Дясното правителство на Италия подкрепи законопроект, забраняващ лабораторно произведеното месо и други синтетични храни, подчертавайки италианското хранително наследство и защитата на здравето, информира БиБиСи.
Ако предложенията бъдат приети, нарушаването на забраната ще доведе до глоби до 60 000 евро, предаде news.bg.
Министърът на земеделието Франческо Лолобриджида изтъкна важността на хранителните традиции на Италия. Фермерското лоби похвали инициативата на правителството.
Селскостопански лобита събраха половин милион подписа през последните месеци, призовавайки за защита на естествената храна срещу синтетичната храна. Сред подписалите се е и министър-председателят Джорджия Мелони.
Предложеният законопроект дойде след поредица от правителствени постановления, забраняващи използването на брашно, получено от насекоми като щурци и скакалци, в пица или паста.
Лолобриджида, който идва от крайнодясната партия "Братя на Италия" посочи, че лабораторните продукти не гарантират качество, благополучие и защита на италианската хранителна и винена култура и традиция, към която част от нашите традицията е свързана.
Предложенията, одобрени от министрите, се стремят да забранят синтетичните храни, произведени от животински клетки, без да се убива животното, и ще се прилагат и за лабораторно произведена риба и синтетично мляко.
Миналия ноември Американската администрация по храните и лекарствата (FDA) разреши клетъчно култивирано пиле за човешка консумация след внимателна оценка. През 2020 г. Сингапур даде регулаторно одобрение лабораторно отгледаното пилешко месо да се използва в хапки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 наченки
15:41 29.03.2023
2 шири
Коментиран от #34
15:43 29.03.2023
3 ревизор
Коментиран от #26
15:44 29.03.2023
4 Мдаа
15:45 29.03.2023
5 ха ха
Коментиран от #7
15:45 29.03.2023
6 Мако Наков
Коментиран от #9, #15
15:46 29.03.2023
7 Ел Греко
До коментар #5 от "ха ха":
За у вас- не знам. Ама аз току-що обядвах свинско джоланче на фурна със свежи салатки и чери доматчета...А за вечеря благоверната иска да напаля карвуните и да метна един 3 килограмов лаврак, а за прокарване- превъзходно, охладено бяло Пелопонеско ..А една мамаша, дето ближеше ягодките, ми разправяше смешки, че в Европа била дефицитна йкотешката храна...Коментиран от #10
15:51 29.03.2023
8 въпросче
15:52 29.03.2023
9 Гого
До коментар #6 от "Мако Наков":
Що ти скариди не ядеш ли? Те не са ли вид морски буболечки..кажи на западняк,че ядеш шкембе и агнешки главички и му гледай реакцията...Коментиран от #16, #20, #21
15:53 29.03.2023
10 Пишете
До коментар #7 от "Ел Греко":
Пишете , да имате спомени какво сте яли , когато Урсулците ви задължат да набивате бубулечки !!!Коментиран от #18, #35
15:54 29.03.2023
11 гинеколожката на ЕСсср-а
16:03 29.03.2023
12 Констатираща
Трябва да сме хуманни, но първо да се научим да не се самоунищожаваме с войни, а после и това, ще бъде прекрасно да се живее в един мирен свят без войни, оръжия и кланици.
Коментиран от #14, #22
16:11 29.03.2023
13 Мария
:) :)
16:26 29.03.2023
14 Констатиращ
До коментар #12 от "Констатираща":
Мозъкът ти е лабораторно отгледан , затова пасеш , бееее.....Коментиран от #32
16:38 29.03.2023
15 ДДРОнег
До коментар #6 от "Мако Наков":
Вземи гледай клипове на тубата за руските супермаркети в последните няколко месеца,качени основно от австралиец, и 2американци живеещи там .Но пък друго си е да си дървен философ,че и природно тп,та и сам да си вярваш.16:40 29.03.2023
16 Аршлох
До коментар #9 от "Гого":
За реакцията си прав,но пък шкембе изчистено има в доста американски супермаркети.Щом се продава,значи се консумира.16:43 29.03.2023
17 незнайко
16:51 29.03.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Госあ
17:12 29.03.2023
20 Мако Наков
До коментар #9 от "Гого":
Ами мога да ти кажа един факт. Точно за Запада, понеже от доста години живея там и имам доста приятели, повече отколкото ти имаш. И, може да ти се струва невероятно, но често когато имам гости им правя шкембе, е , не точно шкембе, защото го смесвам и с телешки крак..и се избиват да набиват, както си му е редът -с оцет и чесънче..и нямат никакви скрупули. Даже съм ги научил как да си го правят в къщи и много често ми казват, че са си готвили по моя рецепта и било станало супърб...така че,,много си у грешка..ма нейсе, нали и ти са изока..17:14 29.03.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Госあ
До коментар #12 от "Констатираща":
Лабораторното месо има по малко мазнини и хормони, освен това. Скоро излезе една стания от Китай със сравнение между традиционните им свински кюфтенца от заклани животни и такива от лабораторно месо. Всички показатели при лабораторното месо са по добри. Цената пада, а от Китай заявяват че са готови за промишлено производство. Всъщност, лабораторното месо е заложено като приоритет за следващата петилетка. Ама отиди го обяснявай на неграмотните пейзани.Коментиран от #24, #31, #36
17:18 29.03.2023
23 тиририрам
17:35 29.03.2023
24 да, ама не
До коментар #22 от "Госあ":
Госあа, тук изобщо не можеш да ме убедиш! Лабораторно отгледаното в съкленица месо е като краставиците отглеждани без почва - химия, химия и пак химия!Коментиран от #25, #30
17:38 29.03.2023
25 Госあ
До коментар #24 от "да, ама не":
Аз не препирам с ГМО растенията и лабораторното месо. Времето им безапелационно ще дойде неотменимо. В момента обаче, не е абсолютно наложително, но трябва да се работи. Нон-стоп ! Лично аз бих искал да консумирам такова месо и сега само и единствено заради касапницата на животни. Но както казах, времето ще го наложи безапелационно ;)Коментиран от #27, #29
17:44 29.03.2023
26 хе хе
До коментар #3 от "ревизор":
3D не е месо, а веган заместител на месото. Нямат и право да го предлагат като месо.17:45 29.03.2023
27 ха ха ха
До коментар #25 от "Госあ":
А бе ти да не си кришнар? Или си решил да пътуваш до Марс и ще ти е по-лесно да си отглеждащ пържолите в епруветка там? Чуй се само! "Неотменимо, безапелационно, наложително..." И на не особено умните ще им стане ясно, че само така ти се иска.17:52 29.03.2023
28 Знаещ
Коментиран от #37
20:19 29.03.2023
29 Констатираща
До коментар #25 от "Госあ":
МОИТЕ ПОЗДРАВЛЕНИЯ!👏Може за някои да звучи странно и невъзможно, но развитието на науката и техниката си казват думата. Разбира се, за повечето от нас ще звучи ужасно, като сме свикнали да си хапваме мърша от убито животно, но сигурно така биха реагирали и предците ни, ако можеха да видят съвременните компютри, смартфони и други устройства, които ни дават достъп от разстояние да се виждаме и чуваме.
Само, ако малко се замислим, какво по-хубаво от това -"Хем агнето цяло, хем вълкът сит?!". Да беше приказка, нямаше да й се вярва, но щом е действителност, това ще е най-великото откритие на човечеството, което ще ни разграничи от дивите зверове. Вярвам, че ще се развие до такава степен, че да не вреди на никого. Тогава всички ще можем да си похапваме спокойно и месо, без да се просълзяваме, че зад нашето удоволствие от консумацията му, се крият ужасни страдания. Това месо може да се окаже и по-безопасно, защото в него ще липсват хормоните на стреса - адреналин и кортизол, а също и млечна киселина, които се натрупват при стреса от смъртта на животното, но за това малцина са се замисляли.
21:34 29.03.2023
30 Констатираща
До коментар #24 от "да, ама не":
Да, но и месото от животни във ферми, също е само химия, химия, защото ги хранят и тъпчат с много лекарства, хормони и изкуствени ГМО-храни. Може това месо да се окаже по-безопасно, защото няма да има заболявания, каквито могат да се развият в животните, паразити и други. То ще е по-чисто, а ако се наложи да се унищожава, заради някаква авария или замърсяване в лабораторията, поне няма да страдат живи души. До скоро си мечтаех само, че някога ще дойде по-цивилизовано време, когато кланиците ще останат като музеи на ужасите, а това скоро ще стане реалност. Радвам се, че го дочаках да го чуя, поне. За насекомите обаче, не съм съгласна. За тях се казва, че хитиновата обвивка е канцерогенна и сигурно е така. Все още не сме пригодени за тях биологически.🙂21:51 29.03.2023
31 Констатираща
До коментар #22 от "Госあ":
Да, сигурно по всички показатели или повечето от тях, това месо ще бъде по-безопасно, полезно, екологично, а и по-достъпно, но такива сме - винаги се противопоставяме на новото и затова не малко откриватели и учени от миналото са завършвали на кладата бесилката и гилотината. Това, както и желанието ни да колим животни, страстта ни към войни, чрез които разрешаваме споровете си, а и високата престъпност и алчност доказват категорично, че има още много да се развиваме духовно, за да се разграничим от другите животински видове, които в много повече аспекти са по-добри, безопасни и полезни от нас за природата.22:05 29.03.2023
32 Констатираща
До коментар #14 от "Констатиращ":
😂Може и така да се каже, та нали трябва да се развиваме в крак с времето и да еволюираме, иначе развитието на науката и техниката ще ни "затрупат". Още майка ми от детството си, не е искала да яде месо, за да не се убиват животни. Само по тази причина би трябвало да се примирим с лабораторното месо, но сигурно ще има и още много други приоритети. Разбирам, че трудно ще се приеме от повечето хора, които най-малко биха мислили за животните, при положение, че дори и за себеподобните си не мислят, а правят войни и се избиват, но трябва да се мисли за всичко и всички.22:24 29.03.2023
33 СПРАВЕДЛИВ
22:47 29.03.2023
34 А сега какво е месото ?
До коментар #2 от "шири":
Да не е по различно ? Месо блъскано с хормони и всякакви антибиотици -Отрова23:14 29.03.2023
35 бъдещето ще покаже
До коментар #10 от "Пишете":
Незнам дали ще са буболечки или след време ще минем на хапчета, като в един научнофантастичен разказ. А пък може да викат по едно две хапчета на ден, и ще си задоволен. Няма да ти трябва ни храна, ни вода през целия ден. Ще работиш като роб на новите природо г.й власт имащи в целия свет.00:17 30.03.2023
36 ОЛД
До коментар #22 от "Госあ":
Тези храни са разработвани още преди повече от век. Но най вече в Америка и Германия. Спомни си как се е появил маргарина. И кой каза, че и сега не се консумират такива продукти. Консумират се и то в доста големи количества по целия свят включително и тук в България. А в момента се правят много разработки за бъдещото им синтезиране при евентуални мисии до Марс и по отдалечени места в Галактиката и Вселената. Както и за бъдещо заселване на Луната и Марс каквато програма имат САЩ, Русия и другите страни в космическата надпревара.00:33 30.03.2023
37 Бъдещето ще покаже
До коментар #28 от "Знаещ":
Не забравяй, синтетиката променя ДНК. Изменя се генетичния код и от там следва промяна на човешкия вид. Хората ще се изменят незнам как . Дали ще е по добре или по зле бъдещето ще покаже. Има много филми и книги в тази област. Стига да ти се занимава да ги четеш и гледаш. Вярно е, че много неща от научната фантастика преди време сега са реалност и се използват масово но колко от тях са добри и колко вредят или ще окажат вредни след време не се знае. Дори съм сигурен, че след време ще се появят групи които ще съботират спасяването на човешкия вид ако се наложи.00:53 30.03.2023