Last news in Fakti

28 Септември, 2022 18:08 4 872 55

Tesla повиши цените за зареждане в Европа

  • tesla-
  • зарядна станция-
  • цени-
  • повишение-
  • европа-
  • supercharger

Завишението е от около 12 цента на кВч

Tesla повиши цените за зареждане в Европа - 1

Tesla обяви, че увеличава цените за зареждане на своите зарядни станции в Европа. Компанията се позовава на увеличените цени на тока и войната в Украйна, която повиши значително цената на газта и съответно вдигна цените на електричеството до небесата. Съобщението за това бе разпространено до всички собственици на Tesla в Европа чрез имейл,

Новите цени за зареждане вече са в сила и според проучване на Electrek.com, средно цената се е повишила с около 12 цента на кВч или до 60 цента на кВч. Най-голямото увеличение се е усетило в Германия, където цената преди една година бе 31 цента, а сега е 71 цена.

Това е цената, ако притежавате автомобил на Tesla. Ако решите да зареждате електромобил от друга марка на зарядните станции, които са съвместими с тази функция, то трябва да заплатите цена от над 80 цента на кВч. Tesla предлага план за 13 евро на месец, който изравнява цените с тези, които собствениците на Tesla плащат.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Странни сметки

    26 1 Отговор
    Ами така е като си спряха атомните централи германските галоши. Учете и не повтаряйте грешките им. Докато не бъде постигнат термоядрен синтез (Токамаците), ядрената енергия е единственото решение.

    Коментиран от #10, #12

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 рацер

    0 32 Отговор
    На зарядните станции на Тесла автомобилите Тесла зареждат безплатно. Новите цени са за чужди автомобили.

    Коментиран от #9

  • 6 Офф-чар

    38 0 Отговор
    При 70-80 цента на kWh и среден разход 18-20 kWh/100 км, нещо сметките излизат колкото кола дето харчи средно 12-13/100 газ.

    Коментиран от #15

  • 7 Аз71

    31 1 Отговор
    Така,така. Купувайте. После ще ви клатим
  • 8 Обещанието е изпълнено

    5 17 Отговор

    До коментар #4 от "омъскаряване":

    Който си е имал безплатно доживотно зареждане, продължава да си го ползва. Къде видя проблем?
  • 9 Отдавна не е така

    15 6 Отговор

    До коментар #5 от "рацер":

    Безплатно зареждаха автомобилите произведени първите години, но откакто през 2017 година започна производството на тесла модел 3, новопроизведените автомобили си плащат за зареждане и имат всяка година безплатна енергия само за 2-3000 км. За хора които зареждат в къщи и имат две-три по-дълги пътувания в годината са напълно достатъчни.
  • 10 Дрън дрън та пляс

    2 22 Отговор

    До коментар #1 от "Странни сметки":

    Хайде малко да влезеш в реалността и да спреш с опорните точки и мантрите?

    Да те питам Франция като има най-много атомни централи на глава от населението, а и по принцип в Европа, защо има по-голям проблем с липсата на електрическа енергия и се налага германия да си отваря въгличните централи за да не остане Франция без ток?

    Не трябваше ли да е точно обратното? Франция да дава ток на Германия?

    През зимата ще си проличи колко е сигурна атомната енергия, да видим кой ще остане на студено и тъмно. Германия разчитана над 50% от производство на енергия от възобновяеми източници и никой не може да им спре слънцето или вятъра, нито да им вдигне цената.

    Коментиран от #16

  • 11 баба ти от Пловдив

    9 2 Отговор
    Тесла няма в Европа.елон мъск избяга обратно в сащ!!!!! хи хи хи! нямаааааааа електричество и газ!няма грешен ход! има мошенници без чужди езици като там
  • 12 Флоранс Робин, посланик на Франция

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Странни сметки":

    Франция е енергийна сила. Ще продължи ли Франция да изнася енергия предвид това, което се случва със сектора на ядрената енергия?

    -Бих искала да кажа, че ще заложим на европейската солидарност. Няма да успеем да преминем през тази криза, ако не сме солидарни помежду си.

    Ще ви дам един пример. Ще сключим договори с Германия, защото нашите газови хранилища са пълни на около 95-96%. И ще изнасяме газ за Германия. От друга страна ИМАМЕ ДЕФИЦИТ НА ЕЛЕКТРИЧЕСТВО, затова Германия ще ИЗНАСЯ ТОК ЗА НАС.

    По този начин ще успеем.
  • 13 Иван

    4 12 Отговор
    И пак ще е по-евтино от зареждането на един пушилник.
  • 14 Турбо

    15 1 Отговор
    Зарядните на Тесла нали бяха безплатни?Нашият врачок тесльо предсказа,че цените на тока на зарядна станция щели да вървят само надолу.
  • 15 Гршка

    12 1 Отговор

    До коментар #6 от "Офф-чар":

    20 киловата по 0.70цента са 14 евро или около 27 лв. Това са 30 л газ или за около 300 км. Пробег.
  • 16 Били Хлапето

    16 0 Отговор

    До коментар #10 от "Дрън дрън та пляс":

    Малко си заблуден , надай се зимата на Фото измислици .

    Коментиран от #17

  • 17 Дрън-дрън та пляс

    2 10 Отговор

    До коментар #16 от "Били Хлапето":

    А къде забрави вятъра, който духа най-много през зимата?

    Прочете ли коментар 12, който е от посланика на Франция от миналата седмица?

    И на нея ли не вярваш?

    "От друга страна ИМАМЕ ДЕФИЦИТ НА ЕЛЕКТРИЧЕСТВО, затова Германия ще ИЗНАСЯ ТОК ЗА НАС."


    Защо според тебе Франция със всичките си 56 реактора ще разчита на ток от Германия, която затвори повечето си АЕЦ и тази година до днес ВЕИ са произвели 50,37% от електрическата енергия в страната 186,64TWh , а АЕЦ само 24,41 което представлява 6,59% дял ?

    Коментиран от #18

  • 18 Турбо

    13 0 Отговор

    До коментар #17 от "Дрън-дрън та пляс":

    Безплатното зареждане на Тесла стана платено. Отрицателните цени на тока станаха положителни. Нашият врачок тесльо,пак даде грешна прогноза.

    Коментиран от #19

  • 19 Всяко зло за добро

    1 5 Отговор

    До коментар #18 от "Турбо":

    Не ти е за първи път да не си разбрал, че не сме 2030 година за когато говоря, за да разбереш какви са прогнозите за ВЕИ и електромобилите. Никога не си разбирал и разликата между еднократно действие и дългосрочен процес.

    Хубавото на тази криза е, че на практикще забърза тези процеси и ще ги направи необратими.

    А за безплатно зареждане по всяко време никога не съм говорил. То може да става само при излишък на енергия и само ти можеш да търсиш такъв излишък на енергия по време на енергийна криза и даже да се чудиш защо нямо отрицателни цени по това време.

    Тази криза най-бързо ще се преодолее с ВЕИ, а те са непостоянен източник и ниските цени ще се редуват с още по-високи и от днес и то понякога в рамките на всяко денонощие. Запиши си го, защото помниш избирателно!

    В Калифорния вече не е по-евтино да зареждат нощем, защото излишната енергия е през деня, когато пече слънце въпреки, че точно тогава и потреблението е най-високо.

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Турбо

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "Всяко зло за добро":

    Аз живея сега,а не пътувам във времето като теб. Интересува ме цената сега,а не 2030 г,когато може и да не съм жив Цената за зареждане от 0,99 лв/квтч на бърза зарядна станция в България много удобно не коментираш.Разход от 20 квтч/100 са си 20 лв/100. В Европа 20 евро/100.На мен ми излиза 14,4 лв/100 при цена на дизела 3,20 лв/л, без да смятам отстъпката.

    Коментиран от #22

  • 21 Турбо

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Всяко зло за добро":

    Да ти припомня прогнозата за 5-6 лв на литър гориво по бензиностанциите.Пак не позна тесльо.

    Коментиран от #23

  • 22 Дрън дрън

    0 5 Отговор

    До коментар #20 от "Турбо":

    Не пътуваш във времето ама ми говориш от позицията на 2019 година, когато все още нямаше гараж нали?
    Нали уж вече имаше гараж и можеш да зареждаш електричка или и него го измисли?

    Тоест към момента за 14,4 спокойно си зареждаш 100 киловатчаса всяка нощ и изминаваш с тях над 600 км всеки божи ден.

    Само където към момента няма електричка която да може да зареди цели 14,4. Ако вземеш тесла longhrange с най-голямата батерия, ще можеш да натъпчеш в нея максимум десетина лева за да минаваш около 500 км.

    Забележи че говоря за днес тук и сега.

    Коментиран от #29

  • 23 Дрън дрън

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    Я ми припомни кога съм давал тези прогнози?

    И между другото скоро не си ме питал дали те са почна да произвежда по 20 милиона автомобила годишно че нещо ми бъркаш редовно времевата рамка на прогнозите.

    Не си ме питал и дали са изградени вече тези 24 gb за които има заявки за изграждане централи от възобновяеми източници само за България.

    Скоро не си питал и колко камиони от онези които ще започнат производство през 2023 година е продала Тесла.

    За сметка на това постоянно отричаш че тесла вече произвежда собствените батерии 4680, въпреки че от няколко месеца ти обяснявам че се движат автомобили с такива батерии по улиците.
  • 24 Извинявай объркал съм се!

    2 7 Отговор
    Тесла модел 3 харчи 16,2 киловат часа при 130 км в час по магистралата по маршрута от София до слънчев бряг. Тоест със 100 киловата часа се изминават 617 км , но ако караш нормално.

    Тази същата магистрала обаче за тебе представлява огромно предизвикателство с което не можеш да се справиш с повече от 90 км в час и вероятно ще минеш поне 700, а няма да се учудя и 800 км с тези 100 киловат часа.

    В случая за 420 км са изразходени 68 киловатчаса на стойност 9,50лв заредени от твоя гараж по днешни цени, за 20 км градско в София плюс ходене до Слънчев бряг със 130 км в час по магистралата.

    Ти за колко ще ги минеш с баничарката и 90 километра в час?

    Ако искаш сметни и 68 лв за връщане и кажи колко ще ти излезе софия слънчев бряг софия и 840 км?

    80 лв за електричката и 120 лв за баничарката, като въпреки, че ще спре за 20 минути да зарежда, електричката ще направи курса два часа по-бързо от тебе. Днес и сега.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Клипа

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Извинявай объркал съм се!":

    Пак писах мнението на два пъти и е изчезнал линка.

    Не че не си го гледал десетина пъти и все още не си го разбрал, но нали знаеш че надеждата умира последна. Все някой ден след две-три години ще разбереш колко е разхода софия слънчев бряг и как може да се кара със 130 км в час по магистралата. Същата по която ти не можеш да вдигнеш повече от 90 заради неравностите и други пречки.

    Коментиран от #30

  • 26 Сметльо

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Извинявай объркал съм се!":

    Кога е правено това смешно измерване и при какви външни условие? Какви натоварвания?
    Ахаа за 40-те лв ли ти e проблема...да си дойдем на думата....жалко-смешно е....

    Коментиран от #27

  • 27 Пак ли липса на аргументи

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "Сметльо":

    Обикновено като няма аргументи и ме обиди.

    Въобще не става въпрос за 40 лв а за удобството за което постоянно говорите да пътувате с 90 км в час за да пестите гориво и неудобството да караш със 130 км в час без да пестиш нищо и въпреки това да ти излезе 40 лв по-евтино.

    Става въпрос за това че говорите постоянно че се ходи до морето с две нощувки за зареждане, а се оказа че се стига без никакво зареждане и без влачене по магистралата.

    През зимата ще ти трябват пет минути спиране за зареждане за да стигнеш ако климатика ти е на 30 градуса, а навън е минус 20 и ще трябва да платиш допълнителни 5 лв за удоволствието.

    Коментиран от #31

  • 28 Баце

    6 1 Отговор
    Тази Тесла е голема тесла!
    За какво ми е това? После отказват да им сменят батериите като се прецакат, а нарочно им слагат повече километри пробег, за да не сменят батериите като дадат фира.
  • 29 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън дрън":

    Хората ти написали статии.Не си купувай електрокар,липсват зарядни станции.Цените на зареждане се вдигат.Ти продължаваш да се напъваш да защитаваш електричките.

    Коментиран от #34

  • 30 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #25 от "Клипа":

    Предложих ти още преди години.Ти осигуряваш Тесла,аз ще дойда с кола на газ, ще поканим Турбо да участва с баничарката.Маршрута е София Бургас София.Да проверим кой кога ще стигне и за колко пъти ще зарежда.НМай не ти стиска.На рекламен клип не се доверявам.Разхода на Тесла с 140 км в час е 25 квтч на 100.

    Коментиран от #35

  • 31 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Пак ли липса на аргументи":

    За коя година предвиждаш да си купиш Тесла?Купувай си най сетне и започвай да пестиш от зареждане.

    Коментиран от #33

  • 32 Има ли смисъл?

    1 4 Отговор
    Елементарната сметка показва, че турбо ако кара нормално с 90 км в час максимална скорост по магистралата, защото имало неравности и ще си разбие баничарката, ще стигне няколко часа по-късно без да спира за зареждане. А при скорост 140 км в час, електромобилът ще трябва да спре два три пъти за зареждане и въпреки това ще стигне преди него.

    Какво има да му тестваме? Кога съм отричал, че електромобилите се зареждат по често от резервоара или че са по-скъпи от баничарката и че не са изгодни за покупка ако караш по-малко километри или нямаш гараж за зареждане?

    Кога съм твърдял че електромобилите стават за всеки и за всичко? Кога съм твърдял че през следващите 20 години в българия ще има много електромобили? Започваш да си изсмукваш опорни точки от пръстите.

    Към момента електромобилите биха представлявали интерес за по-малко от 1 % от българите и това скоро няма да се промени. Но за щастие или нещастие, бъдещето на автомобилната промишленост не зависи от България и от българите и светът преминава към електромобили, като вече връщане назад няма. Особено след последните кризи, които ще забързат събитията към преминаване към електричество и изоставяне на зависимостта от изкопаемите горива от всякакъв вид, за да се увеличи националната сигурност и независимост на държавите.

    Коментиран от #36

  • 33 Няма година

    0 3 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Бюджет 20 -30 000 лв за автомобил до 4 години

    Възможност за двупосочно зареждане и захранване на домакинството от батерията на електромобила

    Марката няма значение, но е важно да е suv поне среден размер за предпочитане голям.

    Когато-тогава.

    Това са критериите и не смятам да правя компромиси с тях.

    Преди смятах че това ще стане между 2023 и 2025 година, но не бях предвидил ковид и войните.

    Дори ванга не може да предвиди какво ни чака за следващите години, за да ти дам дори приблизителна прогноза.
  • 34 Наивен

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    "Хората ти написали статии.Не си купувай електрокар,липсват зарядни станции.Цените на зареждане се вдигат.Ти продължаваш да се напъваш да защитаваш електричките."


    Щом се водиш по заглавията предполагам че вече имаш поне три ваксини и четири бустер дози? Познах ли?

    Щом платените медии вместо да ти казват фактите и да ти оставят изводите на тебе, се опитват да ти правят внушенията още от заглавието, умният човек обикновено прави точно обратното!

    Коментиран от #46

  • 35 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Аз съм съгласен.Казваш кога и къде.Тесльо да не се отметне.

    Коментиран от #38

  • 36 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Има ли смисъл?":

    Специално за експеримента ще карам с 140 км/ч без да спирам за зареждане.Скоростта ми на движение винаги съобразявам с пътните условия. Случва се да хвърлям по една две скъсани от дупки гуми за година и да нося джанти за изправяне .Е за това карам по бавно,защото ми бърка в джоба.

    Коментиран от #37

  • 37 Ще си дойдем на думата

    1 4 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    Значи караш с 90, но обясняваш че електромобилите които карат със 130 км в час губят време за зареждане! Не мислиш ли, че е най-малкото лицемерно?


    Караш с 90 за да не ти бърка в джоба, но в същото време питаш защо електромобилите не карат със 140, а само със 130?

    Мога да се обзаложа, че ще спечеля ако караш, както си караш нормално. Даже ще наема някой Спарк за случая и въпреки смешният им пробег и бавното зареждане пак ще ида и ще се върна преди тебе.

    Нормално на тебе маршрута софия бургас софия ти отнема около 9 часа които се изминават за 6 часа нормално шофиране. Дори да спра четири пъти по половин час да зареждам, пак ще стигна един час по-рано от тебе.

    А искаш ли да сравняваме и разхода на пари за изминаване на 800 км със 140 км в час? Спокойно можеш да си умножиш разхода по две спрямо нормалният ти разход с 90 км в час. Тогава дали автомобилът ще ти гори 14,40 лв за 100 километра или сметките ще излязат други? Дали няма да са 28,80 и над 200 лв в двете посоки?

    Защото много удобно сравняваш разходът от 16,2 киловата часа за 100 км при шофиране със 130 км в час по магистралата с твоите 4,5 л при шофиране с 90.

    Коментиран от #39

  • 38 Този път подходи сериозно

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Турбо":

    За какво точно е облогът, защото винаги се отмяташ, че не било точно за това!

