"Сурово сърце да всели Вотан (върховен едноок бог в скандинавската митология) в моите гърди", се казва в една стара скандинавска сага. Тези думи, изтръгнали се от душата на гордия викинг, с пълна сила са достоверни и днес, при това и когато говорим за автомобили. Шведите от Volvo интегрираха в най-големия си SUV нов V-образен осмак, който притежава мощност 315 к.с. и вече е реална конкуренция на именитите немски луксозни автомобили с висока проходимост. Въпреки обстойният тест, който екипът ни направи е трудно да обрисуваме усещането от това да си господар на пътя. Всъдеходът има и недостатъци, но те са нищожни и трудно откриваеми. По традиция ще започне разглеждането на автомобила отвън навътре, но този път ще наблегнем на новото "сърце" - или иначе казано компактният осемцилиндров напречно разположен агрегат.
Екстериор
Акцентите са поставени върху новите осемнадесетцолови джанти, придаващи солидност и допълнителна доза агресия. Страничните лайсни и дръжки на вратите, издържани в цвета на купето и графитено-сивата предна решетка имат за цел да придадат повече лукс на ефектния дизайн на всъдехода. Хромираните нови двойни ауспуси са още една черта, отличаваща флагмана от по-маломощните му събратя. Като изключим тези промени и емблемите V8, разположени на решетката, петата врата външният вид е същият, познат ни отпреди, който обаче съвсем не е изгубил актуалност.
Интериор
Модификацията V8 е снабдена с високо ниво на оборудване, като екстрите допринасят за един изключителен комфорт по време на дълги пътувания. Двузоналният климатроник, коженият салон и ефектната аудио уредба са само част от стандартните опции. Воланът е компактен и удобен, а уредите са изключително информативни. Те са компилация от аналогови и електронни, като първите са преобладаващи. Цифровите дисплеи са интегрирани в аналоговите циферблати, като основните прибори са съсредоточени пред водача. Масивната средна конзола е разположена под ъгъл спрямо таблото, а множеството бутони по нея са удобни за навигация и не отвличат вниманието на водача от пътната обстановка. Вторият ред седалки е просторен, дели се на три части и предлага лесен достъп до допълнителните две кресла, намиращи се в багажното отделение.
Както може би се досещате товарният отсек е изключително голям и функционален, а обемът му зависи от разгънатите седалки. Като цяло XC 90 V8 предлага простор, комфорт и подобаващ за цената си лукс.
Двигател и ходови характеристики
Най-силната черта на новото Volvo XC90 V8 е успешното съчетание между мощния двигател, новата, шестстепенна, автоматична трансмисия и AWD системата с технологията Instant Traction, която оптимизира сцеплението при мокър път. Напречно монтираният двигател спомага за използването на предните зони на програмируема деформация и по този начин - за избягването на компромисите по отношение на безопасността. Всъщност агрегатът е разработен с помощта на японците от Yamaha и на практика се представлява от два куплирани в общ блок четирицилиндрови двигателя, разположени под ъгъл 60 градуса. Дисбалансът, който се получава като естествено следствие от 60-градусовата, V-образна конфигурация между двата реда цилиндри се избягва чрез въртящ се в обратната посока, балансиращ вал. Така конфигуриран двигателят впечатлява с огромна мощ и най-вече с перфектно доускорение. Фирменитте данни относно ускорение от 0 до 100 км/ч сочат 7.3 секунди. Нашето измерване показа резултат 7.9, който предвид стандартните отклонения във всички скоростомери потвърждава резултатите дадени от производителя. За да се увеличи въртящият момент при ниски обороти е монтиран един клапан във всмукателния колектор, който е затворен до достигане на 3200 об./мин. При този режим на работа, въздушният поток между двата реда цилиндри е прекъснат, което създава по-широка и по-равномерна крива на въртящия момент. Още един интересен факт е, че левият ред цилиндри е изместен с половин цилиндър напред спрямо десния ред, за разлика от нормалната практика в автомобилостроенето. Така, двигателят може да се вмести перфектно в общата структурна система от греди на XC90.
Скоростната кутия също е нова, шестстепенен автомат е и поразява с изключително плавното превключване на предавките. Именно през нея се предава въртящият момент и на четирите колела. Системата се нарича AWD, която обаче при V8 е оборудвана и със системата Instant Traction. Тази нова технология подобрява бързината на старта и оптимизира сцеплението при хлъзгави повърхности. Тя е разработена от шведската компания Haldex. Единственият недостатък, който екипът ни успя да открие са гумите Continental Adventure Contact, които са неудачни за разкаляни терени в пресечена местност.
Цена
SUV със седем места, позволяващ ползването на ДДС като данъчен кредит, високо ниво на безопасност, качество на управление, сравнимо с това на лек автомобил и изключителни динамични характеристики. Това са само част от предимствата на XC90 V8. За тези привилегии трябва да се бръкнете по-дълбоко, но в сравнение с алтернативите цената е в рамките на нормалното.
Volvo XC90 V8
|
Плюсове
|
1. V-осмакът на шведите е компактен, мощен и с впечатляващ момент. 2. Шестстепененият автомат поразява с изключително плавното превключване на предавките. 3. Instant Traction технологията подобрява бързината на старта и оптимизира сцеплението. |
Минуси
|
1. Гумите Continental Adventure Contact са неудачни за разкаляни терени в пресечена местност. |
Volvo XC90 V8
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен осемцилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
4 414 куб. см.
|
Максимална мощност
|
232 Kw/315 к.с. при 5 850 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
440 Нм при 3 900 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.4: 1
|
Маса на единица мощност
|
6.5 кг/к.с. (8.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 798 1 898 1 743 |
Междуосие
|
2 857
|
Маса, кг
|
2 046
|
Допустимо натоварване, кг
|
725
|
Обем на багажника,л.
|
249 - 1 837
|
Вместимост на резервоара, л
|
70
|
Разход на гориво: |
19.3 л/100км
10.5 л/100км 13.3 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
7.4
|
Максимална скорост
|
210 км/ч.
|
Гуми
|
235/65R18 V
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 138 064 |
Базово оборудване
|
ABS, DSTC, EBA, EBD, RSC - система против преобръщане на автомобила, нивомат, антиприплъзваща конструкция на седалките, въздушни възглавници за трите реда седалки, пиротехнически механизми на всички предпазни колани, трета стоп светлина, датчик за външна температура, ел. регулируеми и отопляеми странични огледала, предни фарове за мъгла, електронен имобилайзер, централно заключване с дистанционно управление, аларма, двузонален климатроник, борд компютър, кожен волан, тонирани стъкла, алуминиева декорация в купето, лети джанти, кожен салон, сгъваеми задни седалки и на двата реда, CD-аудио система + усилвател и 9 тонколони, биксенонови светлини, ел. регулируема шофьорска седалка, електрохроматично централно огледало, сензор за дъжд, ел. стъкла, управление на аудио системата от волана, релси на тавана и др.
|
Гаранция
|
Две години международна гаранция без ограничение на пробега.
|
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
Volvo XC90 V8
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW X5
|
|
Работен обем
|
4 398 см3
|
Мощност
|
235 кВт/320 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
440 Нм
при об/мин 3 700 |
Габарити, мм
|
4667/1872/1707
|
Ускорение
|
7.0 сек
|
Максимална скорост
|
210 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
18.2 л/100 км 10.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
149 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PORSCHE CAYENNE
|
|
Работен обем
|
4 511 см3
|
Мощност
|
250 кВт/340 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
420 Нм
при об/мин 2 500 - 5 500 |
Габарити, мм
|
4780/1930/1700
|
Ускорение
|
7.2 сек
|
Максимална скорост
|
242 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
20.9 л/100 км 11.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
142 761
|
ASB+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLKSWAGEN TOUAREG
|
|
Работен обем
|
4 172 см3
|
Мощност
|
228 кВт/310 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
410 Нм
при об/мин 3 000 |
Габарити, мм
|
4754/1928/1726
|
Ускорение
|
8.2 сек
|
Максимална скорост
|
218 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
20.3 л/100 км 11.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
122 051
|
ASB+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА