Renault потвърди слуховете, че ще представи автомобил задвижван на водород тази година и обяви, че това ще се случи на 19 май по време на изложението ChangeNOW. Французите загатнаха за концепта още през миналия февруари, но без да разкриват много информация за него, подобно и на този път.
От маркетинг отдела на марката споделиха и кадър, който показва една от колонките на вратите с новото лого на Renault, както и интересния хамелеонов цвят на купето. Това не ни помага особено да разберем размерите на модела, който може да бъде с размерите на Renault 5 или пък новия Megane E-Tech.
Първоначалният кадър, който от Renault споделиха през изминалата година ни показва част от новия модел, но това също не може да ни запознае с неговите размери. Това което можем да видим са интересните светлини разделени на две части и светещата емблема на Renault в средата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Какво има да се чудите
Вероятно се хвърлили и те няколко милиона или не дай Боже милиарда, да се опитват да ги оправдаят като покажат поне прототип. Това е мъртвороден проект, чиято време безвъзвратно отмина. Батериите вече са по-евтини от горивните клетки, по-евтини са и от резервоарите за водород, а да не говорим за двете в комплект.
Освен това, батериите вече имат по-дълъг живот от горивните клетки, чийто максимален живот е 200-300 хиляди км и то не градско, защото живота на горивните клетки не се измерва в брой зареждания, а в часове работа и животът им тече дори в задръстване, за разлика от батериите.
Като добавим и високата цена на водорода, почти не останаха предимства пред електромобилите, освен по бързото зареждане, което е практически невъзможно например в България, а и в много други страни, защото няма зарядна инфраструктура.
Коментиран от #6
16:25 14.04.2022
2 ТАКА ДЕ
Коментиран от #3
16:53 14.04.2022
3 Дрън-дрън
До коментар #2 от "ТАКА ДЕ":
Хайде сега да се опиташ да облечеш твърденията си в цифри, за да видиш колко си далече от истината и защо водородът вече е затворена книга за леките автомобили.Коментиран от #4, #5
17:14 14.04.2022
4 ТАКА ДЕ
До коментар #3 от "Дрън-дрън":
Неизчерпаем източник на енергия, с едно зарежда се изминават хиляди километри.....скъпо е за сега...като всяко начало.....времето ще покаже кой е прав17:24 14.04.2022
5 НОВО ПЕТ
До коментар #3 от "Дрън-дрън":
0.65 кг водород за 100км....икономично и много....мощно17:34 14.04.2022
6 Мнооого
До коментар #1 от "Какво има да се чудите":
Си назад.Единственото,изцяло екологично решение,остава само водорода.Всичко друго е преходно.От какво ще ги правиш тия батерии?,колко замърсяват?кой ще ги рециклира?Ток,откъде?от тецове на въглища ли?Така се говореше и за ел.колите в началото.Нямало инфраструктура,зарядни и т.н.Но ето че,стана.Така ще стане и с водорода.Коментиран от #8
17:46 14.04.2022
7 А сега де?
Относно първите стъпки на водородната клетка и цената, по-долу ще ти дам цитат, като преди това уточня, че първата литиево-йонна батерия е произведена през 1991-ва от sony, а първия електромобил с такава батерия е Tesla roadster, а компанията Тесла е създадена през 2003 и тогава е било началото на електромобилите с литиево-йонни батерии и първите им стъпки.
Като първи стъпки на автомобилите с водородни горивни клетки:
"General Motors се залавят за работа през януари 1966 г., разчитайки на екип от 200 души, които 10 месеца по-късно представят това – двуместния електрически ван Electrovan, задвижван от водородна горивна клетка, осигуряваща достатъчно енергия за изминаването на максимален пробег от 240 км."
Масовото производство на водородни автомобили изпревари масовото производство на електромобили в началото. Какво се обърка при водорода?
Коментиран от #9
17:53 14.04.2022
8 И за тебе
До коментар #6 от "Мнооого":
Всъщност първо беше водорода. Какво стана?И като задаваш въпроса ток откъде, да те светна че водородът се произвежда от ток и ако в съседната статия електрическия Mercedes се нуждае от 87 киловатчаса за да измине 1000 км, то с този ток може да се произведе водород с който един водороден автомобил може да измине само 200-300 км и то ако ги измине веднага след зареждане, защото след седмица в резервоара няма да има никой, дори да не е минал и един километър.
Има една Tesla която измина 1,5 милиона километра, като батерията беше ремонтирана на 500 хиляди км и с ремонтираната батерия бяха изминати още милион километра.
Една водородна клетка има живот около 200 хиляди километра и трябва да се рециклира. Къде?
А за литиево-йонни батерии вече има десетки заводи за рециклиране. Всички те имат един и същ огромен проблем - няма достатъчно суровина за да си запълнят производствения капацитет. При някои от тях повторното използване на суровините достига 90% още на този етап.
Коментиран от #17
18:08 14.04.2022
9 НОВО ПЕТ
До коментар #7 от "А сега де?":
Водорода е основен химичен елемент на планетата.....вода, въздух, в някой скали...практически е неизчерпаем. Проблема е в неговото преработване за тяга......Итова ще се реши един ден....Иначе е чист, много икономичен/0.65 кг на 100 км/...4-5 пъти по мощна тяга от бензина.....и много..лекКоментиран от #10
18:11 14.04.2022
10 Фкйбж
До коментар #9 от "НОВО ПЕТ":
Водород в свободно състояние няма. А енергията, която трябва, за да се "откачи" от кислорода или въглерода (най-честите съединения) е много. После идва драмата със съхранението и преноса.Електрика по принцип пише врели-некипели, но в този случай с основание казва, че тая работа е умряла.
Коментиран от #11
18:23 14.04.2022
11 НОВО ПЕТ
До коментар #10 от "Фкйбж":
То и ток в свободно състояние няма,ама човек се учи как да го прави...Същото е с водорода...бъдещето е пред него...рано или късно това ще стане.....Коментиран от #12
19:16 14.04.2022
12 Има огромна разлика
До коментар #11 от "НОВО ПЕТ":
В България има минимум 50 милиона контакта от които може да се зареди електромобил и нито една водородна зарядна станция.България изнася ток за зареждане на 5 милиона електромобила годишно, а в България се движат само три милиона автомобила. Тоест ако не си променя производството, пак ще остане ток за изнасяне.
Водород трябва да внасяме.
Един контакт струва 3,50 лв, а трифазния 15 лв. Водородна зарядна станция около 1 милион ама не лева, а евро. Обслужва около 30-40 автомобила на денонощие и се нуждае от десетина човека обслужващ персонал. Камионът за доставка на водород отделно.
Сега учудваш ли се, защо за този век са продадени само 10 000 водородни автомобила, а Тесла само за тази година е продала 310 000? Тоест всеки ден се продават повече електромобили , отколкото продадените водородни автомобили за последния век.
Смятам че математиката трябва да ти каже достатъчно. Ако тези цифри все още нищо не ти казват, няма да мога да ти помогна и ще трябва да продължиш да си вярваш в мармотите.
19:31 14.04.2022
13 Алекс
20:52 14.04.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Опонент
Светлина в енергийния тунел. Това е РЕАЛИСТИЧНИЯ екологичен и независим от жици (ел.проводници за зареждане на "всеки километър") транспорт за бъдещето. 🍀
Коментиран от #16
21:12 14.04.2022
16 Ако внимателно си чел
До коментар #15 от "Опонент":
Водородът се произвежда от ток, а за изминаване на километър с водород е необходим три пъти повече ток, отколкото за зареждане на електромобил.А токът идва по жици, тоест трябват три пъти повече жици за производство на водород плюс десетки и стотици заводи за производство и няколко пъти повече зарядни станции за водород, който не може да са в жилищен квартал.
Електромобилите могат да се зареждат директно на паркинга пред панелката директно от зарядна колонка и всеки паркинг е зарядна станция.
21:47 14.04.2022
17 Именно
До коментар #8 от "И за тебе":
Няма суровини за батериите.А, на въпроса.Водород се добива ,чрез електролиза на вода.Представи си ,само след 2—3 години ,колко панели и колко мощност ще има инсталирана по покриви и поля.Кой ще изкупи и на каква цена,произведената енергия,докато грее слънцето през деня.Мога да кажа с факти.Цена на тока ,неделя от 10ч. До 4ч. 0,001 Стотинка на киловат час.Не е ли по добре ,да вкарам произведената енергия в добив на въглерод и след 18 часа да си пусна генератора/на водород/ и да продавам ток на 40 стотинки квт.От къде питам аз ще се взима енергия след залез слънце?Говоря за близкото бъдеще.Чакам отговори.21:55 14.04.2022
18 Е именно де!
Водородът трябва да се произвежда всеки път, когато искаш да съхраниш енергия и всеки път в процеса се отделя много топлина.
Електромобилите са един огромен power bank на колела.
Ако този месец произведеш 1000 киловатчаса енергия и я съхраниш в батерията на къщата или електромобила, ще можеш да ползваш 900 киловатчаса, а загубите от преобразуване ще са 100 киловатчаса.
Ако съхраняваш във водород. Освен по-скъпия водороден автомобил, ще трябва да инвестираш и стотина хиляди долара в водородна станция, която трудно до невъзможно ще поеме 1000 киловатчаса електрическа енергия, от които при обратното превръщане на водорода в ток, ще използваш максимум 300 киловатчаса, а останалите 700 ще се превърнат в топлинни загуби.
Ако продадеш токът на 40 стотинки, от батериите ще изкараш 360 лв, а ако вместо това инвестираш 100 хиляди долара повече, ще изкарваш по 120 лв. Страшна икономическа логика която обяснява къде са водородните станции и автомобили.
Ако купуваш тока по 10 стотинки и го продаваш по 40
Ще платиш 100 лв за да го купиш и в единия случай ще спечелиш 20 лв, а в другия ще спечелиш 260.
Ти в коя технология би инвестирал?
07:48 15.04.2022