ФАКТИ.БГ

Toyota тества твърдотелна батерия

Публикувана: 22 Октомври, 2019 17:45
70 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15438
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 31 гласа.

Догодина японският автогигант Toyota ще покаже прототип на електромобил с твърдотелен химически източник на енергия, съобщава британското сп. Autocar. Серийното производство на този тип акумулатори ще започне не по-рано от средата на следващото десетилетие, но технологията ще бъде изпробвана още по време на Олимпиадата в Токио през 2020 г.

С новите твърдотелни батерии ще бъде оборудвана автономната транспортна совалка e-Palette, която ще превозва гостите на спортния форум. Toyota планира да продава тази платформа на бъдещите си бизнес партньори, но за момента ще бъде построена в единствен демонстрационен екземпляр.

Химическият източник на електричество с твърдотелен електролит ще позволи значително увеличаване на енергийната плътност на акумулаторите и скоростта на зареждане. Подробности за технологията все още не се съобщават, но миналата година инженери на Toyota са публикували научен труд, в който описват експеримент със сулфидни свръхйони проводници.

Ако новите твърдотелни батерии са разработени по тази технология, японците явно са успели да създадат хибрид между традиционните акумулатори и суперкондензаторите. На теория такъв източник на енергия може да се зарежда напълно за около 5-7 минути.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 31 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
XYZ
2 Отговор
Тесларастите са в паника.

Коментиран от #14


Оценка:
-31 +54

Ставри
3 Отговор

До коментар #1 от "Антиелектрика":


Тойота ли ще фалират?! Какво ти е човече?

Оценка:
-5 +60

сектант
4 Отговор
след като тойота фалират, останалите разумни хора спокойно вече могат да минат на първата по издръжливост марка в света - дачийота

Оценка:
-50 +22

5
Този коментар е премахнат от модератор
рашка е в колапс
6 Отговор
Кога ще видим Лада на ток ? Кога ще видим въобще руски автомобил който да става за нещо

Коментиран от #59, #64, #68, #69, #70


Оценка:
-44 +52

Behemoth
7 Отговор
Колко години бяха загубени ...и тъпите добитъци с камилите бяха превърнати в човекоподобни....

Оценка:
-4 +41

Амвросий от изгубения манастир
8 Отговор
Може би тази технология ще успее, а може би не. Но ще има и други опити докато не създадат батерия зареждаща се за 4-5 минути с която автомобила да изминава 1000 км. И тогава ще настъпи краят на колите с ДВГ. Може би след 5 години или след 15 год., но ще стане.

Коментиран от #13, #25, #41


Оценка:
-6 +76

гост
9 Отговор
Тойота в толкова много насоки развива проекти и производства, че не можеш ги хвана вече къде какво ново са измислили и направили.

Оценка:
-7 +37

10
Този коментар е премахнат от модератор
11
Този коментар е премахнат от модератор
XYZ
12 Отговор

До коментар #11 от "Прав си":


Визирам идиота теслараст който краде ника на Антиелектрика

Оценка:
-6 +10

Borislav Popov
13 Отговор

До коментар #8 от "Амвросий от изгубения манастир":


Ще настъпи, 100 %, колите с ДВГ, ще изгубят битката с електрокарите, тук след 3-4 години, всяка една новина за нов модел автомобил с ДВГ ще бъде като празник за антиелектриците, а след още 4-5 години, подобни новини, ще бъдат събитие от световен мащаб. А по разните автосалони-изложби, където ще гъмжи от всякакви модели електрички, около редките екземпляри на коли с ДВГ, ще се събират огромни тълпи от посетители, както сега се събират около електричките. Аз съвсем не искам да кажа, че това ще е хубаво или лошо, просто реалито е такова.

Оценка:
-15 +23

гост
14 Отговор

До коментар #2 от "XYZ":


И що така реши ?? Щото ти се ще ?? А забрави ли , че преди десетина дена пак тук имаше статия , че Тесла е ПАТЕНТОВАЛА такава батерия с ресурс над 1,5 милиона км ?? И бъди сигурен , че не само я е патентовала , а ще я вкара в производство много преди Тойота и то на по-добра цена , така както и в момента предлага батерии 75-90 квтч на същата цена , на която Тойота предлага 40-50 квтч !!

