Миналата пролет в Женева KIA показа концептуалната разработка Cee’d и за по-малко от година този модел излезе на пазара. Името му е кратко и необичайно, но внимателно подбрано. Буквите “c” и “e” са символ на произхода му - европейската общност, а “e” и “d” са обозначение за европейския му дизайн. Автомобилът се произвежда в Словакия, проектиран е в дизайнерския център в Германия и впечатлява с доста европейски компоненти във вътрешността си.
Вносителят на марката у нас направи подобаващо представяне, а самият Cee’d ни порази с изискан дизайн, изключително високо качество на материалите и уникална за територията на България гаранция от седем години. 800-километров тест-драйв до Халкидическия полуостров и обратно ни убеди, че целта на Cee’d е само една - да се намеси сред лидерите в компактния клас и да повтори успеха на своя сънародник Sorento, който още с появата си се превърна в хит на пазара. Дали това ще се получи, ще покаже времето, но едно нещо със сигурност е ясно. Корейците са с твърдото намерение да избягат от имиджа си на производител на евтини возила.
Слънце, бели плажове, изумрудено море, маслинови дървета и палми - така ни посрешна южната ни съседка, а фактът, че граничния пункт “Кулата” е вече една формалнст още повече ни накара да се почувстваме като истински европейци. Но най-вече автомобилът, с който се движехме, бе в основата на това усещане. Модификацията бе оборудвана със сравнително високо ниво на екипировка и 1.6-литров дизелов агрегат. Емоциите, които предизвика Cee’d у нас са предимно положителни, като естествено моделът си има и своите недостатъци. Ето и по-конкретно за какво става дума.
Екстериор
Факт е, че Cee’d разполага с едно от най-голиемите междуосия в класа си и въпреки това изглежда изключително компактен. Още от пръв поглед се вижда, че Cee’d е типичен представител на сегмента, в който е позициониран. Все пак веднага става ясно, че моделът носи част от френския авангардизъм. При него инженерите са си позволили да внесат нотки от популярни европейки автомобили. Профилът силно наподобява на добре познатото ни Peugeot 307, а отзад се долавят черти, присъщи на баварската първа серия. Като цяло обаче Cee’d си има своя собствена идентичност. Погледнат от другата страна, автомобилът не е толкова екстравагантен, въпреки иновационните промени. Още една от положителните черти в екстериорния дизайн е така нареченото течение unisex или иначе казано автомобилът е подходящ както за мъже, така и за жени.
Интериор
Истинските достойнства се крият зад фасадата. Най-голямо от тях са вътрешните габарити на купето. Благодарение на голямото междуосие и на сполучливото използване на мястото пасажерите могат да се наслаждават на огромно жизнено пространство. В четирите хоризонтални посоки за пътниците не съществуват притеснения. Това с пълна сила важи и за тези на задните седалки, които при други модели от класа са далеч по-малки и неудобни. Похвала заслужават седалките на Cee’d, които са подплатени сравнително стегнато и предлагат прилична странична опора. Предните са оборудвани с активни подглавници, чийто профил осигурява по-добра защита на тила. Те разполагат с предпазни втулки, а назъбените им водачи позволяват да запазят височината си при удар отзад. Арматурното табло е организирано без излишна фантазия. Всички компоненти по обслужването са на обичайните си за класен автомобил места, включително дистанционното управление на аудио системата, разположено на волана. Впечатление правят кръглите инструменти пред водача, които като че ли бягат малко от стила на марката, но са изключително ефектни и най-вече информативни. Основните уреди са стлистично модернизирани, като част от циферблатите е бяла. Нов е и дизайнът на централната конзола. Тя е леко изпъкнала и завъртяна към водача, като по този начин панелите за управление на отоплението, климатика и радиото са изключително удобни и отвличат минимално вниманието на водача от пътната обстановка. Регулировките на волана и седалката на водача са превъзходни, така че всеки би намерил оптималната за него позиция. Багажникът е стандартен, впечатлява с функционалност, а обемът му е отличен за компактен автомобил. Дотук с похвалите. Салонът на Cee’d е отлично оптимизиран, но си има и своите недостатъци. Първото, което ни направи впечатление, е че при скорост над 120 км/ч в купето се чуват леки аеродинамични шумове. Освен това вентилационните отвори са по-малки от стандартното, което автоматично превръща климатичната инсталация в доста по-шумна. Предните светлини разполагат с функция “auto”, която при намаляване на светлината автоматично включва фаровете. При влизане в тунел обаче сензорът, реагиращ на промяната, доста мудно задейства основните светлини и те се включват значително по-късно. Последният интериорен недостатък е свързан с по-ниския таван. Това не е проблем дори и за ръстови пасажери, но като цяло стеснява визуално донякъде простора в купето. Минусите обаче са далеч по-малко в сравнение с положителните черти. Когато става въпрос за качество, материалът и използваните технологии са решаващи. При Cee’d те са на много високо ниво. Моделът е събрал съзвездие от престижни марки под своя корпус: Siemens, Blaupunkt, Bosch и Saint-Gobain са само част от компаниите, дали своя принос за качествения интериорен облик на автомобила.
