Last news in Fakti

14 Ноември, 2017 13:37 45 588 40

Opel Omega на 700 км

  • opel-
  • omega

"Рано или късно всяка кола се превръща в Opel", "Ако някоя безветрена нощ паркираш Opel в гората и се заслушаш, ще чуеш как гние"... С обидните шеги на гърба на немската марка може да бъде издадена цяла книга.

Преувеличени или не, в тези анекдоти има нещо вярно. Въпреки огромните тиражи и несъмнената популярност на Opel, днес практически не може да бъде открит такъв автомобил на възраст над 20 г. в добро състояние с оригинална боя и без корозия. Това обаче не значи, че такива "капсули на времето" не съществуват.

Тази Omega A от 1992 г. е изминала едва 705 км. Седанът е имал един-единствен собственик, набор 1927-а. Човечецът не успял да се порадва дълго на колата си, но преди да се спомине сварил да я зазими в сух и топъл гараж, където останала четвърт век.

Каросерията на тъмночервения Opel все още е покрита със заводското восъчно покритие. В сервизната книжка има само една бележка, вписана когато автомобилът е бил на 200 км.

Под предния капак работи 2.6-литров редови шестак C26NE с мощност 150 к.с. Двигателят е съчетан с 4-степенна автоматична трансмисия. Първото планово обслужване на 15 000 км така и не се е случило.

Подобно на много немски коли от началото на 90-те години, оборудването е доста постно. Страничните стъкла се вдигат и свалят ръчно, а климатик отсъства. Единствените екстри са велурената тапицерия на седалките, стереото Blaupunkt SC202 и централното заключване.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 GTE

    84 7 Отговор
    Имах навремето Opel Rekord от последните 1986 година. Страхотна кола и може би от последните здрави Опели. Беше гаражна на 300 000 км. Пуснах обява в немското мобиле и един колекционер от Холандия дойде и я купи. Още изпитвам носталгия че я продадох, но човек е по-добре да кара съвременна кола.

    Коментиран от #2

  • 2 Иван

    52 6 Отговор

    До коментар #1 от "GTE":

    И аз имам Опел Рекорд,модел 1977г.Стои в гаража от много години,само от време на време го припалвам.На 276000 км.Купих го 1994 г.
  • 3 Възпитан

    12 4 Отговор
    Защо 15W40 ?
  • 4 СвръхАз

    26 9 Отговор
    Щото тогава друго е нямало
  • 5 Алфа Ромео

    43 10 Отговор
    Готина е колата и със шестак двигател, навремето Лотус Омега е бил най-бързия седян на света, по-бърз от М-ки и АМГ-та.
  • 6 яхуу

    25 42 Отговор
    Всъщност всички немски кокошарници, които се внасят у нас и се предлагат на Горубляне или в Дупница, са от собственици 27-ми набор. Та ти тази не прави изключение !

    Коментиран от #7

  • 7 Иван

    51 6 Отговор

    До коментар #6 от "яхуу":

    Всъщност в момента пак карам Опел,само че Омега 2001 г.Купих я 2012 от човек 1925 набор.Ако не ми вярваш прати ми имейл да ти пратя снимки на брифа.Мога да ти пратя и снимки на Рекорда,да видиш че не лъжа.Това,че много „автотърговци“ мамят не означава че няма такива коли.

    Коментиран от #10

  • 8 касапина

    43 7 Отговор
    Преди няколко години набарах една корса в германия ,беше само на 36000км ,никой не вярваше ,наложи се да се превърти километража напред, да стане на 136000 и веднага я грабнаха.

    Коментиран от #11

  • 9 Радо

    20 7 Отговор
    Еее...от 236 000км. да го превъртят на 36000 - е тва е много нагло вече според мен наистина!!!
  • 10 Борчо

    26 5 Отговор

    До коментар #7 от "Иван":

    Преди време бачках в една охранителна фирма шефчето си падаше малко колекционер. Сред някои екзотики имаше и една Омега Ево 4.0. Гледаш я нищо и никакъв барутник с олющен тук там лак, а като завъртиш ключа - звука гали ушето.
    Тази кола на снимката ще надживее много коли, но друго си е да караш съвременна кола, най-малкото заради глезотиите.

