Last news in Fakti

24 Септември, 2019 16:33 13 816 27

Scania показа самосвала на бъдещето

  • scania-
  • axl-
  • камион-
  • самосвал-
  • автономно управление

Шведският производител на товарни автомобили Scania представи прототип на напълно автономен камион, в който липсва не само място за водача, а и кабина. Противно на тенденциите в последните години задвижването е поверено на двигател с вътрешно горене, работещ на биогориво.

Управлението на Scania AXL се осъществява с помощта на интелигентен модул. Той прие данни и команди, а камионът ги изпълнява в автономен режим. Дизайнът е проектиран за работа в тежките условия в кариерите и строителните обекти.

Едно от съществените преимущества на концептуалния самосвал е пълната автономност. За разлика от конкурентни проекти в AXL няма никакви органи за управление от човек, което според Scania "променя правилата на играта".

Шведите смятат също, че новият им камион е "важна стъпка към интелигентните транспортни системи на бъдещето, в което автономните превозни средства ще бъдат обикновена част от ежедневието".

Докато Scania тепърва навлиза в непознати води обаче, земляците от Volvo Trucks вече експлоатират пълноценно безпилотните влекачи Vera. През лятото те започнаха да се движат по пътищата за общо ползване, превозвайки контейнери от логистичен център в Гьотеборг до товарното пристанище на града. Всички камиони са обединени в мрежа и се контролират дистанционно от оператори, но скоростта им е ограничена на 40 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 4397

    30 17 Отговор
    е не ти ли е вмирисаният, потен, мръсен, махмурлия шофер да вика и крещи, да точи гориво... не ми го хвали :D

    Коментиран от #2

  • 2 Бай Михал

    8 39 Отговор

    До коментар #1 от "4397":

    Шофьора ше си копа на полето, ше си зида виличка и после ше си почива блаженно а може и да "намаже" някоя лелка, всъщност това да си шофьор е най-тъпото, бездарно и неблагодарно нещо, прави ги пълни нещастници и депресирани индивиди, то развитието не винаги е в крак с човешкото ! ! !

    Коментиран от #5, #11

  • 3 Borislav Popov

    18 8 Отговор
    Наазир и Фараз така са ме разработили отзад, че 100% разтоварвам по-бързо от тоя самосвал !
  • 4 гост

    18 10 Отговор
    Шведите първо вече не са никакви шведи , а подчинени на ВАГ , така че всичко шведско е отдавна изчезнало !! И това си личи много ясно именно при сравнението с Волво , което изобщо не е в полза на Скания вече !! И "биогоривото" им е същата измама като "чистия" им дизел , да не говорим , си остават всички непоправими и неизбежни недостатъци на умрялото двг , като започнеш от 3-4 ПЪТИ по-голям разход на енергия , шум , вибрации , скъпа поддръжка и ниска надеждност !! Та и това ще си остане поредния опит на ВАГ за "спасяване" на любимия им дизел , който ще има успех колкото и в леките автомобили !!

    Коментиран от #19

  • 5 астролог

    30 3 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Михал":

    Проблема на масовата роботизация е огромната безработица, която ще стане. Роботи шофьори, монтажни, медийни.... А, какво ще стане с тези 7 млрда, моито не обслужват роботите и не работят? Какво ще пазарят, като не изкарват? Явно ще бъдат и,збити от робоги, по заповед? Не бързайте да се радвате на роботите много... Те носят проблеми също.

    Коментиран от #12

  • 6 Ропотамо

    20 0 Отговор
    И като се повреди това самосвалче ще почне да се разтоварване къде му падне само!
  • 7 Rado

    9 9 Отговор
    Безаналогов КАМАЗ кога?
  • 8 Borislav Popov

    13 6 Отговор
    Аз съм един нещастен трол който виси по цял ден в нета защото съм твърде жалък за да ми обърне някой внимание навън. Доста съм ограничен и не знам какво друго да пиша освен за каскети и русия.

    Коментиран от #27

  • 9 Шофьор

    21 1 Отговор
    Бай Михале , ако не са шофьорите ще гониш МОХАЛЯ !!!!
  • 10 VVV

    12 2 Отговор
    Това в бг никога няма да бъде въведено . Заплатите на шофьорите са мнооого по малки от заплатата на айти спеца дето трябва да му поддържа софтуера ха ха ха . Няма такава държава ;)България е в една паралелна реалност
  • 11 Тираджия

    26 2 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Михал":

    Тираджия е най готината работа. Обиколил съм половина свят и съм видял места които ти няма да видиш през целия си жалък живот. Обожавам шофирането още от дете и имам късмет да работя това което ми харесва и то срещу 4500лв на месец. Понякога чак се чудя за какво ми ги дават тия пари. Нямам всяка вечер на главата си жена която да ми мрънка и да ме пита къде ходиш и защо закъсня. Демек.....пълна свобода и независимост. Но ти разбира се няма как да го разбереш това защото никога не ти си е случвало

    Коментиран от #26

  • 12 Добре казано

    8 3 Отговор

    До коментар #5 от "астролог":

    Един здравомислещ човек. Много си прав за роботите и безработицата. Много семейства ще бъдат лишени от доходи, глад и мизерия ще настава с тези заменими човека технологии.
  • 13 Motion

    6 5 Отговор
    Никога в историята на индустрията никой не е питал при въвеждането на нови технологии колко точно хора ще бъдат изместени и какво ще правят без работа. Техническия прогрес води света напред, а живота на всички става една идейка по-лесничък с въвеждането на иновацията. Прост пример - само преди 50 години, над 40% от населението на повечето развити държави, е работило на полето/нивата. След въвеждането на механизация, роботизация и т.н., сега този процент е под 2. Ако не беше въведена механизацията, сега вероятно половината от вас щяха да са на полето всеки ден по 12 часа... Та така и със следващата стъпка, а именно автоматизация на професионалното шофиране.

    Коментиран от #22

  • 14 Motion

    5 9 Отговор
    Познавам няколко международни шофьори и мога да кажа, че работното шофиране е ужасна идея да се извършва от хора. Досега се прави така просто защото нуждата го налага. Но иначе: Първо, зад волана човекът като емоционално същество е непредвидим. Влияе се, губи търпение, и дори най-спокойните шофьори взимат импулсивни решения. Също така, машината никога не почива, не спи, не яде, няма риск да пие, да се дрогира, да заспи зад волана, да е психолохически срината поради проблеми в личния живот и т.н. Не се оплаква, че от тая работа не може да си направи или види семейство. Не закъснява за/на/от курса. Не краде гориво. Не прави грешки от недоглеждане, преумора, разсейване или забавени реакции. Просто й трябва гориво/ток, периодични прегледи, поддръжка и ремонти. Те така или иначе си трябват и на сегашните камиони. Второ, човекът който до вчера е въртял геврека за 15 години (страшно интелектуална професия...), от днес работодателя може да го изпрати на обучителен курс за няколко месеца до година и нещо, и този човек вече ще може да извършва далеч по-стойностна, спокойна и интелигентна работа за същите или по-добри пари. Като например оценяване на риска, настройка и калибриране на нови технологии, изпитването им, диагностика и поправка на повредените машини и оборудване и т.н. Може да не стане професор, но пак ще е по-интелигентна дейност от това по цял ден да върти геврека и да псува колегите на пътя. Шофирането трябва да остане само като хоби и удоволствие (дост

    Коментиран от #17, #20

  • 15 Motion

    3 7 Отговор
    Шофирането трябва да остане само като хоби и удоволствие (достъпни спортни коли, мотоциклети и др.) За да можем да му се насладим все пак. Но за млади хора с потенциал е ужасен избор като професия!

    Коментиран от #16, #21

  • 16 No Motion

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Motion":

    Хубаво го рече ама за младите бе потенциал дето са превес какво правим - или шофьори или полицаи, то се знае..
  • 17 Сомат

    17 2 Отговор

    До коментар #14 от "Motion":

    Щом като според теб е толкова лесно да си тираджия би ли ми обяснил защо тогава едва около 5% от хората който започват тази работа се задържат в занаята. Останалите 95% си тръгват през първата година. И да ти кажа че тази професия е с най голям недостиг на кадри. По официални данни над 1млн само в Европа. Тези тираджии които познаваш явно са тираджии точно колкото аз съм космонавт. Иначе биха ти обяснили Как стоят нещата. А именно че въртенето на геврека е една минимална част от професията. Трябва да познаваш един куп закони и наредби.да можеш да сметнеш по какъв начин трябва да се на товарят 25тона без да се претовари някоя ос и много други неща. И накрая като ти дадат 10см дебел куп документи и те пратят на митница, ще те питам как ще ги оправяш. И всичко това трябва да се случва бързо, защото тахографа брои часовете и шефа звъни през 30мин

    Коментиран от #18, #23

  • 18 4 motion

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Сомат":

    Мани го тоя.Такива като него викат мама да им смени спукана гума.

    Коментиран от #24

  • 19 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    В норвегия как е на т'слата дръжката
  • 20 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Motion":

    А да знаеш случайно,че шофьор,негър,полицай,проститутка и глупак се раждат,те не могат да се направят, както няма бивш полицай,бивша проститутка,бивш шофьор,бивш негър а глупака винаги си е такъв
  • 21 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Motion":

    Така е,такива като теб е по-добре да не се качвате да карате заради хоби,по-добре ще е да изрязваш статии от вестници и няма да пречиш на нилой по пътя
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Motion

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Сомат":

    Сега какво, искаш да кажеш, че тираджия е едва ли не най-интелигентната професия която съществува? Като товари един тираджия, изчисленията по съпромат ли ги прави? Брех, че то ще излезне, че карайки нужните обученията за тираджия, трябва направо диплома за инженер да ти дадат... А обяснението защо не се задържат е много просто - това е професия която не ти оставя на практика никакво време за личен живот и семейство. Някои хора искат да правят и нещо друго през живота си, освен да прекарват товари от т.А до т.Б. Затова не се задържат.
  • 24 Motion

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "4 motion":

    Ти кога ми свети като сменям гумите или си правя други рутинни поддръжка и ремонти по колата? Аа, да - и ти си от лаладжиите които просто си прекарват свободното време да плюят по непознати в разни сайтове.
  • 25 Motion

    3 0 Отговор
    Истината е, че просто и двамата знаете, че не можете да изкарате същите пари с каквато и да е друга, по-интелектуална професия, и затова толкова ревностно защитавате тираджийската. Ако имахте способността да вземете тираджийска заплата като добри адвокати, лекари или нещо друго изискващо повече интелект от средностатистическия, нямаше да обяснявате как тази професия е топа на професиите. Доказателството, че българина има технологично мислене колкото някоя каракуда. Хората по цял свят се обучават към по-технологични и развити професии, и не се ограничават заради изскочилите пречки, а търсят решение и развитие, докато тук веднага се събраха 2-ма, които да се заяждат, да съдят човек който не познават, изкараха тираджия едва ли не най-интелектуалната професия - по-компетентен от математик, инженер, адвокат, юрист и т.н. взети заедно... България никога няма да се оправи, предимно заради закостенялото мислене на дървените философи тук, които разбират повече от инженерния екип на Scania. Как пък Scania не ги спряха нито документи, нито тахографи, нито митници? Пък едва ли разбирате повече от техните юристи, мениджъри, инженери, техници и т.н. Сега разбирам защо наскоро един наш сънародник беше написал "българина може да измисли проблем за всяко предложено решение". В 1 изречение човека събра цялата ни народопсихология! Но предполагам, че народ, чиято маса се стреми към нещо не повече от тираджии, няма какви очаквания да се поставят към него...
  • 26 Borislav Popov

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Тираджия":

    Не знам какво си видял освен да кибичиш в кабината и по границите
  • 27 Миньор от Бухово

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Защо така бе Борко , защо си се превърнал в трол и пешеш само за каскети и мужици. Остави ги: 95 % от БВП на Русия се формира от добив на суровини и само 5% е от промишлено производство, вкл. оръжейно. Русия заема 1/6 от сухоземната територия , но само 2 % от световното население и всъщност се явява най-големият експлоататор на подземни суровини, като добива над 30% от суровините в съвременния свят – нефт, газ, въглища, злато, диаманти, дървесина, метални руди и мн. др.
    Въпреки това африканските държави изпревариха по брутен вътрешен продукт на глава от населението Русия и я пратиха от 71-во на 73-то място.