Last news in Fakti

5 Май, 2007 14:40 905 0

Десета еволюция

  • mitsubishi-
  • lancer evolution-
  • evolution x-
  • audi-
  • suv cross coupe quattro-
  • bmw x6

Mitsubishi Motors пусна първите официални материали за следващото поколение на Lancer Evolution. Серийният модел се отличава незначително от концепта, показан преди две години. Няма особени разлики и техническите спецификации, чиито точни цифрови параметри японците все още пазят в тайна.

Официалният снимков материал, разпространен от MMC, показва, че десетото издание на един от най-великите спортни автомобили за всички времена няма да има прозрачни стопове, както концепта. В Япония моделът ще носи името Evolution X. Както и досега, ще се оборудва с двулитров турбодвигател с фирмената система за променливо газоразпределение MIVEC (Mitsubishi Inovative Valve timing and lift Electronic Control) и система за контрол на сцеплението на всички колела S-AWC (Super All Wheel Drive Control). Очаква се продажбите в Европа да започнат до края на годината. Тогава ще станат ясни и конкректи цифри.

Водещата роля на Китай в световната автоиндустрия вече не подлежи на съмнение. Въпреки това мнозина бяха изненадани от избора на Audi да представи новия си компактен SUV Cross Coupe quattro именно в Шанхай. Според специалистите концептът дава съвсем точна представа за бъдещото кросоувър купе от Инголщад, около чието име все още витаят догадки. Сигурна засега е само буквата Q, но дали след нея ще стои цифрата 5 или 6 тепърва ще става ясно.

Създателите на автомобила го определят като “мощен компактеpн SUV”, а най-вероятната му мишена ще бъде бъдещото BMW X6 (вж. стр. 3). Намерения да пуснат модели от същата категория имат също Mercedes-Benz и Land Rover, а Volkswagen вече показа серийния Tiguan, чиято платформа най-вероятно ще използва и кросоувърът на Audi.Под предния капак на Cross Coupe quattro се крие четирицилиндров TDi с ходов обем от два литра и мощност 204 к.с. Автомобилът е оборудван и с двоен съединител S Tronic, който превключва предавките за милисекунди. За офроуд качествата се грижи перманентно двойно предаване с диференциал Haldex.

Cross Coupe quattro може да се похвали и с други технологични новости като сгъваем покрив с електрическо управление. Почти всички бордови функции се контролиратот системата MMI със сензорен дисплей. За първи път се използва монитор с технологията Dual-view. Системата възпроизвежда различни изображения за водача и пасажера до него. Двете картини се виждат само под определен ъгъл, което позволява на шофьора да следи нужната бордова информация, докато пътниците гледат филм или телевизия.

Шанхайският дебютант поднася и други изненади. Концептът разполага с новата система на Audi Drive Select. Тя предоставя възможността да се избират различни настройки на шасито и окачването. Режимът Dynamic е най-подходящ за ежедневна експлоатация. Настройката Sport осигурява на Cross Coupe quattro доста по-стегнато пътно поведение и по-бърза смяна на предавките. Програмата Efficiency пък кара двигателя и трансмисията да реагират по-меко на подаването на газ с цел намаляване на разхода. В този режим системата дори може да изключва голуми консуматори на енергия като климатика.

Експертите отсега гадаят до каква степен ще се различават Cross Coupe quattro и бъдещият Q-модел. Мнозина се съмняват, че серийният автомобил ще има същия полегат покрив. Преди около година от Audi обявиха официално, че Q5 ще бъде представен през 2008 г. Тогава ще бъдат инвестирани и 300 млн. евро в нова фабрика, която да поеме производството. Моделът играе изключително важна роля в гамата на инголщадци. През май 2006 г. лично босът на Audi Мартин Винтеркорн обяви, че възлага надеждите си продажбите да достигнат 1.4 млн. именно на бъдещия кросоувър.

От Япония се задава и друго страшилище. Неотдавна приключиха тестовете на новия суперседан на Lexus на пистата “Фуджи”. Дългоочакваният съперник на BMW M3, Mercedes-Benz C-Klasse AMG и Audi RS4 трябва да се появи на пазара в Щатите в началото на следващата година, а малко по-късно да атакува и Европа.Lexus IS-F ще се екипира с петлитров V-образен осмак с мощност над 400 к.с. и въртящ момент около 480 Нм. Обещаваните скоростни параметри поставят времето за достигане на 100 км/ч да бъде под пет секунди.

Моделът ще бъде оборудван с първата в света осемстепенна автоматична скоростна кутия с изцяло нов преобразувател на въртящия момент, който осигурява абсолютна плавност на превключване на предавките от втора до осма. Както личи от снимките, окачването е сериозно модифицирано. IS-F е по-нисък от стандартния модел с почти три сантиметра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА