29 Януари, 2020 18:56 55 981 74

Електрическо Audi поиска смяна на маслото

  • audi-
  • e-tron-
  • софтуер-
  • смяна на масло

"От Audi не са се справили напълно със скока в електрическата ера. Все още са привързани към смяната на маслото", коментира собственик на e-tron в Twitter. Георг Коньович публикува снимка на приборния панел на своя електрически кросоувър, на който се появило предупреждениe за предстояща смяна на маслото на двигателя и преглед след 3 100 км.

 

Електромобилът е един от първите произведени екземпляри от модела, който се качи на конвейера през есента на 2018 г. Софтуерът на бордовия компютър е практически идентичен с този в бензиновите и дизелови "аудита", макар че има някои нюанси - разходът, например, се измерва в киловатчасове на 100 км, а не в литри на 100 км.

Собственикът на "e-трона" обаче останал крайно изненадан от предупреждението за предстояща смяна на маслото. Коньович бил останал с впечатлението, че електромобилите нямат нужда от подобни процедури.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Боко Тиквуньев

    137 55 Отговор
    Моят автомобил върви на агонията на българския народ!!!

    Коментиран от #6, #53

  • 2 do Боко Тиквуньев

    39 113 Отговор
    Brat, taka ste tupite seliani, koito za nishto ne stavat. Bedni i prosti :D

    Коментиран от #31

  • 3 Камък на шията

    93 50 Отговор
    Това наследство е като камък на шията. На Тесла за това им е леко, защото започнаха от нулата и не се налага да преправят неща проектирани и произведени с напълно друга цел.

    Коментиран от #30

  • 4 Sofia

    44 56 Отговор
    Щом не е Алуди не ми го хвали...
  • 5 Bai hoi

    286 22 Отговор
    Хахаах е Ваг- а дори на ток пак си Арчи по 1л масълце на 1000 км
  • 6 Амиии

    24 35 Отговор

    До коментар #1 от "Боко Тиквуньев":

    Типично руски автомобил , кво е интересното в това !

    Коментиран от #34

  • 7 Гъзар тънкач с А8 на гаС

    78 8 Отговор
    Тия тупани едни брави не направиха 30г.
  • 8 Иван

    39 75 Отговор
    Първо никъде не пише , че е за двигателя. Второ всеки SUV има масла в ск. кутия, дефиренциал !

    Коментиран от #14, #20, #21, #22, #33

  • 9 Георги

    62 25 Отговор
    Според теб,кутията и диференциала дали са изминали 400 - 500 хиляди че да е за смяна а?

    Коментиран от #18, #32, #70

  • 10 Случаен

    32 16 Отговор
    Тоя за каква електрическа ера говори? Тя е свършила още с първия автомобил с двг през 19 век.
  • 11 А бре Иванеее

    95 17 Отговор
    Какви скорости къф диференциал бре? В електрически автомобил бре?

    Коментиран от #23, #27

  • 12 Миризлив пор

    53 4 Отговор
    Има да реват сега производителите, че няма защо да привикват в сервиза на по 10-30000 км всяка кола за да режат главата на собственика. Ако не е масло друг пиниз ще намерят за да получават кинти.
  • 13 До N10 Случаен

    36 3 Отговор
    А знаеш ли че още преди 100г.за първи път бариерата от 100км/ч е премината с електрически автомобил? Водач К. Женази! Питай Гугъл!

    Коментиран от #17

  • 14 Не е-трон

    56 10 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Викаш скоростната кутия и диференциал?!? За раздатъчната кутия що не написа :-) Хора, преди да качите някоя глупост, поне се образовайте малко, че много леки изглеждат коментарите ви

    Коментиран от #28

  • 15 До N10 Случаен

    26 1 Отговор
    УТОЧНЯВАМ! През 1899г.за първи път с електрически автомобил е достигната скорост от 105км/ч
  • 16 Пламен

    8 1 Отговор
    И въпросния автомобил се е казвал Жаме контент : никога доволен!
  • 17 Миризлив пор

