Last news in Fakti

7 Януари, 2006 08:48 2 052 0

Свеж полъх

  • volkswagen-
  • passat coupe-
  • golf suv-
  • golf variant

През последните дни стана ясно, че първият наистина много сериозен конкурент на щутгарския атлет CLS отново ще бъде с германски адрес, само че във Волфсбург. Изкусителната примамка е дело на Volkswagen и ще се нарича Passat Coupe. Появата на красавеца с четири врати се очаква през 2008 година, а дванадесет месеца по-рано би трябвало да дебютират другите две изненади на концерна - Golf SUV и Golf Variant.

Passat Coupe

Лускозното купе на VW е натоварено от създателите си с повече от отговорна задача, тъй като на новака ще му се наложи да се бори с утвърден противник, който освен всичко друго вече е на път да си завоюва позицията на класик и образец в жанра. Добрата новина за волфсбургци в случая обаче е, че тяхното оръжие наистина разполага с впечатляващ потенциал и ярка идентичност. Така например конструкторите и дизайнерите от VW противопоставят на тежкарския фасон на CLS подчертано динамичния и агресивен вид на Passat Coupe. Докато щутгарският диамант блести със своите мощни пропорции, допълнително подсилени от специфичната дъгообразна форма на автомобила, то волфсбургската перла хваща окото със скосените си и издължени линии, които определено внушават усещането не само за лукс и престиж, но и за солидна доза спорт. Някои критици побързаха да обвинят майсторите на “народния автомобил”, че габаритите на купето, както и самите преходи между отделните части на каросерията на атлета, са напълно идентични с тези на лимузината, но подобни забележки едва ли имат основание.

Тяхното опровержение става възможно благодарение на добрата дизайнерска намеса във Volkswagen, където с няколко умели ефекта намират път към сърцата на клиентите. Така например масивната радиаторна решетка, позната от лимузината е с много по-стеснен профил, за да отстъпи място на издължените “присвити очи”, които дори заемат част от двата предни калника. Като цяло визията на предница в солидна степен е подчинена на стила “а ла Golf R32”, което се оказва силен ход. В задната част пък доминират повече елементи познати от лимузината Passat - решение, спомагащо за получаване на хармонично единство между лукс, класа и усещане за динамика. Скосението отзад обаче е чувствително по-голямо, което няма как да не се отрази на пространството в салона и на обема на багажника. Докато при лимузината то е 565 литра, Passat Coupe ще разполага с по-малко от 500... Така или иначе обаче, от дизайнерска гледна точка жертвата си заслужава, още повече, че въпреки стесненото пространство на втория ред места за сядане в удобните кресла двама пътници ще се радват на подобаващ разкош. По отношение на оформлението на кокпита показаният от VW прототип пресъздава детайлите от серийната лимузина Passat, но от компанията обещават, че до 2008 година атлетът ще се сдобие с изцяло ново арматурно табло, което ще бъде изработено от много по-качествени материали и ще бъде по-спортно ориентирано.

Освен всичко друго Passat Coupe ще громи CLS и с по-голяма икономичност. На клиентите ще се предлага голямо разнообразие от четири- и шестцилиндрови агрегати. Базовата модификация на модела ще бъде оборудвана с новия турбокомпресорен четирицилиндров двигател TSI, който “изстисква” от работен обем 1.4 литра впечатляващата мощност от 170 к.с. Топверсията пък ще разполага с GTI-двигателя, познат от Golf, който предлага 200 к.с. В процеса на серийно производство на модела ще започне монтирането и на 3.6-литров VR6, генериращ 280 к.с. Естествено сериозно е помислено и за привържениците на дизеловото гориво. Последните могат да избират между двулитров TDI с мощност 140 или 170 к.с.

Друга силна характеристика във визитната картичка на Passat Coupe ще бъде и неговата цена, която за базовата модификация се очаква да бъде под 30 000 евро, което е приблизително два пъти по-малко, от 56 028-те евро, с които трябва да се разделите, за да се превърните в горд собственик на Mercedes-Benz CLS 350.

Golf SUV

ще бъде пък още по-изгодна инвестиция и от купето със своята цена от 25 000 евро. Компактният офроудър ще се включи в моделната гама на компанията най-късно до средата на следващата година. По отношение на окачването и ходовата част возилото в голяма степен използва като донор далеч по-големия си събрат Passat, въпреки че с дължината си от 4 400 мм стои по-близко до Golf (4 200 мм), отколкото до лимузината (4 700 мм). От грамадата Touareg пък го делят 350 мм. Впрочем приликата с последния е доста трудно осъществима, тъй като двата автомобила са съвършено различни дори и визуално.

По отношение на интериора от пръв поглед се разпознава дизайнерското въздействие на Golf Plus. Дори неговата петместна конфигурация на салона е пресъздадена напълно при новия компактен SUV. Едва ли обаче дебютантът би могъл и да разполага с повече места за сядане, тъй като монтирането на системата за перманентно задвижване на четирите колела с кардан и Haldex-диференциал изисква доста пространство. За сметка на това пък товарният отсек е с обем от 510 литра, като по този показател SUV-ът на Volkswagen би могъл да мери сили с вече утвърдени имена в този пазарен сегмент.

Всъщност системата 4х4 няма да бъде задължителна за компактния автомобил, тъй като той ще се предлага и във вариант със задвижване само на предните колела. В този случай няма да се предвижда монтирането на устройства, които да повишават проходимите свойства на новака.Иначе клиентите ще могат да избират между механична скоростна кутия и разработената специално от Volkswagen трансмисия с двоен съединител DSG. По отношение на двигателите най-вероятно ще се гласува доверие на новия 1.4-литров TSI, който гарантира 170 к.с. и на двулитровия TDI при дизелите с мощност 140 к.с. Засега няма яснота относно евентуалното използване на 3.6-литровия VR6, предлагащ 280 к.с.

Към настоящия етап в пълна тайна е забулено и названието, с което новият компактен офроудър ще дебютира на пазара. Спряганите за момента имена Marrakesch и Beduin според запознати с новините от кухнята на концерна са малко вероятни да влязат в реална употреба.За разлика от названието на SUV-а обаче, пазарният дебют на

Golf Variant

е повече от ясен. Очаква се събитието да се случи през пролетта на следващата година, като при направата му са отчетени всички традиции на коцерна в този жанр и последните пазарни тенденции. Освен това от Volkswagen обещават комбито да бъде оборудвано с динамични, но и доста икономични двигатели. Клиентите ще могат да избират между познатите вече бензинови мотори с мощност 75 и 102 к.с., както и новия TSI с мощност 140 к.с. Почитателите на дизела разполагат с възможност да изибират между нафтови агрегати с мощност 105 и 140 к.с.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА