27 Януари, 2020 11:48 5 927 24

Илон Мъск сменя имената на всички заводи

  • tesla-
  • фабрика-
  • завод-
  • гигафабрика

Tesla ще открие дизайнерски център в Европа, а фабриките на компанията по цял свят ще получат сходни названия в общ корпоративен стил, обяви Илон Мъск. Американският производител вече разполага с инженерен център в Германия - Advanced Automation Germany (бивш Grohmann Engineering) решава проблеми с автоматизацията на производството.

В момента дизайнът на всички "тèсли" се създава в калифорнийския град Хоторн, инженерният център на компанията се намира в Пало Алто, а самите електромобили се произвеждат във Фримонт. Новият дизайнерски център ще бъде разположен недалеч от Берлин в съседство с бъдещата "Гигафабрика 4".

Неотдавна в Китай заработи "Гигафабрика 3", където ще се разработва нова компактна Tesla. Системата за обозначаване, която Мъск смята да наложи, включва географско местоположение и цифров индекс. Така например, първата "Гигафабрика", където се произвеждат батерии и задвижващи системи за Model 3, ще бъде наречена "Гига Невада", заводът за слънчеви панели - "Гига Ню Йорк", "Гигафабрика 3" става "Гига Шанхай", а "Гигафабрика 4" - "Гига Берлин".


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 12345

    52 24 Отговор
    Дано да се намери решение на бавното зареждане на батерийте и малкия им пробег. Защото засега електромобила е като диарията, страх те е дали ще сигнеш до вкъщи.

    Коментиран от #3, #6, #10, #18, #20

  • 2 Ами

    3 9 Отговор
    Крайно време беше дизайна е важен. Скъсай 1ни дънки 100 долара отгоре даже има Ел цигара тесла много скъпа.
  • 3 Гост 12112

    35 17 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    Що бе, пич? Въртиш повече от 400 километра на ден ли? И ако да-колко дни е така? 2 дни месечно? :)
  • 4 Хахаха

    23 7 Отговор
    Следващата е Гига Перник!

    Коментиран от #17

  • 5 Поназнайко Гигов

    9 12 Отговор
    Теслите ще ги асемблират за много пари в Берлин, но ще ги дялкат web дизайнерчета в ГигаБг за жълти стотинки
  • 6 Borislav Popov

    19 2 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    Гледах тук наскоро в Ютуба, един руснак тества Тесла Модел S в Москва. Интересно, че когато вече батериите на Теслата се изтощиха напълно, тоест индикатора показваше 0, колата не спря веднага и измина още 60 км по московските улици. Иначе, този руснак прави много интересни и ненагласени тестове на всякакви марки автомобили и почти няма там негов тест, който да е с под 5 милиона гледания. Тест-драйв от Давидыча Tesla Model S85+.
  • 7 Коментатор

    15 25 Отговор
    А всичко гореизброено, ще се нарича с общото название: "гига американски шит"!!!
  • 8 Госあ

    12 16 Отговор
    Изключително креативно и иновативно !!! мъск е най изключителният гений живял някога на планетата 🤣🤣🤣
  • 9 Бай хой

    12 13 Отговор
    Нали ви казах че са менте. Всички ментеливи фирми си сменят имената. Следва прехвърляне на собствеността на безимотен алкохол тип ром и кой изгорял изгорял.
  • 10 ддд

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    Сравнението ти е уместно. Но Тесла са най-добре развитите в това отношение, те единственни имат суперчарджъри, които са безплатни за по-скъпите им модели и покриват много голяма площ от САЩ. В Европа са по-малко, но пак в развитите страни е напълно достатъчно за кола с голяма батерия като се намират на не повече от 100км една от друга. Трябва навилизане на твърдотелните батерии и висока енергийна плътност от поне два пъти сегашната, за да стане масово явление колата, инак ще си остане рядкост по улиците.
  • 11 Мега Тъпанарски

    5 9 Отговор
    на това ми прилича цялата тязи гигантомания....
  • 12 Антилон

    11 12 Отговор
    Дизайнерски център състоящ се вероятно от едно 5-10 годишно момченце - дизайнера на пикапа.
  • 13 Терзия

    9 3 Отговор
    Вече няма да се казва Тесла, а Мотика.
  • 14 Тони

    6 9 Отговор
    българите трябва да се радваме че има гении като Илон Мъск ние в бъдеще няма да сме зависими от природните ресурси най-вече от нефта което липсва в нашите земни недра бъдещето е в автомобилите това ще го докаже бъдещето и ще се убедим че е така

    Коментиран от #15

  • 15 Антиелектрика

    7 3 Отговор

    До коментар #14 от "Тони":

    Българите трябва да умеят да пишат правилно и да поставят където трябва препинателните знаци. Освен това е доста странно как няма да си зависим от природните ресурси или може би смяташ, че България след като няма нефт, е много богата на литий и кобалт?

    Коментиран от #21

  • 16 мани мани

    3 5 Отговор
    една ел. кола няма ли отгоре на тавана и на предния капак солар, то за нищо не става! само соларчета навсякъде около колата като покритие биха имали успех, инак за нищо не стават!

    Коментиран от #19

  • 17 мани мани

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хахаха":

    хахахахахахахаха аааааааааааааааааааа хааааааа хаааааааа хахахахаха
  • 18 МОДЕЛ Х

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    Дано да се намери решение и за твоя правопис! Ама май Тесла по-бързо ще увеличат пробега, от колкото ти ще се научиш да пишеш правилно. Върти голфа баце:)))
  • 19 8796

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "мани мани":

    С такива соларчета, ще ти трябват няколко месеца за да я заредиш.
  • 20 Име

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "12345":

    15м 130 мили? Как ти звучи?? За една част от цената която би платил ако ви на бензин дизел или дори газ. А пробега? 300 мили?? А тва как ти звучи. За да си ги обърнеш тия мили в километри умножаваш по 1.6 и ето ти
  • 21 Да да

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Умен, коли и сега внасяме, само че ги храним с руски нефт всеки ден! Иначе си внасяш Петричката и чакаш слънцето, вятъра и водата да ти я заредят! Имаме ли слънце , вятър и вода или само с въглища става?

    Коментиран от #22

  • 22 Да да

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Да да":

    Петричката=Тесличката. Редактора ми е руски 🤣🤣🤣
  • 23 Грую

    1 1 Отговор
    Мъжката , мъжката - на теслата дръжката!
  • 24 Гост

    0 0 Отговор
    Явно не схващаш, че цената на бензина с който зареждаш колата си всеки ден се компенсира от цената на самата батерия. Просто това е еднократен разход и при това в началото. Като си блъснеш колата и ако няма автокаско (или поради 100 причини ти откажат при наличие на такова), то губиш огромна сума пари, защото строшеният ти акумулатор вече не можеш да го ползваш. При ДВГ губиш само колата, но не и бъдещият бензин, който евентуално си щял да зареждаш до края на експлоатацията на последната.