Last news in Fakti

21 Март, 2024 18:30 10 945 35

Shell затваря 1000 бензиностанции, за да се фокусира върху зареждането на електромобили

  • shell-
  • зареждане-
  • бензиностанции

Компанията ще изгражда нови станции

Shell затваря 1000 бензиностанции, за да се фокусира върху зареждането на електромобили - 1

Shell преоценява бизнес стратегията си, за да даде приоритет на възобновяемата енергия и зареждането на електрически превозни средства (EV), както е посочено в доклада ѝ за стратегията за енергиен преход до 2024 г, цитиран от InsideEv. Компанията планира да се освободи от 1000 бензиностанции на дребно между 2024 и 2025 г., като пренасочи ресурсите си към станции за зареждане на електрически превозни средства, за да отговори на променящите се нужди на клиентите. Shell има за цел да повтори успеха на своите станции за зареждане на електромобили в Китай в световен мащаб, включително в САЩ.

Понастоящем подразделението на Shell за зареждане на електрически превозни средства, Shell Recharge, управлява около 54 000 обществени зарядни точки в световен мащаб, като планира да ги разшири до 70 000 до 2025 г. и 200 000 до 2030 г. Макар че продажбата на 1000 станции представлява само 4% от обектите на Shell, тя означава промяна в посока на възприемане на инфраструктурата за електрически превозни средства.

Shell вече е постигнала напредък на американския пазар чрез придобивания като Volta, с над 3000 точки за зареждане в 31 щата и още повече в процес на разработване. Компанията очаква забавяне на търсенето на петрол през втората половина на десетилетието, като го обяснява с нарастващата ефективност на автомобилите и въвеждането на електромобилите. Shell очаква продажбите на електромобили да нараснат значително, като до 2030 г. се очаква по пътищата да се движат до 275 млн. електромобила, което подчертава критичната роля на инфраструктурата за зареждане в подкрепа на този растеж.

Като цяло стратегията на Shell подчертава ангажимента ѝ за декарбонизация и отчита променящия се енергиен пейзаж, в който газът ще играе второстепенна роля, тъй като електромобилите стават все по-разпространени.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дизеляци?

    24 11 Отговор
    Що така правят тези?

    Коментиран от #2

  • 2 Прогнози

    49 9 Отговор

    До коментар #1 от "Дизеляци?":

    Щото повярваха на ГМ, Форд и Стелантис, че до 2030г всичко ще е електрика. Последните месеци обаче тази голяма детройтска тройка рязко дръпнаха ръчната спирачка на електрификацията. А и махането на 4% от бензиностанциите не звучи като особено рязък завой и аз залагам, че това е контене за пред инвеститорите да се покажат, че се "оптимизират", а не стоят със скръстени ръце.

    Коментиран от #14, #17, #19

  • 3 Аха

    23 6 Отговор
    Ще прокопсат.

    Коментиран от #25

  • 4 въй

    19 45 Отговор
    а форумните тарикати се кълняха че електрическите няма бъдеще! Явно от Шел са много заблудени и не знаят за мъдрите мисли на скъсаняците в тоя форум...

    Коментиран от #9

  • 5 Светът се развива

    15 32 Отговор
    А българите винаги са най-скептични и невярващи. Преди няколко години брат ми с жена му ми дойдоха на гости в Швейцария и бяха възхитени от касите на самообслужване. Бяха в недоумение и се кълняха че в БГ това НИКОГА не може да прокопса. Пък вече и в БГ има такива каси и се ползват. Ама Ганьо е така, технологиите трябва да го ударят по челото че да им повярва 😁

    Коментиран от #6

  • 6 Касите

    34 5 Отговор

    До коментар #5 от "Светът се развива":

    На самообслужване вече ги премахват на много места по света, чети!
  • 7 До тоя

    32 6 Отговор
    с касите на самообслужване. И една касиерка стои права до касата, вместо да е седнала и да маркира стоката. Със сигурност се губи повече време, ама касата била на самообслужване, видиш ли.
  • 8 Пешо Гошов