    Ти кажи какви са условията? Защото очевидно ще изгубиш по всички параметри, за които се сещам и някога сме спорили!
  • 39 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Ще си дойдем на думата":

    Пак ли се измъкваш?Къде намеси разхода? Говорим за време за изминаване на маршрут София - Бургас - София с електричка и автомобили с ДВГ.Без значение от разхода.На Бургас ще ти се наложи да зареждаш на зарядна станция.Аз ще изкарам маршрута с един резервоар.
  • 40 Турбо

    3 0 Отговор
    Дай ми съвет,моля!Какво да избера.Пежо Рифтър 1,5 Hdi или Фолксваген Кади 2,0 Tdi.Цените им са с много малка разлика.Ти какво би избрал?

    Коментиран от #45

  • 41 Абе аз че остарявам, остарявам

    0 2 Отговор
    Ама засега нямам спомени да си губя паметта. Ще ми припомниш ли кога сме го водили този спор че електромобилите могат да минат повече километри с едно зареждане от дизелов автомобил с един резервоар, че като връщам пет години назад не си спомням да сме водили такъв спор нито с тебе нито с някой друг?

    Как реши че точно на такъв облог ще се хвана, като никога никъде и никак не съм твърдял подобно нещо?

    И веднага щом имаше някакъв шанс да ти бръкна в джоба, забрави мантрата, че ти караш на 14, 40 лева за 100 километра, а електричката за 20 лв на 100 км.

    Забрави и за дупките по магистралата заради които не можеш да вдигнеш повече от 90 км в час.

    Въобще забрави всичко което си твърдял досега и обърна плочата.

    Коментиран от #42, #43, #47

  • 42 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Абе аз че остарявам, остарявам":

    Аз съм по дърт от теб,може аз да съм забравил.Това е ясно,дизела превъзхожда електричката поне засега.Давай сега съвета.Не се гъбаркам,напълно сериозно те питам.Гледам оферти за нова баничарка.Щом те питам,значи ценя мнението ти.Напълно съм сериозен.Също като 7,4 квт за гаража.
  • 43 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "Абе аз че остарявам, остарявам":

    Че нали точно заради дупка на магистрала огънах джанта и скъсах гума Мишлен за 250 лв.Заради лоши пътища карам по бавно,където може карам с разрешената скорост.

    Коментиран от #44

  • 44 Ти да видиш?

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Турбо":

    Май преживяваш катарзис. Вече и това твърдение обърна на 180°. Нали времето беше по-ценно от парите?

    При 30 000 км годишно, Ако само през половината от времето караш само с 20 км в час по бавно, губиш няколко осем часови работни дни, заради някакви си 250 лева!

    Нали на курс пече ли се по 30 000 лв? Очевидно можеш да го преживееш!

    Коментиран от #51

  • 45 Нямам идея

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Турбо":

    На пръв поглед за товарен автомобил бих предпочел двойката мотор, но трябва да прочетеш мнение за двата двигателя, защото не означава автоматично че по големия мотор е по надежден. Може в случая да е обратното.

    Коментиран от #48

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Абе аз че остарявам, остарявам":

    Пак се извърташ като сап на лопата.За рекорда на Тесла за изминати километри за 24 часа,кой спореше.
  • 48 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Нямам идея":

    Тоя електрика какво разбира да го питаш за двигатели.За мен двулитровия турбо дизел е по добър.Малките двигатели с турбина не ги харесвам.И двата двигателя са по 100 к.с.По малкия работи с по голямо натоварване,турбината е с променлива геометрия и се съкращава живота на двигателя.За купе на баничарка е по добре двулитровия.
  • 49 Гост

    3 1 Отговор
    На малките турбинирани двигатели често датчиците на турбината дават грешка и светва чека.Твърдо по големия двигател без значение дали е Пежо или Фолксваген.

    Коментиран от #52

  • 50 Турбо

    4 1 Отговор
    Благодаря и на двамата за съвета.Аз също смятам,че 2,0 Tdi двигателя за по добър.

    Коментиран от #53

  • 51 Турбо

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Ти да видиш?":

    Пак ползваш информацията много избирателно.Такива сделки с "тарикатски" стоки са една две годишно.
  • 52 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Чека наистина един два пъти годишно светва, обикновено в сервиза изчистват грешката и се оправя.За 7 години и 220 х км ми смениха един датчик на турбината за 72 лв.
  • 53 Дизела

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "Турбо":

    Избери двойката мотор на фолксваген,железен е. Френските коли возят по меко от немските.Рифтър е с 4000 лева по евтин.

    Коментиран от #54

  • 54 Турбо

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Дизела":

    Благодаря за съвета.
  • 55 теслич

    2 0 Отговор
    Да им е честито на сектантите!