Новини

Сериозен пробив при суперкондензаторите

Публикувана: 7 Ноември, 2019 11:59
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3691
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.

Италианският производител на суперколи Lamborghini и Масачузетският технологичен институт патентоваха нов материал, който ще увеличи двукратно капацитета на суперкондензаторите, използвани за захранване на електромобили и хибриди. Технологията ще превъзхожда всичко, което в момента може да се намери на пазара.

Синтезът на новия материал, основан на концепцията за метал-органични структури (Metal-Organic Frameworks, MOF), е резултат от присъединяването на Lamborghini към програмата MIT-Italy преди три години и сътрудничеството с катедрите по химия и машиностроене в Масачузетският технологичен институт.

Новият материал притежава голяма специфична площ на повърхността, подложена на електрически заряд. Така енергийната плътност на суперкондензаторите може да се увеличи два пъти.

Първото Lamborghini със суперкондензатор е хибридът Sián, представен на салона във Франкфурт. Той работи на 48 волта и е три пъти по-мощен от йон-литиев акумулатор със същия размер. При скорост до 130 км/ч суперкондензаторът отдава ток с пикова стойност 600 ампера и се зарежда напълно при всяко спиране.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Лъскави приказки за лапнишарани
1 Отговор
Голяма работа, че може да поеме и отдаде по-голяма мощност от литиево-йонна батерия с подобен размер. В случая не е важна мощността а капацитета. След като се зарежда напълно само за едно спиране, в най-добрия случай ще може да отдаде енергия за половин тръгване. Страшна иновация, няма що.

Коментиран от #3, #4, #17


Оценка:
-38 +20

Нас какво ни интересува
2 Отговор
Това не е новина за нас. Ние не заслужаваме да я четем, тук сме на примитивно ниво. Още не можем да изградим пътна инфраструктура, пък ние за научни пробиви ще мислим. В България такива неща не са ценност и не се развиват. Като гледам след половин -един век България може и да започне да развива усилено наука и изледователска дейност ако дотогава всичко не е открито.

Коментиран от #14


Оценка:
-8 +21

Гост
3 Отговор

До коментар #1 от "Лъскави приказки за лапнишарани":


Тези които са ти отбелязали минуси , явно не правят разлика между кондензатор и акумулатор .

Коментиран от #6


Оценка:
-7 +21

gggw
4 Отговор

До коментар #1 от "Лъскави приказки за лапнишарани":


ами точно - а другата половина е от батерията.. сиреч на градско ше имаш двоен пробег ако си с кондензатор

Оценка:
-7 +9

Бай Гуй
5 Отговор
Тук иновацията е двукратното увеличаване капацитета на суперкондензаторите. Какво тръгнахте да сравнявате с литиевите батерии?

Оценка:
-1 +12

Чичо Тони
6 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


Като източник на енергия за задвижване на автомобил разлика няма. Разликата е във времето за зареждане. А иначе и при акумулатора и при кондензатора не става въпрос за мощност, а за капацитет. И "пикова мощност" не се отделя при висока скорост, а при голямо ускорение и голямо натоварване на двигателя.

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +11

Наблюдаващ
7 Отговор
До всички разбирачи : Прочетете Закона за запазване на енергията !

Оценка:
-2 +6

Експерт
8 Отговор

До коментар #6 от "Чичо Тони":


Чичо , много си далеч от тази материя !

Оценка:
-6 +4

смок
9 Отговор
" и се зарежда напълно при всяко спиране" - гениално!
Ама как да пишеш за нещо дето не го разбираш ...

Оценка:
-1 +7

гост
10 Отговор
Батерията и кондензаторът са съвсем различни по предназначение, за чист спорт един кондензатор е по-добър, защото предлага голямо количество енергия за кратък период от време с ниско тегло, но това е само за кратко и няколко секунди, след това ампеража пада заедно със заряда и си дотам. При батерията е съвсем различно, има голяма продължителност на отдаване и колкото по-бавно отдава, толкова по-дълговечна е батерията. Затова Тесла инвестираха в компания за кондензатори и съвсем скоро ще видим подобрената им батерия с кондензатор, който да намаля пиковите натоварвания, а оттам да намалява деградацията на традизионна ли-йон батерия.

Коментиран от #11


Оценка:
-3 +7

Чичо Тони
11 Отговор

До коментар #10 от "гост":


Времето за разряд на кондензатора зависи единствено от товара и от нищо друго.

Оценка:
-2 +12

ХА ХА ХА
12 Отговор
Ако има още нещо неизмислено , в Масачузетския ще го измислят .

Оценка:
-0 +6

бай Даньо
13 Отговор
Винаги съм се чудел защо изобщо Тойота не започнаха хибридите с супер/ултра кондензатори. Тойота точно това прави използва батерията за да ускорява и после връща енергията обратно при спиране, което е далеч по удачно да се прави със кондензатор защото той поема много повече ток и всичката енергия обратно при спирането . Докато с батерията се работи на къси пасове като не се използва целия и капацитет - работи се межди 40% и 80% заряд, останалия капацитет просто дреме. Дори така хибридите си вършат работата и я връщат почти всичката енергия обратно при спиране , това по което съдя е че като собственик на такава кола не съм сменял спирачки за 200 000 км, явно има са регенерация ... Но резултатта е доста голяма батерия и това вляе на конструкцията на колата, трябва да е дизайнвана специално за хибрид с място за батерията. Ако беше с кондензатори то биха били по-малки и могат да се поставят на нормална кола и заедно с ел двигател в главините на колелата и така да се ъпгрейдва обикновени ДВГ коли което вече е революция ... Но кропоративния свят не работи така, ( той не иска ъпгрейги а нови продажби) виж ако го обясня на Грета Тумберг ще разбере ... Апропо не искам никакви роялти за идеята. Ха-ха

Оценка:
-2 +6

Алфа Ромео
14 Отговор

До коментар #2 от "Нас какво ни интересува":


Страхотен оптимист си, аз не съм сигурен дотогава дали ще има държава България...

Оценка:
-3 +5

Усмивката
15 Отговор
30 киловата=40 конски сили.А 130 км. в час.Нтещо нв вдявам

Оценка:
-2 +1

ASD
16 Отговор
Суперкондензаторите ще поемат пиковите натоварвания и ще поглъщат пикова мощност /при рязко спиране и тръгване/. Така литиевите батерии ще имат многократно по-дълъг живот. Суперкондензаторите НЕ могат да осигурят ампеража необходим за дълги пътувания, но ще предпазят литиевите батерии от прегряване и самозапалване. Така комбинацията от суперкондензатори и литиеви батерии, ще предложи много по-високо ниво на надежност и по-дълъг експлоатационен живот от сега съществуващите технически решения.

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +6

17
Този коментар е премахнат от модератор
незнайко
18 Отговор

До коментар #16 от "ASD":


Това може би е най смисления коментар ! Само хора занимаващи се в тази област могат до го разберат !

Оценка:
-2 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът на представянето на книгата на бившия финансов министър "Кризата в Европа. Поглед отвътре":
Дянков ми е изправял и малкото косичка, която имам, по начин по който никой друг не го е правил."

Още бисери