ФАКТИ.БГ

Скъпи или евтини гуми? Мнението на Continental

Спестяването от нови гуми и изборът на бюджетни, които са на по-ниски цени от първокласните гуми, не се препоръчват от гледна точка на сигурността

Публикувана: 18 Март, 2021 14:04
81 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 18897
Скъпи или евтини гуми? Мнението на Continental
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 47 гласа.

За повечето шофьори един от знаците за настъпващата пролет и затоплянето на времето е смяната на зимните с летни гуми. Немалка част от тях също така установяват, че летните им гуми вече не са в кондиция за шофиране и че е време да обуят с нови „обувки“ своята любима играчка. И тук идва познатата дилема – кой модел да изберат и колко пари да дадат?

Спестяването от нови гуми и изборът на бюджетни, които са на по-ниски цени от първокласните гуми, не се препоръчват от гледна точка на сигурността, но и по икономически причини, смята Лука Шировник, ръководител на техническото обслужване на клиенти в Continental Tires за Югоизточна Европа.

„Безспорно бюджетните гуми имат по-ниска цена, но те не биха били по-евтиният избор, ако трябва да се сменят по-често от първокласните гуми. Освен това всички гуми подлежат на стриктни тестове и инспекции, така че повечето от тях ще отговарят на стандартите за качество, но е малко вероятно бюджетната гума да има същото поведение като първокласната. Гумите на първокласните марки имат своята дълга история в индустрията за гуми.

Голямата конкуренция на пазара води до постоянното покачване на стандартите и всеки производител се стреми да създаде най-добрия възможен продукт. Първокласните гуми струват повече от бюджетните, защото потребителят, освен за качество и гарантирана ефективност, плаща и за технологията и инвестираното време. Двата вида гуми изглеждат много сходно, но е важно да се подчертае, че процесът на тяхното създаване и разработване е много различен. Първокласните гуми са създадени да отговарят на най-стриктните стандарти и да предлагат най-доброто поведение, следователно и безопасност“, казва Лука Шировник.

Въпреки че на пръв поглед изглежда, че бюджетните гуми са най-рентабилни поради по-ниската си цена, всъщност първокласните гуми са тези, с които ще спестите пари. Това е така, защото те са изработени от висококачествен каучук и са проектирани с шарка на протектора, която може да се справи с износването на профила по съвсем различен начин от гумите от по-нисък ценови клас. Ето защо първокласните гуми ще ви осигурят по-голяма пътна безопасност, икономия на гориво и по-дълъг живот.

„Тъй като гумите са единственият контакт между превозното средство и пътя, трябва да помислите дали си струва да спестите от тях, защото дори когато карате по-стар модел автомобил, те могат да бъдат един от ключовите фактори за безопасност. По-старите автомобили не разполагат със съвременните системи за помощ и безопасност, които сега са неразделна част от всеки нов автомобил, затова е още по-важно на тях да се поставят качествени гуми. Изводът е, че няма смисъл да се пести от гуми, защото от тях зависи поведението на автомобила на пътя, независимо дали е стар или нов“, в заключение споделя Шировник.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 47 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Хубавата гума
1 Отговор
Е половин кола. Както и добрият вратар е половин отбор. Не е случайна тази приказка. Аз лично компромис с гумите не правя. Каквато и кола да караш, хубавата гума е много важна!

Коментиран от #34, #37


Оценка:
-22 +138

Бай Пешо карбуратора
2 Отговор
Карам си с Барум гуми от както се помня. Скъпи гуми да си ги обуват ненормалните

Коментиран от #36, #49


Оценка:
-94 +67

3121
3 Отговор
А тоя измислен господин дали знае , че днешните нови модели след 2-3 год ще са новите бюджетни.

Коментиран от #5, #67


Оценка:
-34 +78

Емил
4 Отговор
Скъпи или евтини - зависи от колата и стила на каране! Ако караш според правилника - евтини! Ако демонстрираш его чрез колата си - задължително скъпи!!!

Коментиран от #13


Оценка:
-28 +115

Пийс
5 Отговор

До коментар #3 от "3121":


Хатуна Ма Тата, братле

Оценка:
-6 +19

Техник
6 Отговор
Скъпи гуми да купува оня с гъзиколата,който се изрязва с 200 и отгоре.Карам нормално 120..130кмч и съм доволен от китайските сунфул...Ако ме бие парата защо да не купя континентал или мишелин.За моята скорост,гумите ми са добри.

Коментиран от #21


Оценка:
-43 +88

Нямам срам
7 Отговор
Каквито и гуми да земиш за наще пътища винаги ще излизат скъпо така че и 250 лв гума и 100 лв файда никва .. Като няма поне стандартни пътища да ти имам и гумите

Оценка:
-13 +78

Патил
8 Отговор
Лошото ,е че у нас и скъпа гума да купиш с малки изключения пак е боклук.
Взех си най скъпия Мишлен за зимата и все едо бях с галоши.А китайските Блак лайън стават само за един сезон.После все едно си с кънки на лед.Ни на вода ни на сняг държи.Пълна измама.Не стръват и малките пари,които струват.

Коментиран от #14, #26, #38


Оценка:
-12 +56

Turbo
9 Отговор
Карам само Континентал или Мишлен.Като не успееш да спреш с китайските гуми щетите ще ти излязат солени,ако останеш жив разбира се.

Коментиран от #39


Оценка:
-29 +67

Този
10 Отговор
Добре балансираната

Оценка:
-7 +27

прррц
11 Отговор
Аз избирам черни и да са кръгли

Оценка:
-18 +76

До турбо турбо
12 Отговор
Ще спазваш дистанция или завива към канавката

Коментиран от #22


Оценка:
-12 +17

Жоро
13 Отговор

До коментар #4 от "Емил":


И другия фактор - жената ходи сама с децата на кола на задно предаване. Когато карах сам, вземах бюджетно решение от сорта на Сава, Фалкен и т.н. Сега като и тя шофира - задължително лятото с Континентал и гума размер по предписание на производителя.

Оценка:
-20 +28

Жоро
14 Отговор

До коментар #8 от "Патил":


Проблема е в некачествения асфалт. В Англия на хубавия грапав асфалт има поне 10% разлика в спирачния път, пък за сцепление в завои да не говорим.. Взимал съм завои на смърт, които в България съм 100 % изпуснал.

Оценка:
-14 +46

коконти
15 Отговор
Континентал са най-прехвалените боклуци.

Коментиран от #40


Оценка:
-33 +46

Мод
16 Отговор
Новата гума е нова гума.По добре нова китайска от стара фирмена.Хубава гума на 2 сезона е много по добре от "среден клас" на 2 сезона.
Реално зависи как караш,колко ще караш и какво искаш от една гума.
Аз си пазя гумите и карам със скъпи повече време.
Имам един приятел,скача по дупките,резки завои,за него е по добре по често среден клас.

Оценка:
-9 +35

17
Този коментар е премахнат от модератор.
18
Този коментар е премахнат от модератор.
19
Този коментар е премахнат от модератор.
20
Този коментар е премахнат от модератор.
Уникален
21 Отговор

До коментар #6 от "Техник":


Уникал си карал 140 не ти трябват хубави гуми 😂😂

Оценка:
-10 +4

Turbo
22 Отговор

До коментар #12 от "До турбо турбо":


Ако този пред тебе е с Континентал или Мишлен,а ти си след него с китайски гуми дистанцията няма да ти помогне.При спиране ще го надъниш отзад гаранция.Ако пробваш да спираш в канавката и си по таван.

Оценка:
-14 +35

Bmw
23 Отговор
Абсолютна лъжа.Премиум гумите имат по-добро сцепление , но и се износват и по-бързо.Карал съм и с мишлен , конти , дънлоп и след всеки сезон се вижда как грайфера намалява и след 4-5 сезон е вече почти гладка.Имах и един зимен клебър който след 9 сезона каране ,беше като нов и имаше 7-8мм грайфер , но сцепление никакво (особенно на сняг).

Коментиран от #57


Оценка:
-19 +51

Сложих китайки отзад
24 Отговор
Изядоха са на 3 я месец накриво. Отивам при гумаджиите те ми викат ЗАДНИЦАТА ТИЙ ЗА РЕМОНТ.... ВИКАМ СИ ЧАКАЙ ДА СЛОЖА ПРЕДИ РЕМОНТА ИНИ ВТОРА УПОТРЕБА ГУМИ.... ОЩЕ ГИ КАРАМ НЕ СА МРЪДНАЛИ..... КО ДА ПРИКАЗВАМЕ ПОЙЧЕ...

Оценка:
-10 +36

Чук
25 Отговор
Само веднъж да спреш навреме при екстремна ситуация, качествената гума се е изплатила.

Оценка:
-8 +66

БАЙ Х@Й‼
26 Отговор

До коментар #8 от "Патил":


Карах зимни Корморан и проблеми по приходите на сняг съм нямал! Преди четири години купих зимния Мишелин и забуксувах във Варна на един пръст сняг! Летните им да , но зимните им явно са само за почистен асфалт при ниски температури!

Коментиран от #41


Оценка:
-10 +32

Гост
27 Отговор
Човека е напълно прав! Не можеш да сравнявате каквато и да е маркова и скъпа стока с нещо супер евтино и със съмнително качество! Когато слагате масло на двигателя не слагате някой евтин боклук със съмнително качество нали?? Когато сменяте накладки на спирачки слагате хубави за да спира сигурно колата ,не слагате китайски или руски боклуци нали??? Същото е и с гумите! Разликата между успял да спре и НЕ успял да спре е огромна!

Коментиран от #30, #42, #72


Оценка:
-3 +42

Жоро
28 Отговор
От завода в Турция се произвеждат бриджтон и ласса . Сместа и качеството са еднакви.но едните са двойно по скъпи от другите. 10 години карам с ласса по евтино но с високо качество

Коментиран от #45


Оценка:
-16 +13

EEM
29 Отговор
Кой каквото може да си позволи.

Оценка:
-4 +10

30
Този коментар е премахнат от модератор.
Сникерс
31 Отговор
Смехурковците от коконти са пропуснали някоя и друга класция ( задължително немска - Адак, аитобилд или някоя друга порнография, където за задължително първи) и това е непростимо за тях...

Оценка:
-8 +14

Someone
32 Отговор
Тази пролет тръгнах да слагам летните гуми, които бяха на три сезона и гумаджиите ми показаха, че на едната има балон. Казах им, че ще продавам колата и те ме посъветваха "Вземи си бюджетни гуми, щом ще я продаваш наесен"... Най - голямата грешка в живота ми. Бюджетните гуми бяха някакви Нексен, които на мокро бяха, като кънки. Колата в градски условия се пързаляше, а цената беше около 250 лева за гума (225/45/R19). Една сутрин на излизане от София имаше мокър участък и така се подхлъзна, че не се пребих само благодарение само на ESP и разни други системи, които има.
Най - голямата грешка, която съм правил да взема посредствени гуми. Купих си Micheline Pilot Sport 4S. Вярно, че едната струва 450 лв., но колата е, като залепнала за асфалта.
Всеки си преценява сам, според карането, цената на колата и бюджета, обаче трябва да се има едно на ум.
По принцип е кофти, когато човек няма възможност да си купи по - хубави гуми, обаче повечето хора спестяват от тях, за да купят по - хубава и мощна кола, което е много опасно.

Коментиран от #33, #59, #66, #70


Оценка:
-22 +22

Жоро
33 Отговор

До коментар #32 от "Someone":


Навъртях към 200 к. с Нексен (зимни и летни). Уникални гуми с уникално поведение! И въобще не са "бюджетни"... Тигър или Корморан са бюджетни гуми... Преди зимните Нексен бях с китайски зимни Зеетекс - е това е ужас... Добре, че колата има някакви системи, иначе сега нямаше да пиша тука... Но Нексен е марка, така че не пишете глупости!

Коментиран от #35, #44


Оценка:
-11 +23

ДА ВИ ОСВЕТЛЯ
34 Отговор

До коментар #1 от "Хубавата гума":


Най-добрите гуми са Мишелин,Континентал,Пирели.
Както и Гудиър-Дънлоп. Пиша ги с тире,защото двете марки да част от един и същи концерн.

Коментиран от #61


Оценка:
-6 +20

Жоро забравяш
35 Отговор

До коментар #33 от "Жоро":


Хубави гуми също така са и корейските Кумхо.Има ги в центровете Диана. Сложил съм летни такива на моето Санта Фе и съм доволен.

Коментиран от #46


Оценка:
-11 +10

Разумен избор бай Пешо.
36 Отговор

До коментар #2 от "Бай Пешо карбуратора":


Дебица също не са лоши - добро съотношение качество-цена. И ти вършат същата работа като Гудиър,Мишелин и Континентал. От премиум марките ще сложиш когато удариш джакпота и си купиш Мерцедес S-класа. Тоест на кукуво лято. Така че карай си спокойно 20-годишния таралясник,бъди здрав и не се ваксинирай с Астра Зенека.

Коментиран от #48


Оценка:
-18 +21

Хубавата гума,запомни:
37 Отговор

До коментар #1 от "Хубавата гума":


Мишелин,Континентал,Пирели. Както и Гудиър-Дънлоп.
За зимата отличен избор са финландските Nokian. Те разполагат а най-голямата изпитателна писта в Европа за зимни условия.

Оценка:
-5 +21

Патил,защо не знаеш?
38 Отговор

До коментар #8 от "Патил":


За зимата си купи Nokian,Континентал или пък Гудиър. Много добри са и японските Бриджстоун. Те са най-големият производител на автомобилни гуми в света. А не Мишелин,както погрешно си мислят някои недостатъчно осведомени хора.

Оценка:
-10 +12

Правилно Turbo
39 Отговор

До коментар #9 от "Turbo":


Но няма да сгрешиш и ако сложиш Бриджстоун,Пирели,Гудиър и Дънлоп. А за мене Континентал са по-добри от Мишелин. Не случайно изложеният в М-Car( вносителят на BMW срещу Ринг Мол в София)автомобил Ролс Ройс е с гуми Континентал.

Оценка:
-7 +12

40
Този коментар е премахнат от модератор.
До 26
41 Отговор

До коментар #26 от "БАЙ Х@Й‼":


Отличен избор за зимни гуми са Нокиан,Гудиър и Дънлоп.
Гумите на най-големия производител в света Бриджстоун също са качествени - както летните,така и зимните.

Коментиран от #54


Оценка:
-5 +11

Гост,имай предвид:
42 Отговор

До коментар #27 от "Гост":


Най-качествените моторни масла са Кастрол,Мобил,Мотул и Тотал.
И гледай да не се заблудиш и да сложиш боклука Приста Ойл на мошениците братя Бобокови.

Коментиран от #47, #55


Оценка:
-5 +14

0000
43 Отговор
Аз си харесвам за летни бриджстоуна.като че ли за толкова години малко по-силово каране най ми допадат като поведение.за зимата предпочитах дънлоп,ама трета зима ползвам семперит на колите ни и съм приятно изненадан

Оценка:
-0 +10

0000
44 Отговор

До коментар #33 от "Жоро":


Абе карал съм с летни нексен.да ти кажа честно на много горещ асфалт почват да не държат на бързо каране в завои,съответно и при спиране.на дъжд пак не са добре.държат може би около 20-30 градуса температура.мишлена и той е трагедия.особено тези дето са горивоспестяващи.преди години си взех едно мондео ST с такива почти нови и ги изхвърлих от колата още първата седмица.та така за тези марки.

Оценка:
-3 +6

Гуми Диана
45 Отговор

До коментар #28 от "Жоро":


Бриджстоун турски??? При нас само испански е идвал, къде го турския. Ласа няма нищо общо с Бриджстоун.

Коментиран от #74


Оценка:
-3 +14

перничанин
46 Отговор

До коментар #35 от "Жоро забравяш":


Кумхо са от категорията на Нан канг, Джеки Чан, Цунг транг , т.е. ниско бюджетни гуми.Стават ако колата ти е за продаване, да напишеш в обявата " нови гуми"

Оценка:
-8 +9

Антонио
47 Отговор

До коментар #42 от "Гост,имай предвид:":


Най-качествено масло е Motorex швейцарско няма и ментарляк а мотула е пълен кенеф рециклирано масло както и кастрола. Сложи си моторех и се чуй мотора как работи и по- бързо се развърта.Даже ако си познаваш колата добре ще забележиш и минимална иконимия на гориво.

Оценка:
-10 +4

Име
48 Отговор

До коментар #36 от "Разумен избор бай Пешо.":


Ей, колко елегантно намеси и Ковид-а. Евалата, брато, Гьобелс хареса поста ти.

Оценка:
-0 +8

Име
49 Отговор

До коментар #2 от "Бай Пешо карбуратора":


Абсолютно. Аз също карам с Барум, откакто преди 6-7 години на сезонните тестове на ADAC тогавашния им модел се беше класирал в горната част на премиум гумите. А и карам спокойно и без излишни емоции. Като ми се досъстезава, имам приятел с една разпилена тройка и там си начесвам крастата.

Оценка:
-6 +6

Фак ти
50 Отговор
Аз за зимата си купих най-скъпите на Мишлен, с идеята, че това е най-доброто. Обаче уви, са много по-скапани от едни Дайтон, които имах преди. Или Мишлените са някакви ментета, купени от Радиал, или просто не стават - буксуват на сняг, ама яко буксуват, а Дайтоните просто минаваха през сняг и лед, а са 3 пъти по-евтини. Сори за "скъпата" статия, надявам се Континенталките да са по-добри!

Коментиран от #53


Оценка:
-5 +11

Митко
51 Отговор
Хубавите гуми са за калпавите шофьори. Не за друго, а защото ги успокояват. Карал и съм тествал абсолютно всички марки които се продават в България. От сръбски и китайски до Мишлен пилот спорт.
Единствената разлика е, че скъпите гуми изкарват повече от китайските като години. Ако китайската след 3-4 години се напуква и втвърдява, то скъпата гума го прави след 5-6 години. За това време при нормално шофиране и двете ще са износени.
Вече втора зима карам с Рикен, никакви грижи. А карам по 2000-2500км месечно без да съм такси. Грайфера изобщо не го споменавам, защото първото нещо което се копира от скъпите гуми е шарката.

Оценка:
-8 +12

Майстор Манол
52 Отговор
Е момци кво се оказа решаваща е парата .И още не винаги големите марки отговарят на рекламите.

Оценка:
-2 +5

Преди да купиш чети
53 Отговор

До коментар #50 от "Фак ти":


На гумата де е направена. Много от големите фирми имат заводи в Румьния. Пьлен боклук само сажди слагат вътре. Дори и визуално да сравниш един и сьщи модел с румьнския направо ша подскочиш.

Оценка:
-1 +6

Коментара
54 Отговор

До коментар #41 от "До 26":


За Bridgestone съм съгласен. Преди години търкалях Re 50, 17_ки ...е няма такава лятна гума! Като показатели по сайтовете като ги гледаш - средна хубост, на пътя ...за мен уникални. Махнах ги в един момент заради дълбочината на грайфера. Смених ги с Гудиър Ф1 Асим 3... нещо такова, ами разликата само в теглото им беше значителна, да Гудиъра сигурно е била една идея по-икономична гума ама ти пикаем на икономията. За зимни след какви ли не експерименти през годините вече карам само на Континентал. Ако караш основно градско може да се правят компромиси. От бюджетните изпълнения съм бил най-впечатлен от Сава.

Оценка:
-0 +9

Гост
55 Отговор

До коментар #42 от "Гост,имай предвид:":


Ами чети бе момче! И аз това съм писал. За масло всички слагате хубави масла,но за гуми НЕ! И не напразно писах че има разлика между успял да спре и НЕ успял да спре! Гумата е много важна! Един път да те спаси от неприятности и се е изплатила! А някога може да ти спаси живота,или на други хора живота.

Коментиран от #68


Оценка:
-0 +17

дсса
56 Отговор
Ами разлика в параметрите и качеството на хуавей за 500 лева и айфон за 3000 е трудно забележима. Защо да мисля, че гума от 1000 лева е значително по-добра от гума за 300?

Оценка:
-6 +10

Не съм съгласен
57 Отговор

До коментар #23 от "Bmw":


Аз пък съм карал с Клебер и Ханкок- зимни и по добри от тях не съм срещал.

Оценка:
-7 +5

Корморан зимни
58 Отговор
На сняг се справят много добре. Не знам, как са на лед, но на лед ако не си с гуми с шипове си за мустака. Дали гумата ще е нова корморан или нова континентал е по-малко важно от това дали ти е правилно центрована колата, дали имаш луфтове във волана или в окачването или нямаш. И не забравяйте, всяка една алинея от Правилника е изстрадана със счупени глави и смачкани тенекии. Спазвайте го и спазвайте дистанция!

Оценка:
-4 +8

ттт
59 Отговор

До коментар #32 от "Someone":


Тази пролет още не е дошла, бра'чед. С летни гуми си по-опасен, отколкото с китайски зимни.

Оценка:
-4 +5

А не бе
60 Отговор
Хубавата гума и топ спирачките са като допълнително медицинско осигуряване - плащаш премиум, но знаеш, че наложи ли ти се веднъж да се възползваш от това, то може да ти спаси живота.

Оценка:
-3 +9

hhh
61 Отговор

До коментар #34 от "ДА ВИ ОСВЕТЛЯ":


Прав сте, но бих добавил и Bridgestone, и Yokohama, но при определени типове коли и размери

Оценка:
-0 +7

Бай Шиле
62 Отговор
И каква "мъдрост" казва тази платена статийка? По добре здрав и богат от колкото болен и беден.Следва експертно мнение,че Мерцедес е по препоръчителен от Дачия.

Коментиран от #63


Оценка:
-1 +21

Митко
63 Отговор

До коментар #62 от "Бай Шиле":


Баш така е!

Оценка:
-1 +3

сдгс
64 Отговор
Да се изходя и аз по въпроса, като човек работил в сферата 4 - 5 години, дано да образовам малко ентусиастите. Ясно е, че марковата гума е по - добра от някаква китайска, но разликата в цените спират хората, иначе всички щяхме да сме с мишленки. Това явно е някаква статия с реклмна цел, обаче гумите които ни карате тук и не само са предназначени за 3тия свят - те са 2-ро 3-то качество в най добрия случай. Правени са във фабрики в страни където плащате по малко. Не мога да кажа какви материали се влагат, ама каучука вече е някакви минимални %. Оригиналните гуми с които излизат новите автомобили са възможно най калпавите - не говоря за премиум сегмента, там е друго. Хубавите гуми са тея на големите размери, правени във "домашните" им фабрики, масовия потребител не може да си позоли такива гуми (още повече пък такива коли). Континентал специално бяха едни от първите които смъкнаха размера на грайфера си от 8мм на 7мм, после ги последваха и другите, ясно с каква цел. В България с тея пътища (гордоста на управляващите), да си качваш колата на повече от 16", няма смисъл иначе ще правиш окачване (и не само) доста често. И такива ми ти работи ...

Коментиран от #81


Оценка:
-0 +10

Ицо
65 Отговор
Абе големи карачи, големи изпитатели в този форум! Всички големи специалисти. Абе хора, да не мислите, че гуми се продават само в България, че си правите някакви кардинални изводи от лични впечатления. Некачествено производство, дрън-дрън. Това да не е ракия правена в гараж? Китайците като карат с китайски гуми, да не са се избили по пътищата заради лошото им качество. За едно нормално ежедневно шофиране работа ще свърши всяка една гума предлагана на пазара. Останалото е въпрос на лични възможности и предпочитания. Ако ходите да се състезавате и търсите по-добри времена, тогава си чешете езиците коя гума колко е добра. Обиколил съм България с какви ли не китайски гуми, повярвайте ми вършат същата работа, като всички останали. Естествено не ангажирам никой с моето мнение, както виждаме има и недоволни от топ бранда Мишлен. Хора различни, има гуми за всички.

Оценка:
-3 +13

qwerty
66 Отговор

До коментар #32 от "Someone":


Лятото с Ханкук 275/45/20, зимата с Ханкук 250/60/18 - оплаквания никакви. Преди това с друг автомобил 4 години/50 000 км пак с Ханкук 265/70/16 не бяха мръднали.

Оценка:
-1 +7

PlimP
67 Отговор

До коментар #3 от "3121":


никой няма да си даде рецептата и ноухауто без пари, тва че изглеждат по-същия начин не означава , че са същите

Оценка:
-0 +2

ефх
68 Отговор

До коментар #55 от "Гост":


Кои са тези хубави масла, тука всичко е еднакво хидрокрек, само тубите са различни и надписите по тях. Хубаво масло - 60-70-80 лева и нагоре за литър а не 40-50 за 4 л туба.

Оценка:
-6 +1

Ицо
69 Отговор
Колкото за темата с маслата, карам си колата само с Тотал. Не знам според "специалистите" дали е хубаво или не. Не знам колко струват другите масла, просто не ме интересува. Ако Тотал според "специалистите" е хубаво масло, купувам го за около 30 лв/туба. Евтиното масло ако ще и безплатно да е, разликата в цената не е като при комплект гуми маркови или бюджетни.

Оценка:
-2 +2

трън
70 Отговор

До коментар #32 от "Someone":


За проблемното спиране в България, са калпавите настилки и наслоената мръсотия по тях, и в комбинация с лек дъжд става страшно. Каквато и гума да сложите, ефектът е един и същ.

Оценка:
-2 +14

нафто
71 Отговор
Много разтеглени локуми в статията за неща които всеки знае.

Оценка:
-1 +4

Стефан
72 Отговор

До коментар #27 от "Гост":


Най големия производител на каучук е Индонезия / по памет / техните гуми Лауфен зимни ги карам и зиме и лете вече трета година, с фирмена отстъпка 4 бр. 195 . 65 . 15 - 266 лева, сега това е гума, не е никаква технология да се направят читави гуми за шофьори ЛЮБИТЕЛИ, така телефона Ксиоми е с по добри функции от Епъла, но за нагризаната ябълка плащаш за реномето на марката, а това че човека е суетен и глупав е плюс, а както един по горе писа - В БЪЛГАРИЯ НЯМА ГАРАНЦИЯ ЧЕ СКЪПОТО Е ХУБАВО, КАКТО ТРЯБВА ДА БЪДЕ, така че сори, и не карам повече от 130 км. в час, пазя себе си, пазя и вас.

Оценка:
-3 +8

Гумчо
73 Отговор
Континентал летни монтирани на два автомобила, еднакъв размер, модел, година на производство, само, че едните купени в Германия, а другите в България. А познайте кои се износиха по бързо? Германските за 40000км нормално износване, Българските за 10000 грайфера изчезна... И двете коли са карани нормално, не вандалската.. А сега пак си помислете дали в Бг си заслужава да си купиш скъпи гуми. А и не е единствения случай с тази марка, а и с други скъпи марки съм бил свидетел..

Оценка:
-2 +5

гссд
74 Отговор

До коментар #45 от "Гуми Диана":


