Last news in Fakti

16 Април, 2005 12:22 6 569 10

Отличен три

  • bmw-
  • bmw 320d

По принцип цифровото изражение на оценката среден е 3. Сега обаче ще стане дума за един парадокс - новата трета серия на BMW, намираща се в средния автомобилен клас, всъщност е с успех доста над средния. Във всичките є варианти това е една кола, бързо превръщаща се в мечта за голяма част от правоспособните водачи на МПС. Всъщност много от тях желаят автомобил, който да е едновременно бърз, с агресивен вид, и в същото време да предлага комфорт и функционалност. Съгласете се, че това съчетание не се среща често, но все пак има такива четириколесни. Когато заговорим за марката BMW, независимо за кой модел, няма начин да не споменем думички като динамика, скорост, агресивен вид и т.н. Баварският колос отдавна е доказал, че е един от лидерите в създаването на “резачки” от различен калибър. В нашия случай иде реч за съвсем нов седан от средния клас с бъбрековидна радиаторна решетка и с доста различен външен вид, който въпреки всичко и предвид синьо-бялата емблема няма как да не изглежда “злобно”. Настъпите ли педала на газта до край “тройката”, та била тя и дизелова, би могла да покачи доста нивото на адреналин в кръвта Ви. Не случайно точно тази марка е една от визитните картички на финансово симпатичните господа със склонност към екстремни изживявания. Както вече стана ясно, ще си говорим за новата трета серия на BMW, носеща индекс E90 и по-точно за модификацията 320d.

Екстериор

Първото, което се набива на очи са новите предни светлини. Те следват линията, която започна да се налага от по-големите 5-та и 7-ма серии и се характеризират с екстравагантни биоформи. Те са смесица между традиционните за модела четири "очи" и иновативно гладко стъкло, което ги покрива. Между тях е разположена задължителната бъбрековидна радиаторна решетка, която обаче особено в горния си край е силно стилизирана. Предната броня се слива с тази решетка, като освен това впечатлява и с ефектен въздухозаборник, разделен на три части. Различията с предишната "тройка" са доста. При Е90 всеки детайл е "пипнат" и се характеризира със странен релеф, в който присъстват и заоблени форми и подчертано изсечени черти. Това придава едновременно стилен и "мускулест" вид на новата "тройка". Освен това трябва да признаем, че иновацията изглежда доста по-елегантно и екстравагантно, отколкото спортно. Основният недостатък при екстериора е коренно променената визия, която не се харесва на по-консервативно настроените привърженици на синьо-бялата емблема.

Интериор

Когато отворите вратата на компактния седан, ще останете доволно удивени от лукса, който струи от интериора. Всички елементи са “пипнати” почти до съвършенство. И да търсите, няма да забележите евтина пластмаса или груба дамаска. Компактната средна конзола не се набива на очи. Тя е доста екстравагантна, но същевременно стилна. Приборите, са компилация от аналогови и електронни, информативни са и не отвличат вниманието на водача от пътната обстановка. Седалките са снабдени с доста регулировки, умерено големи и твъдрди са, но предлагат отлична ергономичност. Разстоянието за краката на водача и пасажера до него е достатъчно, но отзад е по-тесничко в сравниние с пространството при някои от основните алтернативи. От функционална гледна точка е интересен фактът, че въпреки концепцията седан, облегалката на задната седалка е делима и се сваля напред - факт, увеличаващ значително товарния отсек. Екстрите също предполагат принадлежност към горния сегмент на средния клас.

Сравнително малкият волан е ергономичен и информативен. Като цяло интериорът е просторен, функционален и впечатлява с новаторски дизайнерски решения. Три селекции на интериора се предлагат в BMW Серия 3. Elegant предлага комбинация от бежова кожа с интериорни лайсни от орехово дърво. Селекция Modern създава чиста спортна естетика, с комбинация плат-кожа в антрацит, с интериорни лайсни “Титан”. Най-елементарната селекция Classic на свой ред предлага хармония от гладък плат в сиво с интериорни лайсни от полиран алуминий.

Двигател и ходови характеристики

Ново поколение common-rail система инжектира прецизно премерени дози нафта в горивната камера с налягане 1600 бара, извличайки максимална ефективност и предлагайки по-мека работа. Четирицилиндровият дизелов агрегат се нуждае от по-малко от 6 литра гориво за 100 км и достига максимална скорост едва при 2000 об./мин. И въпреки това е достатъчно отзивчив, за да изстреля BMW 320d от 0 до 100 км само за 8,3 секунди. С кратко движение на скоростния лост предавките се сменят прецизно. Съединителят се намесва решително и пренася силата върху задните колела. В комбинация с огромния въртящ момент на двигателя серийната шестстепенна механична трансмисия предлага още повече мощ, динамика и не на последно място икономичност.

Предната алуминиева ос с двойно шарнирно захващане е с 30% по-леко спрямо обикновената ос, изработена от стомана. Това намалява товара на предната ос, което се усеща в прецизното и подвижно маневриране на автомобила. Като се има предвид, че BMW, както и Mercedes-Benz все още държат на задното предаване, сме длъжни да отбележим прогреса при задното окачване на новата трета серия. Задната ос е петраменна, като нейният олекотен и високо-якостен дизайн осигурява изключителна еластичност и кинематика, което до голяма степен компенсира недостатъците на задното предаване.

Цена

Автомобилите със синьо-бяла емблема винаги са били скъпи. Новата “тройка” не прави изключение. Освен имидж обаче ще получите качество, динамика и прословутата немска прецизност.

BMW 320d (E90)
Плюсове
1. Отлична сглобка, както на екстериорните панели, така и на детайлите от салона.
2. Двулитровият дизелов двигател е динамичен и същевременно икономичен и безшумен, като се характеризира с перфектно доускорение.
3. Шестстепенната механична трансмисия е идеално пасната към мотора.
Минуси
1. Противоречив дизайн.
2. По-малко място в задния пасажерски отсек.

 

BMW 320d (E90)
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
два клапана на цилиндър
Работен обем
1 995 куб. см.
Максимална мощност
120 Kw/163 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
340 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
17.0: 1
Маса на единица мощност
9.1 кг/к.с. (12.4 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 520
1 817
1 421
Междуосие
2 760
Маса, кг

1 490

Допустимо натоварване, кг
445
Обем на багажника,л.
460
Вместимост на резервоара, л
60

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

7.8 л/100км
4.5 л/100км
5.7 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
8.3
Максимална скорост
225 км/ч.
Гуми
205/55R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 58 900

 

Базово оборудване
ABS, DSC - динамичен контрол на сцеплението, CBC - контрол на спиране в завой, DBC - динамичен контрол на спиране, вентилация на резервоара с активен въглероден филтър, саморегулируем съединител, серво усилител на волана, индикатор за износени накладки, анти ролбари, предни и задни ел. стъкла, автоматична интериорна светлина с постепенно изгасване, светлина в бъгъжното отделение, кожен волан регулируем по височина и в дълбочина, двоен клаксон, регулиране на основните светлини от мястото на водача, трета стоп светлина, индикатор за спукана гума, шест въздушни възглавници, ISOFIX система, централно заключване с дистанционно управление, електронен имобилайзер, борд компютър, оборотомер, CD аудио система + шест високоговорителя и интегриарна антена, заключваща се жабка и др.
Допълнително оборудване
Автоматична трансмисия ...................4 148
Лети джанти ........................................1 214
Ел. шибедах ........................................1 924
Ксенонови светлини ..........................1 173
Климатроник .......................................1 517
Боя металик .......................................1 208
Кожен салон .......................................3 481
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

BMW 320d (E90)
АЛТЕРНАТИВАТА
AUDI A4
Работен обем
1 896 см3
Мощност

96 кВт/130 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
285 Нм
при об/мин 1 750 - 2 500
Габарити, мм
4548/1772/1428
Ускорение
9.9 сек
Максимална скорост
207 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.4 л/100 км
4.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
53 298 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
OPEL VECTRA
Работен обем
1 994 см3
Мощност

74 кВт/100 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
230 Нм
при об/мин 1 500 - 2 500
Габарити, мм
4596/1798/1460
Ускорение
13.0 сек
Максимална скорост
192 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.9 л/100 км
4.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
41 845 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
PEUGEOT 407
Работен обем
1 997 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4676/1811/1445
Ускорение
11.0 сек
Максимална скорост
208 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.7 л/100 км
4.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
42 657 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 лютеница

    6 11 Отговор
    "недостатъците на задното предаване"? естествено, производители като МБ, БМВ, порше, ферари, остин мартин, бентли... те са ретроградни и не могат да направят свестна кола. виж поло, фиеста, корса авео и др - те са връх в автомобилната индустрия, и освен тва са С ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ- невероятна надеждност и комфорт, истинска иновация
  • 2 BMW

    5 2 Отговор
    abe lutenica ,karai si umrqlata fiesta 45 konq i ne se zanimavai s BMW-ta hahahah mn si sme6en :D
  • 3 xa

    4 0 Отговор
    Rofl ... Корса,Фиеаст,Авео... айде вземи направи едно и-нет проучване в google ,няма да ти отнеме мн. време.Току виж си научил нещо за: Качество,Конфорт и надеждност... п.с. BTW... стегни се малком, тва гореизброените въобще автомобили ли са?Мислех ,че са неуспешни опити за голф количка....
  • 4 black devil

    6 1 Отговор
    lutenica ti lut brat nama sportna rasova kola sas predno ili e sas zadno ili 4x4 ne6tasnik
  • 5 black devil

    3 1 Отговор
    lutenica ti si lut brat nqma sportna rasova kola sas predno ili e sas zadno ili 4x4 ne6tasnik
  • 6 BMW MANIQ

    6 0 Отговор
    abe vie ste mnogo tapi be ko go pluete 4oveka ne vijdate li 4e v izkazvaneto mu ima samo sarkazam egati glupacite a BMW vinagi i navsqkade 6te si ostane N1 osobeno pak ot kam dizelovi dvigateli sa nenadminati koito kot iska da mi govori tezi sme6ni koli4ki opel vw audi pejo reno mazda a 6tqh da zabravq za FORD i vsqkvi podobni imat o6te mnooooogooooooo hlqb da qdat dokato se priblijat do BMW
  • 7 Мазней

    2 0 Отговор
    Az puk nqkude 4etoh, 4e Bmw 6teli da pravqt koli s predno!? Nqkakva nova pazarna strategiq za borba s krizata. Dano ne minat i te izcqlo na predno 6toto 6te e kofti! Peace.
  • 8 plamen

    3 1 Отговор
    BMW mnogo otdavna imat koli s predno ama te varvqt 4x4 ili ina4e kazano predno i zadno no tazi sistema nare4ena xdrive ne e za vseki imam v predvid 4e prosto e dosta po skapa ot ostanalite modeli na BMW koito sa samo s zadno tq e za hora s po golemi finansovi vazmojnosti karal sam BMW 330D 204 KONQ XDRIVE prosto edin unikalen avtomobil naistina unikalen koito e sa4etal mo6tnost ikonomi4nost i stabilnost v edno cqlo zatova karaite BMW i nikoga nqma da smenite markata BMW FOREVET
  • 9 plamen

    4 1 Отговор
    BMW mnogo otdavna imat koli s predno ama te varvqt 4x4 ili ina4e kazano predno i zadno no tazi sistema nare4ena xdrive ne e za vseki imam v predvid 4e prosto e dosta po skapa ot ostanalite modeli na BMW koito sa samo s zadno tq e za hora s po golemi finansovi vazmojnosti karal sam BMW 330D 204 KONQ XDRIVE prosto edin unikalen avtomobil naistina unikalen koito e sa4etal mo6tnost ikonomi4nost i stabilnost v edno cqlo zatova karaite BMW i nikoga nqma da smenite markata BMW FOREVER
  • 10 !

    2 2 Отговор
    tolkos ste vmania4eni v teq bmw-ta kato vi haresvat hvalete gi,no ne oplyvaite i drygite ! ! tragnali tyka 15 godishni da si izkazvat mnenieto deto ne sa vijdali bmw pak hal haber si nqmat ot voziq ikonomi4nost stabilnost...