Last news in Fakti

14 Април, 2022 16:04 3 228 18

Renault представя кола на водород следващия месец

  • renault-
  • водород-
  • megane-
  • megane e-tech

Неизвестният за момента концепт ще дебютира на 19 май

Renault представя кола на водород следващия месец - 1

Renault потвърди слуховете, че ще представи автомобил задвижван на водород тази година и обяви, че това ще се случи на 19 май по време на изложението ChangeNOW. Французите загатнаха за концепта още през миналия февруари, но без да разкриват много информация за него, подобно и на този път.

Renault представя кола на водород следващия месец

От маркетинг отдела на марката споделиха и кадър, който показва една от колонките на вратите с новото лого на Renault, както и интересния хамелеонов цвят на купето. Това не ни помага особено да разберем размерите на модела, който може да бъде с размерите на Renault 5 или пък новия Megane E-Tech.

Първоначалният кадър, който от Renault споделиха през изминалата година ни показва част от новия модел, но това също не може да ни запознае с неговите размери. Това което можем да видим са интересните светлини разделени на две части и светещата емблема на Renault в средата.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Какво има да се чудите

    10 9 Отговор
    Разбира се че ще е голям модел. За малък няма да може да се оправдае цената, която въобще няма да е ниска.

    Вероятно се хвърлили и те няколко милиона или не дай Боже милиарда, да се опитват да ги оправдаят като покажат поне прототип. Това е мъртвороден проект, чиято време безвъзвратно отмина. Батериите вече са по-евтини от горивните клетки, по-евтини са и от резервоарите за водород, а да не говорим за двете в комплект.

    Освен това, батериите вече имат по-дълъг живот от горивните клетки, чийто максимален живот е 200-300 хиляди км и то не градско, защото живота на горивните клетки не се измерва в брой зареждания, а в часове работа и животът им тече дори в задръстване, за разлика от батериите.

    Като добавим и високата цена на водорода, почти не останаха предимства пред електромобилите, освен по бързото зареждане, което е практически невъзможно например в България, а и в много други страни, защото няма зарядна инфраструктура.

    Коментиран от #6

  • 2 ТАКА ДЕ

    10 8 Отговор
    Това е бъдещето.......икономично, чисто и огромен пробег....

    Коментиран от #3

  • 3 Дрън-дрън

    5 5 Отговор

    До коментар #2 от "ТАКА ДЕ":

    Хайде сега да се опиташ да облечеш твърденията си в цифри, за да видиш колко си далече от истината и защо водородът вече е затворена книга за леките автомобили.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 ТАКА ДЕ

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    Неизчерпаем източник на енергия, с едно зарежда се изминават хиляди километри.....скъпо е за сега...като всяко начало.....времето ще покаже кой е прав
  • 5 НОВО ПЕТ

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Дрън-дрън":

    0.65 кг водород за 100км....икономично и много....мощно
  • 6 Мнооого

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Какво има да се чудите":

    Си назад.Единственото,изцяло екологично решение,остава само водорода.Всичко друго е преходно.От какво ще ги правиш тия батерии?,колко замърсяват?кой ще ги рециклира?Ток,откъде?от тецове на въглища ли?Така се говореше и за ел.колите в началото.Нямало инфраструктура,зарядни и т.н.Но ето че,стана.Така ще стане и с водорода.

    Коментиран от #8

  • 7 А сега де?

    2 3 Отговор
    Кой е този неизчерпаем източник на енергия? Водородът? След като е неизчерпаем и с него се изминават хиляди километри, защо въобще е необходимо зареждане?


    Относно първите стъпки на водородната клетка и цената, по-долу ще ти дам цитат, като преди това уточня, че първата литиево-йонна батерия е произведена през 1991-ва от sony, а първия електромобил с такава батерия е Tesla roadster, а компанията Тесла е създадена през 2003 и тогава е било началото на електромобилите с литиево-йонни батерии и първите им стъпки.

    Като първи стъпки на автомобилите с водородни горивни клетки:

    "General Motors се залавят за работа през януари 1966 г., разчитайки на екип от 200 души, които 10 месеца по-късно представят това – двуместния електрически ван Electrovan, задвижван от водородна горивна клетка, осигуряваща достатъчно енергия за изминаването на максимален пробег от 240 км."


    Масовото производство на водородни автомобили изпревари масовото производство на електромобили в началото. Какво се обърка при водорода?

    Коментиран от #9

  • 8 И за тебе

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Мнооого":

    Всъщност първо беше водорода. Какво стана?

    И като задаваш въпроса ток откъде, да те светна че водородът се произвежда от ток и ако в съседната статия електрическия Mercedes се нуждае от 87 киловатчаса за да измине 1000 км, то с този ток може да се произведе водород с който един водороден автомобил може да измине само 200-300 км и то ако ги измине веднага след зареждане, защото след седмица в резервоара няма да има никой, дори да не е минал и един километър.

    Има една Tesla която измина 1,5 милиона километра, като батерията беше ремонтирана на 500 хиляди км и с ремонтираната батерия бяха изминати още милион километра.

    Една водородна клетка има живот около 200 хиляди километра и трябва да се рециклира. Къде?

    А за литиево-йонни батерии вече има десетки заводи за рециклиране. Всички те имат един и същ огромен проблем - няма достатъчно суровина за да си запълнят производствения капацитет. При някои от тях повторното използване на суровините достига 90% още на този етап.

    Коментиран от #17

  • 9 НОВО ПЕТ

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "А сега де?":

    Водорода е основен химичен елемент на планетата.....вода, въздух, в някой скали...практически е неизчерпаем. Проблема е в неговото преработване за тяга......Итова ще се реши един ден....Иначе е чист, много икономичен/0.65 кг на 100 км/...4-5 пъти по мощна тяга от бензина.....и много..лек

    Коментиран от #10

  • 10 Фкйбж

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "НОВО ПЕТ":

    Водород в свободно състояние няма. А енергията, която трябва, за да се "откачи" от кислорода или въглерода (най-честите съединения) е много. После идва драмата със съхранението и преноса.
    Електрика по принцип пише врели-некипели, но в този случай с основание казва, че тая работа е умряла.

    Коментиран от #11

  • 11 НОВО ПЕТ

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Фкйбж":

    То и ток в свободно състояние няма,ама човек се учи как да го прави...Същото е с водорода...бъдещето е пред него...рано или късно това ще стане.....

    Коментиран от #12

  • 12 Има огромна разлика

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "НОВО ПЕТ":

    В България има минимум 50 милиона контакта от които може да се зареди електромобил и нито една водородна зарядна станция.

    България изнася ток за зареждане на 5 милиона електромобила годишно, а в България се движат само три милиона автомобила. Тоест ако не си променя производството, пак ще остане ток за изнасяне.

    Водород трябва да внасяме.

    Един контакт струва 3,50 лв, а трифазния 15 лв. Водородна зарядна станция около 1 милион ама не лева, а евро. Обслужва около 30-40 автомобила на денонощие и се нуждае от десетина човека обслужващ персонал. Камионът за доставка на водород отделно.

    Сега учудваш ли се, защо за този век са продадени само 10 000 водородни автомобила, а Тесла само за тази година е продала 310 000? Тоест всеки ден се продават повече електромобили , отколкото продадените водородни автомобили за последния век.

    Смятам че математиката трябва да ти каже достатъчно. Ако тези цифри все още нищо не ти казват, няма да мога да ти помогна и ще трябва да продължиш да си вярваш в мармотите.
  • 13 Алекс

    4 1 Отговор
    Абе всичко звучи много яко, ама не искам да попадам в ПТП с такъв автомобил. На първата катастрофа на някое кръстовище, и всичко в радиус 50м се изравнява със земята. А ако случайно цялата водородна станция даде фира, един цял квартал си отива ей така.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Опонент

    3 3 Отговор
    ✔Renault потвърди слуховете, че ще представи автомобил задвижван на водород тази година✔
    Светлина в енергийния тунел. Това е РЕАЛИСТИЧНИЯ екологичен и независим от жици (ел.проводници за зареждане на "всеки километър") транспорт за бъдещето. 🍀

    Коментиран от #16

  • 16 Ако внимателно си чел

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Опонент":

    Водородът се произвежда от ток, а за изминаване на километър с водород е необходим три пъти повече ток, отколкото за зареждане на електромобил.


    А токът идва по жици, тоест трябват три пъти повече жици за производство на водород плюс десетки и стотици заводи за производство и няколко пъти повече зарядни станции за водород, който не може да са в жилищен квартал.

    Електромобилите могат да се зареждат директно на паркинга пред панелката директно от зарядна колонка и всеки паркинг е зарядна станция.
  • 17 Именно

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "И за тебе":

    Няма суровини за батериите.А, на въпроса.Водород се добива ,чрез електролиза на вода.Представи си ,само след 2—3 години ,колко панели и колко мощност ще има инсталирана по покриви и поля.Кой ще изкупи и на каква цена,произведената енергия,докато грее слънцето през деня.Мога да кажа с факти.Цена на тока ,неделя от 10ч. До 4ч. 0,001 Стотинка на киловат час.Не е ли по добре ,да вкарам произведената енергия в добив на въглерод и след 18 часа да си пусна генератора/на водород/ и да продавам ток на 40 стотинки квт.От къде питам аз ще се взима енергия след залез слънце?Говоря за близкото бъдеще.Чакам отговори.
  • 18 Е именно де!

    3 0 Отговор
    Химичните елементи за батерията трябва да се добият веднъж, а след това на всеки милион километра и/или на всеки 15-20 години да се рециклират с излишната възобновяема енергия и да се ползват още 15-20 години за транспорт и директно съхранение на възобновяема енергия.

    Водородът трябва да се произвежда всеки път, когато искаш да съхраниш енергия и всеки път в процеса се отделя много топлина.

    Електромобилите са един огромен power bank на колела.

    Ако този месец произведеш 1000 киловатчаса енергия и я съхраниш в батерията на къщата или електромобила, ще можеш да ползваш 900 киловатчаса, а загубите от преобразуване ще са 100 киловатчаса.


    Ако съхраняваш във водород. Освен по-скъпия водороден автомобил, ще трябва да инвестираш и стотина хиляди долара в водородна станция, която трудно до невъзможно ще поеме 1000 киловатчаса електрическа енергия, от които при обратното превръщане на водорода в ток, ще използваш максимум 300 киловатчаса, а останалите 700 ще се превърнат в топлинни загуби.

    Ако продадеш токът на 40 стотинки, от батериите ще изкараш 360 лв, а ако вместо това инвестираш 100 хиляди долара повече, ще изкарваш по 120 лв. Страшна икономическа логика която обяснява къде са водородните станции и автомобили.

    Ако купуваш тока по 10 стотинки и го продаваш по 40

    Ще платиш 100 лв за да го купиш и в единия случай ще спечелиш 20 лв, а в другия ще спечелиш 260.

    Ти в коя технология би инвестирал?