Last news in Fakti

10 Декември, 2005 18:21 3 444 0

Корейски гигант

  • hyundai-
  • santa fe-
  • santa fe 2006

На 22-ри миналия месец на грандиозно шоу в южнокорейската столица Hyundai представи напълно обновения автомобил с повишена проходимост Santa Fe. Чрез него азиатският концерн възнамерява значително да укрепи позициите си в силно конкурентния през последните години сегмент на SUV-возилата. Потенциалните купувачи на обновения всъдеход пък ще бъдат изкушавани от монтирания трети ред места за сядане, значително нарасналия списък на екстрите, предлагани като базово оборудване, по-големите габарити на всъдехода и съвсем не на последно място от далеч по-привлекателния и елегантен дизайн на Santa Fe 2006.

Тоталното обновяване на корейското возило отнема на създателите му повече от две години и струва 155 милиона щатски долара. В крайна сметка обаче усилията и разходите си струват, тъй като пред публиката се изправя внушителен и изключително стилен автомобил с повишена проходимост, чието междуосие е 2 700 мм (с 80 мм повече в сравнение с предшественика), като това естествено позволява нарастването и на дължината, широчината и височината, съответно с 155, 50 и 50 мм, сравнено с настоящия боец на корейците. Съвсем закономерно цялата тази процедура се отразява изключително благоприятно на показателите простор в салона и комфорт по време на пътуване.

Специално за новото Santa Fe е разработен

дизелов

агрегат, оборудван с турбокомпресор с променлива геометрия. Работният обем на агрегата е 2.2 литра, като осигуряваната от него мощност е 153 к.с. при 4 000 об./мин., а въртящият момент е 35 кг/м при 2 000 об./мин. Горивната смес се впръсква под налягане от 1 600 бара, което пък е заслуга на инжекционната система Common-Rail от второ поколение. Целият процес се контролира и от 32-битов процесор (16-битов при предишното поколение Santa Fe). Контролното устройство за променливо завихряне и електрическият клапан за контрол на достъпа на въдуха значително повишават ефективността на процеса на горене и изгаряне, както и за драстичното намаляване на количеството отделени вредни емисии в атмосферата. Електронно управляемият клапан за рециркулация на отработените газове с водно охлаждане също спомага за постигането на изискванията, заложени в стандарта Euro IV.

Santa Fe ще се предлага и с един от двата V-образни шестцилиндрови двигатели с работен обем съответно 2.7 и 3.3 литра. Последният разполага и с всмукателен колектор с променлива геометрия и с контрол на фазите на газоразпределение. Благодарение на това агрегатът осигурява максимална мощност от 189 к.с. при 6 000 об./мин. и въртящ момент от 25.3 кг/м при 4 200 об./мин. 3.3-литровият мотор се комбинира с петстепенна автоматична скоростна кутия, докато 2.7-литровият агрегат върви в комплект с петстепенна механична трансмисия или четиристепенен автоматик.

Работата на междуосовия диференциал при новия Santa Fe се управлява от специално разработена електронна

система

обезпечаваща постоянен контрол върху разпределението на въртящия момент. Естествено, предвиден е и режим за каране в пресечена местност, когато въртящият момент се разпределя поравно между предната и задната ос. Съществено преработено е и шасито на Santa Fe 2006 - при новака то гарантира плавност и комфорт на возията, съответстващи на удобна лимузина. На първо място обаче промените ще бъдат почувствани от пасажерите на задните места, тъй като двулостовото окачване от стария модел в случая е заменено с многолостово, което драстично снижава шумовете и вибрациите.

Сериозно внимание от страна на конструкторите е отделено и на сигурността и безопасността. Изключително добро впечатление прави спирачната система. Последната разполага със съединени 9-10-инчови вакуумни усилители, които гарантират превъзходно и добре контролирано спирачно усилие. Серийно монтираните ABS и ESP допълнително повишават безопасността и управляемостта на автомобила при сложни условия на пътя. При новото Santa Fe освен с два еърбега отпред шофьорът и неговият спътник разполагат и със странични такива. За пътниците зад тях пък са предвидени въздушни завеси.

Официалната световна премиера на корейския SUV ще се сътои в рамките на изложението в Детройт, което традиционно ще стартира в първите дни на януари следващата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА