде от 130 коня ще става 300 коня за всекидневна кола...01:36 24.12.2018
15 Profesor
До коментар #3 от "Шофьор":
Шофьорче, инженерите ги натоварват двигателите на 70 % , така че спокойно може да го натовариш повече. Ама ти си карай тир-а с 60 и кретай.18:48 30.08.2019
16 Трошач
17:45 05.11.2019