За повечето шофьори един от знаците за настъпващата пролет и затоплянето на времето е смяната на зимните с летни гуми. Немалка част от тях също така установяват, че летните им гуми вече не са в кондиция за шофиране и че е време да обуят с нови „обувки“ своята любима играчка. И тук идва познатата дилема – кой модел да изберат и колко пари да дадат?
Спестяването от нови гуми и изборът на бюджетни, които са на по-ниски цени от първокласните гуми, не се препоръчват от гледна точка на сигурността, но и по икономически причини, смята Лука Шировник, ръководител на техническото обслужване на клиенти в Continental Tires за Югоизточна Европа.
„Безспорно бюджетните гуми имат по-ниска цена, но те не биха били по-евтиният избор, ако трябва да се сменят по-често от първокласните гуми. Освен това всички гуми подлежат на стриктни тестове и инспекции, така че повечето от тях ще отговарят на стандартите за качество, но е малко вероятно бюджетната гума да има същото поведение като първокласната. Гумите на първокласните марки имат своята дълга история в индустрията за гуми.
Голямата конкуренция на пазара води до постоянното покачване на стандартите и всеки производител се стреми да създаде най-добрия възможен продукт. Първокласните гуми струват повече от бюджетните, защото потребителят, освен за качество и гарантирана ефективност, плаща и за технологията и инвестираното време. Двата вида гуми изглеждат много сходно, но е важно да се подчертае, че процесът на тяхното създаване и разработване е много различен. Първокласните гуми са създадени да отговарят на най-стриктните стандарти и да предлагат най-доброто поведение, следователно и безопасност“, казва Лука Шировник.
Въпреки че на пръв поглед изглежда, че бюджетните гуми са най-рентабилни поради по-ниската си цена, всъщност първокласните гуми са тези, с които ще спестите пари. Това е така, защото те са изработени от висококачествен каучук и са проектирани с шарка на протектора, която може да се справи с износването на профила по съвсем различен начин от гумите от по-нисък ценови клас. Ето защо първокласните гуми ще ви осигурят по-голяма пътна безопасност, икономия на гориво и по-дълъг живот.
„Тъй като гумите са единственият контакт между превозното средство и пътя, трябва да помислите дали си струва да спестите от тях, защото дори когато карате по-стар модел автомобил, те могат да бъдат един от ключовите фактори за безопасност. По-старите автомобили не разполагат със съвременните системи за помощ и безопасност, които сега са неразделна част от всеки нов автомобил, затова е още по-важно на тях да се поставят качествени гуми. Изводът е, че няма смисъл да се пести от гуми, защото от тях зависи поведението на автомобила на пътя, независимо дали е стар или нов“, в заключение споделя Шировник.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хубавата гума
Коментиран от #34, #37
14:10 18.03.2021
2 Бай Пешо карбуратора
Коментиран от #36, #49
14:10 18.03.2021
3 3121
Коментиран от #5, #67
14:14 18.03.2021
4 Емил
Коментиран от #13
14:15 18.03.2021
5 Пийс
До коментар #3 от "3121":
Хатуна Ма Тата, братле14:15 18.03.2021
6 Техник
Коментиран от #21
14:17 18.03.2021
7 Нямам срам
14:21 18.03.2021
8 Патил
Взех си най скъпия Мишлен за зимата и все едо бях с галоши.А китайските Блак лайън стават само за един сезон.После все едно си с кънки на лед.Ни на вода ни на сняг държи.Пълна измама.Не стръват и малките пари,които струват.
Коментиран от #14, #26, #38
14:33 18.03.2021
9 Turbo
Коментиран от #39
14:34 18.03.2021
10 Този
14:35 18.03.2021
11 прррц
14:49 18.03.2021
12 До турбо турбо
Коментиран от #22
14:54 18.03.2021
13 Жоро
До коментар #4 от "Емил":
И другия фактор - жената ходи сама с децата на кола на задно предаване. Когато карах сам, вземах бюджетно решение от сорта на Сава, Фалкен и т.н. Сега като и тя шофира - задължително лятото с Континентал и гума размер по предписание на производителя.14:58 18.03.2021
14 Жоро
До коментар #8 от "Патил":
Проблема е в некачествения асфалт. В Англия на хубавия грапав асфалт има поне 10% разлика в спирачния път, пък за сцепление в завои да не говорим.. Взимал съм завои на смърт, които в България съм 100 % изпуснал.15:00 18.03.2021
15 коконти
Коментиран от #40
16:00 18.03.2021
16 Мод
Реално зависи как караш,колко ще караш и какво искаш от една гума.
Аз си пазя гумите и карам със скъпи повече време.
Имам един приятел,скача по дупките,резки завои,за него е по добре по често среден клас.
16:09 18.03.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Уникален
До коментар #6 от "Техник":
Уникал си карал 140 не ти трябват хубави гуми 😂😂16:18 18.03.2021
22 Turbo
До коментар #12 от "До турбо турбо":
Ако този пред тебе е с Континентал или Мишлен,а ти си след него с китайски гуми дистанцията няма да ти помогне.При спиране ще го надъниш отзад гаранция.Ако пробваш да спираш в канавката и си по таван.16:19 18.03.2021
23 Bmw
Коментиран от #57
16:37 18.03.2021
24 Сложих китайки отзад
17:18 18.03.2021
25 Чук
17:47 18.03.2021
26 БАЙ Х@Й‼
До коментар #8 от "Патил":
Карах зимни Корморан и проблеми по приходите на сняг съм нямал! Преди четири години купих зимния Мишелин и забуксувах във Варна на един пръст сняг! Летните им да , но зимните им явно са само за почистен асфалт при ниски температури!Коментиран от #41
17:54 18.03.2021
27 Гост
Коментиран от #30, #42, #72
20:16 18.03.2021
28 Жоро
Коментиран от #45
21:08 18.03.2021
29 EEM
22:01 18.03.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Сникерс
22:07 18.03.2021
32 Someone
Най - голямата грешка, която съм правил да взема посредствени гуми. Купих си Micheline Pilot Sport 4S. Вярно, че едната струва 450 лв., но колата е, като залепнала за асфалта.
Всеки си преценява сам, според карането, цената на колата и бюджета, обаче трябва да се има едно на ум.
По принцип е кофти, когато човек няма възможност да си купи по - хубави гуми, обаче повечето хора спестяват от тях, за да купят по - хубава и мощна кола, което е много опасно.
Коментиран от #33, #59, #66, #70
22:36 18.03.2021
33 Жоро
До коментар #32 от "Someone":
Навъртях към 200 к. с Нексен (зимни и летни). Уникални гуми с уникално поведение! И въобще не са "бюджетни"... Тигър или Корморан са бюджетни гуми... Преди зимните Нексен бях с китайски зимни Зеетекс - е това е ужас... Добре, че колата има някакви системи, иначе сега нямаше да пиша тука... Но Нексен е марка, така че не пишете глупости!Коментиран от #35, #44
00:27 19.03.2021
34 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ
До коментар #1 от "Хубавата гума":
Най-добрите гуми са Мишелин,Континентал,Пирели.Както и Гудиър-Дънлоп. Пиша ги с тире,защото двете марки да част от един и същи концерн.
Коментиран от #61
00:31 19.03.2021
35 Жоро забравяш
До коментар #33 от "Жоро":
Хубави гуми също така са и корейските Кумхо.Има ги в центровете Диана. Сложил съм летни такива на моето Санта Фе и съм доволен.Коментиран от #46
00:35 19.03.2021
36 Разумен избор бай Пешо.
До коментар #2 от "Бай Пешо карбуратора":
Дебица също не са лоши - добро съотношение качество-цена. И ти вършат същата работа като Гудиър,Мишелин и Континентал. От премиум марките ще сложиш когато удариш джакпота и си купиш Мерцедес S-класа. Тоест на кукуво лято. Така че карай си спокойно 20-годишния таралясник,бъди здрав и не се ваксинирай с Астра Зенека.Коментиран от #48
00:41 19.03.2021
37 Хубавата гума,запомни:
До коментар #1 от "Хубавата гума":
Мишелин,Континентал,Пирели. Както и Гудиър-Дънлоп.За зимата отличен избор са финландските Nokian. Те разполагат а най-голямата изпитателна писта в Европа за зимни условия.
00:45 19.03.2021
38 Патил,защо не знаеш?
До коментар #8 от "Патил":
За зимата си купи Nokian,Континентал или пък Гудиър. Много добри са и японските Бриджстоун. Те са най-големият производител на автомобилни гуми в света. А не Мишелин,както погрешно си мислят някои недостатъчно осведомени хора.00:51 19.03.2021
39 Правилно Turbo
До коментар #9 от "Turbo":
Но няма да сгрешиш и ако сложиш Бриджстоун,Пирели,Гудиър и Дънлоп. А за мене Континентал са по-добри от Мишелин. Не случайно изложеният в М-Car( вносителят на BMW срещу Ринг Мол в София)автомобил Ролс Ройс е с гуми Континентал.00:58 19.03.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 До 26
До коментар #26 от "БАЙ Х@Й‼":
Отличен избор за зимни гуми са Нокиан,Гудиър и Дънлоп.Гумите на най-големия производител в света Бриджстоун също са качествени - както летните,така и зимните.
Коментиран от #54
01:07 19.03.2021
42 Гост,имай предвид:
До коментар #27 от "Гост":
Най-качествените моторни масла са Кастрол,Мобил,Мотул и Тотал.И гледай да не се заблудиш и да сложиш боклука Приста Ойл на мошениците братя Бобокови.
Коментиран от #47, #55
01:11 19.03.2021
43 0000
02:15 19.03.2021
44 0000
До коментар #33 от "Жоро":
Абе карал съм с летни нексен.да ти кажа честно на много горещ асфалт почват да не държат на бързо каране в завои,съответно и при спиране.на дъжд пак не са добре.държат може би около 20-30 градуса температура.мишлена и той е трагедия.особено тези дето са горивоспестяващи.преди години си взех едно мондео ST с такива почти нови и ги изхвърлих от колата още първата седмица.та така за тези марки.02:24 19.03.2021
45 Гуми Диана
До коментар #28 от "Жоро":
Бриджстоун турски??? При нас само испански е идвал, къде го турския. Ласа няма нищо общо с Бриджстоун.Коментиран от #74
07:28 19.03.2021
46 перничанин
До коментар #35 от "Жоро забравяш":
Кумхо са от категорията на Нан канг, Джеки Чан, Цунг транг , т.е. ниско бюджетни гуми.Стават ако колата ти е за продаване, да напишеш в обявата " нови гуми"07:34 19.03.2021
47 Антонио
До коментар #42 от "Гост,имай предвид:":
Най-качествено масло е Motorex швейцарско няма и ментарляк а мотула е пълен кенеф рециклирано масло както и кастрола. Сложи си моторех и се чуй мотора как работи и по- бързо се развърта.Даже ако си познаваш колата добре ще забележиш и минимална иконимия на гориво.07:48 19.03.2021
48 Име
До коментар #36 от "Разумен избор бай Пешо.":
Ей, колко елегантно намеси и Ковид-а. Евалата, брато, Гьобелс хареса поста ти.08:04 19.03.2021
49 Име
До коментар #2 от "Бай Пешо карбуратора":
Абсолютно. Аз също карам с Барум, откакто преди 6-7 години на сезонните тестове на ADAC тогавашния им модел се беше класирал в горната част на премиум гумите. А и карам спокойно и без излишни емоции. Като ми се досъстезава, имам приятел с една разпилена тройка и там си начесвам крастата.08:11 19.03.2021
50 Фак ти
Коментиран от #53
09:02 19.03.2021
51 Митко
Единствената разлика е, че скъпите гуми изкарват повече от китайските като години. Ако китайската след 3-4 години се напуква и втвърдява, то скъпата гума го прави след 5-6 години. За това време при нормално шофиране и двете ще са износени.
Вече втора зима карам с Рикен, никакви грижи. А карам по 2000-2500км месечно без да съм такси. Грайфера изобщо не го споменавам, защото първото нещо което се копира от скъпите гуми е шарката.
09:09 19.03.2021
52 Майстор Манол
09:13 19.03.2021
53 Преди да купиш чети
До коментар #50 от "Фак ти":
На гумата де е направена. Много от големите фирми имат заводи в Румьния. Пьлен боклук само сажди слагат вътре. Дори и визуално да сравниш един и сьщи модел с румьнския направо ша подскочиш.09:41 19.03.2021
54 Коментара
До коментар #41 от "До 26":
За Bridgestone съм съгласен. Преди години търкалях Re 50, 17_ки ...е няма такава лятна гума! Като показатели по сайтовете като ги гледаш - средна хубост, на пътя ...за мен уникални. Махнах ги в един момент заради дълбочината на грайфера. Смених ги с Гудиър Ф1 Асим 3... нещо такова, ами разликата само в теглото им беше значителна, да Гудиъра сигурно е била една идея по-икономична гума ама ти пикаем на икономията. За зимни след какви ли не експерименти през годините вече карам само на Континентал. Ако караш основно градско може да се правят компромиси. От бюджетните изпълнения съм бил най-впечатлен от Сава.09:47 19.03.2021
55 Гост
До коментар #42 от "Гост,имай предвид:":
Ами чети бе момче! И аз това съм писал. За масло всички слагате хубави масла,но за гуми НЕ! И не напразно писах че има разлика между успял да спре и НЕ успял да спре! Гумата е много важна! Един път да те спаси от неприятности и се е изплатила! А някога може да ти спаси живота,или на други хора живота.Коментиран от #68
09:53 19.03.2021
56 дсса
10:18 19.03.2021
57 Не съм съгласен
До коментар #23 от "Bmw":
Аз пък съм карал с Клебер и Ханкок- зимни и по добри от тях не съм срещал.10:22 19.03.2021
58 Корморан зимни
10:36 19.03.2021
59 ттт
До коментар #32 от "Someone":
Тази пролет още не е дошла, бра'чед. С летни гуми си по-опасен, отколкото с китайски зимни.10:39 19.03.2021
60 А не бе
10:51 19.03.2021
61 hhh
До коментар #34 от "ДА ВИ ОСВЕТЛЯ":
Прав сте, но бих добавил и Bridgestone, и Yokohama, но при определени типове коли и размери11:48 19.03.2021
62 Бай Шиле
Коментиран от #63
12:24 19.03.2021
63 Митко
До коментар #62 от "Бай Шиле":
Баш така е!12:30 19.03.2021
64 сдгс
Коментиран от #81
12:42 19.03.2021
65 Ицо
12:46 19.03.2021
66 qwerty
До коментар #32 от "Someone":
Лятото с Ханкук 275/45/20, зимата с Ханкук 250/60/18 - оплаквания никакви. Преди това с друг автомобил 4 години/50 000 км пак с Ханкук 265/70/16 не бяха мръднали.12:48 19.03.2021
67 PlimP
До коментар #3 от "3121":
никой няма да си даде рецептата и ноухауто без пари, тва че изглеждат по-същия начин не означава , че са същите12:52 19.03.2021
68 ефх
До коментар #55 от "Гост":
Кои са тези хубави масла, тука всичко е еднакво хидрокрек, само тубите са различни и надписите по тях. Хубаво масло - 60-70-80 лева и нагоре за литър а не 40-50 за 4 л туба.12:55 19.03.2021
69 Ицо
12:57 19.03.2021
70 трън
До коментар #32 от "Someone":
За проблемното спиране в България, са калпавите настилки и наслоената мръсотия по тях, и в комбинация с лек дъжд става страшно. Каквато и гума да сложите, ефектът е един и същ.13:08 19.03.2021
71 нафто
13:30 19.03.2021
72 Стефан
До коментар #27 от "Гост":
Най големия производител на каучук е Индонезия / по памет / техните гуми Лауфен зимни ги карам и зиме и лете вече трета година, с фирмена отстъпка 4 бр. 195 . 65 . 15 - 266 лева, сега това е гума, не е никаква технология да се направят читави гуми за шофьори ЛЮБИТЕЛИ, така телефона Ксиоми е с по добри функции от Епъла, но за нагризаната ябълка плащаш за реномето на марката, а това че човека е суетен и глупав е плюс, а както един по горе писа - В БЪЛГАРИЯ НЯМА ГАРАНЦИЯ ЧЕ СКЪПОТО Е ХУБАВО, КАКТО ТРЯБВА ДА БЪДЕ, така че сори, и не карам повече от 130 км. в час, пазя себе си, пазя и вас.13:35 19.03.2021
73 Гумчо
18:23 19.03.2021
74 гссд
До коментар #45 от "Гуми Диана":
Не е точно така имат - Бриджстоун Сабанджи Груп е голям концерн занимащ се с доста неща - даже и автобуси. Всъщност доколкото знам това е най - големият производител за основите (тея телове вътре - карказ май се казваше) на гумите в Европа. Заводът е доста голям и там се пряват основите (и не само) на ласса, бриджстоун, файърстоун, може би и други. Технологиите са си японски, каучуковата смес си е същата. Ласса специално преди години беше най - продаваната зимна гума в България. Летните бяха малко твърдички, но в новите модели предполагам са ги поусъвършенствали. А на баланса вървяха доста добре, без такива подмятания като тея разни унгарски, словенски и полски .... гудиър, ханкук, дънлопи и т.н. те много марки вече се обединиха и се правят на едно и също място. Иска ли ти 40 - 50 грама баланс от страна за 15 - 16 цолова гума не е добре работата! По мои наблюдения Мишленчето е гумата къде вървеше най - добре като я сложиш на машината, освен това каучуковата им смес запазва качествата си доста дълго време без да се втвърди. Естествено при тях цената е от солените и пак зависи от класа - енрджи сейвър, праймаси или ПИЛОТ СПОРТ е истината! (тогава БМВ и Мерцедес си излизаха оригинално от завода с Мишленче, Ауди още не бяха изкарали тея решетки с които дръпнаха после тях не ги знам) Като цяло имали в името на модела на гумата блу, енерджи, еко и т.н. това е масовка - икономия на гориво за сметка на сцепление. Китайските биват първата година, най много 2 ако18:42 19.03.2021
75 Едно към едно
20:59 19.03.2021
76 Гуру
00:50 20.03.2021
77 Афи
01:09 20.03.2021
78 Коко Н
Категорично не съм съгласен!Задните гуми са по-важни за странично хлъзгане."Качествената гума може да те извади от ситуация."Разбира се стремежът е да не попада' в ситуация.
12:08 20.03.2021
79 Траян
19:54 20.03.2021
80 гумата
12:47 21.03.2021
81 Лада Веста Крос
До коментар #64 от "сдгс":
Заводски примерно ладата излиза с Pirelli Cinturato P7 гуми. Те са монтирани толкова по добре от повечето гумаджии и следвайки точката за баланса че по голяма тежест от 10гр. няма на тях. Гуми Нокиан примерно с такива карам повечето време по принцип с едни и същи размери от един и същи модел съм карал и руски и финландски - няма абсолютно никаква разлика между тях. Така че тия теории че видиш ли завоските гуми боклуци и гумите дето се внасят тук били боклуци хич не ги вярвам. Единствената истина е че евтините гуми са компромис със всичко и понякога тия дори 5% разлика са разликата с тежките последствия на пътя!16:23 21.03.2021