Шефът на Tesla Илон Мъск публикува в Twitter първото изображение на бъдещата гигафабрика в покрайнините на Берлин. Дигитално генерираната снимка показва гигантски футуристичен завод насред гора, който няма много общо с останалите производствени комплекси на компанията.
Първият завод на Tesla в Европа ще бъде покрит с фотоволтаични панели, а на покрива точно над централния вход ще има тучна морава за празненства и басейн. Аналогична зона за рейв партита ще бъде разположена и в едно от подземните помещения на фабриката.
Giga Berlin pic.twitter.com/UXQMUVTWXf
Строителството на Giga Berlin започна в началото на годината, но бе временно преустановено заради пандемията от COVID-19. По последна информация заводът трябва да заработи през юли догодина.
Фабриката на Tesla ще произвежда електромобили за европейския пазар. Капацитетът на инсталираните мощности ще позволява от конвейерите да слизат по 500 000 коли годишно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 DW в Подкрепа на ББ
Коментиран от #2
18:02 16.07.2020
2 Не я е уредил
До коментар #1 от "DW в Подкрепа на ББ":
той я построи. Аз лично съм го виждал да мъкне торби с цимент в жипката.Коментиран от #5
18:08 16.07.2020
3 Гост
18:10 16.07.2020
4 pepy
Коментиран от #6, #8
18:13 16.07.2020
5 DW в Подкрепа на ББ
До коментар #2 от "Не я е уредил":
А Севда що не го е илъчила директно по Фейс ТВ, или е бъркала бетонаКоментиран от #7
18:15 16.07.2020
6 Driving pleasure
До коментар #4 от "pepy":
На роби паркинг трябва ли им?Коментиран от #9, #12, #32
18:51 16.07.2020
7 Щото е бъркала
До коментар #5 от "DW в Подкрепа на ББ":
и тя с него и не е имала време.18:55 16.07.2020
8 Хе хе
До коментар #4 от "pepy":
Тези "роби" там ще се движат с нови коли, за разлика от теб с 20 годишна на половин милион километра!Коментиран от #30
19:14 16.07.2020
9 Хе хе
До коментар #6 от "Driving pleasure":
8 коментар е до теб!19:15 16.07.2020
10 Госあ
Коментиран от #34
19:49 16.07.2020
11 Бачо Киро
Коментиран от #14
19:57 16.07.2020
12 pepy
До коментар #6 от "Driving pleasure":
"... зона за рейв партита ще бъде разположена и в едно от подземните помещения..."Явно ще глези "робите" и с подземен паркинг... Ти да видиш... как не се сетих...
20:02 16.07.2020
13 Акноли
20:17 16.07.2020
14 гост
До коментар #11 от "Бачо Киро":
Първо тия 10 000 няма да са там едновременно , в най-лошия случай половината на смяна , а може и една трета , ако са на три смени , което е най-вероятно ! Второ дори 10 000 автомобила по 20 кв м са 200 000 кв или 200 декара !! Тъй като терена е над 300 декара и видно от снимката е над 90% зает от фабриката , явно тя е доста повече от 200 декара , по-точно към 270 декара , тоест подземния паркинг на ЕДИН ЕТАЖ ще събере доста повече от 10 000 автомобила и ще остане място за няколко помещения за "рейв партита" за същите 10 000 човека !! Обаче най-лошата новина за вас , с тия фотоволтаици на покрива и с тия дори 5 000 електромобила в мазето , тая сграда ще има НЕЗАВИСИМ добив на ток от минимум 350 000 квт или 350 Мегавата , денонощно и безплатно !! Тоест колкото един блок на ТЕЦ !!! Ама без пушеците !! И не само , че няма да и трябва друг , ами ще продава на другите , да не говорим , че любимите ви "замърсявания " от производството отиват на кино !!! Този завод от първия ден ще работи без един грам емисии , както и произведените от него автомобили !!!Коментиран от #16, #28, #105
20:39 16.07.2020
15 гъст
20:50 16.07.2020
16 Ввв
До коментар #14 от "гост":
Хм,вервай си келешче :)Коментиран от #33
21:12 16.07.2020
17 радев
21:21 16.07.2020
18 Някой
Коментиран от #27
21:28 16.07.2020
19 ФАО ВЕ умрЕ
Коментиран от #20
21:33 16.07.2020
20 дизела
До коментар #19 от "ФАО ВЕ умрЕ":
Ако германците смятаха че фабриката ще погребе vw нямаше да допуснат строежа и.Нека първо я построят пък ще видим.Защо я строят в Германия а не в Азия - с по евтина работна ръка?Къде ще си продават
скапаните коли като хората не ги искат?
21:53 16.07.2020
21 шумахер
На кого му трябва кола с проблеми? Брони падат.Неработещ автопилот.Лошо сглобени панели боята се поврежда и т.н.
Няма да си купя
22:00 16.07.2020
22 фен
Коментиран от #24
22:03 16.07.2020
23 тесла с лакирана дръжка
Коментиран от #29
22:19 16.07.2020
24 фен
До коментар #22 от "фен":
Как ще си носи батериите Трабанта?Коментиран от #26
22:23 16.07.2020
25 А къде ще бъдат помещенията,
23:05 16.07.2020
26 шумахер
До коментар #24 от "фен":
Ще го подсилят малко Трабанта-тесла и ще си ги носи.И бронята няма да пада.00:00 17.07.2020
27 Ники
До коментар #18 от "Някой":
Това не е гора, само ти се ще да е! Това е ферма за ниско качествена дървесина. Посадени са от човек с цел да бъдат изсечени за производство на картон. С Тесла и без Тесла те са просто суровина. В случая картона пак ще бъде произведен, но като бонус за природата за всяко отсечено се засаждат 3! Дерзай!06:38 17.07.2020
28 Хапчетата моля,...
До коментар #14 от "гост":
Хапчетата моля,.......08:38 17.07.2020
29 радев
До коментар #23 от "тесла с лакирана дръжка":
Електрически Трабант! Имаш чувство за хумор.Завода на Трабант не беше ли в Цвикау?Мозъка нещо млъкна.
Коментиран от #35
08:41 17.07.2020
30 Случаен
До коментар #8 от "Хе хе":
Дали? Пък и не ми дреме особено, направи я 35 годишна и ме остави да си карам11:50 17.07.2020
31 гостгост
13:30 17.07.2020
32 Иванов
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Да си прост е по -зле от робството. От робството все някак може да се измъкнеш, но коги си прост- тва е за цел живот.15:23 17.07.2020
33 Иванов
До коментар #16 от "Ввв":
Прочети пост 32- и за теб се отнася, също.Коментиран от #47
15:25 17.07.2020
34 Китаец от Сибир
До коментар #10 от "Госあ":
На Ф-35 да кажеш боклук...Това е като НЛО пред руските летящи москвичи бе русоидче.15:27 17.07.2020
35 Ще има ли завод в Берлин
До коментар #29 от "радев":
Радев, я кажи този завод ще го бъде ли или няма да има такъв завод, както Тесла няма завод в Китай и няма да има такъв завод докато ти не ПОВЯРВАШ.Моля те ПОВЯРВАЙ, поне за завода в Берлин, за да може да го построят хората. Вяра Вяра Вяра Вяра Вяра Вяра Вяра Вяра му е майката. Продължавай да вярваш, че Тесла ще фалира и че няма завод в Китай, пък ние ще бъдем реалисти, ти си вярвай в дядо Коледа.
Коментиран от #36
19:47 17.07.2020
36 радев
До коментар #35 от "Ще има ли завод в Берлин":
Засега е картинка.Дано да го построят21:15 17.07.2020
37 А в Китай?
Коментиран от #38
21:31 17.07.2020
38 радев
До коментар #37 от "А в Китай?":
Стига се прехласва по гурото си св.Илон.Коментиран от #39
21:42 17.07.2020
39 Кажи бе Радев?
До коментар #38 от "радев":
Провери ли вече ФАКТИТЕ? Има ли Тесла в крайна сметка завод в Китай или това е пълна лъжа, както твърдиш, защото не можеш да поВЯРВАШ че има? ТОВА ДАЛИ ВЯРВАШ ИЛИ НЕ, НЕ ПРОМЕНЯ РЕАЛНОСТТА! Tesla строи автомобилни заводи по-бързо от всички останали. Volkswagen три години не може да избере само мястото на фабриката.Коментиран от #40
22:59 17.07.2020
40 радев
До коментар #39 от "Кажи бе Радев?":
Ходи ли да провериш?Коментиран от #42
07:42 18.07.2020
41 Критично мислене
Берлин поне е близо. Отскочи да видиш.ЛИЧНО, че основите вече са отляти и вече се вдигат колони и стени. На мен ми стига видеото от дрон.
Коментиран от #45
08:04 18.07.2020
42 Проверил ли си?
До коментар #40 от "радев":
Има ли луна? А слънце? Земята е плоска, нали?Коментиран от #44
08:11 18.07.2020
43 радев
Коментиран от #46
08:37 18.07.2020
44 дизела
До коментар #42 от "Проверил ли си?":
Стига циври бе наглец!Кланяй се на божеството си и не занимавай хората с мозъчните си напъни.08:40 18.07.2020
45 фен
До коментар #41 от "Критично мислене":
Какво ме интересува завода на Тесла? Нямам намерение да купувам Тесла.Коментиран от #48, #134
08:42 18.07.2020
46 Цитат от факти
До коментар #43 от "радев":
Нали твърдеше, че не вярваш заводът в Китай да е построен за толкова кратко време? Ето ти новина от този сайт. И тя ли е лъжа? Иди да провериш какви са били коментарите тогава? И въпреки това Тесла произвежда автомобили там нали? Или и това е лъжа?ФАКТИ.БГ
Новини »
Технологии »
Tesla започна строителството на гигафабрика в Китай
7 Януари, 2019 14:092 86364
Tesla започна строителството на гигафабрика в Китай
tesla -гегазавод -гигафабрика -китай -шанхай
Георги Касабов
Георги Касабов
Илон Мъск и кметът на Шанхай Хан Джън присъстваха на първата копка на гигазавода на Tesla Motors в Китай, съобщава Reuters. Фабриката, в която ще се произвежда Model 3, трябва да заработи до края на годината.
Новият гигазавод ще струва $2 млрд. (€1.75 млрд.) и ще стане първото изцяло чуждестранно автомобилно предприятие в Китай, където производителите доскоро можеха да оперират само в сътрудничество с местни компании. Така Tesla ще получи шанс да се бори по-успешно с китайската конкуренция в условия на изостряща се търговска война с Щатите.
Коментиран от #49
08:50 18.07.2020
47 Иванов
До коментар #33 от "Иванов":
Той този пост си е твой и показва колко си малумен ти.Ввв е написал доста истини но ти как да знаеш,така ще е като си ял сланина с праз цял живот и като ти покажат луканка се чудиш какво е.НАМЕРИ СИ ФИЛМА ПО ТЕМАТА С ЦЕЛ РЕКЛАМА НЕ СПОМЕНАВАТ ЧЕ СТАВА ДУМА ЗА ТЕСЛА И ГЛЕДАЙ КАКВО СА НАПРАВИЛИ В ПЪРВИЯТ ЗАВОД.08:54 18.07.2020
48 Тома Неверни
До коментар #45 от "фен":
Всичкото това е да убедим антиелектриците, начело с Радев който написа "Не вярвам на всичко написано в интернет.Завода може да го има но не вярвам да е построен за толкова кратко време.Какво ми се пенявиш? Строил ли си някога нещо?"Сега остана някой да му сметне колко месеца в една календарна година са от януари първа копка до декември първи автомобил.
Коментиран от #50
09:04 18.07.2020
49 фен
До коментар #46 от "Цитат от факти":
На всичко написано ли вярваш?Ако напишат че дъщеря ми е к*рва трябва ли да повярвам.На какво да вярвам като имам синове.Дъщеря нямам.Може би ще започнеш да ме убеждаваш че и дъщеря имам?
Коментиран от #51
09:05 18.07.2020
50 радев
До коментар #48 от "Тома Неверни":
Пак смени ника.Видях колко можеш да смяташ.5г. Х 20 % спад било 0.Никога не си строил.Ако беше строил щеше да знаеш че зимата не се строи.Такъв голям обект не се строи за токова кратко време.Довършителните работи отнемат много време.Срока за строеж на сграда е около 2 години.Толкова ще чакаш ако си купиш апартамент ново строителство.И поне година да го обзаведеш. Но ти живееш при мама и тати.
09:16 18.07.2020
51 Кое не е вярно
До коментар #49 от "фен":
Кое от написаното в статията подлагаш под съмнение? Може би Тесла е започнала строителството тайно преди 3 години? Преди пет? Или още с основаването си, Тесла е започнала да строи завода в Китай? А може би дори преди това? Кажи в какво ВЯРВАШ, че то вашата ВЯРА е единственият ви източник на информация, на който се доверявате. По-зле от секта сте.Коментиран от #52
09:18 18.07.2020
52 радев
До коментар #51 от "Кое не е вярно":
Времето необходимо за построяване на сградата.Времето за монтиране на машините.Времето за набиране и обучение на работниците.ТОВА НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ ЗА ГОДИНА!Коментиран от #53
09:53 18.07.2020
53 А кое е лъжата тогава
До коментар #52 от "радев":
Кое не е вярно? Това че първата копка е била на седми януари или това че през декември месец е излезнал първия автомобил? По твоята логика поне едно от тези няма как да е вярно?Коментиран от #54
09:57 18.07.2020
54 фен
До коментар #53 от "А кое е лъжата тогава":
Най вероятно и двете.Реклама колко е велик св.Илон.10:07 18.07.2020
55 радев
Коментиран от #56
10:10 18.07.2020
56 Аз не съм говорител на никого
До коментар #55 от "радев":
Ноти откровено си трол. Отричаш очевидни факти, но не отговаряш на елементарните въпроси кога започна строежът на фабриката и кога излиза първият автомобил.Коментиран от #57
14:49 18.07.2020
57 радев
До коментар #56 от "Аз не съм говорител на никого":
Всеки може да си напише мнението тук.Дали на теб ти харесва мен изобщо не ме интересува.Хората казват че имало извънземни.Някои твърдят че ги били виждали.Аз ще повярвам като ги видя.
Защо да ти отговарям на въпросите?Чел си нещо но дали е вярно или е евтина реклама?Ти отговори ли ми кога ще си купиш Тесла?Не.Отказа ми.Защо аз да ти отговарям?
Непрекъснато пишеш какъв велик човек е Мъск и какви върховни коли са Тесла.
Аз не мисля така.Не си инженер - толкова знания имаш така преценяваш.Хората не са длъжни да се съобразяват с теб.
Говорителя на св.Илон това си ти.
Коментиран от #60, #61, #62
16:56 18.07.2020
58 дизела
17:03 18.07.2020
59 мечтата на госта
- Хаде ставай събуди се и си извади ръката от контакта.
17:09 18.07.2020
60 Ами виж ги, кой ти пречи?
До коментар #57 от "радев":
Живеем в информационната ера и всеки може да види каквото си поиска. Отваряш ютуб пишеш гига Берлин или гига Шанхай и гледаш. Можеш да следиш напредъка в Берлин почти в реално време. Поне веднъж седмично има запис от дрон който прелита над фабриката. Същото беше и за Китай.Коментиран от #64
18:38 18.07.2020
61 Аз не пиша че Илон е велик, а ти
До коментар #57 от "радев":
Има два типа хора. Едните се радват на успехите на другите, а вторите се опитват да омаловажат успехите, като ги отричат. Първите обичат да се радват, а вторите обичат да мразят. Дори не осъзнаваш, че ТИ правиш Илон велик, защото го изкарваш свръхчовек, който може да прави НЕВЪЗМОЖНИ неща. За мен Илон си е нормален човек, който прави логичните неща. Ако ти си от онези, които ВЯРВАТ на обещания ала Volkswagen, които ако ги слушаш вече трябваше да са заринали света с милиони електромобили тази година, аз се доверявам само на РЕЗУЛТАТИ, дати и цифри. За всеки който разсъждава като мен, ти КРЕЩИШ че Илон е велик. Сега ако кажеш че и ракетите му не могат да кацат, а това е анимация, ще го направиш още по-велик в очите на останалите.18:55 18.07.2020
62 Хубави и лоши коли
До коментар #57 от "радев":
Според мен ferrari е велика кола! Lamborghini и също. След като не ги притежавам, това прави ли ги по-малко велики автомобили? Ти какви модели от тези марки имаш? Сигурно не си си купил защото са боклуци?Коментиран от #63
19:02 18.07.2020
63 радев
До коментар #62 от "Хубави и лоши коли":
Всеки има право на мнение.Моето не съвпада с твоето и затова ми се нервиш.Виждал съм Тесла возил съм се - не ми хареса.Имат много още да се учат.Не ги мразя.Но не ми харесват.Ти реши че ги мразя.Ферари и Тесла не са ми по джоба.Не може да възхваляваш Тесла а да не си се качвал в такава кола.Нещо без да си го ползвал да твърдиш че е велико.Чувал съм че Ферари е велика кола.Ама никога не съм карал такава.Схвана ли разликата?
19:46 18.07.2020
64 дизела
До коментар #60 от "Ами виж ги, кой ти пречи?":
Хахахах госте извади пръсти от контакта и се качвай в реното и спри да виеш за тези тесли хахахахахахКоментиран от #66
19:55 18.07.2020
65 Карал съм Тесла
Коментиран от #67
20:02 18.07.2020
66 Объркал си мястото
До коментар #64 от "дизела":
Като не искаш да четеш за Tesla, какво въобще правиш в тази тема? Следващия път просто не влизай. Ходи да четеш за чалга певиците и коментирай там по въпроси от които разбираш.Коментиран от #68
20:15 18.07.2020
67 радев
До коментар #65 от "Карал съм Тесла":
Почна да ми слагаш думи в устата.На няколко места коментар Радев не е мой.Някой ми ползва ника.Провери.Тесла непрекъснато се изсилват.Завод за една година незнам си колко хиляди коли и т.н.Опита ми на инженер точно ти да го оспорваш? Ставаш смешен.Никога не си строил завод никога не си работил в завод никога не си организирал производство.Този опит ти липсва.Четеш в интернет и пляскаш с ръце.Безплатен клакьор.
Коментиран от #69
20:17 18.07.2020
68 дизела
До коментар #66 от "Объркал си мястото":
Ти ли ще ми кажеш бе т*панар.Изк*кал си тема теслаКоментиран от #72
20:20 18.07.2020
69 Добре бе кажи срок
До коментар #67 от "радев":
Толкова ли е трудно? Колко време от първа копка до първи автомобил СПОРЕД ТЕБЕ, СПОРЕД ТЕБЕ СПОРЕД ТЕБЕ СПОРЕД ТЕБЕ СПОРЕД ТЕБЕ СПОРЕД ТЕБЕ е отнело на Тесла? Кажи? Нали имаш опит и си строил заводи? Аз не съм и вярвам на информационните медии от цял свят, които следиха процеса. От всички останали авто компании също нищо не разбират в сравнение с тебе, защото просто свалиха шапка на Илон Мъск и си признаха че първоначално срока им е изглеждал невъзможен. Кажи сега СПОРЕД ТЕБЕ колко време е отнело, след като всички от цял свят те лъжат, а аз повтарям лъжите им защото съм невежа? Кажи ми как е станала лъжата?Коментиран от #71
20:24 18.07.2020
70 радев
Коментиран от #73
20:33 18.07.2020
71 дизела
До коментар #69 от "Добре бе кажи срок":
Трол тесларскиКоментиран от #74
20:35 18.07.2020
72 Харесва ми как се гърчите
До коментар #68 от "дизела":
Аз не съм чак толкова голям фен на Тесла, колкото вие сте АНТИТесла. Изключително ми е забавно как се гърчите, опитвайки се да съчините опорни точки срещу Тесла и от ден на ден ви е все по-трудно. Единственото което ви остава е да обиждате, което както виждаш няма никакъв ефект. Електромобилите бавно, но сигурно изместват автомобилите с ДВГ и няма връщане.20:44 18.07.2020
73 Какво точно казваш
До коментар #70 от "радев":
Че Tesla ще започне да произвежда автомобили в Китай най-рано на 7 януари 2021 година или 7 януари 2022 година? Наистина ли твърдиш това? Сериозен ли си?Коментиран от #75
20:47 18.07.2020
74 Трола вика дръжте трола
До коментар #71 от "дизела":
Говори си не ми пречиш.20:47 18.07.2020
75 радев
До коментар #73 от "Какво точно казваш":
Не .Започнали са явно по рано.Коментиран от #76
20:49 18.07.2020
76 Какво са започнали?
До коментар #75 от "радев":
Искаш да кажеш, че са започнали да строят завода три години преди да купят земята, която китайското правителство отпусна през декември месец 2018 година, а когато са отишли на терена да правят първа копка, са извикали Дейвид Копърфийлд да скрие вече готовия завод? Ама ти май наистина вярваш в дядо Коледа и вълшебства?Бонус въпросче. Кога според тебе ще започне производството в Берлин? Сега още копат основите.
Коментиран от #81
20:59 18.07.2020
77 Погледни датата
Tesla започна доставките на Model 3, произведени в новия завод в Шанхай. Първите 15 бройки бяха доставени днес. Това се случи на специална церемония, на която служители на Tesla получиха поръчаните от тях коли.
Началото на строежа на фабриката беше дадено преди по-малко от година, като според компанията досега нито един производител на коли не е успявал да свали готов модел от нова поточна линия толкова бързо. Следващият месец доставките ще се увеличат, допълват от Tesla, цитирани от Reuters.
Заводът в Шанхай започна да се строи преди 357 дни като част от плана на Tesla да увеличи присъствието си на най-големия автомобилен пазар в света и да минимизира влиянието на търговската война между САЩ и Китай. Компанията по-рано бе заявила, че целта ѝ е да започне доставки преди Китайската нова година на 25 януари.
На церемонията днес присъстваха и представители на китайското правителство. Кабинетът подкрепя американския автомобилен производител, който е първият изцяло чужд на територията на азиатската страна.
Tesla работи и по създаването на сервизни центрове и зарядни станции в Китай, като през 2020 г. целта е броят им да бъде удвоен. Плановете са да бъде и удвоен и персоналът в сервизните центрове.
Намеренията на компанията са да произвежда по 1000 автомобила седмично, т.е. приблизително по 280 коли на ден.
Коментиран от #78, #79, #80
21:02 18.07.2020
78 Радев
До коментар #77 от "Погледни датата":
За балона Тесла прочети какво казва Марк Шпигел.Чел съм статията.Пак ти казвам не вярвай на всичко! Пропуснал си само че май месец са намалили производството поради липса на поръчки.Което ти вреди на опорите го пропускаш.
Пак ми говорят"целта на компанията" " намерения" ще ще ще.Нищо ново.Постоянно се изхвърлят.
21:15 18.07.2020
79 погледни бройката
До коментар #77 от "Погледни датата":
88 800 000 автомобила с двг за 2019 г.А теслите колко?см*шник
21:18 18.07.2020
80 дизела
До коментар #77 от "Погледни датата":
Абе ти още ли се плюнчиш к*хар21:20 18.07.2020
81 радев
До коментар #76 от "Какво са започнали?":
За колко време стяга бетона?Строителството си има технология която ако не се спазва сградата ще падне.Коментиран от #82
21:34 18.07.2020
82 30 дни
До коментар #81 от "радев":
Плоча се декофрира след 30 дни, когато бетонът набира проектната якост, какъв е проблемът? Това е най-дългия срок. Вертикалния кофраж може и на другия ден. Когато се ползват готови предварително напрегнати греди, става доста по-бързо. Погледна ли на какъв етап е строителството и каква технология ползват за строежа или пак си говорим празни приказки?Коментиран от #83
22:03 18.07.2020
83 радев
До коментар #82 от "30 дни":
Как се прави фундамент на преса?Знаеш ли какво е инструментална екипировка?Колко такава екипировка трябва и за колко време се изработва?Коментиран от #84
07:57 19.07.2020
84 А ти знаеш ли как се реже арматура?
До коментар #83 от "радев":
А как се бърка бетон? Знаеш ли колко пъти трябва? Хайде остави тези проблеми в главата си. Има хора които разбират повече от тебе. Особено пък Илон Мъск. Тези пресечки за които говориш са детска играчка в сравнение с пресите и машините за ракетите, където сам трябва да си проектираш не само машините, но и материалите. Защо мислиш че cybertruck има такава странна форма? Защото ламарината от която е изработен е толкова твърда и еластична, че все още няма преса която да може да я огъне. Ако беше следил новините, щеше да знаеш, че не Тесла, а останалите немски производители имат проблеми с производството на оборудването, защото това зависи от .... Tesla. Неведнъж външните доставчици са проваляли сроковете на Тесла, кога от некадърност, кога от лоялност към големите производители. Тесла засега няма печалба, защото при всеки подобен проблем направо купува проблемния доставчик. Така се случи и с германския производител на производствено оборудване грохман, който произвежда всякакви машини и роботи за автомобилната промишленост. Закупи и няколко фирми за разработка на батерии, производство на батерии и производители на машини за производство на батерии. Въобще Tesla е най вертикално интегрираната автомобилна компания в света и разчита най-малко на външни доставчици и услуги. Щеше да разбереш колко ти е глупав въпроса, ако се върнем назад във времето с производството на модел 3 в палатка. Имам само един въпрос към тебе? Защо производството беше в палатка?Коментиран от #85, #86, #88
08:43 19.07.2020
85 радев
До коментар #84 от "А ти знаеш ли как се реже арматура?":
Явно не знаеш! Всеки панел се изработва на преса и трябват поне 5-6 щанци.Провери колко панела има купето и пресметни колко инструмента ще ти трябват.Изработката им отнема около година.От къде идват неравните фуги между панелите?Ами от лошо изработените щанци.Правени от великите инженери на Тесла.Много си т*п.Няма ламарина която да е едновременно твърда и еластична.Все едно дървено желязо.Ама ти технология на металите не си учил.Инженер съм не се излагай лато кифладжия!
09:09 19.07.2020
86 радев
До коментар #84 от "А ти знаеш ли как се реже арматура?":
Ами работниците? Колко време трябва един селянин да се научи да работи в завод за автомобили?Това не става на поляната а в завода който не е построен.Пишеш ми за неща от които нямаш никаква представа как стават.Палатката на Мъск е красива измислена история.Те американците почват в гаражи и за 2-3 г.са милионери.Това е за наивни хора.Коментиран от #87
09:27 19.07.2020
87 История де история, ама поучителна
До коментар #86 от "радев":
Дори не знаеш за каква палатка говоря. Не не е започнала така. Заради проблеми с увеличаване на производството на модел 3, Тесла поръча нова поточна линия, която да увеличи мащабите. Машините бяха доставени преди сградата за тях да бъде завършена и бяха инсталирани в двора на завода, като бяха покрити с конструкция за преносими халета, наречени от журналистите палатка. Същите тези машини бяха транспортирани със самолети, вместо да пътуват по море за по-евтино, както обикновено правят другите компании. Сега виждаш ли, че не можеш да сравняваш Тесла с всички останали? Не се ли чудиш защо автомобилните производители спряха да и се подиграват, че така не се прави, а останахте само вие антиелектриците? пак ти повтарям, че за нормален човек който умее да мисли логично, когато някой постигне "невъзможното" , обикновено това буди възхищение. Замисли се защо при тебе буди омраза и това нормално ли е?Коментиран от #89, #90
09:57 19.07.2020
88 радев
До коментар #84 от "А ти знаеш ли как се реже арматура?":
Да не ми говориш за палатката на поточната линия във Фримонт?Помислих че пак ми разказваш легенди за палатки гаражи и началото на Тесла.Как работят тези работници под този навес в калифорнииската жега?
Много фирми стават жертва на фалити заради бързото разрастване.Голямата хапка може да те задави.Ама ти и икономика не си учил.Преписваш от статиите "вертикално интегрирани" и смяташ че ще впечатлиш някого.Да не си ученик още?
Коментиран от #92
10:00 19.07.2020
89 радев
До коментар #87 от "История де история, ама поучителна":
От кога стана по евтино да се транспортира със самолет?По бързо да но не и по евтино.Щом иска да си рискува скъпите машини .Колко пъти да ти повторя че не мразя никого.По скоро ти мразиш пушилниците.
Не си отговорил на въпросите ми.Как да отговориш като не знаеш.Еластична и твърда стомана!! 5 г. Х 20% е нула.СМЯХ.
Коментиран от #91
10:09 19.07.2020
90 радев
До коментар #87 от "История де история, ама поучителна":
Палатка разбирам туристическа палатка.Това си хангар за производство.10:15 19.07.2020
91 Мека пружинна стомана?
До коментар #89 от "радев":
Ама ти си бил голям инженер? Каква е пружинната стомана? Не е ли еластична и твърда? И се научи да четеш с разбиране. Говорим за срокове, а не за пари. Транспортирането със самолет беше десетина пъти по-скъпо, но спести един месец чакане. Така е като мислиш няколко хода напред. От Volkswagen ЩЕ продават милиони електромобили, но все срещат проблеми с доставките на батерии за някакви мижави десетки хиляди електромобила. За разлика от сградите, машините могат да бъдат поръчани още преди закупуването на земята за фабриката, така че не виждам логика във въпросите ти. Работници също могат да се наемат и обучават предварително. Въпрос на организация.Коментиран от #93
10:38 19.07.2020
92 Вертикална и хоризонтална интеграция
До коментар #88 от "радев":
Никого не искам да впечатля. Това са елементарни термини които всеки трябва да знае от обща култура, особено пък ако се спуска в такива спорове. Именно вертикалната интеграция дава основните предимства на Тесла. Една промяна на багажника да не се пълни с вода при отварянето, би коствало поне година за да се промени модела при останалите автомобилни производители, който щеше да е свързано с много бумащина и анекси на договорите за поддоставчици. При Тесла това беше решено много по-бързо, защото си правя почти всичко сами. Като почнеш от батериите и двигателите и стигнеш до седалките, като притежават дори фирмите за производствено оборудване. Когато някъде има проблем, той не се предава по отделите, а директно на "виновника" за проблема, като се прескачат всички останали. Дори това започна да се копира от Тесла, която буквално променя автомобилната индустрия, независимо от дали ти го виждаш и признаваш. Неслучайно шефа на Фолксваген публично признава, че заради Тесла получава главоболие. Е как няма да получава, като тяхната компания е хоризонтално интегрирана и разчитат само на сглобяване на произведени от външни фирми части. Заради това всяка една промяна изисква години. Заради тяхната бюрокрация, само избора на място за нов завод, отнема два пъти повече време, отколкото Тесла избира мястото, построява завода и започва да произвежда продукция.10:53 19.07.2020
93 радев
До коментар #91 от "Мека пружинна стомана?":
Стига писа простотии.Еластичност и твърдост са като черно и бяло.Ако метала е еластичен не е твърд.Ти не си инженер - простено ти е.Поне не се излагай.Кой идиот плаща скъп трансюорт за машини след като няма сграда.Да беше почакал.Работници не се обучават на поляната а на място в завода(който не е построен).Минимум 6 месеца.
Промените в багажника се правят на чертеж.После се коригира щанцата.Това отнема време.Затова панелите на Тесла имат разминаване-защото все бързат.Ами виж къде има проблеми после ги коригирай.От там идва лошото качество на колите.
Пак не си ми отговорил на въпросите.Не се мъчи!Това са неща които не си учил не разбираш не се напъвай.Мека пружинна стомана!!!!Много си к*х като хралупа на дърво или празна водоноска.Не се излагай!
Коментиран от #94
11:29 19.07.2020
94 Господин "инженер"
До коментар #93 от "радев":
Толкова си инженер, колкото аз трамвай. Дори не правиш разлика между еластичност и пластичност. ако поне малко разбираше от металообработка, щеше да знаеш, че за да се придаде еластичност на някоя стомана, тя се закалява СЛЕД като и е придадена форма. Спирам да си губя времето с тебе. Все едно споря с радиоточка. ДАЙ БОЖЕ ДА НЕ СИ НАИСТИНА ИНЖЕНЕР!Ей така за сравнение, Volkswagen ID започна да се произвежда октомври месец 2019, няколко седмици преди да започне производството на Тесла модел 3 в Китай. През декември месец 2019 година, първите произведени Тесла модел 3 бяха предадени на собствениците. Знаеш ли кога ще бъдат предадени на собствениците id3? След поредното отлагане, се очаква това да стане септември месец 2020 година, АКО НЕ ГО ОТЛОЖАТ ОТНОВО. Ако трябва да се подиграваш с някого, това определено не е Тесла, нито Илон Мъск. Тръгнал си на него акъл да му даваш. Той е един от десетте най-богати хора в света, ти на кое място си, ПОСТИГНАЛ БОГАТСТВОТО СИ ИМЕННО С ИНЖЕНЕРНИ РЕШЕНИЯ?
Коментиран от #95, #96
11:42 19.07.2020
95 радев
До коментар #94 от "Господин "инженер"":
Тесла да не прави купето от пружинна стомана бе мозък?Има разлика между термообработката на различните видове стомани.Купето се прави от обикновенна стомана защото е евтина.Коментиран от #97
12:21 19.07.2020
96 раде
До коментар #94 от "Господин "инженер"":
Май си трамвай.Не правиш разлика между различните термообработки.Пружината се закалява за да стане еластична.При деформация трябва да се свие и след това да си възвърне формата и размерите.Твърдата стомана е скъпа и се използва за други цели.
Нека продължава Илончо да прави коли от твърда пружинна стомана.Успех!!И на теб успех във фантазирането.Яд те е че непрекъснато ти хващам глупостите които пишеш.Пак ти повтарям - не мразя никого.
Пак не си ми отговорил на въпросите.Явно не знаеш отговорите.
Коментиран от #98
12:43 19.07.2020
97 Ех господин инженер
До коментар #95 от "радев":
Дори не си запознат с нещата за които спориш. Tesla cybertruck е с екзоскелет от еластична и твърда неръждаема стомана използвана за строителство на ракети, която чупи дори най-здравите преси при опит за огъване. Толкова здраво, че автомобила няма нужда от рама или шаси. Да не е от пружинна стомана, но ти дадох примера, защото няма как една пружина да не еластична. Няма как да направиш купе на лек автомобил от такава стомана, защото няма как да мине краш-тестовете. ЯПоне успя ли да провериш в Уикипедия каква е разликата между еластичност и пластичност, господин инженер? Пластелинът еластичен ли е, като не е твърд, а еластичността била антоним на твърдост? Дори не подозираш колко смях предизвикваш сред инженерите, опитвайки се да изпъкнеш със "знания" и фалшиви титли. То даже не е нужно да се инженер да го видиш.
Не е нужно да си инженер и за да видиш гениалните инженерни решения на Тесла. За сметка на това всяка кифла вижда единствено опаковката - различните фуги между панелите и драскотините от камъчета по боята на праговете.
Един инженер би се интересувал от цифри, а всички те са в полза на Тесла. Всички останали са в догонваща позиция.
Коментиран от #99
12:45 19.07.2020
98 По гръб не падаш нали
До коментар #96 от "раде":
В крайна сметка пружината твърда и еластична ли е? Нали не можеше да е и двете заедно? Нали твърдостта и еластичността бяха антоними? Последно?Задай ми конкретен въпрос, че даже не знам за какви въпроси ми говориш. Отговарях ти дори на тъпи въпроси, за колко време се маха кофража на бетона, които нямат нищо общо с темата.
Коментиран от #100
12:49 19.07.2020
99 радев
До коментар #97 от "Ех господин инженер":
Неръждаемата стомана е жилава но не пружинна.обработва се на хидравлични а не на ексцентрик преси и става бавно.Неръждаемата стомана не е по здрава от обикновенната.А само не ръждясва.Ти твърдеше че стоманата е твърда и еластична а не аз.Колко глупости станаха ?
Коментиран от #101
13:15 19.07.2020
100 радев
До коментар #98 от "По гръб не падаш нали":
Прижината е еластична.Твърдост се изисква за други детайли но няма да ме разбетеш.Зададох ти въпроси за фундамента на пресата.За броя щанци и времето им за изработка.За времето за обучение на работниците и т.н.По горе ги пише.За пластелина не ти отговарям защото това се учи в 6 клас.Подиграваш се.
Коментиран от #107
13:21 19.07.2020
101 По гръб не падаш нали?
До коментар #99 от "радев":
Последно пружинната стомана твърда ли е или еластична? Кажи де каква е? Мека и еластична? Неръждаемата стомана може да бъде и твърде и мека и еластична и нееластична, защото не е един-единствен вид, както си мислиш. Нали не си мислиш че кухненските мивки и високоякостните неръждаеми болтове се правят от една и съща стомана, господин инженер? Ама ако знаеше как се излагаш, щеше да смениш Ника отново веднага и да спреш да пишеш.Коментиран от #102
13:23 19.07.2020
102 радев
До коментар #101 от "По гръб не падаш нали?":
Пружинната стомана е ЕЛАСТИЧНА.Пружината може да е мека или твърда зависи каква ти трябва.Веднъж говориш за пружинна стомана друг път за неръждаема?Ника ти си го сменяш.В момента си без ник.Ти се излагаш- пружинна стомана за купе на автомобил.Да виждаш на мен да ми пука?Въпросите който ти зададох?
Коментиран от #103, #104
13:37 19.07.2020
103 Колко да е мека
До коментар #102 от "радев":
Пружинната стомана винаги е твърда. Някой път по-твърда някой път по-малко твърда но винаги е твърда. Не може от пластична стомана да направиш пружина. То е същото, като да направиш пружина от пластелин. Дори ти признаваш, че пружината МОЖЕ да бъде твърда. А КАКВО СТАНА С ТВЪРДЕНИЕТО ЧЕ ЕЛАСТИЧНОСТТА И ТВЪРДОСТТА СА КАТО ЧЕРНОТО И БЯЛОТО.Коментиран от #106
13:48 19.07.2020
104 Вече ти отговорих, ама не можеш да четеш
До коментар #102 от "радев":
Е колко пъти да ти отговарям на едни и същи въпроси? Аз ли съм виновен, че не може да разбереш отговора. Вече ти дадох пример че машините се правят по-бързо отколкото сградата. Вече ти казах че максималния срок който се изчаква е за махане на кофраж на плоча който е 28 дни, всичко останало става по-бързо. Например колони могат да се вдигат върху прясно отлетите основи още на другия ден. Фундамента за машините не прави изключение от набирането на проектна якост за СТАНДАРТЕН бетон от 28 дни. Има добавки при което срокът се съкращава в пъти. Обясних ти че всички машини и екипировка могат да се поръчат още отсега за фабриките след пет години, но няма смисъл защото стават изключително бързо, когато вече си правил такива машини и фабриката която ги прави е твоя. Дадох ти и конкретни примери от МИНАЛОТО, ЗАБЕЛЕЖИ НЕ ГОВОРЯ ЗА БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ. Продавачите на къси продажби постоянно ни засипват с фалшиви новини, за да бутнат акциите на Тесла, представи си дали щяха да си замълчат, ако Тесла не произвежда автомобили в Китай? То не остана човек на земята който да не е разбрал тези дни, че паднала една броня на Тесла през последната половин година.13:57 19.07.2020
105 Запознат
До коментар #14 от "гост":
Абсолютно си прав!А нашите булгаропитеци-които стачкуват пред президетството ще хейтват такива новини.
Ние сме големи говеда. Но нищо,..... времето на червените кхмери идва..стяхайте си коланите за гладни години!
14:14 19.07.2020
106 радев
До коментар #103 от "Колко да е мека":
Ти свърдеше че купето на Тесла е от пружинна стомана?Еластичност пластичност и твърдост са различни характеристики.Не може да кажеш че крокодила е толкова дълъг колкото е зелен.Пружина от пластелин? Къде съм казал това?
Не си наясно със строителството.Преса от 120 т. изисква специален фундамент.Иначе ще потъне в земята.Преди това се трамбова земята.Не става бързо.С една преса си за никъде.Трябват поне десет.Затова ти зададох въпроса колко щанци трябват.От къде ще знаеш в уикипедия не пише.Трябва да си я работил тая работа.Само за фундамента на пресите ти трябват поне три месеца.Трябват ти около 100 различни щанци за всеки модел.Изработка минимум година за всеки модел.Работниците къде ще ги обучиш?
Коментиран от #108, #109
14:51 19.07.2020
107 Изгледа ли някой клип
До коментар #100 от "радев":
Ако беше си направил труда да потърсиш клипове ютуб на моментното състояние на строежа, нямаше да задаваш толкова елементарни въпроси. Едно търсене на "Giga Berlin" ще ти изкара стотици видеа от дронове, от които можеш да добиеш ясна представа за какви мащаби става въпрос, пред които едно фундаментче за машина ще ти се стори като муха кацнала на небостъргач. Ето ти едно от преди няколко часа https://youtu.be/i6S4lpqYt3s като гледаш методите за строежа, освен фундаментите какво друго се отлива на място? Дори не си обърнал внимание за готовите стоманобетонни предварително напрегнати греди и колони за които ти говорих, които се сглобяват като lego. Потърси само след месец за гига Берлин и ще видиш напредъка. Тесла освен в автомобилостроенето и енергетиката, направи и революция в строежа на фабрики. Докато цял свят се възхищава, за тебе остава да отричаш и да хейтиш.14:54 19.07.2020
108 Хайде научи се да четеш накрая
До коментар #106 от "радев":
Дай ми цитат че съм твърдял такова нещо или поне номер на мнение? Пружинна стомана и купе на Тесла никога не са стояли в едно изречение. Казах че сайбъртрък се прави от твърда и еластична стомана, а като ти каза че такава стомана не съществува, те попитах пружинната стомана не е ли такава? Ако ти кажа че дървото е зелено и ти кажеш че няма такъв цвят, след като ти дам пример че и крокодила е зелен значи ли, че дървото е крокодил? Ти не можеш дори да следиш диалогът с един-единствен събеседник, какво остава да следиш тенденциите в строителството, автомобилостроенето и енергетиката за които спориш.14:58 19.07.2020
109 Дори да е вярно
До коментар #106 от "радев":
Дори да приемем, че фундамент се прави за три месеца, което очевидно е смешно, Какво пречи 9 месеца преди да е почнат фундамента, да са поръчани машините за него които да станат по същото време и да се монтират веднага? Какво пречи теоретичната подготовка на работниците да започне заедно със строежа на фундамента и да се пристъпи директно към практическо обучение когато дойдат машините? Виждаш ли колко е елементарно, когато имаш идея какво правиш, за разлика от Volkswagen например? Както казах по резултатите ще ги познаеш. Повечето са като политиците - никой не може да направи това, което аз мога да ви обещая.Знаеш ли Илон Мъск за кога обеща да излезе модел У и всички производители му казаха, че е невъзможно? Хайде потърси сам, та да научиш още нещо покрай търсенето, че очевидно ти липсва информация.
Коментиран от #111
15:08 19.07.2020
110 радев
Твърдост е свойството на метала да се съпротивлява на пластичната деформация при въздействие на друго тяло.За да се постигне по голяма твърдост метала се закалява но става по крехък.За да стане пружината еластична се прилага термообработка.
Еластичност и твърдост са различни характеристики.Ламарината за автомобили е мека и пластична за да може да се пресова.С еластична стомана как ще работиш на преса.Ще натискаш- листа ще се огъне.Пускаш - ще се върне в изходно положение.С твърд лист нищо няма да се получи-ще се строши листа или щанцата.Нядявам се да си ме разбрал.
Коментиран от #112
16:35 19.07.2020
111 радев
До коментар #109 от "Дори да е вярно":
Фундамента е доста солиден.Бетона не може да се излее на един път- ще се напука.Процеса е бавен.Арматура лееш.После пак арматура- лееш и т.н.Може да поръчаш машините предварително.А как ще ги монтираш върху мокър бетон.Докато не сложиш покрив не може.Машините са тежки и трудни за монтаж.На приказки всичко е лесно но на практика не е така.Заваряването и боядисването го правят роботи.Всичко останало се прави на ръка.Как ще обучаваш работник без да го сложиш на машина?За да знаеш нещо трябва да си го работил.Не се заяждам.Никого не мразя.Просто се дразня като чета глупави коментари от разбирачи.Чета новини коментирам забавлявам се.В области който нищо не знам не коментирам.Затова някога изпускам разговора.На друга новина съм.Съжалявам!Коментиран от #122
17:03 19.07.2020
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Проба
17:11 19.07.2020
115 Ами нали и аз това ти повтарям
Коментиран от #124
17:12 19.07.2020
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 3 част
Коментиран от #127
17:15 19.07.2020
118 4 част от мнението
Коментиран от #125
17:16 19.07.2020
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 5 част
17:18 19.07.2020
121 6 част
Видя ли по кое време трябваше да излезе Тесла модел У и само колко беше закъснението от прекалено агресивния срок който си беше поставила Тесла, забавяйки първоначалните поръчки за материалите с почти цяла година от общоприетото?
17:19 19.07.2020
122 Ех инженере!
До коментар #111 от "радев":
Да беше погледнал поне някой клип Как се сглобява Тесла. Първоначалната идея беше абсолютно всичко да е автоматизирано, но в крайна сметка за някои дейности се наложи човешка намеса. Както виждаш ти говоря винаги за изминали събития. Кажи сега кога трябваше да бъде доставен първия Тесла модел У, след като модела беше представен през март месец 2019 година, а още дори не бяха си намерили доставчици за материалите, които по стандартите на автоиндустрията трябва да предхождат с две години началото на производството. Очевидно имаш познания, които още по-очевидно са от миналия век. Но светът се развива и не е това което беше тогава. Дали ако сега направят фундамента за машината, бетонът ще успее да изсъхне до началото на производството? Как мислиш? Тези три месеца, за което говориш, само ще копаят дупката ще трамбоват и ще бетонират ли, да след това да чакат и половин година бетона да изсъхне? Това го нямаше и миналия век! Мавзолея на Георги Димитров беше построен за 6 дни още през 1949 година и стана толкова здрав, че цял месец го взривяваха да го разбият, господин инженер! Изгледа ли клипа? Както виждаш под всеки под всеки фундамент, предварително е трамбовано и е отлят подложен бетон, а фундаментите са стотици.17:31 19.07.2020
123 Питам отделно
Коментиран от #126
17:32 19.07.2020
124 радев
До коментар #115 от "Ами нали и аз това ти повтарям":
Ламарината не може да бъде едновременно еластична и твърда.Различни неща са.Коментиран от #128
17:36 19.07.2020
125 радев
До коментар #118 от "4 част от мнението":
Не всека стомана може да се закалява.ГрешишКоментиран от #129
17:40 19.07.2020
126 радев
До коментар #123 от "Питам отделно":
Защо да го гледам? Пак някоя реклама.Коментиран от #130
17:54 19.07.2020
127 радев
До коментар #117 от "3 част":
Нищо не повтарям.Обясних ти подробно като на ученик.Коментиран от #131
17:57 19.07.2020
128 Различни неща са, кой спори?
До коментар #124 от "радев":
Ако не бяха различни неща нямаше да повтарям едно и също нещо два пъти. Щях да кажа или еластична или твърда. В случая обаче е и еластична и твърда. Пак те питам, закаляването може ли да повиши само еластичността, без да се промени твърдостта? Престани да бъркаш пластичност с еластичност, да не добавя и крехкост, съвсем да ти объркам понятията. Ламарината не може да бъде пластична и еластична едновременно, но може да бъде сравнителна твърда и пластична, като се поддава на щанцоване, но с по-голямо усилие. Дори еластичните материали имат праг на огъване след който се деформират и следващ праг след който се чупят.Ако не вярваш отиди в която и да е железария и вземи някоя шпакла за кит, която на практика е еластична ламарина. Опитай да я надраскаш с отверката за да провериш твърдостта и. След това надраскай някоя поцинкована ламарина. Опитай да огънеш едната и другата. Коя е по-пластична и мека, а коя е по-твърда и еластична? Всеки инженер знае отговора дори без да пробва. Всеки който е пипал тези два материала също. Хайде отговори ми коя от двете ламарини ще се надраска по-лесно, което е практическата проба за твърдост?
Коментиран от #133
17:58 19.07.2020
129 Какво греша
До коментар #125 от "радев":
Попитах те Как се променят свойствата на тези стомани които се закаляват? Можеш ли да промениш еластичността без да промениш твърдостта? Как се променя твърдостта с увеличаване на еластичността? Елементарен въпрос с елементарен отговор. Зададен по друг начин?18:01 19.07.2020
130 Каква реклама бе пич
До коментар #126 от "радев":
Най-обикновен полет на дрон върху строителната площадка на giga Берлин. Нали искаше да видиш с очите си, гледай и тогава коментирай. Сега какво коментираш? Само глупостите в главата си, които нямат никаква връзка с реалността.18:02 19.07.2020
131 Какво ми обясни
До коментар #127 от "радев":
Съгласен ли си в крайна сметка, че твърда и еластична ламарина не може да се щанцова? Съгласен си. Сега остана да си признаеш, че с повишаване на еластичността се повишава и твърдостта, а не е обратното. Поне ми дай един практически пример, както аз ти дадох с шпаклата и ламарината, за да ми докажеш че си прав.Мога да ти дам и още хиляди примери ОТ РЕАЛНОСТТА. Бръснарски ножчета, макетен нож, ресор на кола, пружина на химикал, стоманизирана тел срещу обикновена, свредло за метал, закален срещу обикновен пирон. Дай ми сега пример за мека и еластична ламарина или друг стоманен предмет?
Коментиран от #135
18:08 19.07.2020
132 Пак питам
18:11 19.07.2020
133 радев
До коментар #128 от "Различни неща са, кой спори?":
Така зададен въпроса няма верен отговор.Еластичност и твърдост са две различни характеристики.Закаляването повишава твърдостта.За еластичност пружините се термообработват.Ако ги закалиш ще станат твърди и крехки.Коментиран от #136
18:14 19.07.2020
134 pepy
До коментар #45 от "фен":
"Какво ме интересува завода на Тесла? Нямам намерение да купувам Тесла."Когато нещо не ме ИНТЕРЕСУВА въобще не чета статии за него и съответно за какъв к*р да коментирам... Някои обаче имат голЕм мерак да се правят на интересни и т.н.
18:14 19.07.2020
135 радев
До коментар #131 от "Какво ми обясни":
Стига бърка.Еластичност и твърдост са различни характеристики.Термообработката е различна .Прочети малко информация.Коментиран от #137
18:19 19.07.2020
136 Каква е термообработката за еластичност?
До коментар #133 от "радев":
Хайде стига си увъртал, като не знаеш отговора. След като се изкове един ресор, какво представлява термичната обработка за да стане еластичен? Разбира се, че закаляване! Специфично закаляване с последващо отвръщане, за да не стане прекалено крехък за да се чупи, но все пак закаляване и увеличаване на твърдостта на материала. При всички положения с увеличаване на еластичността си, всеки един материал увеличава и твърдостта си. НЕИЗБЕЖНО Е. Няма вариант в който да стане по-еластичен, но в същото време по-мек или поне да запази твърдостта си.Коментиран от #139
19:06 19.07.2020
137 Хайде спри се де
До коментар #135 от "радев":
Покажи ми един единствен пример в който повишаването на еластичността не повишава твърдостта. Един-единствен пример от практиката. Стига си повтарял това че еластичност и твърдост с различни свойства. Никога не съм твърдял обратното и ти го повтарям за стотен път. Ако искаш да направиш един материал по-пластичен намаляваш твърдостта му, ако искаш да го направиш по еластичен увеличаваш твърдостта му. Средно положение няма. Омръзна ми да ти давам примери от реалността, а ти ми спориш само с празни приказки. Пак питам колко време закъсня модел У? След като обявиха първоначалния срок за прекалено агресивен и почти невъзможен?19:11 19.07.2020
138 Пак питам
19:14 19.07.2020
139 радев
До коментар #136 от "Каква е термообработката за еластичност?":
Точно това е.Но наполовина.Закаляване с отвръщане.За да получиш твърдост термообработката е друга.Автомобил се прави с мека и пластична ламарина ст3 защото е евтина.С твърда и еластична никой не работи.НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА МОДЕЛ У.
Коментиран от #140
19:33 19.07.2020
140 Кой ти говори за модел У
До коментар #139 от "радев":
В момента коментираме за колко време може да се произведе един НОВ модел от обявяването му, като при самото обявяване дори все още не са избрани доставчиците за материалите и оборудването? Нали трябваха две-три години? Кажи де колко трябват, но не според тебе И на тебе, а за Тесла?19:54 19.07.2020
141 Сменяш темата
Коментиран от #142, #144
19:56 19.07.2020
142 радев
До коментар #141 от "Сменяш темата":
Еластичност и твърдост - две различни неща.Все едно да сравняваш ябълки и круши.Не мога да те убедя!Също и за строежа на завода.Умен човек щеше да ме разбере.Коментиран от #143
20:14 19.07.2020
143 Това не е отговор
До коментар #142 от "радев":
Питам за взаимовръзката между тях. Че са различни го уточнихме 103 пъти вече.Коментиран от #157
20:24 19.07.2020
144 Правилно
До коментар #141 от "Сменяш темата":
ти го е обяснил радев.Какво врещиш трол тесларски.Тесла с твърда ламарина как ще мине теста при катастрофа ве теслар?
Коментиран от #145, #146
21:01 19.07.2020
145 Онова е камион бе трол
До коментар #144 от "Правилно":
Какъв краштест?21:07 19.07.2020
146 Я кажи ти
До коментар #144 от "Правилно":
Някой мек и еластичен стоманен детайл? Пример от реалността?21:09 19.07.2020
147 още ли
Коментиран от #149
21:18 19.07.2020
148 многото
Коментиран от #150
21:21 19.07.2020
149 Мълчи бе трол
До коментар #147 от "още ли":
Нещо по същество по дискусията? Свърши с аргументите ли, та смени Ника и почна с обидите?21:22 19.07.2020
150 Не са много
До коментар #148 от "многото":
Засега са построени гига Невада, гига Ню Йорк гига Шанхай, а в строителство са гига Берлин, гига(Тера) Калифорния във Фремонт за батерии, гига Тексас в Остин за пикапа и допълнително производство на модел У и търси къде да построи още една гигафабрика в Азия, но не в Китай и една във Великобритания.Вярно не са много, но за 10-годишен производител, достатъчно, за да произвежда след пет-шест години повече от Mercedes.
22:06 19.07.2020
151 ами
Коментиран от #152
22:30 19.07.2020
152 Това да не е Фолксваген
До коментар #151 от "ами":
Тесла не търси евтина работна ръка, иначе нямаше да строи в столицата на Германия.Коментиран от #153
22:37 19.07.2020
153 берлин
До коментар #152 от "Това да не е Фолксваген":
е в източна германия отворко.стандарта там е по нисък и безработни колкото щешКоментиран от #154
07:47 20.07.2020
154 Тези глупави немци
До коментар #153 от "берлин":
Защо не направиха завода на Фолксваген там тогава, а се чудеха две-три години дали да е в България, в Турция или някоя друга страна с евтина работна ръка? И накрая след толкова чудене завод няма да има, защото намаляло търсенето и ще затварят дори работещи заводи. Докато в същото това време, Tesla строи три нови завода и ще наема, а няма да уволнява поне 10 хиляди германци.Коментиран от #155
07:59 20.07.2020
155 завода
До коментар #154 от "Тези глупави немци":
няма да е в турция то се разбра че ще е другаде.затворени заводи няма само са спрели временно.аз знам само за един нов завод на тесла. къде са другите два.Коментиран от #156
08:56 20.07.2020
156 Не четеш ли
До коментар #155 от "завода":
Мнение 150Коментиран от #158
08:59 20.07.2020
157 радев
До коментар #143 от "Това не е отговор":
Уморих се да споря.Явно няма да те убедя.Нека хората прочетат и преценят кой е прав.Спирам този коментар.Коментиран от #159
08:59 20.07.2020
158 аз знам
До коментар #156 от "Не четеш ли":
за два.в сащ и китай.Коментиран от #160
09:03 20.07.2020
159 А защо въобще спориш
До коментар #157 от "радев":
А всичко щеше да е толкова просто, ако беше дал един-единствен пример за мек и еластичен детайл от стомана. Защо въобще ни губиш времето и на двамата? Аз ти дадох десетки примери от практиката и мога да продължавам да ти давам до безкрайност за твърди и еластични стоманени материали, които според тебе не съществували. Наистина всеки може да си направи сметката кой приказва празни приказки и единствените му аргументи са обидите към събеседника и измислиците, че е инженер.Коментиран от #162
09:05 20.07.2020
160 ЗнаеШЕ за два
До коментар #158 от "аз знам":
Сега вече знаеш за повече 😁Коментиран от #161
09:07 20.07.2020
161 да ама
До коментар #160 от "ЗнаеШЕ за два":
Не само два са.Други няма09:26 20.07.2020
162 Гост
До коментар #159 от "А защо въобще спориш":
А ти къде видя бе шушлек автомобил от твърда и еластична стомана?Как ще обработваш такава стомана.Пишеш тука само глупости.Човека се опитва да ти обясни.Завиждам му на търпението.Завод за шест месеца?Пак нещо не си разбралКоментиран от #163
09:33 20.07.2020
163 Абе шлифер
До коментар #162 от "Гост":
Tesla cybertruck от какво ламарина е направен? Оттам тръгна спора, защото казах че е направен от твърда и еластична ламарина, а господин инженерът ми обясни, че нямало как една ламарина да е хем твърда хем еластична, но все още не може да ми даде пример за мека и еластична. Обясних му че за да се щанцова, ламарината трябва да е пластична и той бърка понятията еластичност с пластичност, но както виждаш по гръб не пада. Като го защитаваш, дай пример за мека и еластична ламарина? Отговори поне има ли твърда и еластична ламарина или аз си ги измислям тези понятия? Аз поне правя забележки на гост когато сгреши. Ама вие сте секта и защитавате дори най-големите глупости които напише някой от вас. И ако не можеш да смяташ от началото на януари до края на декември е една година, която е 12 месеца. Точно за толкова стана завода в Шанхай или и ти имаш друга информация спусната отгоре?Коментиран от #164, #165
14:22 20.07.2020
164 колегата на инженера
До коментар #163 от "Абе шлифер":
Прочетох целия пост.И идея си нямаш какви глупости си написал.За 30 дена ще отлееш плоча на къща.Основа на завод не.За производството на коли се използва нисковъглеродна стомана ст3.Евтина яка и пластична.Еластичната стомана е за пружини не е за купета.Твърдата се използва за детайли подложени на триене.Модела на тесла е от хромникелова стомана с която се работи трудно.Колегата правилно ти е обяснил.Работници се обучават бавно и трудно.Всеки работник минава през всички работни места.Знам го от опит работил съм в завода до Ловеч.
Коментиран от #166, #167
14:49 20.07.2020
165 Гост
До коментар #163 от "Абе шлифер":
Прочети пак коментар 110.Радев правилно казва че може да се щанцова само пластична ламарина.Това го твърди ИНЖЕНЕРА а не ти шушляк.Прочети пак ако не вярваш.Кой сега не пада по гръб?Ако можеше да се гъне хромникел лесно щеше ли Тесла да има толкова грозна форма.Коментиран от #168
15:46 20.07.2020
166 Хайде и на теб същия въпрос
До коментар #164 от "колегата на инженера":
За колко време беше построен завода в Шанхай и кога беше продаден първият автомобил оттам. Това стана ли за по-малко от една година да или не? Всичко останало са празни приказки.16:05 20.07.2020
167 И още един въпрос
До коментар #164 от "колегата на инженера":
Tesla cyber truck от твърда и еластична стомана ли е направен? Да или не? Хайде край на спора и по този въпрос.Бонус въпрос, Има ли твърда и еластична стомана, отговора може и да го дадеш на господин инженера защото аз го знам. А мека и еластична?
Хайде край на споровете и по този въпрос. За какво въобще спорите не мога да ви разбера, като сте съгласни с мен но не искате да си признаете, че "инженера" греши.
Коментиран от #169
16:07 20.07.2020
168 Ти наред ли си?
До коментар #165 от "Гост":
Като си чел мненията, не видя ли че и аз твърдя че за щанцоване е необходима пластичност, а не еластичност, но Радев обърка понятията и започна да спори, като искаше да каже че не може една ламарина да е хем твърда хем пластична, но каза че не може да е хем твърда хем еластична. Ти съгласен ли си с него че една ламарина не може да бъде хем твърда хем еластична? Отговори с да или не, да те видим колко разбираш? Опитвате се да изкарате черното бяло ама нещо не ви се получава, защото всички спорите на един-единствен пример не искате да дадете!Коментиран от #170
16:16 20.07.2020
169 колегата
До коментар #167 от "И още един въпрос":
Аз мисля че инженера е прав.Къде прочете да съм съгласен с теб.Коментиран от #171
16:27 20.07.2020
170 Гост
До коментар #168 от "Ти наред ли си?":
Прочети коментар 110.Не си приписвай думи на радев.Той твърди че само пластичните метали се пресоват.Разбира се че не може ламарината да бъде едновремено еластична и твърда.За какво ти е еластичност за купе на кола.Твърда ламарина при огъване ще се счупи.Обяснил ти е правилно.Пластичност и еластичност е едно.Твърдост е съвсем друго.Коляновия вал е твърд за да не се износва.А еластичен ли е/Коментиран от #172, #173, #174, #175
16:39 20.07.2020
171 За кое е прав
До коментар #169 от "колегата":
Tesla cyber truck от твърда и еластична стомана ли е направен да или не?Коментиран от #177
16:43 20.07.2020
172 Хайде стига глупости
До коментар #170 от "Гост":
Бръснарското ножче не е твърдо или не е еластично?16:44 20.07.2020
173 Дай пример
До коментар #170 от "Гост":
Дай пример за мек и еластичен детайл от стомана?16:45 20.07.2020
174 Кога не съм бил съгласен
До коментар #170 от "Гост":
Къде прочете че не съм съгласен, че един материал трябва да е пластичен за да се пресова? Твърдя че твърдите и еластични материали НЕ МОГАТ ДА СЕ ПРЕСОВАТ и затова пикапът на Тесла има такава форма. С последното съгласен ли си? Оттам тръгна спора.Коментиран от #176
16:47 20.07.2020
175 Толкова си бос
До коментар #170 от "Гост":
Разбира се че коляновия вал е еластичен. За да не се износва, се прави циментация само повърхностния слой, защото ако се закали целия колянов вал, ще се счупи, защото ще стане крехък. Ако е пластичен ще се огъне.Коментиран от #180, #181
16:52 20.07.2020
176 Гост
До коментар #174 от "Кога не съм бил съгласен":
Това го твърди радев не ти шушляк.Той пръв го казва.Коментиран от #179
16:58 20.07.2020
177 колегата
До коментар #171 от "За кое е прав":
Не.От еластична стомана се правят пружини не капаци и врати на коли.Коментиран от #178
17:01 20.07.2020
178 Ти въобще гледа ли клипа?
До коментар #177 от "колегата":
Как перат вратата с бойния чук 15 кг? Защо е такава формата, ако тази ламарина може да се пресова? Формата на пикапа е такава, защото няма машина в автомобилната промишленост, която да може да огъне тази ламарина. Това че не знаете от каква ламарина е направен, не значи че сте прави. Другия път се поинтересувайте преди да спорите. И между другото и Тесла модел S не е направен от мека и пластична стомана, така че всяко правило си има изключение, а Тесла много-много не играе по правилата.17:41 20.07.2020
179 Я провери отново
До коментар #176 от "Гост":
Я провери отново кой за първи път използва думата пластичен и каза на Радев че го бърка с еластичен? Хайде да не търся номера на мнение че ще е преди 110Коментиран от #182
17:43 20.07.2020
180 Гост
До коментар #175 от "Толкова си бос":
50% вярно.За циментацията си прав.Щом е еластичен и твърд от пружинна стомана ли се прави?За коляновия вал изискването е материала да има якост.Стоманения се изработва чрез коване или щанцоване.Чугунения се лее.Тези материали са яки но не особено еластични.При горенето налягането върху буталото се предава чрез мотовилката към коляновия вал.Ако вала е еластичен ще се огъне или усуче.Подведох те разбирачо и ти се хвана.
17:54 20.07.2020
181 Гост
До коментар #175 от "Толкова си бос":
50% вярно.За циментацията си прав.Щом е еластичен и твърд от пружинна стомана ли се прави?За коляновия вал изискването е материала да има якост.Стоманения се изработва чрез коване или щанцоване.Чугунения се лее.Тези материали са яки но не особено еластични.При горенето налягането върху буталото се предава чрез мотовилката към коляновия вал.Ако вала е еластичен ще се огъне или усуче.Подведох те разбирачо и ти се хвана.
17:56 20.07.2020
182 Гост
До коментар #179 от "Я провери отново":
Проверих и резултата е същия.Коментар 110 на инженер радев.Хромникеловата ламарина се гъне трудно но не невъзможно.В никакъв случай Тесла не са използвали еластична стомана защото е невъзможно.Също и твърда.Радев ти го е обяснил .Не бъркай пластелина с стоманата.Пластелина е пластичен но не е метал.Няма 100% пластична и 100% еластична стомана.
Коментиран от #184
18:18 20.07.2020
183 Няма отговор
18:22 20.07.2020
184 Общ знаменател
До коментар #182 от "Гост":
Хайде и този сложи всички неръждаеми стомани под общ знаменател. Вече ти казах, че високоякостен болт и кухненска мивка не се правят от една и съща неръждаема стомана."В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ Тесла не са използвали еластична стомана защото е НЕВЪЗМОЖНО.Също и ТВЪРДА."
Ако беше проверил, екзоскелета на пикапа е направен от 3мм не просто твърда, а УЛТРА твърда студено валцована неръждаема стомана 30Х, която чупи нормална шанцоваща преса при опит за огъване. Това е същата стомана, която Space X е разработила за обвивката на ракетите си и издържа изстрел от куршум. Хайде още един дето СЕ КЛАНЯ НА ГУРУТО СИ МЪСК, като го боготвори че прави НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА. "Петилетката в една година - да живей!
Коментиран от #187, #196
19:33 20.07.2020
185 94 е преди 110
12ОТГОВОР
До коментар #91 от "Мека пружинна стомана?":
Стига писа простотии.ЕЛАСТИЧНОСТ И ТВЪРДОСТ са като ЧЕРНО И БЯЛО.Ако метала е ЕЛАСТИЧЕН НЕ Е ТВЪРД.
94 Господин "инженер"
30ОТГОВОР
До коментар #93 от "радев":
Толкова си инженер, колкото аз трамвай. Дори не правиш разлика между ЕЛАСТИЧНОСТ И ПЛАСТИЧНОСТ. ако поне малко разбираше от металообработка, щеше да знаеш, че за да се придаде еластичност на някоя стомана, тя се закалява СЛЕД като и е придадена форма. Спирам да си губя времето с тебе. Все едно споря с радиоточка. ДАЙ БОЖЕ ДА НЕ СИ НАИСТИНА ИНЖЕНЕР!
Коментиран от #186
19:42 20.07.2020
186 Гост
До коментар #185 от "94 е преди 110":
Пак се отмяташ.кой не пада по гръб сега?Става въпрос за коментара на радев - щанцова се само пластична стомана а не твърда и еластична.Няма такова твърдение от теб преди това.За коляновия вал нищо не казваш щушляк.Видях колко знаеш.В момента говорим за автомобили не за бръснарски ножчета.Да не твърдиш че са използвали такава скъпа стомана.20:06 20.07.2020
187 колегата
До коментар #184 от "Общ знаменател":
Пак лъжеш.Точно това твърдиш.Твърда и еластична стомана.Знаеш ли за какво се използва стомана 30Х.Как ще огънеш 3 мм твърда стомана на преса.Автомобилостроенето работи с доста по тънки ламарини.С тая дебелина колата ще тежи много.Изср* едно голямо и миризливо л*йно.
Коментиран от #188
20:17 20.07.2020
188 Няма как
До коментар #187 от "колегата":
Че нали точно това твърдя и вие се съгласявате, цитирам:"Тези пресИчки за които говориш са детска играчка в сравнение с пресите и машините за ракетите, където сам трябва да си проектираш не само машините, но и материалите. Защо мислиш че cybertruck има такава странна форма? Защото ламарината от която е изработен е толкова ТВЪРДА И ЕЛАСТИЧНА, че все още НЯМА ПРЕСА КОЯТО ДА МОЖЕ ДА Я ОГЪНЕ."
Къде съм писал, че може да се огъва твърда и еластична ламарина? Твърдя точно обратното, ЧЕ НЕ МОЖЕ! Затова ламарините на пикапа са абсолютно прави е невъзможно да се огънат при удар, защото освен твърди, са и еластични и си връщат формата. Ако бяха пластични, щеше да остане следа при удара с чука и ще може да се щанцова, а ако са само твърди, но не и еластични, ламарината ще е крехка и ще се спука при удара.
А знаеш ли какво е екзоскелет? Ако знаеше, нямаше да говориш за тънки ламарини. Нали тази ламарина замества рамата/шасито.
21:26 20.07.2020
189 Да говорим за коли
Ресора НЕ е твърд или Не е еластичен?
В 94 мнение твърдя, че антонима на еластичността не е твърдостта, както твърди "инженера", а пластичността. Преди да се пристъпи към огъване, листа трябва да е по-пластичен, отколкото еластичен, за да може да остане в желаната форма, а чак тогава трябва чрез термообработка, да стане по-еластичен, намалявайки пластичността, за да си възвръща формата след премахване на натоварването. Хайде като разбираш, кажи след термообработките, с увеличаване на еластичността, твърдостта ще
1. намалее
2. остане същата
3. твърдостта ще се увеличи
Според Радев, верен е първият отговор, защото еластичност и твърдост били като черното и бялото. А според вас?
21:54 20.07.2020
190 Гост
След термообработка пружината става еластична и твърда.За да се намалят вътрешните напрежения пружината се отгрява и твърдоста и намалява.Ако не се направи това пружината става крехка и чуплива.Сгъни ножче за бръснене да видиш как ще се счупи.Май радев пак е прав.
Автомобилите нямат шаси доста отдавна.Камионите имат шаси.Автомобилите са с самоносеща каросерия.За коляновия вал пак се изложи.
Което не ти изнася не го коментираш.
Три милиметра ламарина? Това танк ли е.Бронирана кола?
Коментиран от #191, #193
22:25 20.07.2020
191 1, 2 или 3
До коментар #190 от "Гост":
Нарочно написах термообработка, а не закаляване. Не увъртай. Питах за разликата между твърдостта на пластичния материал от който се прави ресора и вече готовия еластичен ресор? Кое е по-твърдото?Коментиран от #195
23:00 20.07.2020
192 А какво е cyberTRUCK
23:06 20.07.2020
193 Пропуснах за сгъването
До коментар #190 от "Гост":
Не си ли виждал счупен ресор? И него да сгънеш и той ще се счупи. Почти всеки еластичен стоманен материал има праг на еластичност, след който се огъва необратимо и още един, след което се чупи.Коментиран от #197
23:19 20.07.2020
194 фен
Бръснарските ножчета са твърди според теб.Как са ги изработили щом са твърди.Може би са закалени?Може да срежеш такова ножче с ножица нищо че е твърдо.Ако си пр*ст и си мълчиш никой няма да разбере.
07:54 21.07.2020
195 Гост
До коментар #191 от "1, 2 или 3":
Чети внимателно шушляк.Радев е отговорил.Закаляването увеличава твърдоста.Отгряването намалява твърдоста.Досега не съм видял грешен коментар на радев.Там за палатката нещо.Човек не може да знае за всички " иженерни " изцепки на Илон Мъск.
09:34 21.07.2020
196 Гост
До коментар #184 от "Общ знаменател":
Има различни видове неръждаеми стомани.Твърдите се използват за друго.Мек и твърд са относителни величини шушляк.Меката стомана пак е твърда да не е пластелин.Казва се мека защото може лесно да се обработва.09:44 21.07.2020
197 колегата на инженера
До коментар #193 от "Пропуснах за сгъването":
Радиото ще изгори и няма да издържи срещу тебе.Стомана да сравняваш с пластелин.Разбирам защо колегата се отказа от спора.10:10 21.07.2020
198 дизела
Коментиран от #200
10:12 21.07.2020
199 веждю
11:09 21.07.2020
200 След толкова празни приказки
До коментар #198 от "дизела":
Материала за изработка на ресор ли е по-мек или ресора? Радев твърди, че готовия ресор е по-мек и по-еластичен от първичния материал, заради отгряването. Това е спорът. Може ли един материал да е едновременно и твърд и еластичен? Може примери от реалността дадох достатъчно. Край на спора, няма да споря с радио. Дай един пример, поне в който с каквато и да е обработка за намаляване на пластичността и увеличаване на еластичността, твърдостта не се увеличава? Един-единствен пример и ще си призная че съм сгрешил! Аз дадох хиляди примери за твърди и еластични материали, а Радев и компания все още не вярвате в съществуването им и продължавате да твърдите че материала е или твърд или еластичен, но никога двете едновременно.Коментиран от #201
11:38 21.07.2020
201 дизела
До коментар #200 от "След толкова празни приказки":
Не виждам такова твърдение.При отгряването твурдоста намалява.Твърдия материал е крехък.Радев ти е обяснил но ти не четеш.Твърдост ти трябва при износване.Шииките на коляновия са повърхностно твърди за да не се износват.Коляновия вал е як не еластичен.Много неща бъркаш.Меки и твърди стомани.Якост и твърдост.Еластичност и пластичност.Голяма каша ти е в главата.Коментиран от #203, #205
12:15 21.07.2020
202 фен
Коментиран от #204, #207
12:23 21.07.2020
203 Отговор
До коментар #201 от "дизела":
Дай един пример, поне в който с каквато и да е обработка за намаляване на пластичността и увеличаване на еластичността, твърдостта не се увеличава? Един-единствен пример и ще си призная че съм сгрешил! Аз дадох хиляди примери за твърди и еластични материали, а Радев и компания все още не вярвате в съществуването им и продължавате да твърдите че материала е или твърд или еластичен, но никога двете едновременно.12:29 21.07.2020
204 Този коментар е премахнат от модератор.
205 Стига писа простотии
До коментар #201 от "дизела":
Стига писа простотии.Еластичност и твърдост са като черно и бяло.Ако метала е еластичен не е твърд.12:36 21.07.2020
206 фен
До коментар #204 от "Отговор":
Н*глльо какво разбра от коментар 202.Това е примера.13:22 21.07.2020
207 А ти какво разбра?
До коментар #202 от "фен":
Я пак прочети? "Дай един пример, поне в който с каквато и да е обработка за НАМАЛЯВАНЕ НА ПЛАСТИЧНОСТТА и увеличаване на еластичността, твърдостта не се увеличава? "В твоя пример с отвръщането на пружината, с намаляване на твърдостта пластичността И тя ли намалява? С намалянето на твърдостта, според мен пластичността се УВЕЛИЧАВА, така че примерът доказва моята, а не "вашата" теза, колкото и никове да сменяш!
Коментиран от #208
13:56 21.07.2020
208 фен
До коментар #207 от "А ти какво разбра?":
Смяната на ника е твои патент госте.Прочети какво пише в учебниците преди да спориш ве теслар.След закаляване се прилага отвръщане за да се намалят вътрешните напрежения и крехкоста на стоманата като спада и твърдоста.То бива н* глост като твоята няма.Последно коляновия вал какъв е еластичен или пластичен.Мек или твърд.Коментиран от #209
14:53 21.07.2020
209 Я провери внимателно в учебника
До коментар #208 от "фен":
С отгряването, пластичността увеличава ли се, както твърдя аз или намалява, както твърдите вие? Не можете да ги схванете тези неща дори когато четете учебник и това е. Ти ако това не можеш да схванеш, когато става въпрос за ламарина или пружина, която можеш да огънеш и да видиш разликата, как ще ме разбереш, ако ти говоря масивен елемент като колянов вал?16:48 21.07.2020
210 Несъществуващи материали и заводи
Коментиран от #211
16:49 21.07.2020
211 Гост
До коментар #210 от "Несъществуващи материали и заводи":
Не разбираш смисъла на твърдост шушляк.Твърдостта се увеличава при закаляване и има значение само за износването.Ламарина макетен нож да не ги закаляват.Закаляват се само висококачествени стомани.Как се проверява твърдоста?метод на Бринел и метод на Роквел да си чувал?Коментиран от #212
17:40 21.07.2020
212 Ти виждал ли си макетен нож
До коментар #211 от "Гост":
Поредната излагация. Острието на макетния нож не било твърдо и закалено? Имам чувството, че наистина споря с идиоти. Поне еластично ли е или и това не е? Значи според тебе острието на макетния нож е меко и пластично. Знанията са ти под нулата, защото по-добре да не знаеш нещо, отколкото да знаеш точно обратното на реалността. То и затова не можете да видите потенциала на електромобилите. Ти свойствата на острие за макетен нож не можеш да си обясниш, тръгнал да мисли за колянови валове, електропреносна мрежа и електромобили?18:03 21.07.2020
213 Гост
Коментиран от #214
18:40 21.07.2020
214 Абе разбирач
До коментар #213 от "Гост":
Виждаш ли колко ти е и теоретичната подготовка и практическия опит? Острието на макетния нож е от най-твърдите и закалени стомани. Толкова твърда, че е извън скалата на Бринел, защото сачмата не може да остави никаква следа. Ако имаше поне малко опит, щеше да знаеш, че макетния нож може да надраска почти всяка стомана, но неговата повърхност не можеш да я надраскаш почти с нищо. С макетния нож може да надраскаш дори стъкло, а стъклото е много по-твърдо от повечето стомани.Коментиран от #215
19:46 21.07.2020
215 Гост
До коментар #214 от "Абе разбирач":
Провери ли бе шушляк.Сигурно диаманти режеш с макетен нож.Нямаш никаква представа какво е твърдост на материала.Нямаш представа как се закалява.Не знаеш че тънки ламаринки ще изгорят в пеща или деформират.Коментиран от #216
21:20 21.07.2020
216 Имам критично мислене
До коментар #215 от "Гост":
Мога да събера 2+2 без да проверявам. Провери ти, ако не вярваш и кажи колко е твърдостта? Я пробвай да му надереш повърхността. Пробвай да надереш и стъкло. Аматьор! И ти ли сега ще се направиш на ИНЖЕНЕР?Коментиран от #218
21:32 21.07.2020
217 Инженер Радев, къде си
Коментиран от #257
21:39 21.07.2020
218 Гост
До коментар #216 от "Имам критично мислене":
С макетен нож се реже хартия.Да твърд е .Има и по твърди стомани.Но не е закален.Нали затова спорим.Незнам иди*т ли си или се правиш на такъв.Не съм инженер .Коментиран от #219
21:48 21.07.2020
219 Ох мамин златен
До коментар #218 от "Гост":
С макетния нож се режела хартия, а готварските печки се продавали със щепсел. Тебе освен в магазина за играчки, мама и тати в други магазини не са ли те водили? Защо ли във всеки строителен магазин се продават макетни ножове, а фирми за инструменти също ги произвеждат? За рязане на хартия? Ето затова обичам да се забавлявам с вас. Айнщайн наистина е бил прав за безкрайността на вселената и човешката глупост, а с всеки спор достигате нови висоти.Коментиран от #220
22:34 21.07.2020
220 Този коментар е премахнат от модератор.
221 Много, ама много си зле
До коментар #220 от "Гост":
Сам даваш доказателства за моята теза. Ако макетния нож беше пластичен, нямаше да се счупи, а щеше да се огъне. Но макетния нож няма никаква пластичност, за сметка на това е много еластичен и си връща формата при премахване на приложената сила. Ако някога си чупил острие на макетен нож знаеш колко сила е необходима това да се случи и колко много се огъва ножа преди счупването. Хайде сега си представи, колко е здрава и еластична ламарината на пикапа на Тесла, при положение че е от още по-твърда и еластична ламарина, която е четири-пет пъти по-дебела, дори да има по-добри пластични свойства от макетния нож.Коментиран от #224
07:58 22.07.2020
222 Цитат от вчерашна новина
"Когато Tesla представи Cybertruck миналата година, една от най-интересните характеристики беше фактът, че автомобилът няма да бъде построен с помощта на традиционна автомобилна каросерия, а с екзоскелет.
Автомобилният производител пише за екзоскелета:
„Cybertruck е изграден с външна обвивка, направена за максимална издръжливост и защита на пътниците. Започвайки с почти непроницаем екзоскелет, всеки компонент е проектиран за превъзходна сила и издръжливост, от ултра-твърда 30X студено-валцована конструкционна кожа от неръждаема стомана до бронирано стъкло Tesla. "
Тесла каза, че използват най-добрата стомана, която могат да направят:
„Ако имаше нещо по-добро, щяхме да го използваме. Помогнете за премахване на вдлъбнатини, повреди и дългосрочна корозия с гладък монохромен екзоскелет, който поставя корпуса от външната страна на автомобила и осигурява максимално защита на вас и вашите пътници. "
На старта си изпълнителният директор Елон Мъск каза, че използва същата сплав като следващия междупланетен космически кораб на SpaceX:
„Ще използваме същата сплав в ракетата Starship.“
Коментиран от #223, #228
11:06 22.07.2020
223 Повтарям отделно
До коментар #222 от "Цитат от вчерашна новина":
УЛТРА-ТВЪРДА 30X студено-валцована конструкционна кожа от неръждаема стоманаКоментиран от #227
11:07 22.07.2020
224 Гост
До коментар #221 от "Много, ама много си зле":
Шушляк ако беше еластичен нямаше да се чупи при огъване прозтьо.Коментиран от #225
12:07 22.07.2020
225 Пипал ли си макетен нож?