    Коментиран от #16

  • 11 Krisko

    24 4 Отговор

    До коментар #8 от "касапина":

    Кола на 36000 км се вижда че е на 36000 км.
  • 12 2.0 115 кс

    14 3 Отговор
    Карал съм такава само, че 2.0 ,колкото пишеше на километража го пълнеше ,225км
  • 13 Влади Субаруто

    36 0 Отговор
    За ръждата това е валидно и за Субару. Моето го взех нов внос за 3 години тук цялото изгни
  • 14 Гаргамел

    18 3 Отговор
    Тъкмо я проверих в моблето за 12,900 евро е обявена, височка цена, при условие, че има една Opel Omega B 2.6 V6 на 16,700 км обявена за 6,500 евро

    Коментиран от #22

  • 15 Иво

    20 2 Отговор
    Пет човека се возихме в една такава на магистралата с 200км/ч и не можеш да усетиш скороста 👍
  • 16 Иван

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "Борчо":

    Така е.
  • 17 VWandMercedes

    33 1 Отговор
    Който не се е возил на омега незнае каква кола е.И защо подяволите за Субару никой не говори, че ръждясват повече от опел?Еее сигурно японската ръжда е по-специална.

    Коментиран от #18

  • 18 Legnum

    29 3 Отговор

    До коментар #17 от "VWandMercedes":

    Не са само Субару. Всички японци гният яко.

    Коментиран от #19

  • 19 Гаргамел

    6 7 Отговор

    До коментар #18 от "Legnum":

    Не съм съгласен на 100%, имал съм субару, мазда и мицубиши. Маздата не гние, другите 2 обаче са бетер опелите,

    Коментиран от #23

  • 20 Михаил

    13 3 Отговор
    Собственик съм на Опел Омега А 93-та год. вече 7,5 г. само,че моята е с мотор C20NE.На реалните си километри е,каквито показва километража,защото я взех от човек от Германия и не е пипана от автоджамбази.Всеки които иска може да провери в Интернет,че специално тези мотори на Опел се водят вечни двигатели т.е. с нормална поддръжка могат да навъртят и 1 млн. км. а 500 000 км си ги нямат за нищо.За тези 7,5 г. навъртях с моята кола около 90 000 км. и тази кола не ме е оставяла никъде на път.И противно на схващането,че колите със задно предаване са по калпави през зимата и по принцип,не съм закъсвал никъде макар да съм карал в поледици и неразринати пътища.За мен тази кола си е абсолютен немски танк.По моята няма никъде изгнило,защото си имам гараж и никога не я оставям отвън,когато съм си вкъщи,разбира се.Когато почнах да карам Опела много много не се интересувах от технически данни,гледах само да я карам и да си върша работа,дори се наканих да я продам за да си купя по нова кола,но един мой приятел,които също имаше Опел ме запозна преди няколко години с едни момчета от клуб Опел Пловдив и като ми поразгледаха един ден колата и единият от тези мъже даже ми се скара.Вика ми "да не си посмял да си продадеш колата,ще направиш най-голямата грешка в живота си".Тогава ме светнаха за доста неща спрямо Омегите и тогава започнах да се ровя в нета и научавам доста интересни неща за Омега А като това,че и моторите и ходовите части са им много здрави.За 7,5 год и навъртя
  • 21 Михаил

    14 1 Отговор
    навъртяни почти 90 000 км. съм сменил само:средно и задно гърне,бензинова помпа(сам я изгорих след като оставих резервоара празен когато сложих газова уредба на колата)биалети,накрайници и тампони на стабилизиращата щанга и моторчето на парното,което изгоря в големите студове на лютата зима през 2012-та.За сравнение ще кажа,че преди Опела имах едно Рено за около година на което за това време навъртях около 35 000 км и ми беше побеляла косата от ремонти.За тези 11 месеца в които имах Рено-то за ремонт дадох почти 3 пъти от сумата за която го купих.А с Опел-а направо се родих.Затова твърдо се отказах да го продавам,макар да имам финансовата възможност да си купя по нова и по луксозна кола.
  • 22 карамЕЛ

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "Гаргамел":

    БаЗе - правиш ли разлика между 16700 и 700 ? Едното няма нищо общо с другото ! Едната има 24 пъти по голям пробег от другата .
  • 23 Дада

    8 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гаргамел":

    Приятел ти мазда 3, мазда 6 и най-вече мазда примаси виждал ли си. Гният 2 пъти повече от опел ;)

    Коментиран от #25

  • 24 filo

    8 4 Отговор
    Когато си търсех кола миналата годона исках да си купя мазда 6. Колкото мазди гледах, всички бяха ръждясали. Затова се отказах от маздата и си купих пежо. То поне не гние.
  • 25 Гаргамел

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "Дада":

    моята беше 323f 90 година купувана нова, продадох я на 13г на мой приятел който я кара още 8, нямаше и грам ръжда. За по-новите модели не знам имам навика всеки път да си купувам различна марка.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 орелииии

    0 1 Отговор
    белкантоооооо
  • 30 GR787

    5 3 Отговор
    Мога да Ви уверя,че новите опели вече намат нищо общо със тия от едно време...
    Имам OPEL CORSA 1.4 TURBO 2017 OPC LINE
    И съм доста доволен от поведението на колата
  • 31 Опел

    8 1 Отговор
    Опел - гниел?! Всяка кола/метал ръждясва. Просто единствените коли които съумяват да се движат по улиците след 20+ години е Опел. Замислете се какви са били последните коли над 20 години които сте виждали по улиците?

    Коментиран от #32

  • 32 Алфа Ромео

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Опел":

    Някой VW също успяват но вече с повече проблеми от Опелите, строшени скорости и т.н.
  • 33 onq s konq

    4 2 Отговор
    Моито беенве па скоро стана на 30 години и нема петно ражда никаде!Верно че харчи масло колко нафта и вият скорости като сибирки вълк при минус 40 ама досега не ме е оставила никаде!
  • 34 Боре

    5 2 Отговор
    От Опелите съм имал -МАНТА( 2000 инжекцион 110к.с.),КАЛИБРА(2000инжекцион 115к.с.),ОМЕГА(2500 тд143к.с.БМВ мотор),КОРСА (1.5 ТД 67к.с. исузо мотор) и КОРСА(1.5 д 50к.с.исузо мотор). Най-голямата издънка се оказа БМВ мотора на ОМЕГАТА иначе всичко друго от това което аз съм имал като ОПЕЛИ,има неизчерпаем ресурс от издържливост.Може би затова и фалираха.
  • 35 ST'Hunter

    7 1 Отговор
    Хора, ако щете вярвайте- я момента стоя на волана на моята прекрасна Opel "Omega" 2.0 и оставих децата от училище. Та искам да кажа, че това е кола на 26 години, от които 18 е моя. Взех я на 91 000км от човек в Германия. Имам още една кола на 4г. и един джип на 8г. - взети от магазина. Омегата ми вече е на 389 000км и в сервиз е влизала само за консумативи и биалетки. Джипа два пъти е ремонтиран- автоматика на 84 000км. и задна лагер-главина на 90 000км. Омегата е любимият ми автомобил, на който мога да разчитам, че никога няма да ме остави на пътя. За возията да не говорим. Братовчед ми имаше същата допреди седмица. Беше на 780 000км и я продаде на човек, който я искаше заради двигателя. Плака, но я махна, защото майстора му казал, че носещите му греди са опасно корозирали... Те така...
  • 36 TSFH

    1 4 Отговор
    Опелите по принцип са е*ати варелите.
  • 37 ААА 8

    1 1 Отговор
    Опел Омега комби в Германия , си беше спечелил прякора "Железният Кон" Колата на ремонтните бригади , строители , бачкатори. Експлоатира се се безжалостно и като кола , и камион едновременно.Здрав опростен, непретенциозен автомобил , за корозията е известно. Казват му още "Германският Москвич" И да добавя без грам злоба шеговитите коментари. Какъв да е ? като създателя му го е зачеркнал като автомобил още от самото начало на своята емблема.Шегата настрана , емблемата на Опел символизира и значи крачето от шевната машина , с която Адам Опел започва своя бизнес , преминал по късно във велосипеди , мотопеди, и в последствие автомобили. Тласък дават обществените поръчки за въоръжаващата се Германия.
  • 38 GTE

    0 0 Отговор
    В днешно време Опел е собственост на PSA, така че ...
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 гоги наебиги

    0 0 Отговор
    Имам точно такава омега но синя 2.6 на 250 000км карана само в Испания буквално колата няма грам ръжда,със всички екстри за модела +дигитален километраж.взех е главно заради купето да и пусна мотора от предишната омега А 3000 gsi 24v 204к.с .Тези коли наистина стоят като чук на пътя с 5 човека вътре 230км-250км си перкахме и не мърда когато изпреварихме Ицо (мустака) собственика на писта Дракон който беше със Ескор косуърт тогава.НОВИТЕ КОЛИ СА ХУБАВИ САМО АКО СА СЛУЖЕБНИ,ИНАЧЕ КАТО ВЛЕЗНАТ В СЕРВИЗА И СТАВА СТРАШНО,А ТОВА Е ВЕРВАЙТЕ МИ ЧЕСТО.