В навечерието на Втората световна война Bugatti преживява най-големия си възход. Тогава компанията създава някои от най-забележителните си модели, а се радва и на финансово благополучие.
През 1939 г. между Франция и Германия вече има напрежение, но въпреки това от сътрудничеството на двете страни се ражда един от най-редките и красиви автомобили. Известен като шаси № 57819, този уникат пристига в Дюселдорф по поръчка на някой си г-н Нол, който изпраща новата си придобивка на Voll & Ruhrbeck в Берлин, където да я обзаведат с каросерия. Така се появява може би най-странният в дизайнерско отношиение автомобил с емблемата на Bugatti.
Германската преса го определя като “Мечта от лек метал”. Силуетът му представлява връх в модата на “обтекаемите” каросерии от 30-те, макар че е създаден по-скоро под диктовката на артистизма и творческата интуиция, отколкото по законите на аеродинамиката. Най-драматична в цялата външност е радиаторната решетка, която смело къса с традициите на подковообразните форми на Bugatti.
Type 57C Voll & Ruhrbeck Cabriolet става един от последните автомобили на марката преди Втората световна война, което обяснява мекото му окачване с амортисьори Alliquant, хидравликата на спирачките и гумените тампони, на които е монтиран двигателят. Твърди се, че колата е подарена на норвежката шампионка по фигурно пързаляне Соня Хайне, която успява да я скрие преди избухването на Войната. Пред 1945 г. обаче я конфискува полският министър на транспорта Тадеуш Табинцки, като я включва в невероятната си колекция от германски автомобили. До 1960 г. шаси № 57819 вози комунистическия големец, след което е продадено тайно и е обзаведено с реплика на каросерия от Atlantic. Оригиналните компоненти на возилото са събрани чак през 2002 г. по молба на Джеймс Патърсън от Patterson Collection.
Bugatti Type 57C Voll & Ruhrbeck Cabriolet е реставрирано от канадската компания RM Restoration. Специалистите имат късмет, защото купето е престояло 40 години в сух гараж и е в прекрасно състояние. През 2006 г. уникалният автомобил стига до финалната четворка претенденти за титлата “Best of Show” Пебъл Бийч, Калифорния.
Технически характеристики
|
Двигател: редови, шестцилиндров, DOHC, два клапана на цилиндър Работен обем: 3 257 см3 Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: 72.00/100.00 мм
Степен на сгъстяване: 10.90:1 Обем на цилиндъра: 542.84 cc см3 Пълнене: принудително, механичен компресор Roots, карбуратори Stromberg UUR2 Максимална мощност: 220 к.с. Литрова мощност: 67.5 к.с. на литър работен обем База: 3 300 мм Предна/задна колея: 1 350/1 350 мм Трансмисия: четиристепенна механична, задвижване на задните колела Спирачки отпред/отзад: барабанни/барабанни Максимална скорост: около 230 км/ч |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА