Китайският автомобилен производител Zeekr сключи споразумение с CATL, за да използва новоразработените батерии Qilin. Те са базирани на трето поколение технология CTP и постигат енергийна плътност от 255Вч/кг. Според компанията, батериите ще могат да осигурят над 1000 километра пробег с едно зареждане и ще включват напредничава технология за охлаждане.
От CATL твърдят, че батериите могат да доставят 13% повече мощност от тези на Tesla, използвайки същия химичен състав и същия размер 4680. Първият автомобил на Zeekr, който ще използва тези батерии е луксозният ван 009. Вторият модел ще бъде специална версия на модела 001, който е и първият сериен модел на компанията.
Той ще бъде показан през 2023 година и ще носи името Qilin edition. Както вече споменахме ще изминава над 1000 километра с едно зареждане и вероятно ще се отличава от стандартната модификация с други промени. Към момента от Zeekr не споменават какви ще бъдат те, но очакваме в следващите месеци да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Газовик
Коментиран от #5
18:00 29.08.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Ивелин Михайлов
18:23 29.08.2022
4 Как
18:39 29.08.2022
5 Е колко да съм велик?
До коментар #1 от "Газовик":
"Сега чакам онзи коментатор, любител на теслата, да се изяви като велик изчислител-анализатор!"Какво има да се изчислява и анализира? Аз просто говоря с факти, а този факт който ще спомена сега е, че CATL е основният, а за момента и единствен доставчик на Тесла за произвежданите в Китай автомобили и следователно Тесла също има достъп до тази технология и вероятно ще се възползва.
Още повече пък, че се говори за форм-фактор 4680, който беше представен от Тесла за първи път и останалите производители започнаха да произвеждат батерии с такива размери точно заради Тесла, защото CATL не произвежда цилиндрични, а призматични батерии за останалите автомобилни производители.
Но е 99% сигурно, че Тесла дори да ползва тези батерии, няма да направи автомобил за хиляда километри, както многократно са заявявали, а отново ще направи автомобил за 500 км, но с по-ниско тегло. Ненужно е цяла година да мъкнеш два пъти по-тежка батерия, която струва два пъти повече, за да спестиш 10 минути за зареждане два-три пъти годишно, когато ти се наложи да минеш повече от 500 км. За денонощие.
19:11 29.08.2022
6 Гост
Коментиран от #7, #11
21:13 29.08.2022
7 ъхъ
До коментар #6 от "Гост":
Тия хора не огладняха ли за 1200 километра, или стискаха до в къщи?Коментиран от #8
22:18 29.08.2022
8 Гост
До коментар #7 от "ъхъ":
Закуска при хазяйката. Прави страхотни мекици с истинско сирене. Обяд - сандвичи от раницата, че сме по чукарите. Вечеря при бай Маджо, край конните бази в гората. Що питаш?Коментиран от #9
22:44 29.08.2022
9 Пита
До коментар #8 от "Гост":
Защото за тези 1280 километра, поне 50 часа автомобилът е стоял паркиран някъде и е можел да се зарежда, но ти обясняваш как си шофирал 1280км все едно си го направил без да спираш и не е имало време за зареждане.Средностатистическия шофьор изминава средно 1080 километра на месец и паркира колата поне 100 пъти за този месец. Само на 1 от местата на които паркира да има зарядно, няма да се налага да ходи специално на бензиностанция.
След време бензиностанциите и специални места на които хората да ходят да зареждат като на бензиностанция ще изчезнат и автомобилите ще се зареждат само по гаражите, паркингите и тротоарите директно на паркоместата, като на повечето паркоместа ще има зарядни станции. На магистралите на всяка отбивка на всяко паркомясто ще има бърза зарядна станция и ако има къде да паркираш значи има и къде да заредиш и няма да чакаш на опашки като сега.
Никой не кара 1280 километра без да спира и човекът ти зададе риторичен въпрос.
Коментиран от #12, #15
08:17 30.08.2022
10 Само питам
Коментиран от #13
16:59 30.08.2022
11 6789
До коментар #6 от "Гост":
Много весел коментар, там в Родопите, някакви гъби да сте брали??? 😂Коментиран от #14
17:04 30.08.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гост
До коментар #10 от "Само питам":
Какво става с пикапа на Тесла? Май вече четвърта година е на ЩЕ.21:06 30.08.2022
14 Гост
До коментар #11 от "6789":
Кое ти се струва нереално? Готов съм да го направя отново, ти само плати нафтата.21:06 30.08.2022
15 Гост
До коментар #9 от "Пита":
Ти, като караш по 30 км на ден, защо не си купи кола с 2 литра резервоар, а си взе миниван с 60 литра?Коментиран от #16
21:08 30.08.2022
16 Защо питаш мен?
До коментар #15 от "Гост":
Попитай онези, които си монтират бутилки за пропан-бутан на мястото на резервната гума.Коментиран от #17
10:18 31.08.2022
17 Гост
До коментар #16 от "Защо питаш мен?":
Защото и ти караш същото, като нас, ама само си въобразяваш, че си по-различен. Обичам да те приземявам.Коментиран от #18
12:49 31.08.2022
18 Хем е така хем не е
До коментар #17 от "Гост":
Никога не съм крил че и аз карам дизел, само че никога не съм се правил на по-голям еколог от вас, а вие се изкарвате по-големи еколози от грета тунберг и се налага аз да ви приземявам.Аз не карам автомобил за 3 000 лв, но не обяснявам че още утре ще си купя чисто нов електромобил за минимум 100 хиляди лв, ако направят пробегът му поне 1000 км с едно зареждане за 5 минути. И затова се налага да ви приземявам. Гледате в чуждата паница.
Аз съм реалист и съм казал още преди години, че ще си купя електромобил само когато ми влезе в бюджета между 20 и 30 000 лв и мога да го ползвам да си съхранявам тока в него и да си захранвам къщата. Преди да излезе такъв автомобил, няма нужда да ме питаш всеки ден кога ще си го купя.
Ако беше поне малко реалист, спокойно можеше да кажеш, че засега просто гроздето е кисело, а не да търсиш хиляди други оправдания защо няма да си купиш електромобил и да плюеш по тази технология, при положение, че поне 20 години така или иначе няма да я ползваш и въобще не те засяга.
13:55 31.08.2022
19 Техниката
Коментиран от #20
23:53 31.08.2022
20 Гост
До коментар #19 от "Техниката":
В Майкрософт, както и в цял САЩ, всичко се измисля от индиици, китайци и тайландци. Дори много от нещата са измислени от българи.17:29 01.09.2022