До коментар #224 от "Гост":
Можеш ли да огънеш острието поне малко, преди да се счупи? Ако можеш значи е еластично. Ако след като премахнеш силата на огъване, острието не възвърне напълно първоначалната си форма значи е и пластично. Обикновено по това се познават китайските ментета, които не са достатъчно закалени. Ама ти откъде да знаеш такива неща. Мама и тати не ти дават да пипаш нож все още, защото е опасно. Не ти дават да бъркаш и в контакта по същата причина, затова смяташ че всичко електрическо е лошо и опасно. Продължавай да разсъждаваш единствено на база на предразсъдъци и ще стигнеш далече.Коментиран от #226
12:19 22.07.2020
226 Гост
До коментар #225 от "Пипал ли си макетен нож?":
Щом е еластичен огъни го на 90 градусаКоментиран от #230
12:32 22.07.2020
227 Гост
До коментар #223 от "Повтарям отделно":
Шушляк по твърдите стомани се валцуват в горещо състояния.Коментиран от #231
12:34 22.07.2020
228 изцепките Илонови
До коментар #222 от "Цитат от вчерашна новина":
Тази стомана е скъпа.Колко хилки ще струва това недоразумение на тесла госте?Колко бройки ще се продадат?Коментиран от #229, #232
12:39 22.07.2020
229 Не знам колко ще се продадат
До коментар #228 от "изцепките Илонови":
Но засега има 750 хиляди поръчки. Тази стомана ще е скъпа за всички останали автомобилни производители, защото нямат достъп до ракетните технологии, за разлика от Илон Мъск. Всички експерти са категорични че точно от инженерна гледна точка, това е гениално решение, защото въпреки скъпия материал, се премахват много на брой и скъпи операции, като значително се съкращава времето за производство, от което пада крайната цена на продукта. Разбира се това работи за камиони, които според щатските закони не трябва да преминават краштестове. Надали ще може да се продава в Европа.Коментиран от #239
12:49 22.07.2020
230 Вселената и глупостта са безкрайни
До коментар #226 от "Гост":
Ти тотално изтрещя? Как ще огънеш еластичен и твърд материал на 90 градуса? Инженере, пак обърка еластичност с пластичност. Можете огънеш на 90 градуса само пластичен материал без да се счупи. Има материали, които съчетават и пластичност и еластичност, но макетния нож не е направен от такъв материал. Виж някой пружинни стомани го позволяват. За разлика от вас, пак давам пример от бита. Ако извадиш пружината от една химикалка, ще можеш да я разпънеш , а след това да я огънеш на 90 градуса, но с по-голям радиус. Ако опиташ с по-малък радиус най-вероятно ще се счупи. Това го знае всяко дете, което го е правило от любопитство. Поне с химикалки дават ли ти вече да си играеш или още драскаш стените?Коментиран от #233, #235
12:56 22.07.2020
231 Генийчето на мама
До коментар #227 от "Гост":
Хайде сега напиши едно писмо на разработчиците за стомани за космическата промишленост колко са глупави, изпрати им го и тичай при мама да те погали по главичката и да ти каже колко си умен.12:59 22.07.2020
232 Пропуснах
До коментар #228 от "изцепките Илонови":
Напиши и на Мъск едно писъмце колко е глупав и му обясни Как се изкарват пари, защото в света все още има четири човека които са по-богати от него.13:01 22.07.2020
233 Гост
До коментар #230 от "Вселената и глупостта са безкрайни":
Не може да се огъне твърд материал защото ще се счупи шушляк.Ако беше еластичен щеше да може бухльо.Коментиран от #234
15:16 22.07.2020
234 Ха добър ден
До коментар #233 от "Гост":
Разбира се, че ще се счупи! Нали и аз това ви приказвам от 200 мнения насам? Колкото по еластичен става един материал, толкова твърдостта му се повишава, а пластичността намалява. Има един праг на огъване, до който като премахнеш натиска, дори пластичния материал възвръща първоначалната си форма, след този праг, ако материалът е пластичен, не може да възвърне първоначалната си форма и има остатъчна деформация, например недобре закалените китайски ножчета, а следващият праг е прагът на счупване. Ако материалът не е пластичен, първата граница я няма и материала направо се чупи без да има остатъчни пластични деформации. Ако материала е много пластичен, няма граница на счупване и материала просто остава огънат. Прекалено сложно е за малко дете като тебе! Дай на мама да ти го обясни стотина пъти дано да го разбереш, че на мен ми писна.15:59 22.07.2020
235 Гост
До коментар #230 от "Вселената и глупостта са безкрайни":
Вземи лист от ръчна ножовка.Зъбите са закалени и твърди.В средата листа е еластичен.Сгъни листа постепенно.Къде се счупи първо шушляк?В средата или където са зъбите.Коментиран от #236
16:02 22.07.2020
236 Пак си измисляш небивалици
До коментар #235 от "Гост":
Ти пробва ли го този номер? Пробвай и тогава приказвай глупости. Там където се огъна по средата, а не се счупи, листа отново ли стана прав както беше като нов, след като го пусна или остана крив? Не знаеш какъв е резултата, нали? Защото никога не си пипал лист от ножовка.Коментиран от #237
17:47 22.07.2020
237 Гост
До коментар #236 от "Пак си измисляш небивалици":
Питам къде ще се счупи първо листа шушляк?Коментиран от #238
18:28 22.07.2020
238 И аз питах
До коментар #237 от "Гост":
Съгласен съм, че ще се счупи на закаленото, но ти не ми отговори дали листа от ножовка ще остане огънат на 90 градуса по средата или ще се върне в първоначалната си форма без следи от огъване? Не знаеш отговора, нали? Нито теоретично нито от опит.Коментиран от #241
18:48 22.07.2020
239 изцепките Илонови
До коментар #229 от "Не знам колко ще се продадат":
Оле оле достъп на ракетни технологии.Какви скъпи операции може ли да споделиш?Коментиран от #240
19:29 22.07.2020
240 Не само скъпи но и много
До коментар #239 от "изцепките Илонови":
Като се започне от хилядите заварки на носещата конструкция и се завърши с бояджийските дейности, се пестят освен време и стотици роботиКоментиран от #242
19:33 22.07.2020
241 Гост
До коментар #238 от "И аз питах":
Закалените зъби се чупят защото са твърди.В средата не се чупи.Остава някаква деформация от огъването.Закаленото място е твърдо крехко и нееластично.Ако беше еластично щеше да се върне в начално положение като пружина.
Коментиран от #243
19:39 22.07.2020
242 изцепките Илонови
До коментар #240 от "Не само скъпи но и много":
Как ще сглобиш купе без заварки?Ракетните технологии?Коментиран от #244
20:13 22.07.2020
243 Пропусна отговора
До коментар #241 от "Гост":
Пак не ми отговори, може ли средната част да остане огъната под 90 градуса и то с малък радиус на огъване?Коментиран от #246
21:19 22.07.2020
244 Новости
До коментар #242 от "изцепките Илонови":
Съвсем без заварки не може. Нали тези панели не могат да се огъват и трябва да бъдат заварени един към друг. Просто заварките и съответно роботите и необходимата площ на фабриката намаляват драстично. За Тесла модел У, цялата задница е една огромна отливка, безпрецедентна за автомобилната промишленост, вместо да бъде сглобена от десетки малки части, което също спестява време и машини. Въобще Тесла променя изоснови представите за автомобилна промишленост, а не само задвижването, батериите, автономното шофиране, бързото зареждане и други неща свързани с електромобилите.Коментиран от #245, #249, #250
21:24 22.07.2020
245 изцепките Илонови
До коментар #244 от "Новости":
Как ще намалиш заварките?Имаш ли представа от леярство?Дебелина на отливката?Материал?22:00 22.07.2020
246 Гост
До коментар #243 от "Пропусна отговора":
Стедната част е еластилна.Не може да остане огъната.С малък радиус на огъване ще се счупи.Закалените зъби се чупят и при леко огъване.Коментиран от #247
22:07 22.07.2020
247 Дрън-дрън
До коментар #246 от "Гост":
Още като написа мнението, огънах лист от ножовка под 90⁰. Ти не си посмял, но не си и счупил ножовката, въпреки че признаваш, че листа е останал сгънат, което е очевидно доказателство, че средата е пластична, а не еластична както твърдиш, затова ти казах, че отново лъжеш. В крайна сметка, не разбрах какво доказваш, освен че отново доказа, че не правиш разлика между твърдост пластичност и еластичност?Коментиран от #248
23:40 22.07.2020
248 Гост
До коментар #247 от "Дрън-дрън":
Шушляк вчера какво мислиш правих на работа.Листа не остана сгънат а се върна в начално положение.Това е еластичен лист.Нисковъглеродната стомана е пластична но не може да се закалява.Какво доказва опита.Еластичен материал след закаляване губи от еластичноста си.Коментиран от #251
07:34 23.07.2020
249 Този коментар е премахнат от модератор.
250 изцепките Илонови
До коментар #244 от "Новости":
Пълни глупости08:09 23.07.2020
251 Продължаваш да говориш глупости
До коментар #248 от "Гост":
След закаляване, ПЛАСТИЧНОСТТА намалява, а еластичността се увеличава, това се опитвам да ти обясня от 200 мнения господин инженер. ПРОДЪЛЖАВАШ ДА ГИ БЪРКАШ ДВЕТЕ. Ако захванеш неподвижно единия край на листа от ножовката, а на другия край сложиш тежест от 100 гр и при текущото закаляване листа се огъне три сантиметра, ако закалиш листа, каква тежест ще трябва, за да се отклони отново 3см? Според мен модулът на еластичността ще се повиши и ще трябва по-голямо тегло, но според вас еластичността ще намалее, следователно след закаляването ще трябват по-малко от 100 грама за да се получи същото отклонение от три сантиметра, господа инженери.Коментиран от #252
10:06 23.07.2020
252 Гост
До коментар #251 от "Продължаваш да говориш глупости":
Аз съм с средно образование шушляк.Ако със закаляването се увеличава еластичноста защо зъбите на ножовката след закаляване не са еластични а твърди?Коментиран от #253
10:45 23.07.2020
253 200 мнения по-късно...
До коментар #252 от "Гост":
Отново... с увъличаване на еластичността, се увеличава и твърдостта. Зъбите са еластични и твърди и не могат да се огъват, а средата е по-пластична и се огъва без да се чупи.Коментиран от #254
11:54 23.07.2020
254 Гост
До коментар #253 от "200 мнения по-късно...":
Шушляк това ли успя да измислиш.Един лист в следата пластичен в края еластичен.Иди*т.Коментиран от #255
12:32 23.07.2020
255 А как е според тебе
До коментар #254 от "Гост":
Кои материали се чупят след преминаването на определена граница и кои се огъват? Сам даваш примери, които не можеш да разбереш. Ако листа на ножовката е от еднакъв материал, защо на едно място се чупи, а на друго се огъва? Както виждаш материала е еднакъв, но при закаляването на зъбите, твърдостта и еластичността там са се увеличили. Колкото по-голям става коефициента на еластичност, толкова по-чуплив става материала. Не ми отговори при закаляване, по-голямо или по-малко тегло трябва да сложиш върху другия край на ножовката за да се отклони отново три сантиметра? Точно там се крие отговора, но ти дори не искаш да си размърдаш мозъка да помислиш, защото предразсъдъците ти казват друго.Коментиран от #256
13:53 23.07.2020
256 Гост
До коментар #255 от "А как е според тебе":
Шушлек листа е еластичен и не се чупи а се огъва.След като го пуснеш се изправя.Чупи се там където е закалено.Защото с повишаване на твърдоста намалява еластичноста.Вземи закален детаил и се опитай да го огънеш.Няма да успееш.Закаляването увеличава якоста.Какви са тези глупости в пост 244.Коментиран от #258
14:34 23.07.2020
257 радев
До коментар #217 от "Инженер Радев, къде си":
Мозък липсвам ли ти? На почивка съм.Без интернет.Мобилният е през чужд оператор и е скъп.Успех в спора.Коментиран от #259
15:57 23.07.2020
258 Изправя се грънци
До коментар #256 от "Гост":
Казах ти че огънах лист от ножовка под 90 градуса и така си остана. Твоя лист счупи ли се? Отново бъркаш пластичност с еластичност. Хайде друг пример, че на онзи няма да ми отговориш. Ако сложиш плътно един до друг три листа от ножовка, те ще започнат да се огъват три пъти по-трудно. Коефициента на еластичност увеличил ли се или е намалял три пъти?Коментиран от #260
16:39 23.07.2020
259 Можеше и кратък отговор
До коментар #257 от "радев":
Просто му кажи на колегата, че бърка и колкото по-твърд става материала, толкова коефициентът на еластичност се увеличава. Ама как да му кажеш, че бърка, като ти защитаваше същата теза, а ти по гръб не падаш, дори да приемем че не си сменил никовете та не пишете едновременно, а много удобно в момента в който започна да пише Гост, ти отиде в чужбина със скъп роуминг. Хайде ще го приема за случайност, но поне отговори кой е прав от двамата с едно изречение.16:49 23.07.2020
260 Гост
До коментар #258 от "Изправя се грънци":
Шушляк все пак съм на работа през деня.Днес сгънах няколко листа на 90 градуса без да се счупят.Чупят се зъбите.След отпускане листа се изправя с малка остатъчна деформация.Сгънах лист на 180 градуса като буквата "С".Същия резултат.Ако листа е твърд и еластичен защо се налага зъбите да се закаляват за по голяма твърдост?Защото не е достатъчно твърд за да реже! Чупят се твърдите зъби защото след закаляване стават крехки и нееластични.Защо се закаляват само зъбите а не целия лист?Защото листа ще се счупи при рязане.Това ми го подсказа шефа инженер.Стига съм гънал ножовки че вземат да ме уволнят.Коментиран от #261
17:54 23.07.2020
261 Пак бягаш от отговора
До коментар #260 от "Гост":
Ако хванеш 3 листа за ножовки заедно, ще започнат да се огъват три пъти по-трудно, техният общ коефициент на еластичност увеличил ли се или е намалял три пъти?Коментиран от #262, #264
19:07 23.07.2020
262 Гост
До коментар #261 от "Пак бягаш от отговора":
Отговарям на въпрос ако искам.Ти да не отговаряш на всичко.Коментиран от #263
20:12 23.07.2020
263 инженера
До коментар #262 от "Гост":
262 коментара спор и да не можете да се разберете.Стомана 30 Х е легирана инструментална стомана с висока якост твърдост и не е еластична.Използва се за изработване на инструменти свредла флашки метчици и др.Само м*лоумник би използвал такава стомана за автомобил.16:11 24.07.2020
264 Скубиду
До коментар #261 от "Пак бягаш от отговора":
Преател, ако ти пък имаш някакъв диплом по нещо изобщо , то аз много ще се изненадам. Говориш много глупости и ако спориш така и с даскалите, няма как да са те пуснали дори на един изпит да вземеш. Опитай се да убеждаваш деца от пясъчниците пред блока. Те няма да разберат колко си зле и ще ти повярват.10:04 26.07.2020