    24 4 Отговор
    Нищо лошо или драматично не се случва! Превръщат франчаизинговите обекти в зарядни станции, така с един изтрел два заека- ако електрификацията се провали дървото е за тарикатчетата с бизнесчета от, които нищо не разбират, но са си купили правата, ако електрификацията се наложи стават продаваеми с голяма печалба на трети страни и пак тарикатчетата ядът дървото! Да не забравяме и високият рейтинг на компанита майка.
  • 9 Хохо Бохо

    16 7 Отговор

    До коментар #4 от "въй":

    Това не са тарикати, а хейтъри, които мразят всичко и всеки...
    Много ме забавляват със злобата си.
  • 10 Ами

    11 28 Отговор
    До края на века човечеството ще е забравило, че е ползвало петрол. Любопитно ми е що за мизерия ще е тогава в Русия. Те сега са зле, смятай без петрол...

    Коментиран от #11, #12, #13, #21

  • 11 Джоко

    12 6 Отговор

    До коментар #10 от "Ами":

    Липсата на познания и фантазия водят до там, че примера с Дубай и Катар обезмислят умотворенията ти....

    Коментиран от #15, #18

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Експерт

    5 18 Отговор

    До коментар #10 от "Ами":

    Този процес вече е започнал.
    Вече известен процент от автомобилите, камионите, хвърчилата и корабите не ползват петрола като източник на енергия.
    И всичко това се развива с ускорение.
    Това, което си написал ще се случи до 2040 година...

    Коментиран от #20

  • 14 Те продава 4% от бензиностанциите

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "Прогнози":

    Но в другите бензиностанции инсталират зарядни за елтромобили. Това къде го пропусна?
  • 15 Бай Яни.

    7 15 Отговор

    До коментар #11 от "Джоко":

    В Дубай и Катар инвестират в развитието на децата си като ги изпращат да учат в престижни колежи и университети. А в Русия инвестират във водката и затъмняване на крепостните.

    Коментиран от #22

  • 16 Ъъъ

    7 3 Отговор
    До 2030г.ще се движат до 275 млн.електромобили?!?Значи ще трябва да се произвеждат по 40-50млн.на година.Нещо не е за вярване.
  • 17 Оракула от Делфи

    5 11 Отговор

    До коментар #2 от "Прогнози":

    "Голям залък хапни , голяма дума не казвай!"
    Погледни Норвегия и Китай и ще си промениш мнението!!
    България е" десетата дупка на кавала ", в еликтификацията на автомобили,
    ние сме бедни , и корумпирани егоисти!
    Все още не можем да се научим да мислим сами!
    Пазим "Лукойл ", като че ли Путин, все още владее България !
    Бавно, но абсолютно сигурно , електрификацията ще превземе света ,
    слънцето е все още общо и тази енергия е вече в къщите ни и без пари!

    Коментиран от #26

  • 18 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #11 от "Джоко":

    И какъв е примера с Дубай и Катар ??? Ако не знаеш арабските държави са най-големите инвеститори във ВЕИ и по точно във фотоволтаици и перки !! Освен това са световни центрове за търговия и туризъм !! Саудитска Арабия инвестира десетки милиарди във зелен водород и се готви само след 10-15 години да е втория или най-много третия износител на зелен водород , както и е поела задължение до 2050 да е въглеродно неутрална , както и ЕС и САЩ , а Китай и Индия до 2060 !! На кой ще продаваш петрол , на Тринидат и Тобаго или на Еритрея ?? Хаххахахаххах !!!

    Коментиран от #27

  • 19 гост

    1 10 Отговор

    До коментар #2 от "Прогнози":

    Голямата ти тройка е дръпнала само собствената си примка , на която предстои да се самообеси !! Ако не си наясно тези същите в момента произвеждат ПОД 5 % от електромобилите в САЩ , да не говорим за света !! А дори Хюндай продава повече електромобили от тях накуп , да не говорим за Тесла !! Която нищо не дърпа , а продължава да строи следващите си заводи за модели , които окончателно ще наврат изкопаемото двг там откъдето излиза любимият ти петрол , в най-дълбоките дупки ! И не тройки и четворки , всичките немски производители НАКУП продават по-малко електромобили от Тесла !! Така че гледай какво дърпат Тесла и китайците , а за другите важи старата поговорка , спасението на давещите се е проблем на самите давещи се !! Ако не могат да вденат какво предстои , както и проспаха последните 20-30 години , на никого няма да липсват !!

    Коментиран от #24, #28

  • 20 Пфффф

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Експерт":

    А земята плоска ли е?
  • 21 Бля бля бля

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ами":

    Ти беше там и видя всичко нали?
  • 22 Бля бля бля

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Яни.":

    Ти беше там и видя всичко нали?
  • 23 Наблюдател

    8 2 Отговор
    Ей колко много наивни електропитеци има в тоя сайт....малииииии....значи за елтротонетките има мааалко надежда.....
  • 24 Домакин

    6 6 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Абе я си карай там дизела и не се опитвай да ръсиш остатъци от мозък,бе пъдпъдък!
  • 25 Наркоман от Кривой Рог

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Аха":

    Само лъжат за да си правят реклама колко са зеленясали. Никой няма да се откаже от лапаницата.
  • 26 латентен марксист

    13 1 Отговор

    До коментар #17 от "Оракула от Делфи":

    Да ти кажа байновото, този който нарича Родината си България "десетата дупка на кавала", а народа си беден и пълен с корумпирани егоисти, би следвало да е щастлив че живее в България! Защото за такива думи в над 100 държави по света се влиза в затвора, а в над 20 има смъртна присъда. Хубаво би било като минимум да се обича Родината, а като повече вместо да се мрънка да се направи нещо за нея.

    Коментиран от #33

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 EвроEдеотиH

    15 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Има я още в нета статията от Работническо дело от 1971, за това как екип на БАН след 3 месечни тестове е отхвърлил като изцяло неефективен електрически лек автомобил на батерии. 50 години по-късно ви пробутват идеята, че няма по-ефективно нещо от това. Без коментар!

    Коментиран от #29

  • 29 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #28 от "EвроEдеотиH":

    Ооо ясно , ти още четеш Работническо дело , хахахаах !! И то редовно , ахахахах !!! Нямам други въпроси !!

    Коментиран от #30

  • 30 А ти какво

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    четеш-тРесла нюз ли!???
  • 31 Ами да

    1 0 Отговор
    Фабрика на 9 септември!
  • 32 Голяма

    4 0 Отговор
    Компания. Развиват се по всички показатели. В Германия, водород се зарежда на някой SHELL бензиностанции, само. Единствено което е минус за мен е това че продължават да свирят на струната за декарбонизация. А аз си мислех, че на всички им е ясно, че електрическото задвижване НЕ допринася за намаляване на CO2 емисиите. Има решение за проблема с СО2 емисиите, просто, ефективно и елегантно. Например - производителите на петролни продукти да бъдат задължени да посаждат и се грижат за 1 дърво на всеки 10т суров петрол. Пустеещи земи - много. Ако земята не е фертилна - същите тези производители да се задължат да облагородят земите. Абе, много може да се направи вместо плюене, хейтване, спорове и войни за пазари.

    Коментиран от #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 истина ти казвам

    0 0 Отговор
    Една от водещите световни компании във нефтодобива и продажбата на горива да закрие 1000 бензиностанции???!!! Мааалии явно далаверата със тока е неустоима. Или пък са се осъзнали и са решили че Грета е права???!!!🤣🤣🤣
  • 35 истина ти казвам

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Голяма":

    След тая статия започвам да си мисля че има некаква далавера със ютиите! И то много яка далавера! Шел да се откаже от печалби от петролни продукти???!!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