Last news in Fakti

7 Май, 2005 15:46 3 785 0

Всесезонник

  • land rover-
  • land rover freelander-
  • land rover freelander td4 2.0 s

На мнозина от почитателите на най-малките всъдеходи не им харесва определението "паркетни". Всъщност, ако трябва да се сравнява с истинските off-road машини, най-малкият клас на колите с повишена проходимост отстъпва доста. Ако обаче ги сравним с леките универсали ще разберем наистина достойнствата на този така популярен в Европа сегмент. Всъщност в 90% от случаите, когато на човек му се наложи да "слезе" от асфалта, му е необходим повишен клиренс и въртящ момент, който да се предава на четирите колела. Разглежданият от нас автомобил е изразен представител именно на такива четириколесни - коли с повишена проходимост и предаване 4х4, които са оптимален вариант за всеки сезон. Сега у нас е на ход обновеният вариант на популярния Freelander, който вече е оборудван с "фирмените" предни светлини и се отличава със стил и прецизност на управлението. Тестът, който направихме бе на дизеловата, четирицилиндрова версия. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Вече споменахме, че приемствеността от по-големите събратя на Freelander е ясно изразена, най-вече в предната част. Ръбестите форми, наследство от Range Rover присъстват и тук, макар и в по-"софт" вариант. И въпреки че болшинството малки всъдеходи не са способни на подвизи, когато напуснат асфалта и стъпят на пресечена местност, то не е лошо поне да изглеждат убедителни. В това отношение "Британецът" превъзхожда значително преките си конкуренти. С Freelander може да поспори единствено Nissan X-trail. Грубоватите форми на екстериора контрастират отлично с големите нови фарове. Радиаторната решетка, също е стилна и завършва "страшната муцуна" на "Всесезонникът". Задните светлини пък не са "качени" високо горе, като по този начин във всъдехода не е внедрена една от модерните напоследък новости в автомобилостроенето, но пък от друга страна са запазени фирмените черти.

Интериор

Като цяло моделът е доста по-нисък и къс от флагмана на Land Rover. В салона обаче това почти не се усеща. Силно скосеното предно стъкло и напречно разположеният двигател отварят простор за водача и пътника до него. Арматурата е абсолютно симетрична, което напомня за британския произход на автомобила, също както и лостчето за отваряне на предния капак, което е разположено пред дясната врата в краката на пасажера. По британските стандарти дизайнът на интериора е направо лекомислен, но всъщност се оказва доста практичен, а и изработката е на ниво. Грижата на Land Rover за индивидуалността на всеки клиент изглежда продължава да е от първостепенна важност.

Списъкът от допълнителни аксесоари, с които може да се обзаведе Freelander съдържа доста позиции. Интерес представлява петата врата. Тя, освен че се отваря настрани е снабдена с опция (влизаща в базовото оборудване) чрез която посредством бутон между предните две седалки задното стъкло се сваля напълно. По този начин и при свалени и останалите четири стъкла се получава нещо като кабриолет с тента - решение само по себе си доста нестандартно, но особено практично за излети сред природата. Иначе багажникът не е голям, но е функционален, задната седалка е делима, като освен това е просторна и удобна дори и за трима пасажери. Всички врати (включително и петата) са снабдени с всевъзможни "джобчета" и ниши. В заключение може да се каже, че интериорът се характеризира с простота, функционалност и прецизно качество на изработка.

Двигател и ходови характеристики

Дизеловият четирицилиндров турбо мотор, с който бе оборудван автомобила впечатли с доускорение, ниско ниво на шум и вибрации, както и с отлична тяга на малки обороти. Този двигател е наследство от третата серия на BMW, притежава мощност 112 к.с. и се характеризира с един единствен недостатък. Преди оборотите да достигнат 2 000 ускорението е меко казано невпечатляващо. След това обаче турбокомпресорът взима нещата в свои ръце и всичко си идва на мястото. Т.нар. турбо-дупка е осезаема, което е още един лек недостатък на иначе отличния баварски дизелак.
Въртящият момент преминава през петстепенна механична трансмисия и задвижва предните колела. При загуба на сцепление обаче вискомуфа включва напълно автоматично задния мост. Единствената по-интересна особеност на силовото предаване е т.нар. Hill Descent Control (HDC). Системата позволява уверено спускане по силни наклони с автоматично ограничена на 9 км/ч скорост. Окачването е поносимо твърдо и не е предпоставка за дискомфорт.

В пресечена местност всъдеходчето се държи абсолютно адекватно. По-интересното обаче е, че и на магистрала Freelander не отстъпва на автомобилите с по-нисък център на тежестта. Оптималната скорост на асфалт е 140 км/ч., което е доста добър показател за всъдеход от този клас.

Цена

Средна за класа, която обаче напълно отговаря на качеството на продукта. Освен това проходимостта на новия Freelander е доста над средната за класа, функционалността, икономичността и динамиката също не са за пренебрегване.

Land Rover Freelander TD4 2.0 S
Плюсове
1.Британският "паркетен джип" се отличава със стил и прецизност.
2. Силно скосеното предно стъкло и напречно разположеният двигател отварят простор за водача и пътника до него.
3. Интериорът се характеризира с простота, функционалност и прецизно качество на изработка.
4. Дизеловият четирицилиндров турбо мотор, с който бе оборудван автомобила впечатли с доускорение, ниско ниво на шум и вибрации, както и с отлична тяга на малки обороти.
5. Проходимостта на новия Freelander е доста над средната за класа, функционалността, икономичността и динамиката също са на високо ниво.
Минуси
1. Преди оборотите да достигнат 2 000 ускорението е меко казано невпечатляващо.
2. Т.нар. турбо-дупка е силно осезаема, което е още един лек недостатък на иначе отличния баварски дизелак.
3. Задните светлини не са "качени" високо горе, като по този начин във всъдехода не е внедрена една от модерните напоследък новости в световното автомобилостроене.

 

Land Rover Freelander TD4 2.0 S
Технически характеристики
Двигател
Четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 951 куб. см.
Максимална мощност
82 Kw/112 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
260 Нм при 1 750 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
10.0: 1
Маса на единица мощност
15.1 кг/к.с. (20.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 437
1 809
1 708
Междуосие
2 557
Маса, кг

1 693

Допустимо натоварване, кг
525
Обем на багажника,л.
540 - 1 320
Вместимост на резервоара, л
59

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

9.1 л/100км
6.2 л/100км
8.6 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
13.2
Максимална скорост
160 км/ч.
Гуми
195/80R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 60 583

 

Базово оборудване
ABS+EBD, ETC - електронен тракшън контрол на четирите колела, HDC - система за контрол при спускане на големи наклони, асиметрично делима задна седалка, осветление в багажника, ел. странични огледала, електронен имобилайзер, предни и задни ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, регулируем по височина и в дълбочина волан, сервоусилител на волана, оборотомер, трета стоп светлина, вградена антена, тонирани стъкла, кожен волан, две предни въздушни възглавници, диагонално разоположени усилващи греди във вратите, климатик, аудио CD-система + шест високоговорителя, лети джанти, калобрани и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Land Rover Freelander TD4 2.0 S
АЛТЕРНАТИВИТЕ
BMW X3
Работен обем
1 995 см3
Мощност

100 кВт/150 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
330 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4565/1853/1674
Ускорение
10.2 сек
Максимална скорост
198 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.6 л/100 км
5.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
62 900 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
NISSAN X-TRAIL
Работен обем
2 184 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4510/1765/1665
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
180 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.0 л/100 км
6.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
59 262
ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно
TOYOTA RAV 4
Работен обем
1 995 см3
Мощност

85 кВт/116 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
250 Нм
при об/мин 1 800 - 3 000
Габарити, мм
4265/1785/1715
Ускорение
12.1 сек
Максимална скорост
171 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.9 л/100 км
7.1 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
59 074
ASB
серийно
Еърбег, 8 бр.
серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА