Компанията Volvo сменя цялата си двигателна гама от четири-, пет- и шестцилиндрови редови агрегати с нови двулитрови турбо четирицилиндрови мотори. Новите силови трактове са от моделната линия Drive-E, а мощността им е в диапазона от 122 до 310 конски сили. Първите бройки от иновационните двигатели ще се появят още през тази година. Агрегатите ще се произвеждат в Швеция и ще са от 10 до 30% по-икономични от досегашните аналогични по мощност агрегати. Всички мотори са собствена разработка на компанията.
Двигателите от серията Drive-E ще са с работен обем от два литра и по думи на представители на Volvo ще могат пълноценно да заменят дори сегашните V-осмаци. Бензиновите ще разполагат със система за безстепенно изменение на фазите на газоразпределение, както и с "умни" електрически водни помпи. Дизеловите пък ще имат интегрирана необичайна захранваща система i-Art, като на всеки цилиндър ще има микрокомпютър, отговарящ за точното дозиране на впръскването на горивната смес.
Първите агрегати от новата серия T5 (248 к. с.), T6 (310 к. с.) и D4 (184 к. с.) ще получат моделите S60, V60 и XC60. Впоследствие с новите T5 и D4 ще се оборудват и Volvo V70, XC70 и S80. Всички нови мотори са пригодени за работа в хибридна схема с електродвигатели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Stoil Dobrenov
Волво-кой знае защо-са пропуснали да уточнят,че новаците
със сигурност ще имат поне с 1/3 скъсен моторесурс!
Коментиран от #2
19:03 19.08.2013
2 Ростислав Драгостинов
До коментар #1 от "Stoil Dobrenov":
Така е, 5-600 000 km и хвърляш двигателя :)Текст към връзката
00:43 23.08.2013