Оценка:
-18 +21

Borislav Popov
15 Отговор
Да, тук има един тролокаскет - Антелектрика, който от сума ти и време ме обвинява, напразно, че аз съм бил пишел тук с неговия ник или пък, че съм пишел с много никове. За несправедливите обвинения, ей тук му тегля една люта попържня и го пращам по стар украински обичай, на три букви, надявам се, че ще се сети какво имам на предвид.

Коментиран от #16


Оценка:
-11 +11

XYZ
16 Отговор

До коментар #15 от "Borislav Popov":


А гъз@ не те ли сърби?

Коментиран от #17, #22


Оценка:
-6 +11

Borislav Popov
17 Отговор

До коментар #16 от "XYZ":


Не, сърбят ме ръцете, но теб изглежда, як заден сърбеж те гони..)

Коментиран от #18


Оценка:
-7 +4

18
Този коментар е премахнат от модератор
Borislav Popov
19 Отговор

До коментар #18 от "джон":


А ти го изплюй от устата си, а сетне говори !

Оценка:
-6 +4

Иванов
20 Отговор
Димов , къде си ? Ела да излееш малко гнус и в тая тема.

Коментиран от #21, #38


Оценка:
-3 +7

Borislav Popov
21 Отговор

До коментар #20 от "Иванов":


Остави го, той сега няма настроение, а и точно тази новина, не е негов профил, за нея ще чака да му изпратят специални опорки от Мацква.

Оценка:
-6 +5

Антиелектрика
22 Отговор

До коментар #16 от "XYZ":


Игнорирай малоумния трол, за него само в трето лице. Днес не е спрял да генерира стотици коментари със спам. Пълен ненормалник.

Коментиран от #24, #36


Оценка:
-3 +6

555
23 Отговор
Тойота сега, е като Мерцедес през 80те! На върха на всички класации. Лично имам десетки хиляди километри с Тойота модел 2015 и мога да кажа, че това е безумно здрав автомобил. Кара се без никаква жал и пазене и за близо 200 000 само градско (на газ!!!), един реглаж на клапаните и консумативи. Нищо друго по електроника, механика и окачване. Евала на Тойота, заслужават да са най-скъпата автомобилна марка.

Коментиран от #46


Оценка:
-1 +36

Borislav Popov
24 Отговор

До коментар #22 от "Антиелектрика":


Ще ме игнорирате вие мен, не защото го желаете, а защото не ви стига пипето да спорите с мен на тази тема и защото ви разкатах тук фамилиите. Затова, в бъдеще, ще си говорите само един с друг, ще си обменяте любезности, а иначе ще се правите, че уж ме игнорирате. Дреме ми на патлака, дали ше ме игнорирате или не, каскети с каскети такива.

Оценка:
-9 +3

законите на електрото
25 Отговор

До коментар #8 от "Амвросий от изгубения манастир":


Третото поколение зарядни станции на Тесла са 250kw, и за 10 мин отдават заряд за 120 км. по данни на св.Илон Мъск. Все още никой не е отменил законите за електричествоto... Та по груби сметки със сегашните технологии за 1000 км ще трябва да отдадеш електрическа мощност около 2 MW за едно гнездо. Сега си представи за стотици енергостанции какви мощности са нужни. То тая работа не е като да сипеш нафта в тубата. За да навлезнат масово електрокарите, държавите трябва да измислят как да начислят акциз за всеки киловат, и съответно да изградят нова енергийна инфраструктура, обслужваща само електромобилите.

Коментиран от #26, #27, #35, #44


Оценка:
-7 +20

9668
26 Отговор

До коментар #25 от "законите на електрото":


Какво се хабиш пък ти да обясняваш законите не електротехниката? Не виждаш ли, че някои хора са така твърдо убедени в изнамирането на въховната технология за батерии, както Свидетелите на Йехова са убедени във второто пришествие. И в двата случая става дума за религиозни фанатици, т.е. логика и аргументи при тях не вървят. Тях ги води вярата им.

Коментиран от #39


Оценка:
-5 +17

Borislav Popov
27 Отговор

До коментар #25 от "законите на електрото":


Да, бе да, те защото японските инженери, от Тойота не познават законите на електриката и ако бяха да ги знаят така, както ги знаеш ти, те тогава нямаше да се захващат с такива проекти. Защо не вземееш да им драснеш едно писъмце и да ги светнеш в законите на електриката, може и някоя премийка да ти изпишат, от де да знаеш ??

Коментиран от #28


Оценка:
-13 +8

законите на електрото
28 Отговор

До коментар #27 от "Borislav Popov":


Дай аргументите на японските инженери, че не ми се търси - киловати, напрежения, режими на зареждане...
Направих си труда да потърся каква линия да искам от ЧЕЗ, за да си инсталирам в къщи Tesla Supercharger v3 - 250 kw, за да си пълня тротинетката за 10 мин./ 120 км. Мен това напълно ме устройва. Оказа се, че по американските стандати за една такава станция е нужно 1 MW линия. Казано с думи прости - ЧЕЗ трябва да ми подаде ток, който да захрани едновременно 500 стандартни бойлера по 2 KW. Отново казвам - за да тръгнат МАСОВО тротинетките, трябва да се изгради специална електроинфраструктура само за тях. Поне докато не измислят някакъв друг вид електричество.

Коментиран от #31, #32, #40


Оценка:
-3 +16

законите на електрото
29 Отговор
Да допълня - стандартната инсталация в американска къща е 80А максимална консумация. Домашните чарджъри пълнят батерията с 12 kw на час, или 85 kw (400 км) батерия се пълни за 7 часа. Отново казвам, със сегашните технологии електриката все още не може да стигне ремето да сипеш 50 кила нафта за 1000 км.

Оценка:
-2 +10

законите на електрото
30 Отговор
След дълго търсене, намерих данни за реалната консумация на Суперчарджър в.2 https://teslatap.com/wp-content/uploads/2017/12/Supercharger-cabinet-label_600.jpg
За една станция искат 3-фазна линия със 190 ампера.

Оценка:
-1 +7

Borislav Popov
31 Отговор

До коментар #28 от "законите на електрото":


Чакай бе, какви аргументи искаш от мен, искай ги от японските инженеои ?! Те са се захванали да строят електроавтомобил с такива акумулатори, не аз ! Та за това и ти казвам, като не разбират японските елекроинженери от законите на елктричеството и от разните там ампери, киловолтове, мегаватове, вземи ги отвори бе човек, драсни им едно писъмце с твоите съображения по тази тема. А те като те видят, че си толкуз умен и начетен в електротехнологиите, може и на работа да те вземат в Тойота, на местото на тамошните некадърни инженери. Давай брат, действай, дерзай, пожелавам ти успех !!

Оценка:
-10 +10

Аналогий Аналогов
32 Отговор

До коментар #28 от "законите на електрото":


Хубава аналогия си дал с бойлерите. Знаеш ли колко киловата са необходими, за да си загряваш водата на душа проточно? Около 15 киловата през зимата. Затова се загряват 2 часа с 2кВ нагревател, за да се къпеш 20 Мин.Или цял ден със слънчев панел. Така става и зареждането с голямата мощност. Цял ден фотоволтаици зареждат батерия с 5кВ, а ти отиваш и я източваш за 10 Мин. с 250 кВ мощност, без даже да си вързан към енергото

Коментиран от #37


Оценка:
-5 +8

33
Този коментар е премахнат от модератор
гост
34 Отговор
Точно Тесла купи преди година компания специализирана в такъв тип батерии и до две години ще се види защо са го направили, засега са само спекули. Едната е, че тази компания е направила пробив в твърдотелните батерии, а другата е, че ще използват техните кондензатори, за да балансират потока на енергия в настоящите натерии и точно заради това казват, че имат батерия с пробег от 1млн. мили, защото кондензатора отнема пиковите натоварвания и по този начин сериозно намалява деградацията в батерията. И още нещо, Тесла стопира развойната дейност с Панасоник, което ще рече, че планират производство на батерии сами, а не чрез подизпълнител. Когато Тойота извади батерия със 105квч и пробег от 600км тогава казвай, че Тесла са застрашени.

