6 Октомври, 2022 11:54 1 225 9

Tesla се отказва от важни сензори за сметка на камери

  • tesla-
  • сензор-
  • камера

Компанията ще спре да поставя частта във всичките си модели

Tesla обяви, че ще спре да поставя ултразвуковите сензори, които към момента използва и ще се довери на усъвършенстваната си система от камери. Промяната ще засегне всички актуални модели на компанията, включително Model 3 и Model Y през тази година, както и Model S и Model X през следващата.

Подобен ход от компанията направиха и преди няколко месеца, когато прехвърлиха цялата отговорност за своя автопилот към камерите. От компанията дори ще спрат да поставят тези сензори, а колите, които не са оборудвани с тях ще бъдат лишени от определени екстри за кратко.

Тези екстри включват асистента за паркиране, автоматичното паркиране, както и функцията за самостоятелно излизане от парко място и автономно движение на колата на кратки разстояния без шофьор. Тези функции ще бъдат възстановени на по-късен етап чрез софтуер ъпдейт.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АйтипедерасчеОтЖълтитеПавета

    2 7 Отговор
    Мъъъъъъъск, ти си предател! Мразя те! Ще мина на китайска тротинетка и ще запаля скапаната тесла 3, която още изпалщам чрез близинг! Не, бензина е скъп, по-добре да я подаря на някой гаден ватник той да я потроши по счупените пътища!
  • 2 Това е бъдещето

    5 3 Отговор
    Хората са го казали - гениална простота.

    Казали са го и по друг начин - добрия инженер добавя нови неща за да подобри продуктът, а гениалния инженер премахва неща за да подобри продукта.

    Коментиран от #3

  • 3 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #2 от "Това е бъдещето":

    Премахва екстри за да се вмести в цената.В противен случай предстои ново повишение на цените,противно на предсказанието ти.

    Коментиран от #4, #5, #6

  • 4 Няма нужда

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    За какво му е да вдига цените? Цените в случая не зависят от себестойността на автомобила, а от това дали Тесла може да задоволи търсенето с настоящия производствен капацитет. Е колко да струват тези сензори, като тесла има 35% брутен марш на печалбата и печели около 15 000 долара на автомобил?

    Ще започне да сваля цените, когато успее да намали сроковете за доставки и за определени модели не се чака почти цяла година.

    Въпреки че най-вероятно няма да го направи, а с наличните вече батерии, ще вземе най-накрая да произвежда и толкова пъти отлаганите нови модели, като почне с камиона, мине през пикапа и завърши с roadster.

    Но от друга страна колкото повече опростява моделите, толкова по-бързо ще може да ги произвежда и да задоволи търсенето.

    А изкуствения интелект така или иначе имитира човешкото зрение за да се ориентира в обстановката. Ти колко ултразвукови сензора имаш за да се ориентираш?
  • 5 А не маха само екстри

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    По-скоро екстрите ги добавя и то съвсем безплатно. За сметка на това махна първо радара, сега маха ултразвуковите сензори.

    Махна повечето копчета и врътки с които бяхме свикнали в автомобилите.

    Махна почти всички заварки по купето и замеси 140 тънки заварени ламаринки, които се нуждаят от антикорозионна защита и въпреки това ръждясват, с две масивни алуминиеви отливки, които дори нямат нужда от антикорозионна защита.

    Махна десетките компютърни модули, които обикновено са пръснати из автомобилите и създават редица проблеми, като например тези на id3, които не можеха да накарат компютрите да комуникират помежду си и забавиха производството с няколко месеца, като вместо това използва един централен компютър, който е дублиран с втори, който извършва същите дейности и при претоварване или повреда на единия другия веднага поема контрола.

    Заедно с компютрите от автомобила бяха премахнати и стотици метри кабели и десетки куплунги, които корозират и правят проблеми.

    Премахна всички глупости под предния капак и вместо тях там направи багажник, за разлика от 100-годишните, които продължават да пълнят това пространство с какво ли не въпреки, че там няма двигател.

    Точно затова когато японците и германците разглобиха първата Тесла модел 3 се хванаха за главата колко гениално просто е направено всичко и си признаха, че са технологично няколко години назад. От porsche/volkswagen дори спряха една от платформите си като морално остаряла още преди да я пу
  • 6 А не маха само екстри

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Точно затова когато японците и германците разглобиха първата Тесла модел 3 се хванаха за главата колко гениално просто е направено всичко и си признаха, че са технологично няколко години назад. От porsche/volkswagen дори спряха една от платформите си като морално остаряла още преди да я пуснат и се впрегнаха да копират.

    Също както махна и скоростните кутии и ги замени с втори и трети двигател, които вършат по-добра работа от втората предавка на porsche taycan, който е по-бавен и по-на ефективен въпреки двете скорости.

    Още доста неща ще махне и опрости, като едновременно с това подобри и надежността, защото обикновено сложните неща съм не надеждни и скъпи за поддръжка.
  • 7 Тропчо

    2 2 Отговор
    Аз пък се отказвам от Тесла.
  • 8 най-добре

    1 2 Отговор
    тесла да се откаже от тесла
  • 9 Гост

    4 1 Отговор
    Те Тесла накладки не слагат,вие искате сензори.