Двигател и ходови характеристики
Тук също европейските законодатели в бранша са си казали думата. Газови амортисьори Sachs, гуми Michelin и независимото окачване превръщат Cee’d в изключително стабилен компактен автомобил. Возията е малко по-твърда от стандарта, но стабилността в остри завои е много добра. Спирачките са дискови отпред и отзад и привеждат автомобила в покой от 100 км/ч за 39.7 метра, което си е направо завидно подстижение. Още едно добро решение е замяната на стандартния серво усилител с електро-механичен. Освен че прави автомобила по-стабилен при високи скорости е и косвена причина за намаляване на разхода на гориво с цели 3%. Като цяло воланът може да се нарече “остър”. 2.7 оборота от край до край правят кормилото доста чувствително. Въобще цялостната конструкция на шасито предразполага към по-скоро динамично каране.
Автомобилът се предлага у нас с два бензинови и един дизелов агрегат. Дизелът обаче е във два варианта - 90 и 115 к.с. Ние имахме удоволствието да тестваме мощния мотор, снабден със common-rail второ поколение и характеризиращ се с оптимален въртящ момент, отлична динамика и турбо с променлива геометрия на лопатките. По отделена мощност агрегата отстъпва малко на бензиновия, но що се отнася до въртящ момент и икономичност определено се нарежда в челото. Като цяло моторът е много подходящ за подобен автомобил, но ако на някой му се стори слаб се очаква до август у нас да започнат продажби и на Cee’d с двулитров турбо-дизел.
Цена
Въпреки че марката залага основно на качеството, цената не е по-висока от тази на основните конкуренти. В различните си модификации цената на Cee’d започва от 29 498 лв. и стига до 34 949 лв. с ДДС. Като цяло се позиционира в златната среда, а и след доста обстойния тест и уникалната гаранция можем да кажем, че за мнозина Cee’d се доближава до определението Европейска мечта.
KIA Cee’d 1.6 CRDi 16V LX
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 582 куб. см.
|
Максимална мощност
|
84.5 Kw/115 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
255 Нм при 1 900 - 2 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.3:1
|
Маса на единица мощност
|
11.9 кг/к.с. (16.2 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 235 1 790 1 480 |
Междуосие
|
2 650 мм
|
Маса, кг
|
1 367 кг |
Допустимо натоварване, кг
|
430
|
Обем на багажника,л.
|
340 - 1 300
|
Вместимост на резервоара, л
|
53 л
|
Разход на гориво:
|
5.7 л/100км
4.2 л/100км 4.7 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.5
|
Максимална скорост
|
180
|
Гуми
|
205/55 R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 33 448 |
Базово оборудване
|
ABS + EBD, климатик с охлаждане на жабката осем въздушни възглавници, окачване с газови амортисьори, електро-хидравлично серво управление, централно заключване, автоматично заключване на вратите след 40 км/ч, предни ел. стъкла - автоматично за водача, ел. отопляеми странични огледала в цвета на купето, борд компютър, аудио CD система с Mp3 и RDS, четири високоговорителя, антена в задната част на тавана, управление на аудио системата от волана, допълнителни фарове за мъгла, брони в цвета на автомобила, енерго абсорбиращи брони, регулиране на волана в дълбочина и по височина, регулиране на седалката на водача в наклон и по височина, предни активни подглавници, осветление със закъснително изгасване, подлакътник между задните места, имобилайзер, оборотомер, тонирани стъкла, трета стоп светлина, предпазни колани с пиротехнически механизъм, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, система за закрепване на деско столче ISOFIX, филтър за въздуха в купето, 12V изводи в купето, кора над багажното отделение, поставки за чаши и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Допълнително оборудване
|
Лети джанти............................................................619 лв.
ESP, TCS, BAS........................................................964 лв. Ел. панорамен люк.................................................966 лв. Боя металик............................................................455 лв. |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
KIA Cee’d 1.6 CRDi 16V LX
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
PEUGEOT 307
|
|
Работен обем
|
1 560 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм
при об/мин 1 750 |
Габарити, мм
|
4202/1730/1510
|
Ускорение
|
11.2 сек
|
Междуосие
|
2 608
|
Максимална скорост
|
188 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.0 л/100 км 4.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
31 330 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
опция
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
TOYOTA AURIS
|
|
Работен обем
|
1 364 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
190 Нм
при об/мин 1 800 - 3 000 |
Габарити, мм
|
4640/1800/1720
|
Ускорение
|
12.0 сек
|
Междуосие
|
2600
|
Максимална скорост
|
175 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
5.8 л/100 км 4.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
34 340 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
опция
|
Еърбег, 9 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
|
Работен обем
|
1 896 см3
|
Мощност
|
77 кВт/105 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
250 Нм
при об/мин 1 900 |
Габарити, мм
|
4204/1759/1485
|
Ускорение
|
11.3 сек
|
Междуосие
|
2 578
|
Максимална скорост
|
187 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.5 л/100 км 4.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
33 991 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 plamen
15:47 08.09.2011