Първото поколение на BMW M3 отдавна стана колекционерски автомобил. Добре запазените екземпляри от най-бързото E30 се харчат по €40 000 и нагоре, а специалните версии като Evo3 струват 3-4 пъти повече. Има обаче една M-тройка, която притежава нещо повече от всички тези бижута.
B6 3.5S съчетава в себе си всичко най-добро от M3 и Alpina. През 1987 г. Буркард Бовензипен възлага на инженерите си да сменят двигателя на стандартното BMW E30 M3 мотор, който винаги е бил символ на баварските автомобили.
Заводският 2.3-литров четирицилиндров агрегат отстъпва място на 3.5-литров редови шестак с мощност 254 к.с. Спортната предавателна кутия позволява ускорение от 0 до 100 за 6.6 сек. и максимална скорост 250 км/ч.
Специалистите на Alpina внасят известни корекции и в настройките на окачването. Като цяло обаче ходовата част на M-тройката остава в заводски вид.
Alpina B6 3.5S се различава лесно, тъй като характерната за марката златиста графика по колата веднага правят впечатление. На очи се набиват и дебелите гуми с размер 225/45 R16. Салонът пък е класи над заводския.
Днес M-тройката на Alpina е истинско колекционерско съкровище, тъй като са произведени едва 62 бройки. Пък и в крайна сметка това е първото шестцилиндрово M3.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Експерт
14:25 10.04.2017
2 БМЗЛЕ
15:06 10.04.2017
3 Мишето 7 в клас
Коментиран от #5
15:22 10.04.2017
4 YAMAHA
Коментиран от #8
15:58 10.04.2017
5 ба4и кико
До коментар #3 от "Мишето 7 в клас":
за седмокласник през 2017 година със сигурност е стара и грозна, зрелите хора в тая кола виждат парче от историята на БМВ, което ще си остане легенда и цените на тия коли го потвърждават на 100%, айде сега си напиши домашното по природознание ;)15:59 10.04.2017
6 Mercedes-Benz
16:15 10.04.2017
7 Ловеца на поршета
17:25 10.04.2017
8 Shmeker
До коментар #4 от "YAMAHA":
Тези мотори не горят масло.17:53 10.04.2017
9 гост
20:48 10.04.2017
10 Бачо Илия
20:49 10.04.2017
11 Някой
20:52 10.04.2017
12 F15
21:48 10.04.2017
13 Чичу Ади
22:33 10.04.2017
14 Кобрата
23:18 10.04.2017
15 бф ггн
да произвеждаш нещо
и да накараш клиентите да дават
мило и драго за него
без съмнение има хубави перални
пушки телевизори компютри
ама за тях не пишем толкова
Коментиран от #17
23:35 10.04.2017
16 mitko kulturista
23:39 10.04.2017
17 кроко
До коментар #15 от "бф ггн":
Даже и за пералните има форуми, където се пише не по-малко от тук. За телефизори и компютри сигурно форумите са повече.00:21 11.04.2017
18 onq s konq
Коментиран от #19
07:55 11.04.2017
19 оня с магарето
До коментар #18 от "onq s konq":
Човека е помислил че нямаш спирачки явно !!!07:57 11.04.2017
20 Shmeker
Не мога да разбера и италианските хейтъри, както и японските. Ако нямаше компания като БМВ, останалите щяха да се стараят доста по-малко да правят колите си да дават някакво удоволствие, така, че БМВ дърпа напред всички стандарти и правила.
Е30 е била на цената на голф2. За мен изборът е ясен - едва ли щях да си купя голфа ако можех да избирам.
Коментиран от #22
10:24 11.04.2017
21 копеле
12:30 11.04.2017
22 MITKO KULTURISTA
До коментар #20 от "Shmeker":
Пичове ,никой не казва ,че е грозна още по-малко ,че е не качествен автомобил.Но съгласете се ,че все пак си е технология от 20-ти век,а автомобилостроенето се развива с умопомрачителни скорости. Къде е тази М3 ,къде е М3-ката от 2017.16:33 11.04.2017
23 До оня а коня
Направо къртиш !
22:26 12.04.2017