Оценка:
-4 +6

гост
35 Отговор

До коментар #25 от "законите на електрото":


Не разбирам какво обясняваш. Станцията за заряд е 250квч, което ще рече, че тя може да отдаде за 10мин 40квч, на една кола или по 20квч на две коли. Един модел 3 на тесла харчи 16квч на 100км, което ще рече, че за 10мин. и една кола на колонката могат да се зареди ток за 250км или това са 60% от капацитета на батерията, от 20 до 80%, както се препоръчва да се зарежда тя, за да има дълъг ресурс. Или модел 3 няма нужда да стой повече от 10мин за заряд, сравнено с една бензинова кола, която стой 4-5мин. на бензиностанция, хич не е много, докато отидеш до тоалетна и се разтъпчеш и готово.

Коментиран от #48


Оценка:
-4 +11

Да да
36 Отговор

До коментар #22 от "Антиелектрика":


А този коментар е пълен със смисъл! 🤣🤣🤣Кажи защо и как 200 годишна технология е на път да измедти 150 годишна?

Оценка:
-3 +3

гост
37 Отговор

До коментар #32 от "Аналогий Аналогов":


Абсолютни измишльотини !! Аз съм с проточен бойлер и с 6 киловата напълно спокойно загрява водата до около 40% , което е предостатъчно за душ !! С 9 киловата , колко е максималната не можеш да си държиш ръката под водата , което значи 75-80 градуса !! И това зимата !! Та тия 15 киловата , само в мечтите ти !!

Коментиран от #42


Оценка:
-4 +6

Димов
38 Отговор

До коментар #20 от "Иванов":


Това е може ви петдесетата новина за революционна нова супербатерия. Всеки месец има по две такива и...... до там. Нататък нищо.

Оценка:
-4 +8

Димов
39 Отговор

До коментар #26 от "9668":


Не бъркай наивността и глупостта с вярата!

Оценка:
-2 +3

Ето ми аргументите
40 Отговор

До коментар #28 от "законите на електрото":


Каскет, руснак, ушанка, моцковски трол, смешник затапен и много други.С тия мои аргументи ви слагам всички антиелектрици в малкия си джоб и вие ставате смешни защото ви разбивам сметчиците с неуспоримата си логика.Ясно ли ви е мишоци.Нямате акъл да спорите с мен.Може и да не знам таблицата за умножение но всеки полуграмотен човек е наясно че за да има много ток не ти трябват много кабели.Даже не знам що слагат такива дебели кабелаци за високо напрежение като става и с по тънки.Ама явно просто ви лъжат в ценато и ви пробутват много излишен матреал щот сте заблудени а аз съм най умния.

Оценка:
-6 +4

Просто
41 Отговор

До коментар #8 от "Амвросий от изгубения манастир":


изчисление може да ти покаже какъв заряден ток е необходим за пет минутно зареждане на батерията, колко топлина ще се отдели в нея и как ще бъде охлаждана.

Оценка:
-0 +4

Аналогий Аналогов
42 Отговор

До коментар #37 от "гост":


Загрява ти, ама друг път. Хайде сега засечи колко литра в минута ти загрява и колко е разликата в градуси между студената вода и 40 градуса? С този дебит през зимата при 35 градуса разлика, може да си измиеш очите, но не стига за нормален душ дори при 9киловата. Изпробвано. При 10 литра в минута душ пита, през зимата загрява максимум до 35 градуса при 12 киловата проточен бойлер stiebel eltron. Можеш да се къпеш само със слушалката с до 6 литра в минута, ако някой не пусне да си измие ръцете в кухнята през това време . За комфортно къпане си трябва трифазен проточен бойлер, та се наложи да махам новият проточен след три месеца ползване, посред зима и да го заменям с обемен.

Коментиран от #43


Оценка:
-2 +5

Айде и ти пък
43 Отговор

До коментар #42 от "Аналогий Аналогов":


Колко е тя зимата? Той се мие от неделя до неделя и покрай байрама.Колко вода да му трабва да стопли?

Оценка:
-3 +6

Иванов
44 Отговор

До коментар #25 от "законите на електрото":


Галилей, като е разправял ,че земята е кръгла и се върти - всички са го мислели за луд и никой не е вярвал. И сега е така ,брато. Само след 10-на години, всички основни проблеми пред ел. колите ще са решени и ще залеят света. Естествено, пак ще има замърсяване- всяко производство замърсява. Най-важното обаче- в големите градове, където са струпани милиони и милиони хора -въздуха ще е много по-чист. ЕДна ел. централа ,работеща далече извън града, не може да се сравнява с милионите димящи таралясници с ДВГ.

Коментиран от #45


Оценка:
-3 +10

Димов
45 Отговор

До коментар #44 от "Иванов":


Точно за това, че проблемите ще са решени, е големият спор с електричките. Много хора не вярват, че ще ги решат. Просто ще ги прикрият, докато трупат печалби. И кой ТЕЦ е толкова далеч от града, че да не пречи на някой град?

Оценка:
-6 +5

селянин 1
46 Отговор

До коментар #23 от "555":


Евала,на Тойота..взеха 51%от,,Панасоник,,и скопиха мъско,и он почна да дири батерии от Китай за модел-З,ама те са от друго тесто/слбички/ а и държи близо милиард $,към японците..колко и да се опитват,,тесла,,са все още зависими от самурайте..а они в момента пускат музиката,а илончо ще,не ще..ше играе,,шаренето,,

Коментиран от #47


Оценка:
-1 +4

Дрън-дрън
47 Отговор

До коментар #46 от "селянин 1":


Точно обратното стана. От panasonic не успяха да се справят с количествата и качеството за Тесла и оттам ги резнаха. Затова се прехвърлиха при toyota, но за тях не произвеждат цилиндрични батерии, а по остарялата концепция за призматични батерии. Няма как да произвеждат от новите, защото завода си е на Тесла, а panasonic бяха на гости там, да произвеждат батерии проектирани от Тесла.

Оценка:
-2 +3

Ще си разправям вицове
48 Отговор

До коментар #35 от "гост":


Не е така! На съвременните бензиностанции се стои 5-10 минути, но само защото трябва да платиш на касата, иначе си готов със зареждането за две минути, ако не пълниш непременно резервоара. Със сегашните технологии, които са внедрени към момента, ми е трудно да си представя как на електростанция от подобен вид автомобилите се изчакват, за да заредят. Често там са колони от 5-6-7 автомобила един след друг на колонка. Ако си шести в списъка?! Трябва да изчакаш 1!!!!!!!час, за да вкараш електричество в батерията... Т..е защитниците на електрическата религия не разбират, че за да се случи пълномащабна електрореволюция, трябва огромни площи да се заемат от фотоволтаици, вятърни генератори, други технологии за добиване на електричество, включително и фолио по стените на сградите или електроматериали в пътищата, за да светят светофарите на ток примерно... Всичко това не става от днес за утре, дорогие друзья! За да сё случи е необходимо време и то поне десетилетие, да не говорим, че масова промяна в България не се очаква още поне 5-10 години след това...

Оценка:
-5 +6

законите на електрото
49 Отговор
Ей, май не ме разбрахте... Не отричам прогреса, но си мисля, че сегашния технологичен модел на електрички е тотално сбъркан, или умишлено го държат така, докато не се изчерпят и/или продаде определен процент въглеводороди - петрол, газ и пр. За всякакви разработки на батерии и суперкондензатори четем, но на практика няма нищо. В Сф бяха пуснали пробно два "тролея" със суперкондензатори с пробех 50 км, но нещо не ги виждам. Има едни дебели чичаци с пури, които не се показват много много по медиите ама определят кое, кога да се продава и произвежда. Мога да ви дам пример, че в лабораторни условия има работещи образци на SSD 10 ТБ, но на пазара сега пускат макс 1-2 ТБ, за въпреки, че няма никакви технологични пречки да пуснат дискове по 10Тб, но меринджеите преценяват, че на средния потребител не му трябва толкова и да има мегдан да помпат цените. Та и с електрическите возила е така. Отново казвам - когато правителствата намерят начин да облагат с акциз всеки киловат, налят в електрокар, тогава ще навлязат масово тези коли. За енергийна инфраструктура и технологии за зареждане - сигурен съм, че има работещи решения, но умишлено се стопират.

Оценка:
-2 +5

Electric
50 Отговор
Проблема е изцяло в главите на клиентите. Стискат си батериите все едно някой колата ще им вземе! Така или иначе батерийния блок е предимно в пода - в момента в който стане масова практика да се изработва така, че да се демонтира и монтира целия блок лесно като 1 цял стандартизиран модул, качваш си колата на презареждаща платформа (примерно при някоя бензиностанция), тя сваля разредения блок и качва зареден, срещу което заплащаш някаква минимална такса - проблемите с пробега и бавното зареждане лека полека ще отшумят. И ще става автоматизирано, докато изпиеш едно кафе процедурата е готова. Да не е ракетна наука смяната на един контейнер под пода... А пък и не плащаш през 3-4-5 години по 1/2 от цената на автомобила за нови батерии, както някои се оплакват. Компаниите които инвестират в този бизнес се оправят с амортизираните батерии. Дреме ти колко нова батерия си оставил, и колко стара са ти дали - нали на следващото зареждане ще си с друга! Изпиваш едно кафе и газ!

Коментиран от #51, #52, #53, #54, #61


Оценка:
-2 +4

7622
51 Отговор

До коментар #50 от "Electric":


Един мениджър на автопроизводител вече е коментирал, че с тези батерийни "блокове" по 500кг и водно охлаждане тази работа с извади-пъхни няма как да стане хем да е бързо, хем да е лесно, хем да е надеждно.

Коментиран от #55


Оценка:
-3 +4

Антиелектрика
52 Отговор

До коментар #50 от "Electric":


Ако живеехме през комунизма, можеше и да стане. Иначе не знам как си представяш да сложиш батерия от Рено в Тесла, едната струва 3 пъти повече от другата. Това, което си го написал, никога няма да стане, защото е напълно несериозно, както ти е написал колегата преди мен.

Коментиран от #56


Оценка:
-4 +4

53
Този коментар е премахнат от модератор
По темата е
54 Отговор

До коментар #50 от "Electric":


Не изтривайте, това е по темата

https://youtu.be/H5V0vL3nnHY

Оценка:
-0 +3

Electric
55 Отговор

До коментар #51 от "7622":


Много неща според мениджърите могат или трябва да станат или да не станат, а после се оказва, че инженерите мислят съвсем друго яче. Това че тежи 500 кг не го прави невъзможно. Ясно е, че шофьора няма да ги вдига на ръка. Нали затова говорех за платформа, която да се проектира. А водното охлаждане може да се проектира заедно с блока, за да не се разкачат маркучи, помпи, радиатори, филтри и каквото още може да са проектирали. Всичко с един пакет, разкачат се и се закачат само клеми. Въпрос на време. Хората правят ДВГ с по 4 глави и скоростни кутии с 10 степени, толкова ли един блок с батерии, помпа, охлаждаща течност и радиаторче не може да се проектира като 1 модул??? Замисли се.

Коментиран от #57, #60


Оценка:
-2 +1

Electric
56 Отговор

До коментар #52 от "Антиелектрика":


Точно в това е проблема. Върху батериите продължава да се гледа като на съставна част от електромобила, както на двигателя му, вместо като на консуматива, който са. Както сега в рено с ДВГ можеш да вкараш всякакъв акумулатор, стига да е с правилното напрежение, да пасне на мястото и да е достатъчно мощен, и същия акумулатор можеш да сложиш в Алфа Ромео, БМВ, Хонда и т.н., въпреки че има разлика в класа автомобили. Можеш да сложиш Varta или Bosch на някое Рено, и Искра на някоя луксозна кола (стига да пасва и да я захрани). Твой избор. Същото може да се направи и с електромобилите. Според това дали батерийния блок е Bosch или някаква китайска реплика, заплащаш различна такса. Както и сега заплащаш различна цена за различно качество акумулатор. А и както казах, какво ти пука дали батерийния блок вече е минал половината от живота си? Ти го слагаш колкото да минеш 350-400 км. Щом ти е гарантиран пробег 350 км, за да не спираш на всяка зарядна станция на дълъг път, какво ти дреме, че блока с който караш е стар и вече максималния му заряд е паднал с 20-30%, и няма първоначалния си пробег от 500 км? Нали след 350 км пак ще го смениш за 5 минути с напълно зареден?

Коментиран от #58


Оценка:
-0 +3

Момче
57 Отговор

До коментар #55 от "Electric":


Момче, пишеш за неща които са измислени и тествани, коментар 54 беше до теб. Първия вариант при Тесла беше да се сменят батериите.

https://youtu.be/H5V0vL3nnHY

Оценка:
-0 +3

Антиелектрика
58 Отговор

До коментар #56 от "Electric":


Как няма да се гледа като неразделна част батерията, като тя е основния и най-скъп елемент в електричката?

Оценка:
-2 +4

Това ще стане
59 Отговор

До коментар #6 от "рашка е в колапс":


Когато цъфнат налъмите

Оценка:
-0 +1

2222
60 Отговор

До коментар #55 от "Electric":


И всичкото това да е под колата и някакси радиатора му да се обдухва и да може да се захваща сигурно и лесно? Ми, то работата отиде да се прави поточна линия за производство на коли на всяка зарядна, бе г-н. Електрик. Явно не ще да си от инженерната страна на уравнението. Пък ако толкова си се замислил и си убеден, че става - те ти патентното ведомство, депозираш идеята с достатъчно подброни чертежи и обяснения, продаваш я на мениджърите, които нищо не разбират и ставаш милиардер.

Оценка:
-0 +2

Гггггггг
61 Отговор

До коментар #50 от "Electric":


Точно така работят електрокарите/повдигачи/ на линде. Малък мотокар сменя еднотонната батерия за 5 мин. И работи 8 часа.

Коментиран от #62, #63


Оценка:
-0 +3

8862
62 Отговор

До коментар #61 от "Гггггггг":


Абе в контролирана и чиста среда всичко е по-лесно и постижимо. В живия живот, където има кал, сняг, дупки и високи скорости всичко е в пъти по-сложно. По тази логика по складовете и гарите има електрички от поне 40 години, но извън тях чак сега се появяват и то с много условности. Интересно защо така. Как пък никой не се беше сетил да прехвърля технологии от там-тук?

Оценка:
-0 +2

Антиелектрика
63 Отговор

До коментар #61 от "Гггггггг":


Да, само където батерията струва минимум 5000 лева, няма охлаждане и не е литиево-йонна.

Оценка:
-0 +3

Димов
64 Отговор

До коментар #6 от "рашка е в колапс":


Скоро, мнооого скоро. 😏

Коментиран от #65


Оценка:
-3 +0

Димов
65 Отговор

До коментар #64 от "Димов":


Кражбата на никове ще бъде престъпление, за което да наказват. Скоро, мнооого скоро, троле.

Коментиран от #66, #67


Оценка:
-0 +3

66
Този коментар е премахнат от модератор
67
Този коментар е премахнат от модератор
Ами
68 Отговор

До коментар #6 от "рашка е в колапс":


За какво им е тексас и руснаците газ нефт да искаш. Като чуеш че американците се отказват руснаци също. Те са заедно затова се ядат. Виж Китай е друго нещо там разбери какво мислят

Оценка:
-0 +1

Има, 60 броя произведоха
69 Отговор

До коментар #6 от "рашка е в колапс":


ВАЗ произведоха 60 електромобила. Продадоха 30 и 30 им останаха. Само да има желаещи, продават ги на половин цена

Оценка:
-2 +1

Слави
70 Отговор

До коментар #6 от "рашка е в колапс":


Кога ти ки напрайш нещо българину

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Гари Невил
Легендата на Манчестър Юнайтед с кратък коментар за погрома от Челси
Това са едни манекени в червени фланелки. Играта на защитата ни си е чист "боклук""

Още бисери