Last news in Fakti

4 Юни, 2014 11:27 4 837 1

Нови сензори в гумите Continental

  • continental-
  • гуми-
  • сензори
Continental създаде сензори, които ще бъдат инсталирани в самите гуми и ще предоставят информация за налягането на гумата, дълбочината на протектора й и тежестта, която тя поема - много важни фактори за подобряване безопасността и комфорта при шофиране. Ето как става това чрез комбинацията от сензори и софтуерни технологии, развити от Continental.
Системата на Continental вече ще може да долавя кога е нужна смяна на гумата поради недостатъчна дълбочина на протектора чрез специален софтуер, който разпознава дълбочината, следейки непрекъснатите промени в характеристиките на търкалянето на гумата. Поставеният под самия протектор сензор подразбира тези характеристики от вариациите при деформирането на гумата.
 
Новите възможности ще бъдат налични от 2017 г. в новите модели автомобили, оборудвани със системи за следене на налягането в гумите (TPMS) от Continental, наречени eTIS или electronic Tire Information Systems. За този съвсем нов вид електронно отчитане на дълбочината на протектора, инженерите на Continental залагат на разчитането на постепенно изменящите се характеристики при търкаляне на гумата след период от време.
Специалистите по електроника и гуми проведоха огромен брой серии от тестове, които генерираха данните, които ще бъдат заложени в електронните системи на автомобилите. След това, спецификите на променените характеристики на търкаляне на съответната гума ще бъдат сравнени с наличните емпирични данни. Ако протектора е износен под определено ниво, електронната система на автомобила сигнализира, че е необходима смяна на гумите.
 
При желание на водача, телематичният модул на автомобила може да информира дори и локалния автомобилен център за обслужване. Разбира се, хората пак ще имат възможност да проверяват ръчно дали е достигната препоръчителната или изискваната от закона дълбочина. За тази цел, гумите на Continental имат индикатори за износване - това са малки резки между шарките на протектора, които показват дали препоръчваната от производителя дълбочина от 3 мм за летни и 4 мм за зимни гуми е достигната. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Radoslav G

    2 0 Отговор
    За България трябва да разработят гуми с вградени GPS сензори.....като ти откраднат гумите, да може да се намерят.