    13 5 Отговор

    До коментар #13 от "До N10 Случаен":

    Ай стига с тези електрони бре хора, ако трябва да сме точни Фердинанд Порше прави и първия автомобил с задвижване на 4 колела за армията, само къде е тежал 4 тона заради батериите, естествено е победител автомобил с ДВГ задни теглото си под 1 тон.
  • 18 Няма такова

    30 7 Отговор

    До коментар #9 от "Георги":

    Ако чакаш да си смениш маслото на скоростите на 400. 500 хиляди. Значи толкова и масло ще намериш. А най-лошото може и спомен от скоростите да няма.
  • 19 Не не

    10 9 Отговор
    Не може да бъде. Тесла печели и четвърто тримесечие. А как така. Че и акциите скачат. Мани мани.
  • 20 Гошо

    18 7 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Каква кутия... в тая електричка.
  • 21 Ивака

    23 7 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Каде ще го налееш тва масло за скоростите на електичка :D
    Като тя няма скорости :D :D

    Коментиран от #29

  • 22 type-R

    15 4 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    Даже и ск. кутия не им трябва особено много на тези електрички. Затова и казвам че не са лоши, въпреки нападките срещу тях. Бързи са, малко поддръжка, няма данък. Бих пробвал една такава но автора на коментар #1 предпочита да ми вземе парите за хляб и сирене на тройна на немската цена отколкото за една нова електричка......
  • 23 budinov

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "А бре Иванеее":

    Прочети малко инфо и тогава категоризирай хората на глупаци и умници.Като попрочетещ юе разбереш че си в първата група
  • 24 Каунь

    14 2 Отговор
    След 5 години ще пише ЗА СКРАБ. Трее си идиот да купиш електрокар втора употреба.
  • 25 Недялко Чекиев

    27 1 Отговор
    Тесла, Тесла... Обаче, не и ли изхакаш едно газово, не ми я хвали.
  • 26 Недялко Чекиев

    12 5 Отговор
    И сега като се юрнат всички да правят електрички бате, от толкова жица, ще влезем в преразход на медната руда.
    От Вулво са го измислили... Даваш 200 бона за хибрид, караш днес 200~300км. 40 на ток останалите на 20/100 течност от скъпата. Кирията ти е в г*зЪ.
  • 27 Зомби с квадратно чело

    13 12 Отговор

    До коментар #11 от "А бре Иванеее":

    Колко сте смешни, твърдите че сте деца на бъдещето а не знаете че тесла и електричките имали диференциал :)). Е как ще завива тази кола като има само един мотор отпред и отзад???
  • 28 Зомби с квадратно чело

    7 9 Отговор

    До коментар #14 от "Не е-трон":

    Хайде още един "професор" дето не знае за какво служи диференциала и защо е в Ел. колите.

    Коментиран от #40, #41

  • 29 Недялко Чекиев

    6 2 Отговор

    До коментар #21 от "Ивака":

    В газовото баце... Все пак БГ сме... Всеки "Ганьо" е инжинер :)
  • 30 Майстора

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Камък на шията":

    Абе и на тесла има какво да се дяла. Тя е мерседес CLA под прикритие. С окачването на задния мост ще имат големи кючеци
  • 31 до тариката

    13 3 Отговор

    До коментар #2 от "do Боко Тиквуньев":

    Добре, че сме ние тъпите селяни, защото тарикат тариката не може да излопати. Ако изчезнем и вие паразитиращите върху нас ще изчезнете. Пазете тъпите селяни!
  • 32 Шамшал

    10 3 Отговор

    До коментар #9 от "Георги":

    Само в БГ се сменя масло на 500К на скорости. Вземи се образовай малко или вземи една сервизна книжка да прочетеш през какъв период какво се сменя!
  • 33 АLFA Q 4

    4 7 Отговор

    До коментар #8 от "Иван":

    ИВАААААНЕ.. ТОК БЕ КРАТУНО
    НЯМА ДИФЕРЕНЦИАЛИ
    ТОВА НЕ Е ТРАФОПОСТ, БЕ

    Коментиран от #35, #38

  • 34 е стига де

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Амиии":

    ти изби рибата в яз. Студена!!!Путин е виновен за смяната на маслото!!!
    ега ти и задръстения шаран си-теб могат да те хванат и без кукичка...не гола корда
  • 35 да попитам

    15 1 Отговор

    До коментар #33 от "АLFA Q 4":

    как завива правия ток?

    Коментиран от #74

  • 36 по Здрав

    13 2 Отговор
    пичове,да сте живи и здрави!Казват,че смехът е здраве!Ако е вярно,ще съм безсмъртен като Ви чета коментарите!!!Благодаря Ви за безсмъртиети си!!!Поклон!!!
  • 37 123

    10 3 Отговор
    Любимото занимание на немския автомобил последните 20 години е? Да те праща в сервиза да кихаш хиледарки :)

    Да живее немската кола!
  • 38 Зомби с квадратно чело

    15 4 Отговор

    До коментар #33 от "АLFA Q 4":

    Явно Теслата не е кола а мотор или велосипед???
    Всичко което има един мотор и две гуми на ос има диференциал.
    Ти питал ли си се за какво и е на колата диференциал???

    Коментиран от #47

  • 39 Има само една марка!

    2 2 Отговор
    Кажи му ауди и.....
  • 40 AC DC

    16 6 Отговор

    До коментар #28 от "Зомби с квадратно чело":

    Пич няма един мотор отпред и един отзад , много от тия са с мотор на всяко колело и се командват с електроника. Няма диференциал , няма кардан , няма нищо.

    Коментиран от #42, #56, #64

  • 41 AC DC

    5 4 Отговор

    До коментар #28 от "Зомби с квадратно чело":

    Диференциал,скоростна кутия,кардан-има само при хибридите.

    Коментиран от #43

  • 42 Зомби с квадратно чело

    6 3 Отговор

    До коментар #40 от "AC DC":

    ХеХе не ми казвай много а ми кажи поне една такава???
    Със сигурност Теслите на пазара не са така нито Лийф нито Зое нито Етрона, нито БМВ нито Ягуар нито Волво!!!!
    Та коя питам аз????

    Коментиран от #45

  • 43 Зомби с квадратно чело

    5 2 Отговор

    До коментар #41 от "AC DC":

    Защо продължаваш да се излагаш????
    Аколко е лесно да провериш и да замълчиш!

    Коментиран от #46

  • 44 истинко

    7 3 Отговор
    Потенциалните купувачи в Булгаристан на електрически автомобили трябва да бъдат подлагани на тест за ...интелигентност! Кажете ми как можеш да си помислиш само, че в двигател - бил той и задвижван от електрическа енергия, няма да има движещи се части които да се нуждаят от смазване?!
  • 45 AC DC

    13 7 Отговор

    До коментар #42 от "Зомби с квадратно чело":

    "Технически, коцепцията на задвижване на електромобилите".
    Съществуват главинни електромотори, които се монтират директно в колелата. Така задвижването става директно, без никакви свързващи/преобразуващи устройства, с което се постига още по-високо ниво на енергийна ефективност.

    Коментиран от #51, #52

  • 46 AC DC

    8 3 Отговор

    До коментар #43 от "Зомби с квадратно чело":

    разработки ЕПС, като Rimac Concept One, довеждат представянето и динамиката на шофирането до друго ниво. Задвижването се състои от общо 4 двигателя, по един за всяко колело. Всеки двигател има собствена скоростна кутия, отпред са едностепенни, а отзад има двустепенни със съединители от въглеродни влакна.
  • 47 AC DC

    6 7 Отговор

    До коментар #38 от "Зомби с квадратно чело":

    Понеже постоянно пишеш за Тесла.

    " Tesla Model S, имат два електрически двигателя за задвижване, единият на предния мост, а вторият – на задния мост. И двата двигателя имат свои собствени електронни контролери за мощността. Тази конфигурация дава възможности за задвижване на четирите колела (AWD)

    Няма кардани , няма диференциали.

    Коментиран от #55, #59, #60

  • 48 Велев

    8 0 Отговор
    E-tron има планетарна предавателна кутия. Има също течно охлаждане на батериите и електродвигателите... Дали няма масло и антифриз за смяна?
    Вижте видеото от линка https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B0-%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80-303445.html?amp

    Коментиран от #50

  • 49 инж Химик

    8 1 Отговор
    Всички триещи се части имат нужда от смазка. В електромобилите те са в пъти по-малко, но все пак тези електромотори трябва да се сервизират и да се смазват със специални греси, създадени за целта. Друг е въпроса, колко десетки хиляди километри трябва да изминеш преди да се наложи.
  • 50 Инж Химик

    9 1 Отговор

    До коментар #48 от "Велев":

    Точно така! Имат си флуиди за обслужване, но това на хората, които могат да си позволят такъв автомобил не им е дерт... дори сигурно им се обаждат от фирмения сервиз да им напомнят за периода за обслужване. Хубави са електричките, имат тъмна страна, но най-тъмната в БГ е цената им.

    Коментиран от #65

  • 51 Зомби с квадратно чело

    12 3 Отговор

    До коментар #45 от "AC DC":

    Извинявай че ще те обидя ама ти ПР....СТ ли си или се правиш на такъв а???
    Как ще завива тази кола като има един двигател и две колела ще дрифти всеки път ли????
    Толкова ли сте неграмотни да прочетете какво прави диференциала в колата???

    Коментиран от #67

  • 52 Зомби с квадратно чело

    9 2 Отговор

    До коментар #45 от "AC DC":

    Това е изпробвано вече всеки двигател който не е на окачването прави колата нестабилна и трудна за управление. Изпробвано и отхвърлено!!!!
  • 53 Мхм

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Боко Тиквуньев":

    Значи е запрял от всякъде.Споням си като управяляваше БСП тогава автомобила ти щеше да постави рекорд за скорост.
  • 54 Велев

    1 1 Отговор
    И малко допълнения. Коневич е съосновател на консултантска фирма за електромобили. На страницата му има подобни проблеми и при други марки. BMW i3s, напомня за отиването за тест на вредни емисии. Рено Зое пък има в навигацията си точки, които не могат да бъдат премахнати...
    Други Ауди е-трон пък напомня на водача да изключи запалването.
  • 55 Грую

    6 2 Отговор

    До коментар #47 от "AC DC":

    До но вчера някой беше написал нещо много точно за електромобилите - все още приличат на диарията - не знаеш дали ще можеш да стигнеш у дома.
  • 56 Лелеее

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "AC DC":

    И цели 7 плюс! Нормални ли сте? Коя е тази кола с ел. мотор на всяко колело? Това са концепти, няма нито една кола в производство такава.

    Коментиран от #58

  • 57 Мисирко Яхич

    5 0 Отговор
    Е па на моя Жигулет му хаквам свинска мас и съм екстра. И нема да остана гладен, що кат видя зор...мажем между две филии и съм готов! Баце тъй рече...свинска мас и кисело зеле му е майката!
  • 58 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Лелеее":

    Всъщност има или по скоро имаше. SLS електрик беше с такова задвижване
  • 59 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #47 от "AC DC":

    Не се излагай - в кой клас си? Може би в шести. Всеки мост на теслата си има свой диференциал. Може да направиш кола без диференциал само ако има отделни мотори за всяко колело. Всеки технически грамотен човек ще ти се изсмее.

    Коментиран от #63

  • 60 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #47 от "AC DC":

    Я обясни как в завой едното задно колело се върти по бавно от другото задно ако са свързани твърдо ( без диференциал ). Аман от профани
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 незнайко

    4 0 Отговор
    Това е направо смешно ! Защо ни занимавате с такива недомислици на компютърните гении !!! И този Георг Коньович сменил ли е в края на краищата маслото в ДВИГАТЕЛЯ ??? И той има толкова мозък, колкото всички ДЖЕНДЪРИ !!!
  • 63 много се изложи

    0 10 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Ама колко сте заблудени петролофилите. Дватамотора са на двете оси - предна и задна - точно защото в завой и в права едната ос се върти по-бързо от другата. Нали предната ос върви пред задната. За това се върти по-бързо от нея. Ама това са сложни кинематографики и микромеханики. Материя която е за умни хора. А на вас вВсичко трябва да ви се обяснява като на деца. Петролофилите сте пословични с техническото си невежество. Затова и сте на доизживяване.

