Урбанизацията и все по-натоварения автомобилен трафик в големите градове в Европа превърна субкомпактните возила в предпочитано превозно средство за доста хора. Компаниите реализират отлични продажби, като тенденциите към увеличаване на търсенето на подобни автомобили стимулира допълнително производителите да търсят все по-атрактивни предложения, които да печелят клиенти. Така например, френско-японската тройка Peugeot-Citroen-Toyota, направи изключително силен дебют по време на изложението в Женева, където дебютираха моделите 107, С1 и Aygo. За да не остане по-назад от конкуренцията, друг френски гранд - Renault, също изкара силен коз на пазара. Той носи названието Zoe и определено има с какво да ви впечатли. Освен това возилото се “ражда” след внимателен статистически
анализ
направен от компанията-производител, който показва, че в повечето европейски държави в един автомобил се возят средно 1.4 души, или по-друг начин казано, рядко в една кола присъстват повече от двама пасажери. При това положение е очевидно заключението, че задните седалки не се използват много често, но въпреки това не е и много изгодно да бъдат “отхвърлени” изцяло, тъй като винаги съществува възможността да повозите и трети приятел донякъде. По тази причина от Renault намират истинско Соломоновско решение, като запазват възможността за пътуване на повече от двама пасажери, но и максимално оптимизиране на габаритите и вътрешното пространство. В крайна сметка в салона на Renault Zoe се появява само една седалка отзад, разположена непосредствено зад спътника на водача. Зад шофьора пък е предвидено празно пространство, което да бъде използвано за превоз на товари. Подобно решение се оказва изключително удачно, тъй като не само се избягва чувството за липса на пространство, присъщо на този клас возила, но и пътникът отзад пътува изключително комфортно на цяла, пълноценна седалка с достатъчно място и за долните крайници.
Освен всичко това салонът е високофункционален, като позволява всякакви вариации, за да бъде винаги в помощ на собственика на Renault Zoe. Седалките се регулират във всички посоки, а демонтажът им се извършва за секунди. Голяма помощ оказва и електронната система, която “командва” всеки един детайл от оборудването на интериора. Само с помощта на едно копче и бордовия компютър шофьорът упрявлява седалките, музиката, осветлението, страничните огледала и огледалото за задно виждане. Също толкова
напредничави
решения са използвани и при конструирането на вратите на Renault Zoe. От лявата страна е монтирана конвенционална врата предвид факта, че там достъпът е разрешен само за един човек - водача. От дясната страна обаче се залага на електрическа плъзгаща се врата, която открива удобен и безпроблемен достъп до целия салон на автомобила, което е особено полезно, ако ви е отредено да се повозите на седалката отзад. Друг интересн момент е този, че при отварянето на която и да е от двете врати, стъкленият покрив около нея се повдига, така че да не се получи случайно съприкосновение между него и главата ви.
На настоящия етап (концептуален) Renault Zoe е оборудван с 1.2-литров турбоагрегат, който гарантира мощност от 100 к.с. и въртящ момент от 145 Нм при 3 000 об./мин. Задвижването идва от предните колела, като в оборудването място намира и петстепенна секвенциална скоростна кутия.
Станислав Гавазов
30 Април, 2005 18:15 1 544 0
Надпревара
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА