Гръцките власти са се споразумели с Volkswagen за преференциални условия за продажба на хиляди електрически превозни средства на жители на остров Астипалея. Те трябва да заменят бензиновите си и дизелови коли, от които на острова има около 1 500.
Според сделката островът ще бъде снабден с електрически превозни средства на Volkswagen от фамилията ID, включително хечбекът ID.3, както и кросоувърът ID.4 и микробус на същата база.
Освен това там ще бъдат докарани електрически скутери на испанската дъщерна марка SEAT. Volkswagen също ще изгради и инфраструктура за зареждане на острова. В Астипалея живеят 1 334 души, така че колите се използват там не само от местните жители, колкото от туристите, които ги наемат.
Kdo 70 000 туристи посещават острова през годината. Имайте предвид, че остров Астипалея в Егейско море е дълъг 18 километра и широк 13 километра. Така че жителите и туристите не трябва да имат проблеми с гамата от електрически превозни средства на VW.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #3, #5
12:01 05.11.2020
2 гост
До коментар #1 от "гост":
Всъщност Фолксваген ще достави само 1000 , а не "хиляди" , както явно му се ще на автора ! И не е в състояние да изгради "зарядна инфраструктура" , щото просто не произвежда такава , просто ще я поръча на някой друг !! Включителни перките и соларите , които трябва да я захранят !! И всичко доста намирисва на поредното усвояване на парички , за да не се обяви международен търг за проекта , а да се правят незнайни "договорки" само с една фирма !! Явно не вярват , че при търг могат да дадат нито най-ниска цена , нито най-добри показатели !!Коментиран от #4
12:13 05.11.2020
3 ГЕРБ = МАФИЯ
До коментар #1 от "гост":
Прави ги за 2 седмици, после ги ремонтира 3 месеца, точно като ГЕРБ...12:34 05.11.2020
4 Димов
До коментар #2 от "гост":
Също като комбинираните продажби на Хонда и Тесла, нали? В действителност Хонда няма да е произвела повече електрически коли, а просто ще ги комбинират на хартия с на Тесла, за да избегне Хонда плащането на санкции за емисии.Коментиран от #6
12:55 05.11.2020
5 Научи се да смяташ
До коментар #1 от "гост":
Тесла произвежда по 1500 автомобила не за две седмици, а за ден! Всеки Божи ден ! Само за 10 дни произвежда и продава толкова, колкото са произвели и продали от Фолксваген id3 от ноември месец 2019 година досега.Коментиран от #11
12:57 05.11.2020
6 гост
До коментар #4 от "Димов":
Ти както винаги имаш проблеми с вдяването , нали , хахахах !!!! ВСИЧКИ КРЕДИТИ се изчисляват САМО НА ПРОДАДЕНИ бройки автомобили !!! Тоест Тесла може да продаде САМО кредити , които е получила за ПРОДАДЕНИ автомобили , В ЕВРОПА !!!! По същия начин Хонда може да ги използва САМО ЗА ПРОДАДЕНИ в Европа бройки коли !!! И вместо да плати 1 милиард глоби примерно , ще плати на Тесла 500-600 милиона , от което печелят и ДВЕТЕ !!!!! Фиат-Крайслер примерно ще плати 2,5 милиарда , но спестява глоби за почти два пъти повече , горкия , хахаха !! Ама къде ще ти обясняват на тебе , че никой не им е виновен , че спаха 10 години и бившия им шеф разправяше , че електромобилите няма да се наложат още 20-30 години , хахахах !!! То и ти на това се надяваше , нали , хахахах !!Коментиран от #7, #8
13:53 05.11.2020
7 Не беше само това
До коментар #6 от "гост":
Маркионе който беше шеф на fiat тогава, направо си каза в прав текст "за Бога братя не купувайте електрическия fiat 500, защото губим по 14 хиляди долара от всяка продадена бройка"Коментиран от #10
14:24 05.11.2020
8 Димов
До коментар #6 от "гост":
Най-учудващото е, че въпреки идиотският ти смях, прехвърлянето на цифрички от една кутийка в друга, не прави екология. Прави само заобикаляне на закона, създаване на илюзия за нещо, което е нищо и легализиране на проблемното беззаконие. Явно това пък ТИ още не си го осъзнал. Но пък виждам колко голяма е радостта ти от бюрократичните финтове, които ще ти декларират че ядеш гурме, докато всъщност ще се тъпчеш с л-на, ама законно. А фактът, че от подобни неща си щастлив, не говори никак добре за теб. Ай ся, кикоти се колкото си щеш.17:07 05.11.2020
9 Димов
Коментиран от #13
17:20 05.11.2020
10 Димов
До коментар #7 от "Не беше само това":
Пост 9 е към теб.17:21 05.11.2020
11 Гост
До коментар #5 от "Научи се да смяташ":
Ако смяташ само миксерите да, но фолксфаген правят нормални коли. Тях защо не ги броиш за продукция? А да защото си облъчено електрофилче.Коментиран от #12
19:25 05.11.2020
12 Защото
До коментар #11 от "Гост":
Миналата година по това време Volkswagen обясняваше как през 2020 година ще произведе 300 000 Volkswagen id3, а до миналата седмица бяха произвели 14000 за цяла година. Смяташ ли, че ще могат да произведат останалите до 300 хиляди през оставащите два месеца? Както виждаш коментирам обещанията на самите Volkswagen.21:11 05.11.2020
13 Е какъв е проблемът?
До коментар #9 от "Димов":
Политиците са заложили, че всички продадени автомобили за годината трябва да имат намаление на емисиите спрямо предишните години. За тях няма значение, кой колко и какво ще произвежда, ако емисиите намаляват. Само това е крайната цел.През 2030 година, повече от 50% от продадените автомобили трябва да бъдат електромобили. Дали стогодишните ще произвеждат 50% ДВГ и 50% електромобили или стогодишните ще продължат да произвеждат 5-10% електромобили и 95% ДВГ, а Тесла ще произвежда по 20-30 милиона електромобила и ще продължи да си взема комисион от останалите няма никакво значение за екологията.
Какъв проблем виждаш?
Коментиран от #14
21:22 05.11.2020
14 Димов
До коментар #13 от "Е какъв е проблемът?":
Как, къде е пробема бе, брат? Ти сериозно ли не виждаш, че ви минават с 200? Вместо новите по-строги регламенти да стимулират производителите, да се стремят към по-нискоемисионни коли, че дори и към електрификация, с този финт Хонда вече няма за какво да се бъхтят, да правят по-екологични коли. Спокойно могат да си правят коли с високи емисии, докато бройките на Тесла се водят техни продажби и на хартия всичко е пей сърце. Да, ама не! Хонда вече могат да си отдъхнат, да спрат с харченето на милиони за нови, по-екологични разработки и ще продължат да правят и продават коли с ДВГ и 8/100 среден разход, които ще пушат и цапат пак толкова, колкото и преди тази сделка. Как екологията печели от това? Ясно как печели икономиката. Екологията, обаче, само губи. Наистина ли не виждате, че ви се подиграват? Ако и зелените кандисат на тази врътка, това ще е доказателство, че са поредните алчни терористи и нямат нищо еко в идеологиите си.Коментиран от #15
08:52 06.11.2020
15 Икономика де
До коментар #14 от "Димов":
Тези милиарди годишно, трябва да ги начислят към цената на автомобилите, което ще ги направи скъпи и непродаваеми. Какъв е проблемът на екологията в случая?Ако за едно семейство са необходими 500лв за преживяване, има ли значение дали двамата родителя ще изкарват по 1000 лв за четиричленно семейство, или единият родител ще изкарва 7000 лв, а другия няма да работи. Кое семейство ще е по-добре?