Не е точно така имат - Бриджстоун Сабанджи Груп е голям концерн занимащ се с доста неща - даже и автобуси. Всъщност доколкото знам това е най - големият производител за основите (тея телове вътре - карказ май се казваше) на гумите в Европа. Заводът е доста голям и там се пряват основите (и не само) на ласса, бриджстоун, файърстоун, може би и други. Технологиите са си японски, каучуковата смес си е същата. Ласса специално преди години беше най - продаваната зимна гума в България. Летните бяха малко твърдички, но в новите модели предполагам са ги поусъвършенствали. А на баланса вървяха доста добре, без такива подмятания като тея разни унгарски, словенски и полски .... гудиър, ханкук, дънлопи и т.н. те много марки вече се обединиха и се правят на едно и също място. Иска ли ти 40 - 50 грама баланс от страна за 15 - 16 цолова гума не е добре работата! По мои наблюдения Мишленчето е гумата къде вървеше най - добре като я сложиш на машината, освен това каучуковата им смес запазва качествата си доста дълго време без да се втвърди. Естествено при тях цената е от солените и пак зависи от класа - енрджи сейвър, праймаси или ПИЛОТ СПОРТ е истината! (тогава БМВ и Мерцедес си излизаха оригинално от завода с Мишленче, Ауди още не бяха изкарали тея решетки с които дръпнаха после тях не ги знам) Като цяло имали в името на модела на гумата блу, енерджи, еко и т.н. това е масовка - икономия на гориво за сметка на сцепление. Китайските биват първата година, най много 2 ако

Оценка:
-5 +2

Едно към едно
75 Отговор
Мерцедес също съветват да не правите компромис с цената на автомобила. Особено с нов!

Оценка:
-0 +2

Гуру
76 Отговор
Зависи от "крака" на шофьора, но и от колата. Чисто нова Шкода Фабия 1.0 турбо бензин - взех я на 200 /двеста/ изминати километра. Просто не спира. Е ... единия път спрях в колата пред мен.

Оценка:
-0 +0

Афи
77 Отговор
Ако няма лед и сняг, добрият шофьор ще се справи с всяка гума - зимна, лятна, всесезонна, стара, нова и т.н. Хората, които карат сериозни километри по пътища, които не познават добре си знаят кога и как да сменят гумите. Аз карам между 70 и 100 хиляди километра служебни на година от 5 години. Фирмата ми сменя гумите с нови всеки сезон, като старите гуми ги слагат на служебните, които карат градско. Личната си кола я карам по 3-4 000 км на година предимно до село и я държа с всесезонни предни гуми и абсолютни галоши за задни /те само се търкалят/. Просто когато е зле времето не я изкарвам а бухам служебката. Отделно, предната Шкода Фабия я взех чисто нова на 200 /двеста/ км., смених и първо масло на 40 000 и я блъснах на 47 000 км. със щета 9000 лв. по застраховка. Това се случи, понеже не успях да намаля, за да не ударя човек, който ми отне предимството. Фабията беше с тъкмо сменени чисто нови летни гуми /марката не помня/. Фабията спирачки нямаше. Така че ....... съобразявайте се с пътя, колата и времето и няма да имате проблеми.

Оценка:
-3 +0

Коко Н
78 Отговор
" абсолютни галоши за задни /те само се търкалят/"
Категорично не съм съгласен!Задните гуми са по-важни за странично хлъзгане."Качествената гума може да те извади от ситуация."Разбира се стремежът е да не попада' в ситуация.

Оценка:
-0 +5

Траян
79 Отговор
Хубава гума е новата но шофьора си е основният фактор на пътя.

Оценка:
-0 +3

гумата
80 Отговор
За тАпия шофьор няма значение, какви са ти гумите, когато тези около теб са идЕоти никакви гуми не ти помагат.

Оценка:
-0 +0

Лада Веста Крос
81 Отговор

До коментар #64 от "сдгс":


Заводски примерно ладата излиза с Pirelli Cinturato P7 гуми. Те са монтирани толкова по добре от повечето гумаджии и следвайки точката за баланса че по голяма тежест от 10гр. няма на тях. Гуми Нокиан примерно с такива карам повечето време по принцип с едни и същи размери от един и същи модел съм карал и руски и финландски - няма абсолютно никаква разлика между тях. Така че тия теории че видиш ли завоските гуми боклуци и гумите дето се внасят тук били боклуци хич не ги вярвам. Единствената истина е че евтините гуми са компромис със всичко и понякога тия дори 5% разлика са разликата с тежките последствия на пътя!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
ТОП 5