2 66533

Tesla най-после представи серийната версия на електрическия си камион

  • tesla-
  • semi-
  • камион-
  • влекач

Първите доставки на обновения Semi трябва да започнат към края на тази година

Tesla най-после представи серийната версия на електрическия си камион - 1

През 2017 година Tesla представи проект за електрически камион, който ще промени изцяло бранша с революционни технологии. Две години по-късно американската компания показа работещ прототип на влекача, който все още не е влязъл в серийно производство. Електрическият камион с името Semi се превърна в обект на подигравки, както от хора които не харесват марката, така и дори от нейни фенове, които не бяха доволни от поредните неспазени обещания на Мъск и компания.

В началото на тази година изпълнителният директор обеща серийната версия да бъде показана до края на година, заедно с първите доставки на камиона. Въпреки, че още тогава това твърдение бе поставяно под въпрос, то изглежда, че доставките може и да започнат до края на година. Индикатор за това са снимки разпространени по-рано днес от компанията на която виждаме обновения Semi с променен дизайн и вероятно готов за серийно производство.

Една от най-големите промени е добавянето на огледала, както и промяната в дизайна на кабината. Нови са и дръжките на вратите, както и калниците на задните гуми, които вече не ги покриват. Интериорът също е обновен и изглежда готов за серийно производство като запазва конфигурацията с два дисплея от двете страни на водача и различни места за съхранение.

По отношение на техническите характеристики, Tesla обещава пробег между 483 и 805 километра с едно зареждане. Камионът също така ще разполага с три независими мотора върху всяка една от осите, които ще позволяват ускорение до 100км/ч в рамките на 20 секунди, ако изобщо подобен параметър е важен при влекачите.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СКАНИЯ

    11 12 Отговор
    Много е грозен.

    Коментиран от #2

  • 2 Няма значение

    9 19 Отговор

    До коментар #1 от "СКАНИЯ":

    Той и пикапът им е грозен, но това не беше проблем да се превърне в най-поръчвания автомобил в света за всички времена.

    Ако успеят да произведат тези камиони в големи мащаби, транспортния сектор ще е първият който ще премине на ток, защото това им е бизнеса - да предлагат най-ниска цена на километър пред конкуренцията, а транспортът на ток е най-евтиния вариант.

    Коментиран от #4, #5, #10

  • 3 ГОЛЯМ СМЯХ

    15 6 Отговор
    сега ако намерят балъци на кого да ги продават тия буклууци, ще е добре

    само да ви питам как си го представяте тоя камион да върви 9 часа без да зарежда? защото по толкова време се движат днешните тирове! 4часа и 30 минути + почивка от 40 минути и още 4 часа, после водача си почива, ама това ще издържи ли? ха ха хаааааа

    ами ако са двама водача и карат по 18 часа за да пристигне товара по бързо? тоя комион може ли да издържи? ха ха хааааа щото едно време така я карахме зареждаш и газ

    Коментиран от #8, #9, #14

  • 4 тираджийята

    13 6 Отговор

    До коментар #2 от "Няма значение":

    това младите сте големи разбирачи ама повече от дивана до масата за ядене не можете нищо друго

    ти на тир качвал ли си се в тоя живот? едно кръчее направил ли си? ама иначе знаеш тъпанаар диванен

    Коментиран от #7


  • 5 Тралала

    12 5 Отговор

    До коментар #2 от "Няма значение":

    Само чакам тея да започнат да се редят на станциите, колко други теслювци има да реват до тях.
  • 6 Иван

    5 2 Отговор
    С кеф да си тираджия.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 боци

    9 4 Отговор

    До коментар #3 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Не пич, движат се 10 - 11 часа в сща. Разстоянията са огромни. Това безумие с 300 мили пробег няма да сработи. Ако опънат жици над магистралите, може и да стане. Но за тази цел дълга трябва да го удвоят, което също няма да стане защото цената ще стане космическа. Цар дизел е непоклатим!
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 4 Отговор

    До коментар #3 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Ти им задаваш такава трудна задача 😉😉😉
    Те не схващат , че елките имат предимство в градски условия, а не на дълъг път .
    Те не могат да сметнат колко трябва да тежи батерията на това животно за 1000 км пробег , щото за 400 кг полезен товар масата на елките е с около 500 кг над тази на ДВГ аналога ,за 300 км❗ Ако на камиона е много ефективна , защо Теслата не е по- лека от Астрата ❗Кой ще им кара ток зимата в задръстванията или на КПП на митницата ни ....

    Коментиран от #12

  • 10 Турбо

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Няма значение":

    Тока в Европа прехвърли цена от 1 евро/квтч.

    Коментиран от #11, #16

  • 11 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #10 от "Турбо":

    И ти се надяваш това да продължи дълго ?? Без да броим , че никоя фирма или гражданин не плаща тая цена , щото във всички държави , включително България се субсидира от държавата !! Явно си мнооого отчаян , хахахха !!
  • 12 Е колко да е трудна задача?

    2 7 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Tesla обещава пробег между 483 и 805 километра с едно зареждане."

    Обаче дявола винаги се крие в детайлите. За разлика от леките автомобили, пробегът на камионите е сметнат с максимален товар с общо тегло 40 т.

    В голяма част от случаите, ограничението е в обема а не в теглото на товара и тогава пробегът става по-голямо от обявения. След реални тестове на клиенти, бяха постигнали пробег около 1000 километра при обявени 800.

    Но нека се спрем на 800.

    Също така не забравяй, че има ограничения в теглото на влекача, където се намират батериите, а някой дизелови камиони го достигат.

    Освен това, за електрическите камиони максималното тегло е с някой и друг тон повече и могат да пренасят същия или дори по-голям товар.
  • 13 гост

    1 4 Отговор
    И между другото да поправя статията , камиона не е със 3 двигателя , а със 4 , по 2 на всеки от ЗАДНИТЕ мостове , на предния мост няма мотор , защото това значително увеличава радиуса на завой , съответно намалява маневреността !! Може би в бъдеще , когато моторите идат директно в колелата , ще има и на предните , но засега не !

    Коментиран от #15, #23, #24

  • 14 Нямаш въображение, за да си представиш

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    "само да ви питам как си го представяте тоя камион да върви 9 часа без да зарежда? защото по толкова време се движат днешните тирове! 4часа и 30 минути + почивка от 40 минути и още 4 часа, после водача си почива, ама това ще издържи ли? ха ха хаааааа"


    Но даже въображение не ти е необходимо а само да си завършил трети клас и да знаеш закона за движение по пътищата. Максималната скорост за камионите е 90 км в час, при които с максимален товар камиона минава 800 км. Това са 11 часа шофирани, ако не намаляваш, но средната скорост никога не е 90 км в час.

    Освен това само казваш, че на всеки 4,5 часа шофьора задължително почива поне 40 минути.

    Камионът зарежда 80% от батерията за 30 минути, което са около 640 км.

    Тоест, на всеки 4,5 часа шофиране с 90 км/ч при изминати 400 км, само по време на почивката шофира може да зареди 700 км. Следователно още след 20 минути камиона ще е зареден и още 25 минути камиона ще чака да свърши почивката на шофьора, а не шофьора да чака да се зареди камиона.

    Ако камионът тръгне със заредена батерия и спре два пъти по половин час за зареждане ще измине 800 + 600 + 600= 2000 км с един час забавяне на товара. Двамата шофьори могат ли да карат 2000 километра без поне един час почивка?

    Коментиран от #29


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Пак ли Таково животно нема?

    1 7 Отговор

    До коментар #10 от "Турбо":

    "Тока в Европа прехвърли цена от 1 евро/квтч."

    Това е временно явление. За разлика от цената на горивата, която няма да падне, а само ще се вдига по едни или други причини.

    Един тир гори около 33 литра на 100 и то не с пълен товар. Един шофьор изминава по 800 км на ден, това са 475 евро на ден за гориво. 20 работни дни са 9500 евро месечно.



    Всеки който досега е поръчал камионът е получил гарантирана цена за целия живот на камиона 7 цента за киловатчас на зарядните на Тесла.

    Тоест едно зареждане за 800 км струва 56 долара/евро. 1120 евро на месец.

    Ето ти едни 100 хиляди евро спестени за година при само 20 работни дни и един шофьор без много натоварване на камиона. Целия камион струва 180 000. Дали няма да има желаещи?

    Коментиран от #17, #18, #32

  • 17 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #16 от "Пак ли Таково животно нема?":

    В Европа се приготвят за режим на тока,тесларите взели да ми рекламират камион на ток.
  • 18 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #16 от "Пак ли Таково животно нема?":

    Цената на дизела падна под 3,30 лв/л и ще продължи надолу.Цената на тока е над 1200 евро/мгвтч,а предстои зимен сезон.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Цената на нефта се качи

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Как се движи цената на слънчевата енергия от която се произвежда тока от фотоволтатите? Колко се плаща на вятъра ?

    Коментиран от #25

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Дедо ви

    3 2 Отговор
    бивш "тираджия" особено "важно" как ускорява желязото???? А как, и дали спира?? А товара в "багажника"??? Простотии за наивници, и като сОпре откъде да напълня една туба ток, та да го докарам до "токостанция"????

    Коментиран от #28

  • 23 И аз да те поправя, защото бъркаш

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    "И между другото да поправя статията , камиона не е със 3 двигателя , а със 4"


    Наистина се намалили двигателите от четири на три. Очевидно са преценили, че минимум 1000 коня доставени от три двигателя, са напълно достатъчни и са повече от най-мощните дизелови влекачи.
  • 24 И аз да те поправя, защото бъркаш

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    А най-вероятно има подобрения по двигателите, защото ускорението и въртящия момент са запазени, въпреки, че броя на двигателите е намален.

  • 25 Тодор

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Цената на нефта се качи":

    Не виждам на камиона на Тесла да има платна за да се движи от вятъра.

    Коментиран от #26, #27

  • 26 В кой век живееш?

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "Тодор":

    Енергията на вятъра се съхранява в батерии, също както и слънчевата енергия и се ползва дори, когато потреблението не съвпада с производството.

    Освен това, дори да не се съхранява, вятърът който духа в северно море, може да захранва както производството във фабриката в Берлин, така и всички зарядни станции из цяла Германия.
  • 27 Парен Тир?

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Тодор":

    Все едно да кажеш, че не си виждал тир с парен двигател, ако ти кажа че в България тировете ще се движат на въглища, защото 40% от електрическата енергия се произвежда от тях.
  • 28 Тираджия друг път

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Дедо ви":

    Да си чул и видял тир закъсал за гориво, при положение че в резервоарите имат гориво за 2 до 6 000 км, а бензиностанциите са през десетина километра? Колко трябва да си тъп, за да закъсаш за гориво с тир?
  • 29 Кози

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Нямаш въображение, за да си представиш":

    Добре че ти имаш въображение да си го представиш, защото на живо няма да го видиш :D

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Със сигурност

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Кози":

    На дърти години не смятам да ставам тираджия, за да го видя на живо.
  • 31 Телета

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Кози":

    Все пак като човек с опит не ми отговори на въпроса:


    "Ако камионът тръгне със заредена батерия и спре два пъти по половин час за зареждане ще измине 800 + 600 + 600= 2000 км с един час забавяне на товара. Двамата шофьори могат ли да карат 2000 километра без поне един час почивка?"
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 РЗС

    1 0 Отговор
    Пичове, вие въобще не сте наясно с новите технологии и изкуственият интелект на тесла. Тесла изпочупи камара рекорди по продажби, ускорение, строежи и какво ли не. И това е фирма на няма и 20 години. Направи големите концерни за смях. Камионът им е готов, само осъваршенстват технологията. Тесла е фирмата, която ще затрие Русия и зависимостта на Европа от ресурсите й. До 10 години Тесла ще има напълно автономен автопилот с изкуствен интелект без нужда от шофьор и това е бъдещето, време е да започнете да мислите напредничаво драги ТКЗС-ари