    Коментиран от #66, #68

  • 64 333

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "AC DC":

    Освен, че има диференциал, има и предавка. Да, една е, не са 5 или 6, ама има. И масло има, трансмисионно такова, защото това, за което ти говоря му се вика трансмисия. Ако е с двойно предаване, а те май вече всички са, има две трансмисии и два диференциала. Сега отвори Youtube и потърси как някой разкоства на Тесла задвижването, да видиш как го има. Диференциала и предавката седят между мотора и инвертора, в една голяма кутия, която изглежда по-голяма от моята скоростна кутия, което е нормално с оглед на това, че има въртящ момент като на камион. И вътре е пълно с масло. И мани, ами и се охлажда с антифриз. За разлика от моята скоростна кутия.
  • 65 333

    4 2 Отговор

    До коментар #50 от "Инж Химик":

    Годишното обслужване на Тесла в Щатите беше нещо като 700USD. Това си е дерт, да ти кажа. Не 70 а 700. Един човек с Leaf казваше, че неговото е безплатно. Има си годишна инспекция, и тая годишна инспекция е към 25 стъпки. Не е само масло и филтри и на колите с ДВГ, има още поне 20. Ама религиозните вярват, ли вярват. Щом е на ток, край! Няма да плащаме нищо. Аз от над 30 години съм шофьор, и за ДВГ сигурно съм дал по-малко пари, отколкото за тия неща, които ги има и в електромобилите.

    Коментиран от #71

  • 66 незнайко

    5 0 Отговор

    До коментар #63 от "много се изложи":

    По добре беше да не коментирате ! Това което сте написал, сте си го ИЗМИСЛИЛИ И ДАЖЕ СИ ВЯРВАТЕ ! Не се излагайте повече с разсъждения !
  • 67 Оф че си просто и нагло

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "Зомби с квадратно чело":

    Ае тиквеник, диференциал ти трябва ако са на една ос! За да може да се движат с различна скорост. Когато в колелото има отделен двигател само за него, НЕ ТИ ТРЯБВА диференциал! Виж новия пикап, как само с обновяване на софтуера и може да се върти на място. Защото колелетата, могат да се движат в различни посоки и независимо едно от друго! Различните двигатели, механично са свързани един с друг, точно толкова колкото вентилатора в хола ти е свързан с тоя в кухнята!

    Коментиран от #69

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Зомби с квадратно чело

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "Оф че си просто и нагло":

    Абе малоу...к недодялан нали и аз това съм написал и че такива коли все още няма на пазара. Освен това ако беше прочел другият коментар щеше да видиш че съм написал че това е стара концепция двигател директно за колелото изпробвана и отречена понеже колата става нестабилна когато двигателят не е на окачването.
    Като си неграмотен поне си мълчи.

    Коментиран от #72

  • 70 Жоро майка

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Георги":

    На 2 опела които имах никога не смених масло на кутиите.... още ги карат и още не е сменено...така че недейте да се напрягате много,факт такава велика кола никога няма да направят повече ма аз ако ще я карам 3 месеца и тряа и сменям от до ебем ти и кочината ....недейте лежа под железа е живота е да се живей
  • 71 Да така

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "333":

    Не вярвам да дадеш повече пари за бензин в ел. кола от колкото в бензинова.
  • 72 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Зомби с квадратно чело":

    Неграмотен или невежа? Има разлика.
  • 73 Истината

    0 0 Отговор
    Често казано Ауди е много зле
  • 74 Boobs

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "да попитам":

    С крив проводник!