Коментиран от #16, #17
10:36 06.11.2020
16 Димов
До коментар #15 от "Икономика де":
Ти сериозно ли говориш? Сега, вместо да стимулираш Хонда да прави повече коли на ток и по-малко на нафта, те ще продължат да си правят колите на нафта, докато Тесла им пази гърба. ТЕСЛА - големият еко, шпеко, шмеко тръбач, ще пази гърба на пушещите коли с ДВГ, да не ги барат!!! Как по-ясно да ти го напиша?10:57 06.11.2020
17 Димов
До коментар #15 от "Икономика де":
Електрика, все едно моята кола да пуши много и да е извън еко нормите. Трябва да я спрат от движение, нали? Обаче, аз си комбинирам резултатът на газ анализатора с твоята електричка, и средно излиза така, че и двамата сме в норма. И вместо да спрат моят дърт дизелак, че да ме принудят да си купя и аз екологична кола, те ми я озаконяват и аз продължавам да си пуша колкото ми е кеф. А ти си доволен?!?!?!Коментиран от #18
10:59 06.11.2020
18 Аз съм съгласен
До коментар #17 от "Димов":
Ако данъкът ти е 1000лв, плащай ми по 800 и имаме сделка. Същото е с тесла и ХондаКоментиран от #21
11:56 06.11.2020
19 onq s konq
12:16 06.11.2020
20 Ееееее
Коментиран от #22
14:05 06.11.2020
21 Димов
До коментар #18 от "Аз съм съгласен":
800 са 80% от данъка ми. Нямаме сделка. Ще имаме тогава, когато кандисаш на 50% ОТ СПЕСТЕНИТЕ пари. Поделяме си спестеният разход поравно. Така е станало и с Хонда и Тесла. Хонда спестява милиард долара, част от които отиват за Тесла. Така и двете фирми са доволни. Дали процентът е 50% или друга цифра не се знае. Но, определено и двете фирми имат изгода за да си стиснат ръцете. Само че аз и ти ще продължим да дишаме дизелов пушек, вече законно, а трябваше да е рестриктиран. Чакай ти електрификация с подобни сценарии.Коментиран от #23
15:33 06.11.2020
22 Димов
До коментар #20 от "Ееееее":
Там е то, че с подобни сделки ДВГ вече няма проблеми със закон и ограничения, докато Тесла му пази чадър със споделените им продажби. Вече няма защо да минават на електрички. Спокойно ще продължат да си продават ДВГ колите - евтини, достъпни, пушещи и миришещи, но вече узаконени и без страх от глоби. Тази година Хонда са продали 4,8 млн автомобила. С половин милион по-малко от миналата. Защо мислиш са предприели тази сделка с Тесла? За да могат другата година отново да продадат над 5 млн коли. Познай, дали делът на продадените им ДВГ няма да е скочил, спрямо сегашните им продажби?Коментиран от #24
15:46 06.11.2020
23 Дизела ще продължи да пуши
До коментар #21 от "Димов":
Дизела си е дизел и ще продължи да си пуши едно и също, независимо дали honda сама ще си произведе електромобилите или ще си купи сътрудничество. От екологична гледна точка, ако на всеки 10 продадени дизела има един продаден електромобил, марката не е от значение.Коментиран от #25
15:56 06.11.2020
24 Продали ама къде
До коментар #22 от "Димов":
Май пропускаш факта, че става въпрос за един милиард глоба само за европейските продажби. Ще трябва да увеличат цената на всеки продаден в Европа автомобил поне с 1000 евро, а Тесла ще получи за всеки "споделен" електромобил поне четири пет хиляди евро.Разбираш ли какво конкурентно предимство дават на Tesla по този начин? Ако Тесла не беше решила да строи заводи с тези пари, можеше да свали цените и да увеличи продажбите. Honda дали ще си увеличи продажбите, като вдигне цените?
Коментиран от #27
16:05 06.11.2020
25 Димов
До коментар #23 от "Дизела ще продължи да пуши":
Бъркаш, дизелът трябваше да спре! С тази сделка му дават живот за още доста време. Ще пуши и ще трови, докато сделката го прикрива. Ти осъзнаваш ли, че в момента аз хейтвам ДВГ, а ти го защитаваш?Коментиран от #26
16:36 06.11.2020
26 Дрънкаш глупости
До коментар #25 от "Димов":
Нищо друго не правиш. "Според приетите стандарти през 2020 година средните емисии на CO2 на 1 километър за всички продадени превозни средства от всяка марка не трябва да надвишават 95 грама.За бензиновите автомобили това съответства на разход на гориво от 4,1 литра на 100 километра, а за дизеловите автомобили 3,6 литра на 100 километра."
Никой не забранява дизелите и не прави разлика.
Коментиран от #28
16:42 06.11.2020
27 Димов
До коментар #24 от "Продали ама къде":
Тесла току що е подкрепила конкуренцията. Тя има изгода от тази подкрепа. Изгодата е взаимна, но е в ущърб на екологията. Хонда трябваше да намалят колите си с ДВГ и да почнат преход към електрификация. Сега няма да го направят, а ще продължат да продават ДВГ, защото те вече са в норма, макар и само на документ, заради споделените емисии. Това е триумф на икономиката над екологията. Съжалявам, че не го разбираш.16:42 06.11.2020
28 Димов
До коментар #26 от "Дрънкаш глупости":
Нали това беше идеята? Да се спре пушещото ДВГ. Какво излезе сега? Че няма да се спре, а даже ще пуши още години.Коментиран от #29
16:43 06.11.2020
29 Пак питам
До коментар #28 от "Димов":
Ако Хонда беше продала своите електромобили вместо да плаща на Тесла, продадените дизели по-малко ли щяха да пушат?Ако Хонда не плаща един милиард глоби, а плаща 900 милиона на Тесла, това единствено намалява глобата им, която така или иначе трябваше да платят. Ако бяха платили милиард глоба вместо на Тесла, техните дизели по-малко ли щяха да пушат? Какво въобще се опитваш да докажеш? Никой не ограничава продажбите на дизели стига да си плащаш. Точно както не ограничават и въглищните централи, стига да си плащат. И ДВГ и въглищата в един момент просто ще станат нерентабилни и ще спрат да се ползват. Всеки ще предпочете по-евтиното.
Коментиран от #30, #31
16:51 06.11.2020
30 Димов
До коментар #29 от "Пак питам":
Прстани да си измисляш числа, за да изглежда нищожно пренебрежима разликата, че да си доказваш имислиците. Нямаш си представа колко ще плащат Хонда на Тесла. И да - ако Хонда беше продала своите електромобили, щеше да вложи още пари в електрификацията и да прави още повече електромобили, вместо ДВГ. Сега, обаче, Хонда намери начин да прави още повече ДВГ, които да пушат още повече. А това: Публикувано във факти.бг: Никой не ограничава продажбите на дизели стига да си плащаш. --------- Е доказателство за алчност, прикрита зад екологични идеологии.Коментиран от #32
17:33 06.11.2020
31 Димов
До коментар #29 от "Пак питам":
И аз пак питам: Ако моят дърт дизел не си покрива еко нормите, и вместо да го спрат, ние с теб си комбинираме емисиите с на твоят електрокар, и така моите вече са ОК на хартия, как екологията печели от това?17:34 06.11.2020
32 Това е доказателство че си кон с капаци
До коментар #30 от "Димов":
" А това: Публикувано във факти.бг: Никой не ограничава продажбите на дизели стига да си плащаш. --------- Е доказателство за алчност, прикрита зад екологични идеологии."Не можеш да направиш елементарна причинно следствена връзка. Какво стана с въглищата още тази година? Нали щяхме да ги горим до 2035 година и да си плащаме? Само че никой не е луд да купува толкова скъпа енергия, както няма да е луд да купува скъпи дизели и бензинки. Производството на ток от въглища е намаляло почти наполовина в сравнение с миналата година. Износът на ток е намалял с повече от половина. За сметка на това вносът на ток, евтин ЧИСТ ток от Турция и от региона, се е увеличил двойно. ПОРЕДНОТО ДОКАЗАТЕЛСТВО ЧЕ НЕ СИ ПРАВ! А процесът само ще се задълбочава, защото загубите на въглищните централи вече са около милиард и се увеличават главоломно. При honda ще стане същото.
Коментиран от #33, #34
17:59 06.11.2020
33 Димов
До коментар #32 от "Това е доказателство че си кон с капаци":
Пак дрънкаш глупости. Пак бъркаш хората, с кой какво си спорил. Пак не разбираш елементарни неща. Добре, съгласих се. Хондите, закупени тази година, досега са пушили по 100гр СО2 на км, но от догодина ще почнат да пушат по по-малко, само защото Илон и Мацухито са нагодили едни цифрички в отчетите. А ТЕЦът в близкия до мен град не е спрял да гори въглища. Даже гори и опасни вносни отпадъци. Явно това за теб е триумф на екологията над въглищата. Всеки луд с номера си.Коментиран от #35
19:54 06.11.2020
34 Димов
До коментар #32 от "Това е доказателство че си кон с капаци":
Предлагам ти подобно решение на глобалното затопляне. Комбинирай средната температура на Земята с тази, на Марс, и ще се окаже, че не само, че няма затопляне, а дори имаме яко захладняване. И всички псевдо еколози ще рахатясате.19:58 06.11.2020
35 Отричаш очевидни факти
До коментар #33 от "Димов":
Работата на тец-овете тази година драстично намаля, заради високите цени на които произвеждат. Хайде отречи този факт. Не можеш нали? Пак те питам. ако Хонда беше продала 100 хиляди от тяхните електромобили, онази honda дето пуши със 140 грама ще си промени ли въглеродния отпечатък? Toyota като има общ отпечатък под 95гр, онези тойоти които отделят 200 гр по екологични ли са, защото са toyota? Въобще не мога да ти схвана логиката. Един автомобил отделя едни и същи въглеродни емисии, независимо какви други автомобили са се продали под тази марка, ако ще всички останали да са електрически.Коментиран от #36, #37
20:18 06.11.2020
36 Димов
До коментар #35 от "Отричаш очевидни факти":
Ей, не спря да ми извърташ думите. Казах, че белите страни ще си построят екологични производства. Тях не ги мисли. Но останалият свят ще продължи да се трови от брикети и петрол. Онези 70% от света, които си подпират портите с камък. Това казах. А фактът, че в България ТЕЦовете не спират да пушат го доказва. Въглища ли? Та те горят дори италиански отпадъци. За каква екология ми говориш? И токът ми продължава да си е по 20ст, както и на всички, които познавам. Не е поевтинял и със стотинка, дори. Ти явно си от друга планета.Коментиран от #38, #39
11:14 07.11.2020
37 Димов
До коментар #35 от "Отричаш очевидни факти":
Един автомобил отделя едни и същи въглеродни емисии, независимо какви други автомобили са се продали под тази марка, ако ще всички останали да са електрически. ----------- Разгеле! Кандиса на моя.11:19 07.11.2020
38 По-скоро обратното
До коментар #36 от "Димов":
Ти кандиса, че марката няма значение, стига да се произвеждат повече електрички, за да се намалят средните емисии на новите автомобили.13:47 07.11.2020
39 Ти извърташ
До коментар #36 от "Димов":
Кога мина 2025 за която говоря, за да ми казваш, че тецовете ОЩЕ продължавали да работят. Коя година е по твоя календар? Като мине 2025 по моя, пак ще говорим колко теца на въглища са останали и по-скоро по колко време в годината работят.А горенето на боклук не е толкова мръсно, колкото смяташ, когато се спазват елементарни технологии. Знаеш ни, че в най-добрия град за живеене в света, целия боклук се изгаря в рамките на самия град в три централи, а единия от заводите за изгаряне на боклук се намира в центъра и е като произведения на изкуството и туристическа атракция?
Коментиран от #40
14:32 07.11.2020
40 Димов
До коментар #39 от "Ти извърташ":
Просто нямам думи. Нямам и намерение. Толкова глупости в един пост...... не знам откъде да почна. Карай си Хондата и дишай от ауспуха, пък си мисли, че е много екологична след сделката с Илоня.19:04 07.11.2020
41 Научете го този английски
21:10 07.11.2020